De to H&N PCP-rifler

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Rumlum
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 38
Tilmeldt: 2. aug 2010, 23:18
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sydjylland
Been thanked: 5 times

De to H&N PCP-rifler

Indlæg af Rumlum » 19. sep 2021, 12:26

Er der nogen af jer kyndige herinde, der vil komme med et bud på en sammenligning (pros/cons) mellem de to H&N PCP-rifler? Købte for nogen tid siden udgiven med træskæfte, men her mens tilbuddet varer, er jeg lidt fristet af at købe også udgaven med kunststoftskæfte. Altsammen medmindre nogen fortæller mig, at det er spild af penge, når jeg allerede har træ-udgaven. Nogen vil nok indvende, at det aldrig er spild af penge med mere gear :biggrin: :fun: Mange tak på forhånd. /R

Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: De to H&N PCP-rifler

Indlæg af Landbo » 19. sep 2021, 13:45

Rumlum skrev:
19. sep 2021, 12:26
Er der nogen af jer kyndige herinde, der vil komme med et bud på en sammenligning (pros/cons) mellem de to H&N PCP-rifler? Købte for nogen tid siden udgiven med træskæfte, men her mens tilbuddet varer, er jeg lidt fristet af at købe også udgaven med kunststoftskæfte. Altsammen medmindre nogen fortæller mig, at det er spild af penge, når jeg allerede har træ-udgaven. Nogen vil nok indvende, at det aldrig er spild af penge med mere gear :biggrin: :fun: Mange tak på forhånd. /R
Uden og have haft den "nye" ved kinden, burde det at den har indbygget regulator gøre at den har en mere konstant mundingshastighed ved en given haglvægt og dermed kunne levere en mere præcis serie end den "gamle". Nogle vil måske synes det er et plus plastic udgaven tilsyneladende er udstyret med picatinny rails til både kikkertmontage samt bipod/lygte under skæftet.

Cons kunne være at dens mundingshastighed måske er opgivet vel højt til den teoretisk kan yde sit bedste uden der bruges meget tunge hagl. Bemærk der ingen åbne sigtemidler er på plasticudgaven, så det er bydende nødvendigt og montere en ordentlig kikkert inden folk kan skyde præcist med den. Endelig vil det være betydeligt mere udmattende og pumpe den op med en håndpumpe, grundet den større tank samt de +50 bars mere tryk i tanken.

Og åh ja, skæftet er mow grimt sammenlignet med det der sidder på den billige Harald Nyborg udgave efter min sølle mening. :biggrin:

Er du ikke tilfreds med den du har nu ?

Hilsen Leif.

Rumlum
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 38
Tilmeldt: 2. aug 2010, 23:18
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sydjylland
Been thanked: 5 times

Re: De to H&N PCP-rifler

Indlæg af Rumlum » 19. sep 2021, 14:53

Hej Leif. Mange tak. Jo, er sådan set grundlæggende tilfreds, men jeg blev bare lidt fristet af navnlig udsigten til en regulator m.v. Bh. R

Brugeravatar
Niels
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2324
Tilmeldt: 20. maj 2004, 10:12
Interesser: Windows NT3.5
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 67 times
Been thanked: 212 times

Re: De to H&N PCP-rifler

Indlæg af Niels » 19. sep 2021, 17:33

Rumlum skrev:
19. sep 2021, 12:26
Er der nogen af jer kyndige herinde, der vil komme med et bud på en sammenligning (pros/cons) mellem de to H&N PCP-rifler? Købte for nogen tid siden udgiven med træskæfte, men her mens tilbuddet varer, er jeg lidt fristet af at købe også udgaven med kunststoftskæfte. Altsammen medmindre nogen fortæller mig, at det er spild af penge, når jeg allerede har træ-udgaven. Nogen vil nok indvende, at det aldrig er spild af penge med mere gear :biggrin: :fun: Mange tak på forhånd. /R

For de 1500 kr den "store" koster, er der en grænse for hvor galt du kan komme afsted.
Der skal fifles lidt med opsætningen af den for at den fungerer optimalt, men det skulle du vel også med den du har nu.

Du kan se billeder og kommentarer i "den anden" tråd, for de indtryk jeg fik af den og hvad jeg har gjort ved den indtil nu og de resultater det har kastet af sig.
Husk også, at hvis du pumper den op, behøver du ikke pumpe den op til 250 bar for at den virker.

Pro's er, et magasin der virker -250 CC på tanken, regulator indbygget og den kan ret enkelt skiftes ud hvis du synes det er nødvendigt.

cons, som det meste PCP fra Kina / Diana rebrands - så skal der lige justeres lidt her og der for at det bliver helt godt til prisen.

Jeg synes sq den er ok for 1500 kr + et par timer med en skruetrækker.
Vh
Niels

--
If it ain't Broke.....Fix it till it is!

Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: De to H&N PCP-rifler

Indlæg af Landbo » 19. sep 2021, 22:23

Rumlum skrev:
19. sep 2021, 14:53
Hej Leif. Mange tak. Jo, er sådan set grundlæggende tilfreds, men jeg blev bare lidt fristet af navnlig udsigten til en regulator m.v. Bh. R
Jeg kunne skam også godt selv været blevet fristet, selv om den er mow grim, hvis ikke jeg havde bestilt en ny skyder for et stykke tid siden med hele to regulatorer efter hinanden! :smile:

Hilsen Leif.

Besvar