Problem med Harald Nyborgs billige PCP luftpistol.

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2027
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 337 times

Re: Problem med Harald Nyborgs billige PCP luftpistol.

Indlæg af Tangloppen » 15. jun 2021, 09:25

Landbo skrev:
15. jun 2021, 08:52
Ledsmoke skrev:
14. jun 2021, 23:42
Ja jeg forstår ikke hvorfor i får andre resultater.
Jeg har haft den skilt ad i atomer og på min virker det.
Gav skruen endnu en halv omgang mod uret og den blev helt tam.
Men måske skyldes det at jeg har renset den lidt indvendig?
Eller at jeg har hamret den første kasse hagl igennem den og derfor har alt ligesom sat sig.
Beklager, men jeg har ikke andre bud :???:

Ps. Det virkede også da jeg skruede den en halv omgang med uret igen. For det andet var lige kedeligt nok.

Pps. Luftgeværet har igen regulator og plenum.
Jeg undre mig også over hvorfor vores pistol ikke virker som om der sidder en trykregulator i den. Mundingshastigheden har tydelig top og er ikke flad først for derefter og aftage som den burde hvis der er indbygget en regulator. Under alle omstændigheder kan jeg ikke sige fra eller til om regulatoren sidder fast i eksemplaret her, da jeg ikke har haft den atomiseret. Det bliver så nok det næste der skal ske.

Hilsen Leif.
Husk - masser af billeder! Som naturligvis skal deles herinde så vi andre har en ide om hvad vi er ved at rode os ud i, før vi splitter vores legetøj ad :biggrin:
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: Problem med Harald Nyborgs billige PCP luftpistol.

Indlæg af Landbo » 15. jun 2021, 14:58

Tangloppen skrev:
15. jun 2021, 09:25

Husk - masser af billeder! Som naturligvis skal deles herinde så vi andre har en ide om hvad vi er ved at rode os ud i, før vi splitter vores legetøj ad :biggrin:
Nej, så bliver det alt for nemt for dig og gøre den øg. :biggrin:

Jeg kan også sige det på den måde, at kan du ikke finde ud af og samle de 20-30 stumper igen du lige har skilt, burde du have holdt fingrene i lommen før tanken om at skille noget som helst af indfandt sig.

Eventuelt kan du kan også afsøge YouTube efter "Diana Bandit", hvor der er video af folk der skiller en sådan bandit af. Det burde være ligegyldigt om videoen omhandler en 4,5 mm eller en 5,5 mm da det kun er løbets boring der er en umiddelbar forskel på.

Husk der skal være mere rent på dit arbejdsbord end på spækbrættet i hjemmet. Poligriptænger og svensknøgler og andet fuskerværktøj er bandlyst. Du skal bruge et sæt unbrakonøgler i mm, en 13 og 16 gaffelnøgle samt en alm flad skruetrækker, der passer i kærven på den messingskrue der sidder i enden på trykudligningsventilen lufttanken. Muligvis skal du også bruge en stjerneskruetrækker nogenlunde passer diameter med påfyldningshullet i luftcylinderen til at åbne denne. Endelig bør du være forberedt på du nok skal have nye O-ringe og hanefedt på lager til pistolen, da det ikke er sikkert de alle overlever en atomisering.

Hilsen Leif.

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2027
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 337 times

Re: Problem med Harald Nyborgs billige PCP luftpistol.

Indlæg af Tangloppen » 15. jun 2021, 16:12

Landbo skrev:
15. jun 2021, 14:58
Tangloppen skrev:
15. jun 2021, 09:25

Husk - masser af billeder! Som naturligvis skal deles herinde så vi andre har en ide om hvad vi er ved at rode os ud i, før vi splitter vores legetøj ad :biggrin:
Nej, så bliver det alt for nemt for dig og gøre den øg. :biggrin:

Jeg kan også sige det på den måde, at kan du ikke finde ud af og samle de 20-30 stumper igen du lige har skilt, burde du have holdt fingrene i lommen før tanken om at skille noget som helst af indfandt sig.

Eventuelt kan du kan også afsøge YouTube efter "Diana Bandit", hvor der er video af folk der skiller en sådan bandit af. Det burde være ligegyldigt om videoen omhandler en 4,5 mm eller en 5,5 mm da det kun er løbets boring der er en umiddelbar forskel på.

Husk der skal være mere rent på dit arbejdsbord end på spækbrættet i hjemmet. Poligriptænger og svensknøgler og andet fuskerværktøj er bandlyst. Du skal bruge et sæt unbrakonøgler i mm, en 13 og 16 gaffelnøgle samt en alm flad skruetrækker, der passer i kærven på den messingskrue der sidder i enden på trykudligningsventilen lufttanken. Muligvis skal du også bruge en stjerneskruetrækker nogenlunde passer diameter med påfyldningshullet i luftcylinderen til at åbne denne. Endelig bør du være forberedt på du nok skal have nye O-ringe og hanefedt på lager til pistolen, da det ikke er sikkert de alle overlever en atomisering.

Hilsen Leif.
Det er nu ellers det vi bruger NVF til, og det der gør det til Danmarks bedste fora. :smile: :razz:
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: Problem med Harald Nyborgs billige PCP luftpistol.

Indlæg af Landbo » 15. jun 2021, 17:06

Tangloppen skrev:
15. jun 2021, 16:12

Det er nu ellers det vi bruger NVF til, og det der gør det til Danmarks bedste fora. :smile: :razz:
Øh, har du ikke lige fået masser af gode råd ? :blink:

Og ved at følge tråden, falder der sikkert flere guldkorn af. :smile:

Hilsen Leif.

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1780
Tilmeldt: 2. mar 2011, 18:29
Interesser: Eventyr
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 189 times

Re: Problem med Harald Nyborgs billige PCP luftpistol.

Indlæg af Sierra13 » 15. jun 2021, 17:33

Landbo skrev:
15. jun 2021, 14:58
Tangloppen skrev:
15. jun 2021, 09:25

Husk - masser af billeder! Som naturligvis skal deles herinde så vi andre har en ide om hvad vi er ved at rode os ud i, før vi splitter vores legetøj ad :biggrin:
Nej, så bliver det alt for nemt for dig og gøre den øg. :biggrin:

Jeg kan også sige det på den måde, at kan du ikke finde ud af og samle de 20-30 stumper igen du lige har skilt, burde du have holdt fingrene i lommen før tanken om at skille noget som helst af indfandt sig.

Eventuelt kan du kan også afsøge YouTube efter "Diana Bandit", hvor der er video af folk der skiller en sådan bandit af. Det burde være ligegyldigt om videoen omhandler en 4,5 mm eller en 5,5 mm da det kun er løbets boring der er en umiddelbar forskel på.

Husk der skal være mere rent på dit arbejdsbord end på spækbrættet i hjemmet. Poligriptænger og svensknøgler og andet fuskerværktøj er bandlyst. Du skal bruge et sæt unbrakonøgler i mm, en 13 og 16 gaffelnøgle samt en alm flad skruetrækker, der passer i kærven på den messingskrue der sidder i enden på trykudligningsventilen lufttanken. Muligvis skal du også bruge en stjerneskruetrækker nogenlunde passer diameter med påfyldningshullet i luftcylinderen til at åbne denne. Endelig bør du være forberedt på du nok skal have nye O-ringe og hanefedt på lager til pistolen, da det ikke er sikkert de alle overlever en atomisering.

Hilsen Leif.
Man kan så stille sig undrende overfor hvordan man skal lære ting, hvis man ikke må fejle?
Den risiko der er ved at skille ting som dette ad, er blandt de mindre. Der er først og fremmest tanke på det ikke er muligt at samle igen, så virker skidtet ikke, og det kommer man ikke til skade af.
Så kan det samles forkert så det måske/måske ikke virker, eller der er driftsfejl.

Hvis ikke man må fejle, har man afskåret sig selv fra at lære noget nyt, selvfølgelig skal man ikke bare skille en atomreaktor ad, bremserne på bussen, el-tavlen i hjemmet, men starte med noget man kan gøre lovligt, og selv mener man kan gøre forsvarligt, med den hjælp det kræver undervejs, feks billeder.

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 725
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 103 times
Been thanked: 557 times

Re: Problem med Harald Nyborgs billige PCP luftpistol.

Indlæg af Werecat » 15. jun 2021, 17:46

Sierra13 skrev:
15. jun 2021, 17:33
Man kan så stille sig undrende overfor hvordan man skal lære ting, hvis man ikke må fejle?
Den risiko der er ved at skille ting som dette ad, er blandt de mindre. Der er først og fremmest tanke på det ikke er muligt at samle igen, så virker skidtet ikke, og det kommer man ikke til skade af.
Så kan det samles forkert så det måske/måske ikke virker, eller der er driftsfejl.

Hvis ikke man må fejle, har man afskåret sig selv fra at lære noget nyt, selvfølgelig skal man ikke bare skille en atomreaktor ad, bremserne på bussen, el-tavlen i hjemmet, men starte med noget man kan gøre lovligt, og selv mener man kan gøre forsvarligt, med den hjælp det kræver undervejs, feks billeder.
Enig! :goodpost:
Jeg installerede powerplenum i min fx impact. Det rakte kompetencerne ikke til. Den var pivutæt og kunne knap puste haglene ud (arr ok jeg kunne ikke få dem over 225m/s).
Det kostede 2 af de lange at få den sendt til Krale til service. Men nu kender jeg mit våben (og mine egne begrænsninger :giggle: ) bedre.

En kinøjser PCP til 800 skal da flås fra hinanden hvis der er noget der driller.
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Brugeravatar
Ledsmoke
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 442
Tilmeldt: 4. nov 2005, 00:07
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Vonge
Has thanked: 53 times
Been thanked: 21 times

Re: Problem med Harald Nyborgs billige PCP luftpistol.

Indlæg af Ledsmoke » 15. jun 2021, 18:48

Beklager det med billederne.
Men det vil tage mig længere tid at tage billederne end alt det andet til sammen.
For ikke at tale om at poste det herinde.

I øvrigt kan den fint skilles og samles flere gange i et sløjd/metal/elektronik og beton værksted der ikke er gjort rent siden.... Altså her var begyndt at lugte underligt lige efter rengøringsdamen forsvandt, men det er aftagende nu. :???:

O ringene kan sagtens genbruges, også selv om man taber dem på skidtet øhh jeg mener gulvet.

Alt med måde, også renlighed.
Mvh Ledsmoke

Et demokrati er kun så godt som de informationer der tilgår dets borgere.

Fakta : Loven gælder kun for dem der bliver fanget!

Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: Problem med Harald Nyborgs billige PCP luftpistol.

Indlæg af Landbo » 15. jun 2021, 19:52

Jeg kan så melde at det var reduktionsventilen der sad fast. Nu skyder pistolen mellem 215 m/s og 200 m/s på de første 13 skud. Dvs. at reduktionsventilen ser nu ud til og virke. Dog vil jeg forsøge og skrue mundingshastigheden ned til ca 150 m/s, hvilket jeg anser for og være helt fint for en pistol til og plinge med og gøre nogle skiver øg i ny og næ.

Hilsen Leif.

Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: Problem med Harald Nyborgs billige PCP luftpistol.

Indlæg af Landbo » 15. jun 2021, 20:10

Tangloppen skrev:
15. jun 2021, 16:12

Det er nu ellers det vi bruger NVF til, og det der gør det til Danmarks bedste fora. :smile: :razz:
Du kan også få alt det hjælp du trænger herfra, hvis der er noget der går galt for dig og du har behov. Dog står billeder absolut lavest på min liste.

Hilsen Leif.

Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: Problem med Harald Nyborgs billige PCP luftpistol.

Indlæg af Landbo » 15. jun 2021, 20:13

Sierra13 skrev:
15. jun 2021, 17:33

Man kan så stille sig undrende overfor hvordan man skal lære ting, hvis man ikke må fejle?
Den risiko der er ved at skille ting som dette ad, er blandt de mindre. Der er først og fremmest tanke på det ikke er muligt at samle igen, så virker skidtet ikke, og det kommer man ikke til skade af.
Så kan det samles forkert så det måske/måske ikke virker, eller der er driftsfejl.

Hvis ikke man må fejle, har man afskåret sig selv fra at lære noget nyt, selvfølgelig skal man ikke bare skille en atomreaktor ad, bremserne på bussen, el-tavlen i hjemmet, men starte med noget man kan gøre lovligt, og selv mener man kan gøre forsvarligt, med den hjælp det kræver undervejs, feks billeder.
Ja det er så din udlægning. Desværre kan jeg ikke rigtig genkende det som noget jeg har skrevet. :blink:

Hilsen Leif.

Flagg
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 145
Tilmeldt: 19. dec 2005, 21:24
Interesser: 4.5 mm. Plinking.
Geografisk sted: Vestjylland
Geografisk sted: Vestjylland
Been thanked: 34 times

Re: Problem med Harald Nyborgs billige PCP luftpistol.

Indlæg af Flagg » 15. jun 2021, 23:12

:goodpost:

Besvar