.22 hagl 5.5mm. må man eje dem ?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Lanojo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 221
Tilmeldt: 14. aug 2019, 19:08
Interesser: luftvåben
Geografisk sted: BILLUND
Has thanked: 2 times
Been thanked: 55 times

Re: .22 hagl 5.5mm. må man eje dem ?

Indlæg af Lanojo » 25. jul 2021, 22:39

Bofhenator skrev:
25. jul 2021, 20:55
Lanojo skrev:
25. jul 2021, 19:28
Bofhenator skrev:
25. jul 2021, 18:55
Lanojo skrev:
25. jul 2021, 18:21
...
Oki, så er vi ca. 15 år tilbage.
...
Det var juni 2012 og der er ikke lavet om i loven om luftvåben siden.
Pis også. Der røg min lyddæmper😉
At der er lavet om på lovgivningen ift til dæmpere, også dæmpere til luftvåben, ændre ikke på der ikke er lavet om på loven om luftvåben siden 2012.

Det er ikke 15 år siden, hverken loven om luftvåben eller lyddæmpere.
Fair nok, så er det ikke 15 år siden og så sgu ikke du skrev løven om luftvåben. Men det ændre ikke på at, jeg ikke ville sætte min lid til et svar som man ikke kan finde mere.

Delair
Newbie
Newbie
Indlæg: 23
Tilmeldt: 20. dec 2018, 14:22
Interesser: luftgevær
Geografisk sted: Hjordkær
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: .22 hagl 5.5mm. må man eje dem ?

Indlæg af Delair » 26. jul 2021, 00:52

Hmm… hvem laver en ny forespørgsel hos justitsministeriet? 😉🤘

Brugeravatar
Niels
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2324
Tilmeldt: 20. maj 2004, 10:12
Interesser: Windows NT3.5
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 67 times
Been thanked: 212 times

Re: .22 hagl 5.5mm. må man eje dem ?

Indlæg af Niels » 26. jul 2021, 19:13

Langenge skrev:
24. jul 2021, 20:35
Vi havde den oppe tidligere, da loven kom.
Dengang skrev justitsministeriet:

"Ammunition til ethvert luft- og fjedervåben kan indføres, fremstilles, herunder samles, erhverves, besiddes, bæres og anvendes uden en tilladelse, et jagttegn eller en våbenpåtegning fra en skytteforening. Dette gælder uanset, hvilken kaliber luft- og fjedervåben ammunitionen er til"

Linket til den tekst, er desværre dødt......
http://www.justitsministeriet.dk/arbejd ... v%C3%A5ben
Har du en kopi liggende af dender, jeg har ledt efter den og som du konstateret at informationen ikke er tilgængelig på RI længere ?
Vh
Niels

--
If it ain't Broke.....Fix it till it is!

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: .22 hagl 5.5mm. må man eje dem ?

Indlæg af Langenge » 26. jul 2021, 20:48

Niels skrev:
26. jul 2021, 19:13
Langenge skrev:
24. jul 2021, 20:35
Vi havde den oppe tidligere, da loven kom.
Dengang skrev justitsministeriet:

"Ammunition til ethvert luft- og fjedervåben kan indføres, fremstilles, herunder samles, erhverves, besiddes, bæres og anvendes uden en tilladelse, et jagttegn eller en våbenpåtegning fra en skytteforening. Dette gælder uanset, hvilken kaliber luft- og fjedervåben ammunitionen er til"

Linket til den tekst, er desværre dødt......
http://www.justitsministeriet.dk/arbejd ... v%C3%A5ben
Har du en kopi liggende af dender, jeg har ledt efter den og som du konstateret at informationen ikke er tilgængelig på RI længere ?
Jeg har kun, som andre, lavet et link og en copy/paste fra teksten i linket, i sin tid, da linket virkede.

PS. Og nej, jeg orker ikke at sende en skriftlig forespørgsel til justitsministeriet, da problematikken ikke er aktuel for mig, OG jeg har otte millioner andre gøremål, der er vigtigere og haster mere :smile:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

HHO
This member is
This member is
Indlæg: 65
Tilmeldt: 29. mar 2013, 13:26
Interesser: Pistol, langdistance, jagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 43 times
Been thanked: 30 times

Re: .22 hagl 5.5mm. må man eje dem ?

Indlæg af HHO » 26. jul 2021, 21:02

Langenge skrev:
26. jul 2021, 20:48
Niels skrev:
26. jul 2021, 19:13
Langenge skrev:
24. jul 2021, 20:35
Vi havde den oppe tidligere, da loven kom.
Dengang skrev justitsministeriet:

"Ammunition til ethvert luft- og fjedervåben kan indføres, fremstilles, herunder samles, erhverves, besiddes, bæres og anvendes uden en tilladelse, et jagttegn eller en våbenpåtegning fra en skytteforening. Dette gælder uanset, hvilken kaliber luft- og fjedervåben ammunitionen er til"

Linket til den tekst, er desværre dødt......
http://www.justitsministeriet.dk/arbejd ... v%C3%A5ben
Har du en kopi liggende af dender, jeg har ledt efter den og som du konstateret at informationen ikke er tilgængelig på RI længere ?
Jeg har kun, som andre, lavet et link og en copy/paste fra teksten i linket, i sin tid, da linket virkede.

PS. Og nej, jeg orker ikke at sende en skriftlig forespørgsel til justitsministeriet, da problematikken ikke er aktuel for mig, OG jeg har otte millioner andre gøremål, der er vigtigere og haster mere :smile:
Her er siden som den så ud mens teksten var der:
https://web.archive.org/web/20170209152 ... jedervåben
/HH

Delair
Newbie
Newbie
Indlæg: 23
Tilmeldt: 20. dec 2018, 14:22
Interesser: luftgevær
Geografisk sted: Hjordkær
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: .22 hagl 5.5mm. må man eje dem ?

Indlæg af Delair » 27. jul 2021, 10:56

HHO skrev:
26. jul 2021, 21:02
Langenge skrev:
26. jul 2021, 20:48
Niels skrev:
26. jul 2021, 19:13
Langenge skrev:
24. jul 2021, 20:35
Vi havde den oppe tidligere, da loven kom.
Dengang skrev justitsministeriet:

"Ammunition til ethvert luft- og fjedervåben kan indføres, fremstilles, herunder samles, erhverves, besiddes, bæres og anvendes uden en tilladelse, et jagttegn eller en våbenpåtegning fra en skytteforening. Dette gælder uanset, hvilken kaliber luft- og fjedervåben ammunitionen er til"

Linket til den tekst, er desværre dødt......
http://www.justitsministeriet.dk/arbejd ... v%C3%A5ben
Har du en kopi liggende af dender, jeg har ledt efter den og som du konstateret at informationen ikke er tilgængelig på RI længere ?
Jeg har kun, som andre, lavet et link og en copy/paste fra teksten i linket, i sin tid, da linket virkede.

PS. Og nej, jeg orker ikke at sende en skriftlig forespørgsel til justitsministeriet, da problematikken ikke er aktuel for mig, OG jeg har otte millioner andre gøremål, der er vigtigere og haster mere :smile:
Her er siden som den så ud mens teksten var der:
https://web.archive.org/web/20170209152 ... jedervåben

:10: Som det står der, så bør det stadig gælde, spørgsmålet er jo bare, hvor de har flyttet den tekst hen. For garanteret at det stadig gælder, når de laver sådan en udtalelse og ikke har ændret i reglerne/loven siden da mht. de punkter.

Gixxer3000
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 315
Tilmeldt: 1. aug 2005, 09:03
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 37 times

Re: .22 hagl 5.5mm. må man eje dem ?

Indlæg af Gixxer3000 » 31. jul 2021, 04:18

Sidst jeg bestilte hagl i starten var i starten af året (.25 FX hybrid slugs) fra Krale i holland og uden import tilladelse. De blev taget i tolden herhjemme og nøje undersøgt (de var godt pakket ind i tolderens bedste tape så pakken har helt sikkert været åbnet. De må have vurderet det var ok for de blev sendt videre til mig efter 4-5 dage uden anmærkninger.
Det vil nok stadig være bedst med en opdateret tekst i et offentligt dokument.

Delair
Newbie
Newbie
Indlæg: 23
Tilmeldt: 20. dec 2018, 14:22
Interesser: luftgevær
Geografisk sted: Hjordkær
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: .22 hagl 5.5mm. må man eje dem ?

Indlæg af Delair » 31. jul 2021, 16:36

Gixxer3000 skrev:
31. jul 2021, 04:18
Sidst jeg bestilte hagl i starten var i starten af året (.25 FX hybrid slugs) fra Krale i holland og uden import tilladelse. De blev taget i tolden herhjemme og nøje undersøgt (de var godt pakket ind i tolderens bedste tape så pakken har helt sikkert været åbnet. De må have vurderet det var ok for de blev sendt videre til mig efter 4-5 dage uden anmærkninger.
Det vil nok stadig være bedst med en opdateret tekst i et offentligt dokument.

Netop... og tolderne har fokus på det, og også derfor at de har gransket reglerne nøje.
Jeg har hørt magen til din historie en del gange, og aldrig har der været noget. Men en eller anden dag så er der en uviden person som tjekker, og så kommer der et skrig uden lige.

Jeg arbejder på at få noget på skrift anno 2021 fra justitsen, så det på INGEN måde kan fejltolkes, uanset hvem man er.

InMySights
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 331
Tilmeldt: 26. dec 2020, 22:16
Interesser: jagt og regulering af skadedyr
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 175 times
Been thanked: 86 times

Re: .22 hagl 5.5mm. må man eje dem ?

Indlæg af InMySights » 31. jul 2021, 19:13

Købte 5,5 i en større våbenhandel idag. Uden at vise noget som helst eller blive spurgt til jagttegn
.177
.5,5
22LR
243W
12/70

Besvar