Billig PCP fra H. Nyborg - Hvad tror I, er det en billig klon?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Brugeravatar
Taipan
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 51
Tilmeldt: 9. okt 2012, 21:12
Interesser: målskydning-våben
Geografisk sted: Hornsyld
Geografisk sted: Hornsyld
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Taipan » 9. jun 2021, 17:31

ringer til dem i morgen :beback:

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af PSindrup » 9. jun 2021, 18:25

SorenSD skrev:
9. jun 2021, 17:08
Taipan skrev:
9. jun 2021, 17:01

tag din lyddæmper og deponer den hos Harald Nyborg ,forklar dem hvorfor, og søg derefter en tilladelse, så er du på den sikre side med våbenloven.
Gad vide om Harald Nyborg er godkendt til at sælge våbendele ??? :???:

Ved at man skal være godkendt våbenhandler af Politi, PAC !
Det tillader jeg mig at tvivle på.

Resultatet kunne meget vel være/blive at HN tager den ud af produktsortimentet.

Lad nu venligst være med at rode for meget op i det føromtalte hvepsebo.

Peter

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1352
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af SorenSD » 9. jun 2021, 18:50

PSindrup skrev:
9. jun 2021, 18:25

Det tillader jeg mig at tvivle på.

Resultatet kunne meget vel være/blive at HN tager den ud af produktsortimentet.

Lad nu venligst være med at rode for meget op i det føromtalte hvepsebo.

Peter
Tænker at det er meget skidt, hvis de bringer køberne i fedtefadet med straf for ulovlig våbenbesiddelse og evt inddragelse af jagttegn og våben med tilladelse ! :thumbdown: :evil:
:smile: :thumbup:

Gerdson39
This member is
This member is
Indlæg: 489
Tilmeldt: 22. maj 2021, 11:36
Interesser: Jagt- og riffelskydning
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 125 times
Been thanked: 110 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Gerdson39 » 9. jun 2021, 21:14

Synes også, at de burde lige advare deres kunder. Men det er også simpelthen for dårligt med denne lovgivning.
Der er lige en ting - det virker som om "tidligere versioner" af dette våben faktisk havde integreret dæmper, og dem der bliver udleveret nu ikke. Det kan selv ses på deres hjemmeside - set fra den ene side sidder der korn på dæmperen, set fra den anden sidder det på selve løbet lige foran gevind.
“…a short, light, handy, versatile, utility rifle.” Cooper called his idea of this conceptualized carbine a “scout rifle.”

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af LJ » 9. jun 2021, 21:24

Lovgivningen skal bare ændres asap. Det er noget pjat at man skal søge tilladelse til dæmper til luftvåben.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af C-X » 9. jun 2021, 21:27

LJ skrev:
9. jun 2021, 21:24
Lovgivningen skal bare ændres asap. Det er noget pjat at man skal søge tilladelse til dæmper til luftvåben.
Nu er det lidt svært, at skelne mellem dæmpere til luft og dæmpere til krudt. Både juridisk og praktisk.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af C-X » 9. jun 2021, 21:31

SorenSD skrev:
9. jun 2021, 18:50
PSindrup skrev:
9. jun 2021, 18:25

Det tillader jeg mig at tvivle på.

Resultatet kunne meget vel være/blive at HN tager den ud af produktsortimentet.

Lad nu venligst være med at rode for meget op i det føromtalte hvepsebo.

Peter
Tænker at det er meget skidt, hvis de bringer køberne i fedtefadet med straf for ulovlig våbenbesiddelse og evt inddragelse af jagttegn og våben med tilladelse ! :thumbdown: :evil:
HN sælger et produkt, som ikke bør være på markedet, af juridiske årsager. Der ligger et ansvar hos kæden og importøren. Det skal ikke ud og blive til et problem for forbrugerne, som kan risikere både vandelsgodkendelse, tilladelser og erhverv, pga noget der skulle have været et stykke legetøj.

Den skal ud af sortimentet, uanset om der bliver rodet i hvepseboet.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Landbo » 9. jun 2021, 21:51

gerdson39 skrev:
9. jun 2021, 21:14
Synes også, at de burde lige advare deres kunder. Men det er også simpelthen for dårligt med denne lovgivning.
Ja hvis det er et problem med lovgivningen, bør HN naturligvis tilbagekalde produktet.

Man kan iøvrigt bare hive omtalte dæmper ud af pakken med luftriflerne og destruere dem, så kan jeg ikke se det skal være et problem mere.

Hilsen Leif.

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af LJ » 9. jun 2021, 22:10

C-X skrev:
9. jun 2021, 21:27
LJ skrev:
9. jun 2021, 21:24
Lovgivningen skal bare ændres asap. Det er noget pjat at man skal søge tilladelse til dæmper til luftvåben.
Nu er det lidt svært, at skelne mellem dæmpere til luft og dæmpere til krudt. Både juridisk og praktisk.
Næh, lyddæmpere specifikt til luft tåler ikke krudt :smile:

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af C-X » 9. jun 2021, 22:23

LJ skrev:
9. jun 2021, 22:10
C-X skrev:
9. jun 2021, 21:27
LJ skrev:
9. jun 2021, 21:24
Lovgivningen skal bare ændres asap. Det er noget pjat at man skal søge tilladelse til dæmper til luftvåben.
Nu er det lidt svært, at skelne mellem dæmpere til luft og dæmpere til krudt. Både juridisk og praktisk.
Næh, lyddæmpere specifikt til luft tåler ikke krudt :smile:
Det er i princippet ligegyldigt. Virker de bare en enkelt gang, til et enkelt skud, så virker de også til krudt.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Langenge » 9. jun 2021, 22:31

C-X skrev:
9. jun 2021, 22:23
...

Det er i princippet ligegyldigt. Virker de bare en enkelt gang, til et enkelt skud, så virker de også til krudt.
Ja, det gør en halvliters plastik-sodavandsflaske også, sat fast med gaffatape.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af C-X » 9. jun 2021, 22:34

Jo, men den er ikke konstrueret til at sidde på et skydevåben. Og et luftgevær er også et skydevåben.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af LJ » 9. jun 2021, 22:44

C-X skrev:
9. jun 2021, 22:23
LJ skrev:
9. jun 2021, 22:10
C-X skrev:
9. jun 2021, 21:27
LJ skrev:
9. jun 2021, 21:24
Lovgivningen skal bare ændres asap. Det er noget pjat at man skal søge tilladelse til dæmper til luftvåben.
Nu er det lidt svært, at skelne mellem dæmpere til luft og dæmpere til krudt. Både juridisk og praktisk.
Næh, lyddæmpere specifikt til luft tåler ikke krudt :smile:
Det er i princippet ligegyldigt. Virker de bare en enkelt gang, til et enkelt skud, så virker de også til krudt.
Hvis man har et skydevåben ulovligt kan man jo også have en lyddæmper ulovligt? Hvis man bliver taget med et ulovligt våben gør det ingen forskel om dæmperen er lovlig.
Det kan selvfølgelig blive lettere at anskaffe en dæmper og det er jo problematisk men sammenlignet med andre problematikker er det vist i den helt lille småtingsafdeling.
Det har jo i mange år førhen været muligt at købe dæmpere til luftvåben men jeg synes aldrig jeg har set eller hørt det omtalt som noget hyppigt forekommende blandt kriminelle? Jeg tror faktisk aldrig jeg har hørt om et eneste tilfælde.
Har du?

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af ReneKJ » 9. jun 2021, 23:06

LJ skrev:
9. jun 2021, 22:44
C-X skrev:
9. jun 2021, 22:23
LJ skrev:
9. jun 2021, 22:10
C-X skrev:
9. jun 2021, 21:27
LJ skrev:
9. jun 2021, 21:24
Lovgivningen skal bare ændres asap. Det er noget pjat at man skal søge tilladelse til dæmper til luftvåben.
Nu er det lidt svært, at skelne mellem dæmpere til luft og dæmpere til krudt. Både juridisk og praktisk.
Næh, lyddæmpere specifikt til luft tåler ikke krudt :smile:
Det er i princippet ligegyldigt. Virker de bare en enkelt gang, til et enkelt skud, så virker de også til krudt.
Hvis man har et skydevåben ulovligt kan man jo også have en lyddæmper ulovligt? Hvis man bliver taget med et ulovligt våben gør det ingen forskel om dæmperen er lovlig.
Det kan selvfølgelig blive lettere at anskaffe en dæmper og det er jo problematisk men sammenlignet med andre problematikker er det vist i den helt lille småtingsafdeling.
Det har jo i mange år førhen været muligt at købe dæmpere til luftvåben men jeg synes aldrig jeg har set eller hørt det omtalt som noget hyppigt forekommende blandt kriminelle? Jeg tror faktisk aldrig jeg har hørt om et eneste tilfælde.
Har du?
Nu siger du "Specifikt til luftvåben", men hvis en smart fyr får lavet en sending lyddæmpere i Kina i krudt-kvalitet men markere dem som airgun-only hvordan skal loven så håndtere det?
Subjektive vurderinger af hver lyddæmper? Så risikere man en anklage for brud på våbenloven hvis de er uenige i din eller sælgers vurdering.

Du behøver ikke gå længere tilbage til Maj for at læse om to der er blevet tiltalt for at købe lyddæmpere og pistoler til terrorangreb, så det sker da.
Men ellers så har loven en usædvanlig lang hukommelse, der er vist heller ikke blevet lavet nogle særlige unoder med slangebøsser siden 80érne men besiddelse af en elastik og en kløftet gren kan stadigt koste dig våbentilladelsen :???:

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af LJ » 9. jun 2021, 23:25

ReneKJ skrev:
9. jun 2021, 23:06
LJ skrev:
9. jun 2021, 22:44
C-X skrev:
9. jun 2021, 22:23
LJ skrev:
9. jun 2021, 22:10
C-X skrev:
9. jun 2021, 21:27
LJ skrev:
9. jun 2021, 21:24
Lovgivningen skal bare ændres asap. Det er noget pjat at man skal søge tilladelse til dæmper til luftvåben.
Nu er det lidt svært, at skelne mellem dæmpere til luft og dæmpere til krudt. Både juridisk og praktisk.
Næh, lyddæmpere specifikt til luft tåler ikke krudt :smile:
Det er i princippet ligegyldigt. Virker de bare en enkelt gang, til et enkelt skud, så virker de også til krudt.
Hvis man har et skydevåben ulovligt kan man jo også have en lyddæmper ulovligt? Hvis man bliver taget med et ulovligt våben gør det ingen forskel om dæmperen er lovlig.
Det kan selvfølgelig blive lettere at anskaffe en dæmper og det er jo problematisk men sammenlignet med andre problematikker er det vist i den helt lille småtingsafdeling.
Det har jo i mange år førhen været muligt at købe dæmpere til luftvåben men jeg synes aldrig jeg har set eller hørt det omtalt som noget hyppigt forekommende blandt kriminelle? Jeg tror faktisk aldrig jeg har hørt om et eneste tilfælde.
Har du?
Nu siger du "Specifikt til luftvåben", men hvis en smart fyr får lavet en sending lyddæmpere i Kina i krudt-kvalitet men markere dem som airgun-only hvordan skal loven så håndtere det?
Subjektive vurderinger af hver lyddæmper? Så risikere man en anklage for brud på våbenloven hvis de er uenige i din eller sælgers vurdering.

Du behøver ikke gå længere tilbage til Maj for at læse om to der er blevet tiltalt for at købe lyddæmpere og pistoler til terrorangreb, så det sker da.
Men ellers så har loven en usædvanlig lang hukommelse, der er vist heller ikke blevet lavet nogle særlige unoder med slangebøsser siden 80érne men besiddelse af en elastik og en kløftet gren kan stadigt koste dig våbentilladelsen :???:
Som på stort set alle områder skal der være en erkendelse af at ingen lovgivning dækker alle scenarier. Hvis det skulle være tilfældet ville stort set alt være forbudt.
Som det er nu kontrolleres der sendinger på mangt og meget, der importeres fra Kina ved stikprøvekontrol. Myndighedernes iver mht at begrænse/forbyde/besværliggøre alt våbenrelateret taget i betragtning, skulle det være mærkeligt om man ikke ved kontrol kunne konstatere at denne "smarte fyrs" lyddæmpere var for slidstærkt konstrueret til kun at være tiltænkt luftvåben.

De to der købte lyddæmpere og pistoler....var det lyddæmpere med indmad af filt og plastik?

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af ReneKJ » 10. jun 2021, 05:06

LJ skrev:
9. jun 2021, 23:25

Som på stort set alle områder skal der være en erkendelse af at ingen lovgivning dækker alle scenarier. Hvis det skulle være tilfældet ville stort set alt være forbudt.
Som det er nu kontrolleres der sendinger på mangt og meget, der importeres fra Kina ved stikprøvekontrol. Myndighedernes iver mht at begrænse/forbyde/besværliggøre alt våbenrelateret taget i betragtning, skulle det være mærkeligt om man ikke ved kontrol kunne konstatere at denne "smarte fyrs" lyddæmpere var for slidstærkt konstrueret til kun at være tiltænkt luftvåben.

De to der købte lyddæmpere og pistoler....var det lyddæmpere med indmad af filt og plastik?
Det blev ikke nævnt, og jeg indrømmer at jeg overså at du skrev til luftvåben.

Men det andet holder jeg fast ved.
Det er ikke ønskeligt at staten vurdere det fra gang til gang medmindre den eneste konsekvens er at pakken bliver sendt retur.
Sådan er det bare ikke nu, der hænger man på den selv om man var i god tro. Hvis man er heldig kan man måske få lov til at bruge et år eller to på at være prøveklud for den seneste gang lovsjusk.


Så hellere klare regler man kan forholde sig til på forhånd, selv om de er mere restriktive end man ønsker.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af C-X » 10. jun 2021, 06:07

LJ skrev:
9. jun 2021, 22:44
C-X skrev:
9. jun 2021, 22:23
LJ skrev:
9. jun 2021, 22:10
C-X skrev:
9. jun 2021, 21:27
LJ skrev:
9. jun 2021, 21:24
Lovgivningen skal bare ændres asap. Det er noget pjat at man skal søge tilladelse til dæmper til luftvåben.
Nu er det lidt svært, at skelne mellem dæmpere til luft og dæmpere til krudt. Både juridisk og praktisk.
Næh, lyddæmpere specifikt til luft tåler ikke krudt :smile:
Det er i princippet ligegyldigt. Virker de bare en enkelt gang, til et enkelt skud, så virker de også til krudt.
Hvis man har et skydevåben ulovligt kan man jo også have en lyddæmper ulovligt? Hvis man bliver taget med et ulovligt våben gør det ingen forskel om dæmperen er lovlig.
Det kan selvfølgelig blive lettere at anskaffe en dæmper og det er jo problematisk men sammenlignet med andre problematikker er det vist i den helt lille småtingsafdeling.
Det har jo i mange år førhen været muligt at købe dæmpere til luftvåben men jeg synes aldrig jeg har set eller hørt det omtalt som noget hyppigt forekommende blandt kriminelle? Jeg tror faktisk aldrig jeg har hørt om et eneste tilfælde.
Har du?
Dette er fuldstændig ligegyldigt. Loven er klar på området. Det samme gælder lasersigter; er de konstrueret til at sidde på et hardball våben, så kan de også sidde på et rigtigt våben, og kan de holde til bare ét skud...
Men ja, jeg tror bestemt der vil kunne være et marked, blandt dybt kriminelle, for "engangsvåben", samt tilbehør.

Det hjælper bare ikke at forplumre debatten - der er allerede nogen der er ved at falde i fælden.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Flugteren » 10. jun 2021, 07:27

En .22lr dæmper kræver ikke meget godstykkelse, så en dæmper designet til luftvåben bør også sagtens kunne håndtere en .22lr.

Også mere end én gang.

Johannes
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 217
Tilmeldt: 22. jan 2009, 18:53
Interesser: riffeljagt
Geografisk sted: 2100
Has thanked: 460 times
Been thanked: 26 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Johannes » 10. jun 2021, 07:59

Den sag.. Med de lyddæmpede håndvåben, købt til formodet terror, var de ikke solgt af en Pet agent? Altså undercover?

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Flugteren » 10. jun 2021, 08:05

Johannes skrev:
10. jun 2021, 07:59
Den sag.. Med de lyddæmpede håndvåben, købt til formodet terror, var de ikke solgt af en Pet agent? Altså undercover?
Hvad har det med denne tråd at gøre?

Gerdson39
This member is
This member is
Indlæg: 489
Tilmeldt: 22. maj 2021, 11:36
Interesser: Jagt- og riffelskydning
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 125 times
Been thanked: 110 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Gerdson39 » 10. jun 2021, 08:28

At det her kunne være et samarbejde mellem PET og HN. :numberone:
“…a short, light, handy, versatile, utility rifle.” Cooper called his idea of this conceptualized carbine a “scout rifle.”

Johannes
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 217
Tilmeldt: 22. jan 2009, 18:53
Interesser: riffeljagt
Geografisk sted: 2100
Has thanked: 460 times
Been thanked: 26 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Johannes » 10. jun 2021, 09:23

Blot at det bliver nævnt længere oppe i tråden, og jeg syntes det skal frem i lyset, om lyddæmper i de kriminelle kredse er plantet af politiet/pet, eller skaffet gennem kriminelle miljøer, da tråden tog en drejning over i om lyddæmper til luftvåben kunne bruges på krudt åben osv.

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af LJ » 10. jun 2021, 12:27

ReneKJ skrev:
10. jun 2021, 05:06
LJ skrev:
9. jun 2021, 23:25

Som på stort set alle områder skal der være en erkendelse af at ingen lovgivning dækker alle scenarier. Hvis det skulle være tilfældet ville stort set alt være forbudt.
Som det er nu kontrolleres der sendinger på mangt og meget, der importeres fra Kina ved stikprøvekontrol. Myndighedernes iver mht at begrænse/forbyde/besværliggøre alt våbenrelateret taget i betragtning, skulle det være mærkeligt om man ikke ved kontrol kunne konstatere at denne "smarte fyrs" lyddæmpere var for slidstærkt konstrueret til kun at være tiltænkt luftvåben.

De to der købte lyddæmpere og pistoler....var det lyddæmpere med indmad af filt og plastik?
Det blev ikke nævnt, og jeg indrømmer at jeg overså at du skrev til luftvåben.

Men det andet holder jeg fast ved.
Det er ikke ønskeligt at staten vurdere det fra gang til gang medmindre den eneste konsekvens er at pakken bliver sendt retur.
Sådan er det bare ikke nu, der hænger man på den selv om man var i god tro. Hvis man er heldig kan man måske få lov til at bruge et år eller to på at være prøveklud for den seneste gang lovsjusk.


Så hellere klare regler man kan forholde sig til på forhånd, selv om de er mere restriktive end man ønsker.
Du citerede mig ellers direkte med "specifikt til luftvåben" :blink:

Min pointe er, at det er ganske let at få fat på en lyddæmper til luftvåben i dag og alligevel har disse ikke fundet udbredelse hos kriminelle. Det ville med stor sandsynlighed derfor ikke ændre på noget, at man kunne erhverve disse uden tilladelse.
Mange kriminelle er yderst kreative og lægger arbejde i deres aktiviteter, så f.eks. at sætte en stråmand til at købe x antal ville kræve meget lidt...og alligevel har man ikke set tendensen....fordi de kan skaffe det de skal bruge ad andre veje...bl.a. fra Østeuropa.

Gerdson39
This member is
This member is
Indlæg: 489
Tilmeldt: 22. maj 2021, 11:36
Interesser: Jagt- og riffelskydning
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 125 times
Been thanked: 110 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Gerdson39 » 10. jun 2021, 13:00

Tilbage til det egentlige emne. Jeg har lige snakket med "Lotte" i PAC våbenafdeling. Vi blev enig om at jeg straks afleverer den hos HN og beder dem om at opbevare den indtil jeg har fået tilladelsen. Hvis de ikke kan eller vil det (hvilket jeg næsten går ud fra), så... beder jeg dem vel at smide den væk. Jeg skal ikke absolut nødvendigvis beholde den.

Men "Lotte" har i hvert fald ikke åben truet med at de nu kommer og henter mig og mine våben... så jeg håber det bliver uden konsekvenser.

Jeg har også gjort hende opmærksom på, at jeg vel ikke er den eneste person med denne lille udfordring nu.
“…a short, light, handy, versatile, utility rifle.” Cooper called his idea of this conceptualized carbine a “scout rifle.”

Rulab
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 922
Tilmeldt: 18. mar 2007, 15:14
Interesser: Hagljagt og flugtskydning
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Rulab » 10. jun 2021, 18:32

Hvilken type fill probe følger med geværet?

Jeg har lige købt PCP luftpistolen og må lidt skuffet konstatere at det er en QC fill probe og ikke med 1/8" gevind som min pumpe har.

Besvar