4,5 mm slugs. Nogen som har andre alternativer, eventuelt nogen der ved hvor disse kan købes i EU?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: 4,5 mm slugs. Nogen som har andre alternativer, eventuelt nogen der ved hvor disse kan købes i EU?

Indlæg af Landbo » 2. okt 2021, 13:33

Uh en nedtur. Begge udgaver af NSA slugsene er lige så ringe i vosses lille Harald Nyborg PCP. Gider ikke vise skiverne for 50 meter fordi de ligner den som JSB KO laver. I stedet rykkede jeg ind i stalden på vor 15 meter bane og skød et magasin (9 skud) med NSA 15 grains slugsene.
img20211002_13064947.jpg
Humøret faldt næsten til under nulpunktet for jeg har åbenbart fuldstændig mistet grebet om skyderiet :cry: og blev enig med mig selv og lade tre magasiner med riflens foretrukne H&N diabolo.
img20211002_13112345.jpg
Gudskelov har jeg ikke helt glemt hvordan man laver en nogenlunde serie på en 15 meter bane. :smile:

Hilsen Leif.

Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: 4,5 mm slugs!

Indlæg af Landbo » 2. okt 2021, 13:42

JRexA skrev:
1. okt 2021, 14:54
Den har sikkert ikke den optimale Twist Rate, til Slugs.

Skørtet på en Diabolo hjælper med stabiliseringen, dette mangler, på Slugs.
Ja, et eller andet passer ikke rigtigt sammen med den lille H.N. riffel da den heller ikke kan lide NSA slugs'ne. :wall:

En diabolo virker jo i prinsippet som en fjerbold til badminton og kan også med godt resultat skydes gennem et helt glat løb.

Hilsen Leif.

tcdk3200
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 88
Tilmeldt: 19. sep 2021, 16:38
Interesser: luftvåben
Geografisk sted: Vejby
Has thanked: 119 times
Been thanked: 35 times

Re: 4,5 mm slugs. Nogen som har andre alternativer, eventuelt nogen der ved hvor disse kan købes i EU?

Indlæg af tcdk3200 » 2. okt 2021, 15:59

Jeg har både den "lille" og den "store/sorte" af HN PCP'erne.

Det er sørgeligt at se hvor dårligt de lette JSB performer i den lille, men forhåbentligt performer den tungere bedre,

I mangle af slugs til rimelige priser kiggede jeg lidt udenlands og har bestilt 2x 400 af disse 15grains

Billede

Og 350 af disse tunge russere på 1,09 gram

Billede


Ser frem til at de ankommer med posten snart

Jeg gav ca 11 Pound pr 400 slugs og ca 9 pund for russerne, og så 15 pund i porto sammen med nogle stålkerne hagl

Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: 4,5 mm slugs. Nogen som har andre alternativer, eventuelt nogen der ved hvor disse kan købes i EU?

Indlæg af Landbo » 2. okt 2021, 17:56

tcdk3200 skrev:
2. okt 2021, 15:59
Jeg har både den "lille" og den "store/sorte" af HN PCP'erne.

Det er sørgeligt at se hvor dårligt de lette JSB performer i den lille, men forhåbentligt performer den tungere bedre,

I mangle af slugs til rimelige priser kiggede jeg lidt udenlands og har bestilt 2x 400 af disse 15grains

Billede

Og 350 af disse tunge russere på 1,09 gram

Billede


Ser frem til at de ankommer med posten snart

Jeg gav ca 11 Pound pr 400 slugs og ca 9 pund for russerne, og så 15 pund i porto sammen med nogle stålkerne hagl
Ja den lille H.N. skal helst skyde med hagl oppe omkring 0,7 gram/10 grain+ for at holde en god præcision. Jeg foretrækker selv H&N's diabolo, både i ren bly og dem i kobberhud.

Vil det sige at den sorte H.N. kan skyde præcist med ravl og krat ?
Har du nogle kronograf målinger på den sorte ?
Efter data skyder den sorte ellers 30 m/s kraftigere end den bette.

Jeg fornemmer stærkt du har været på sold i England. Derfra har vi andre ellers fået besked fra finansministeren, at det absolut ikke ses vi gør småindkøb på de kanter grundet det helt uhørte beløb som transportøren opkræver for at afkræve en moms og told oveni. :mad:

Men vi er da edderspændt på hvordan nyindkøbet performer i begge PCP'erne. :smile:

Hilsen Leif.

Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: 4,5 mm slugs. Nogen som har andre alternativer, eventuelt nogen der ved hvor disse kan købes i EU?

Indlæg af Landbo » 2. okt 2021, 19:38

Og så er slugsene også afprøvet i vosses Gamo GX-40 på 15 meter stående, med støtte op af en dørkarm. Der er skudt 10 skud i hver gruppe.

img20211002_19204319.jpg
img20211002_19220869.jpg
img20211002_19234222.jpg

Som det ses, gik det nok så godt med grupperne for alle tre sæt slugs. En skam de lover heldagsregn og vindstød op på 14 m/s fra syd, så det bliver næppe udendørs skydevejler i morgen.

Hilsen Leif.

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1435
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 36 times
Been thanked: 118 times

Re: 4,5 mm slugs!

Indlæg af Cygnus X » 2. okt 2021, 20:02

Landbo skrev:
2. okt 2021, 04:12
Cygnus X skrev:
1. okt 2021, 23:52
manner slugs er dyre i DK, og jeg syntes de var pebret herovre.

jeg har holdt mig til hagl, simpelthen pga af prisen...men jeg går da og spekulere på om jeg lige skulle prøve et slug eller 2 ;-)
Ja, hele kr 239 for 400 NSA slugs i .177. :thumbup: Men hvis det var muligt og kunne købe JSB Knock Out herhjemme, ville de nok have kostet et sted mellem kr 90 og 110. :biggrin:

Ved Mundilar i Portugal har jeg måtte bøde 11,95 € af bøtten, hvilket svare til 89 DKr : https://www.mundilar.net/en/air-gun-pel ... -177-45mm/

Ja, du er garanteret ligeså nysgerrig som alle os andre. :giggle:

Hilsen Leif.
ja ok det er ikke så ringe endda
pick my lock and meet my glock

tcdk3200
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 88
Tilmeldt: 19. sep 2021, 16:38
Interesser: luftvåben
Geografisk sted: Vejby
Has thanked: 119 times
Been thanked: 35 times

Re: 4,5 mm slugs. Nogen som har andre alternativer, eventuelt nogen der ved hvor disse kan købes i EU?

Indlæg af tcdk3200 » 3. okt 2021, 01:03

Landbo skrev:
2. okt 2021, 17:56
tcdk3200 skrev:
2. okt 2021, 15:59
Jeg har både den "lille" og den "store/sorte" af HN PCP'erne.

Det er sørgeligt at se hvor dårligt de lette JSB performer i den lille, men forhåbentligt performer den tungere bedre,

I mangle af slugs til rimelige priser kiggede jeg lidt udenlands og har bestilt 2x 400 af disse 15grains

Billede

Og 350 af disse tunge russere på 1,09 gram

Billede


Ser frem til at de ankommer med posten snart

Jeg gav ca 11 Pound pr 400 slugs og ca 9 pund for russerne, og så 15 pund i porto sammen med nogle stålkerne hagl
Ja den lille H.N. skal helst skyde med hagl oppe omkring 0,7 gram/10 grain+ for at holde en god præcision. Jeg foretrækker selv H&N's diabolo, både i ren bly og dem i kobberhud.

Vil det sige at den sorte H.N. kan skyde præcist med ravl og krat ?
Har du nogle kronograf målinger på den sorte ?
Efter data skyder den sorte ellers 30 m/s kraftigere end den bette.

Jeg fornemmer stærkt du har været på sold i England. Derfra har vi andre ellers fået besked fra finansministeren, at det absolut ikke ses vi gør småindkøb på de kanter grundet det helt uhørte beløb som transportøren opkræver for at afkræve en moms og told oveni. :mad:

Men vi er da edderspændt på hvordan nyindkøbet performer i begge PCP'erne. :smile:

Hilsen Leif.
Nej, jeg har slet ikke prøvet den sorte endnu da jeg har haft manglet mounts, og da de kom hjem så besluttede jeg mig for at ofre en bedre kikkert til den end først planlagt, så nu venter jeg på den nye kikkert kommer med posten

jeg har fundet ud af at den sorter er en Snowpeak/artermis m25

youtu.be/i3GgUuzCwzg

Og ja, slugne og russer hagl er købt i England.
De har lige som Aliexpress og flere, lavet en ordning så de beregner toldmoms og opkræver når du handler, og så sørger de får at afregne momsen, så ingen 160 kr gebyrer der.
Du betaler bare 25% af den oprindelige pris, og så sørger de for resten.
Købte gerne JSB KO slugs herhjemme hvis der var nogle.
Og det der med at give en krone eller mere pr slug er min pengepung ikke til

Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: 4,5 mm slugs. Nogen som har andre alternativer, eventuelt nogen der ved hvor disse kan købes i EU?

Indlæg af Landbo » 3. okt 2021, 10:15

tcdk3200 skrev:
3. okt 2021, 01:03
Nej, jeg har slet ikke prøvet den sorte endnu da jeg har haft manglet mounts, og da de kom hjem så besluttede jeg mig for at ofre en bedre kikkert til den end først planlagt, så nu venter jeg på den nye kikkert kommer med posten

jeg har fundet ud af at den sorter er en Snowpeak/artermis m25

youtu.be/i3GgUuzCwzg

Og ja, slugne og russer hagl er købt i England.
De har lige som Aliexpress og flere, lavet en ordning så de beregner toldmoms og opkræver når du handler, og så sørger de får at afregne momsen, så ingen 160 kr gebyrer der.
Du betaler bare 25% af den oprindelige pris, og så sørger de for resten.
Købte gerne JSB KO slugs herhjemme hvis der var nogle.
Og det der med at give en krone eller mere pr slug er min pengepung ikke til
Ja ok med afprøvningen af den sorte.

Det er korrekt, det er en Snowflake M25 under andet navn du har købt. I videoen er det en sub 12 foot/pound udgave du ser afprøvet, den skyder "kun" med ca 15 Joule.

Interessant med de slugs du har købt. Får en spørge om et link til stedet du har købt dem ?

KO slugs er mig bekendt aldrig landet ved en Dansk forhandler.

Hilsen Leif

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7708
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: 4,5 mm slugs. Nogen som har andre alternativer, eventuelt nogen der ved hvor disse kan købes i EU?

Indlæg af T-REX » 3. okt 2021, 18:00

Noe Bullet Molds laver en støbeform, der giver ret tunge slugs, på 24 eller 26 grains. men den kræver så en .172 pibe med 1:9 twist.
https://noebulletmolds.com/site/product ... 26-fn-bm2/
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: 4,5 mm slugs. Nogen som har andre alternativer, eventuelt nogen der ved hvor disse kan købes i EU?

Indlæg af C-X » 3. okt 2021, 18:09

Hvilket kaliber er 4,5 mm slugs til luft, .171-172 som CF og RF, eller .177 som luftgevær hagl?

Ovenstående fra NOE, er alle med Gas Checks, så de er til CF.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Niels
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2324
Tilmeldt: 20. maj 2004, 10:12
Interesser: Windows NT3.5
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 67 times
Been thanked: 212 times

Re: 4,5 mm slugs. Nogen som har andre alternativer, eventuelt nogen der ved hvor disse kan købes i EU?

Indlæg af Niels » 3. okt 2021, 19:18

C-X skrev:
3. okt 2021, 18:09
Hvilket kaliber er 4,5 mm slugs til luft, .171-172 som CF og RF, eller .177 som luftgevær hagl?

Ovenstående fra NOE, er alle med Gas Checks, så de er til CF.
.177, de skal helst passe i løbet :blink:
Vh
Niels

--
If it ain't Broke.....Fix it till it is!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: 4,5 mm slugs. Nogen som har andre alternativer, eventuelt nogen der ved hvor disse kan købes i EU?

Indlæg af C-X » 3. okt 2021, 19:23

Mente jeg nok, men Jesper fik lige forvirret mig, tak :thumbup:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7708
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: 4,5 mm slugs. Nogen som har andre alternativer, eventuelt nogen der ved hvor disse kan købes i EU?

Indlæg af T-REX » 3. okt 2021, 19:26

C-X skrev:
3. okt 2021, 18:09
Hvilket kaliber er 4,5 mm slugs til luft, .171-172 som CF og RF, eller .177 som luftgevær hagl?

Ovenstående fra NOE, er alle med Gas Checks, så de er til CF.
Den på 24 Grains er uden Gas Check, den på 26 Grains med, og ja, de er, til CF.
Men der er folk, der har smidt en 1:9 .172 pibe på et luftgevær, og fået superbe resultater, ud af det.

Det ville nu være fedt, hvis NOE lavede en mould, i .177, men problemet er nok igen, at twist rate skal på 1:9 eller deromkring, så der skal, alligevel, en ny pibe på.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: 4,5 mm slugs. Nogen som har andre alternativer, eventuelt nogen der ved hvor disse kan købes i EU?

Indlæg af C-X » 3. okt 2021, 19:37

Ja, det kan jeg godt se nu, det med GC. Det er alligevel omsonst at skulle omkalibrere sit luftgevær, når der findes kommercielt tilgængelige produkter på markedet.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

tcdk3200
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 88
Tilmeldt: 19. sep 2021, 16:38
Interesser: luftvåben
Geografisk sted: Vejby
Has thanked: 119 times
Been thanked: 35 times

Re: 4,5 mm slugs. Nogen som har andre alternativer, eventuelt nogen der ved hvor disse kan købes i EU?

Indlæg af tcdk3200 » 3. okt 2021, 20:04

Landbo skrev:
3. okt 2021, 10:15


Ja ok med afprøvningen af den sorte.

Det er korrekt, det er en Snowflake M25 under andet navn du har købt. I videoen er det en sub 12 foot/pound udgave du ser afprøvet, den skyder "kun" med ca 15 Joule.

Interessant med de slugs du har købt. Får en spørge om et link til stedet du har købt dem ?

KO slugs er mig bekendt aldrig landet ved en Dansk forhandler.

Hilsen Leif
Linket er faktisk på forsiden af slugsne.
www.ihunter.co.uk
Jeg fandt dem først på ebay.co.uk men ofte er de billigere direkte på hjemmesiden, og her bar der også mulighed for automatisk betaling af told, så man slipper for de 160 kr i normal gebyr.

De har faktisk et ret stort udvalg til rimelige priser og fragt pris på 15 pund til og med 2 kg, og jeg mener det er 30 pund til og med 4 eller 5 kg

ja, jeg er godt klar over at det er den begrænsede version han tester, men resten af de reviews der er på Youtube er på spansk da den åbenbart er et hit i sydamerika.

Glæder mig til at få min kikkert hjem og få testet de forskellige hagl og slugs med den :)

tcdk3200
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 88
Tilmeldt: 19. sep 2021, 16:38
Interesser: luftvåben
Geografisk sted: Vejby
Has thanked: 119 times
Been thanked: 35 times

Re: 4,5 mm slugs. Nogen som har andre alternativer, eventuelt nogen der ved hvor disse kan købes i EU?

Indlæg af tcdk3200 » 3. okt 2021, 20:26

Det ser ud til at den lille HN riffel godt kan lide de engelske Pro Hunter slugs

youtu.be/tNZtYQMQqFo
De er dog med en pris på ca 15 pund plus porto for 100 stk i den dyre ende, så jeg ser frem til at teste de noget billigere Legion slugs-
Både i den "lille" og den "Store"

Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: 4,5 mm slugs. Nogen som har andre alternativer, eventuelt nogen der ved hvor disse kan købes i EU?

Indlæg af Landbo » 3. okt 2021, 22:08

tcdk3200 skrev:
3. okt 2021, 20:26
Det ser ud til at den lille HN riffel godt kan lide de engelske Pro Hunter slugs

youtu.be/tNZtYQMQqFo
De er dog med en pris på ca 15 pund plus porto for 100 stk i den dyre ende, så jeg ser frem til at teste de noget billigere Legion slugs-
Både i den "lille" og den "Store"
På 9 og 23 meter ?

Tøws sgi det minder nogenlunde om det husets ditto her også kan præstere. :blink:

Ja, vi er ligeså spændt på og høre om resultatet du kommer frem til. :smile:

Hilsen Leif.

tcdk3200
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 88
Tilmeldt: 19. sep 2021, 16:38
Interesser: luftvåben
Geografisk sted: Vejby
Has thanked: 119 times
Been thanked: 35 times

Re: 4,5 mm slugs. Nogen som har andre alternativer, eventuelt nogen der ved hvor disse kan købes i EU?

Indlæg af tcdk3200 » 12. okt 2021, 13:56

tcdk3200 skrev:
2. okt 2021, 15:59
Jeg har både den "lille" og den "store/sorte" af HN PCP'erne.

Det er sørgeligt at se hvor dårligt de lette JSB performer i den lille, men forhåbentligt performer den tungere bedre,

I mangle af slugs til rimelige priser kiggede jeg lidt udenlands og har bestilt 2x 400 af disse 15grains

Billede

Og 350 af disse tunge russere på 1,09 gram

Billede


Ser frem til at de ankommer med posten snart

Jeg gav ca 11 Pound pr 400 slugs og ca 9 pund for russerne, og så 15 pund i porto sammen med nogle stålkerne hagl
Som dét ser ud indtil videre, så vil jeg fraråde at købe hagl i almindelighed i England eller andet ikke eu land-

jeg er havnet i lidt at et bureaukratisk mareridt med min bestilling fra England, hvor forhandleren Ihunter ellers betalte toldmoms forud for at undgå problemer pg postnord opkrævnings gebyrer.

Det er i dag d 12 oktober og min forsendelse har været stoppet i tolden siden d 5.
Jeg har skrevet til forhandleren som forsikrede mig at den ikke skulle fortoldes da toldmomsen allerede er betalt.
Så har jeg ringet flere gange til postnord for at høre hvorfor fortoldningen tager så lang tid, nu den slet ikke skal fortoldes.
Postnord henviste så til sidst til Toldstyrelsen som jeg ringede til og spurgte hvad var meningen og hvornår de fik fingeren ud af fænghullet så jeg kunne få min pakke?
Deres svar var så at de havde overgivet den til politiet for en vurdering af lovlighed, og hun henviste mig til min lokale politikreds Nordsjællands politi, som intet kener til at der skulle være oprettet en sag om ulovlig import af våben tilbehør på hverken mit personnummer. adresse elelr pakkens track nr.
Jeh bliver så henvist til politiet i lufthavnen, som viderestiller mig til toldbetjente i lufthavnen.
De undersøger så om de har fået indleveret hagl den sidste uge, og ringer tilbage senere og siger det har de ikke.

Så som det ser ud til nu, så har post Nords toldmedarbejdere brugt en hel uge på ikke at gide at tage en skydelære frem for at konstatere at haglene er lovlige 4,5 mm OG beslutte sig for at overdrage dem til vurdering hos politiet MEN har endnu ikke fået taget sig sammen til reelt at overdrage dem til politiet.

Snak lige om bureaukrati

*Og for at de ikke skal blive for let snakkede den ene af de mange politimyndigheder jeg har haft i røret i dag, om at de måske alligevel kunne være ulovlige fordi de indeholdt bly.

Jøsses siger jeg bare

Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: 4,5 mm slugs. Nogen som har andre alternativer, eventuelt nogen der ved hvor disse kan købes i EU?

Indlæg af Landbo » 1. nov 2021, 21:27

Så er der nyt på slugssiden herfra. Som det måske er rygtes, har vi her i huset de sidste 3 måneder "sultet" os til en FX Impact M3 med en rimelig god kikkert. Efter at have konstateret den skyder ret præcist med nogle af de tungere JSB diabolo hagl kom turen til JSB Knock Out 10,03 grain (0,65 gram) i 4,51 mm. Har prøvet og skyde dem med hastigheder helt mede fra 200 og op til 320 m/s. Fandt ud af de går bedst ved 302 +- 1 m/s, hvilket faktisk er ret hurtigt. Jeg har også fundet de går rimeligt godt omkring 283 m/s, men dog knap så godt som ved den hurtige hastighed. Har skudt 6 skiver af 10 skud en tidlig vindstille morgen i lommelampens skær på 50 meter. Viser her de to bedste selv om der ikke er stor spredning på de opnåede resultater. Skiverne er de vanlige billige 14x14 cm.

img20211101_20491075.jpg

Hilsen Leif.

tcdk3200
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 88
Tilmeldt: 19. sep 2021, 16:38
Interesser: luftvåben
Geografisk sted: Vejby
Has thanked: 119 times
Been thanked: 35 times

Re: 4,5 mm slugs. Nogen som har andre alternativer, eventuelt nogen der ved hvor disse kan købes i EU?

Indlæg af tcdk3200 » 13. nov 2021, 21:52

UPDATE På mine engelsk indkøbte hagl hos ihunter.
efter over 5 uger i tolden hvor nogle mente at de måtte være ulovlige at importere pga bly indholdet :fun: :rolf: har jeg endeligt fået dem frigivet.
dog ikke uden at betale ca 260 kr i toldmoms og opkrævning, da trods lovning på dette, så havde ihunter alligevel glemt den detalje :argue:
det er dog muligt at købe der uden ekstra moms, men så skal de købes via deres ebay shop, hvor der afregnes toldmoms automatisk.
har set de har fået jsb knovk out slugs 10 grains der, men til 13 p plus 11 pund i porto, så løber de op

billeder tilkommer
Vedhæftede filer
IMG_20211113_153823.jpg
IMG_20211113_153616.jpg
IMG_20211113_152950.jpg
Senest rettet af tcdk3200 13. nov 2021, 21:56, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9651
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: 4,5 mm slugs. Nogen som har andre alternativer, eventuelt nogen der ved hvor disse kan købes i EU?

Indlæg af Bofhenator » 13. nov 2021, 21:54

tcdk3200 skrev:
13. nov 2021, 21:52
UPDATE På mine engelsk indkøbte hagl hos ihunter.
efter over 5 uger i tolden hvor nogle mente at de måtte være ulovlige at importere pga bly indholdet :fun: :rolf: har jeg endeligt fået dem frigivet.
dog ikke uden at betale ca 260 kr i toldmoms og opkrævning, da trods lovning på dette, så havde ihunter alligevel glemt den detalje :argue:
det er dog muligt at købe der uden ekstra moms, men så skal de købes via deres ebay shop, hvor der afregnes toldmoms automatisk.
har set de har fået jsb knovk out slugs 10 grains der, men til 13 p plus 11 pund i porto, så løber de op

billeder tilkommer
Tak for update, godt de blev sluppet løs.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: 4,5 mm slugs. Nogen som har andre alternativer, eventuelt nogen der ved hvor disse kan købes i EU?

Indlæg af Landbo » 14. nov 2021, 00:18

tcdk3200 skrev:
13. nov 2021, 21:52
UPDATE På mine engelsk indkøbte hagl hos ihunter.
efter over 5 uger i tolden hvor nogle mente at de måtte være ulovlige at importere pga bly indholdet :fun: :rolf: har jeg endeligt fået dem frigivet.
dog ikke uden at betale ca 260 kr i toldmoms og opkrævning, da trods lovning på dette, så havde ihunter alligevel glemt den detalje :argue:
det er dog muligt at købe der uden ekstra moms, men så skal de købes via deres ebay shop, hvor der afregnes toldmoms automatisk.
har set de har fået jsb knovk out slugs 10 grains der, men til 13 p plus 11 pund i porto, så løber de op

billeder tilkommer
Tillykke med frigivelsen, omend det blev en dyr omgang. Håber de var besværet værd.

Hilsen Leif.

tcdk3200
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 88
Tilmeldt: 19. sep 2021, 16:38
Interesser: luftvåben
Geografisk sted: Vejby
Has thanked: 119 times
Been thanked: 35 times

Re: 4,5 mm slugs. Nogen som har andre alternativer, eventuelt nogen der ved hvor disse kan købes i EU?

Indlæg af tcdk3200 » 14. nov 2021, 03:06

Landbo skrev:
14. nov 2021, 00:18
tcdk3200 skrev:
13. nov 2021, 21:52
UPDATE På mine engelsk indkøbte hagl hos ihunter.
efter over 5 uger i tolden hvor nogle mente at de måtte være ulovlige at importere pga bly indholdet :fun: :rolf: har jeg endeligt fået dem frigivet.
dog ikke uden at betale ca 260 kr i toldmoms og opkrævning, da trods lovning på dette, så havde ihunter alligevel glemt den detalje :argue:
det er dog muligt at købe der uden ekstra moms, men så skal de købes via deres ebay shop, hvor der afregnes toldmoms automatisk.
har set de har fået jsb knovk out slugs 10 grains der, men til 13 p plus 11 pund i porto, så løber de op

billeder tilkommer
Tillykke med frigivelsen, omend det blev en dyr omgang. Håber de var besværet værd.

Hilsen Leif.
Vi får se.
Første tests med slugs gik ikke så g0dt, men måske løbene bare trænger il at blive renset i bund 0g så skudt g0dt til.
Ellers er der stadig de tunge russiske hagl jeg tr0r de vil skude g0dt med

InMySights
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 331
Tilmeldt: 26. dec 2020, 22:16
Interesser: jagt og regulering af skadedyr
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 175 times
Been thanked: 86 times

Re: 4,5 mm slugs. Nogen som har andre alternativer, eventuelt nogen der ved hvor disse kan købes i EU?

Indlæg af InMySights » 14. nov 2021, 07:07

Landbo skrev:
1. nov 2021, 21:27
FX Impact M3 med en rimelig god kikkert.


Hilsen Leif.
Lækkert. Tillykke med den lille ny :-D
.177
.5,5
22LR
243W
12/70

Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: 4,5 mm slugs. Nogen som har andre alternativer, eventuelt nogen der ved hvor disse kan købes i EU?

Indlæg af Landbo » 14. nov 2021, 07:25

tcdk3200 skrev:
14. nov 2021, 03:06
Landbo skrev:
14. nov 2021, 00:18
tcdk3200 skrev:
13. nov 2021, 21:52
UPDATE På mine engelsk indkøbte hagl hos ihunter.
efter over 5 uger i tolden hvor nogle mente at de måtte være ulovlige at importere pga bly indholdet :fun: :rolf: har jeg endeligt fået dem frigivet.
dog ikke uden at betale ca 260 kr i toldmoms og opkrævning, da trods lovning på dette, så havde ihunter alligevel glemt den detalje :argue:
det er dog muligt at købe der uden ekstra moms, men så skal de købes via deres ebay shop, hvor der afregnes toldmoms automatisk.
har set de har fået jsb knovk out slugs 10 grains der, men til 13 p plus 11 pund i porto, så løber de op

billeder tilkommer
Tillykke med frigivelsen, omend det blev en dyr omgang. Håber de var besværet værd.

Hilsen Leif.
Vi får se.
Første tests med slugs gik ikke så g0dt, men måske løbene bare trænger il at blive renset i bund 0g så skudt g0dt til.
Ellers er der stadig de tunge russiske hagl jeg tr0r de vil skude g0dt med
De røde plastic dævler er jeg ret sikker på går supersonic, og så er det så som så med præcisionen af skydning med dem. Tvivler dog stærkt på en rengøring af løbet vil hjælpe noget på præcisionen, forudsat du ikke ligefrem har for vane og opbevare frokosten deri.

Der skulle angiveligt komme en palle billige slugs til landet fra Amerika engang her ud i fremtiden. Jeg har selv hørt det direkte fra "giraffens" mund for tre uger siden. Men om de er sendt med en robåd og ikke et containerskib for at spare på udgifterne, siden de tilsyneladende endnu ikke er kommet frem skal jeg lade være usagt. En ting ved jeg dog, og det er at vejret på årstiden her nu sjældent er til udendørs præcisions skydning med små calibre. :biggrin:

Hilsen Leif.

Besvar