Impact power plenum 720 - er der noget jeg gør galt?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1435
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 36 times
Been thanked: 118 times

Impact power plenum 720 - er der noget jeg gør galt?

Indlæg af Cygnus X » 1. okt 2021, 20:11

jeg har haft den første power bestilt i flere år nu....for en måneds tid siden, fik jeg så en email fra pyramyd at de annullere min ordre....jeg ringede til min våbenpusher "lethal air" som jeg havde min anden bestilling hos, og han havde glemt at alt om den efter 1års ventetid, da hans paypal system timer ud...fedt...
243376436_586542275715138_7316466197379372044_n.jpg
men imellemtiden er der jo kommet en ny 720 plenum, som sædvanlig ikke er på lager nogen steder her i USA, jeg er sikker på at alle de amerikanske youtubere har fået tilsendt deres...men som sædvanlig bliver de normale FX kunder forbi gået her i USA :mob:

nå i forbindelse med at finde regulator til min AA410, så jeg på huma europæiske hjemme side at de solgte den nye plenum, men den ikke var på lager endnu...en email til dem om en masse andet, spurgte jeg lige til plenum hvornår de forventede den på lager, og de svare at de havde lige fået en palle FX ting som nok indeholdt dem....så jeg bestilte en, selv om hjemme siden sagde "ikke på lager" det var mandag eftermiddag her...så midt om natten til tirsdag der.

overrasket fik jeg tirsdag en ordre beskæftigelse og dælme om den ikke dukkede op i går (torsdag) med ups....pris 175$ med fragt, 25$ billigere end her i USA, og dertil kommet typisk 15-20$ forsendelse oven i .....damn....3 dage's levering dælme flot....ups/FedEx/usps tager typisk 5 dage internt i USA....

kiggede lige kort en hollandsk video om hvordan man installere, og så var det ellers igang.

eneste problem er at den sorte studs på plenum der går ind i recieveren, den målter 0.15-0.2mm større end den lille plenums studs....studsen er en ende prob i plenumen og er skruet ind med gevind i plenum...kors et mas at mostle den på plads, det bliver et helvede at hive riflen fra hinanden igen når det bliver nødvendigt , spekulere på om den var snittet i rette størrelse men at de glemte at tage højde for anodiseringen der får det hele til at vokse lidt

tog mig en times tid at få det hele på plads....benyttede mig at lejeligheden til at skrue ned for regulator fra 145 til 115 bar

med luft i riflen sendte den første .25 26gr jsb afsted i en hulens fart af 1156fps (352ms) med dertilhørende larm....jeg havde glemt at stramme retur fjederen, den hang i de 2mm af begyndelsen af gevindet....fik den drejet til 4. yderste streg og riflen var nede på en 1030 fps, ok så den kan laver lidt mere power nu :-) lidt mere justering af retur fjederen, drejede power wheel ned på "4" og jeg landede på 965 fps som var der den var inden opgraderingen

tanken var nede på 200 bar, men jeg fik 56 skud mellem 200 og 150 bar...og 72-76 skud inden den ramte regulator....før opgraderingen var det ca 60 skud fra 250 til 145bar ...fed opgradering !

og riflen har holdt luft natten over ....en impact der ikke lader til at lække....fantastisk ! (jeg er overasket LOL)

nu spekulere jeg på om jeg skulle prøve at tune den til de tunge 34gr jsb....men jeg skyder typisk kun på 30-33m, så det er nok bedre med flere skud pr fyldning

må lige høre jer ad....min Rapid .25, Talon SS .22, wildcat .22, aa410 .22 de er alle mere eller mindre ligeglad med hvordan jeg holder riflen....men impact den er super følsom over for hvor jeg holder den...hvor meget jeg trækker den ind i skulderen, hvor fast et greb jeg har på pistol grebet etc....er der noget jeg gør galt ?

lidt billeder
PXL_20210930_201117144.MP.jpg
PXL_20210930_212035465.jpg
PXL_20210930_231556915.jpg
PXL_20211001_165354148.jpg
Senest rettet af Lycon 10. okt 2021, 13:44, rettet i alt 2 gange.
Begrundelse: Emnelinjen er ændret til at afspejle indlæggets indhold.
pick my lock and meet my glock

Depper
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 200
Tilmeldt: 27. okt 2011, 20:31
Interesser: Teknik.
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 23 times
Been thanked: 82 times

Re: impact power plenum 720

Indlæg af Depper » 1. okt 2021, 23:10

Lyder som en fin bette opgradering!
Er det 600mm løb?

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1435
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 36 times
Been thanked: 118 times

Re: impact power plenum 720

Indlæg af Cygnus X » 1. okt 2021, 23:45

700 i .25

fed opgradering IMHO...det eneste jeg lige kan se jeg mangler er mulighed for at montere støtteben ude i snuden af flasken, men jeg syntes godt nok 155$ for en stump picatinny rail er lige lovlig pebret
pick my lock and meet my glock

Lanojo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 221
Tilmeldt: 14. aug 2019, 19:08
Interesser: luftvåben
Geografisk sted: BILLUND
Has thanked: 2 times
Been thanked: 55 times

Re: impact power plenum 720

Indlæg af Lanojo » 2. okt 2021, 07:01

Cygnus X skrev:
1. okt 2021, 23:45
700 i .25

fed opgradering IMHO...det eneste jeg lige kan se jeg mangler er mulighed for at montere støtteben ude i snuden af flasken, men jeg syntes godt nok 155$ for en stump picatinny rail er lige lovlig pebret
Du kunne have fået en, saber tactical bottle clamp med fra huma for Ca. 80 dollar :smile:

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Re: impact power plenum 720

Indlæg af Slettes3 » 2. okt 2021, 18:03

Godt det lykkes med lidt “sweat”.

Jeg syntes der ligger en trend i dem som køber FX at disse våben skal splittes ad konstant lige som gamle amerikanske biler( har været der).

Jeg tænker man køber et ( formodentlig) top-end luftgevær og tænker man ikke skal gøre andet end fylde luft på og skyde. Tænk hvis man købte en Hartmann & Weiss riffel og bagefter sendte den til np nielsen :giggle: :giggle:

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1435
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 36 times
Been thanked: 118 times

Re: impact power plenum 720

Indlæg af Cygnus X » 2. okt 2021, 19:35

tak for den ide.....jeg har nu bestilte en bottclamp,mener det var saber tactical 65$ shipped med kuponer til pyramyd, det er en meget bedre pris...og så passer den også på andre rifler med flaske i snuden.....jeg har 580cc flasken på min Impact så det får bipodden rigtig langt frem på riflen

så at nogen tager 2 kikkertmontager og putter en lang stang i den, og ude i spidsen skruer de så et picatinny rail ind i tuben.....det skal prøves, så kan jeg få støttebenene helt ud forbi mundingen :-D
Rigbymauser skrev:
2. okt 2021, 18:03
Godt det lykkes med lidt “sweat”.

Jeg syntes der ligger en trend i dem som køber FX at disse våben skal splittes ad konstant lige som gamle amerikanske biler( har været der).

Jeg tænker man køber et ( formodentlig) top-end luftgevær og tænker man ikke skal gøre andet end fylde luft på og skyde. Tænk hvis man købte en Hartmann & Weiss riffel og bagefter sendte den til np nielsen :giggle: :giggle:
lige netop, det har været mit syn på FX siden jeg troede at jeg havde købt det bedste af det bedste....men når man begynder at grave i diversa fora, så fremkommer det at de har et hav af problemer, specielt Impacten er plaget af alle mulige sygdomme ! til 2K$ så skal lortet bare virke....være samlet ordenligt tjekket at den holder luft en uges tid etc.....og jeg forventer at producenter bruger høj kvalitets hardware (skruer, møtrikker og andet som de ikke selv producere) men så er det godt nok trist at ens riffel, som der er ventetid på herovre ankommer med fejl og rustne skruer

man hører ALDRIG en youtuber tale ondt om dem mere, de er sikkert kontrakt bundet...og så er jeg sikker på at FX sørger for at de rifler de sender ud til youtubere er tjekket i hoved og røv ....og så tunet til perfection ....

her i USA, har PCP'ere virkeligt taget fart på, og markedet er større end nogen sinde, jeg tror simpelthen at FX er blevet for populære...og de kan ikke følge med efterspørgslen, og derfor bliver deres rifler blot hurtigt klampet sammen og sendt ud....så kan forbrugeren være kvalitets kontrol, men de glemmer at sende en riffel til reparation koster kassen, når en 2K$ riffel skal sendes med forsikring, det koster nemt 100-150$ oven i de 2K man allerede har betalt for riflen !

fool me once shame on me....fool me twice...så taber de altså en kunde for evigt

nå konen siger man skal fokusere på det posetive....riflen har nu ligget 1½ dag....og lader til at holde tæt YAY ..det er de små ting i livet LOL
PXL_20211002_173622816.jpg
pick my lock and meet my glock

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1435
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 36 times
Been thanked: 118 times

Re: impact power plenum 720

Indlæg af Cygnus X » 7. okt 2021, 01:53

så er der update.....riflen holdt luft i næsten en uge....så det var tid til at teste om den nu stadig kunne skyde

jeg havde ved fejl nappet en dåse 34 gr jsb......og ikke de 25 gr jeg normalt skyder med

99 skud på regulatoren (245bar til 115) med gennemsnit på 891fps (ca 60FPE/81 joules), de sidste 13 skud var af regulatoren og endte ca 5mm lavere end de 99 foregåene på 31m.....tæt nok til jeg ikke har problem med at skyde 4 magaziner på en optankning

dette er med 580cc flaske

så der skete noget "vidunderligt" jeg havde 2 grupper af 5 skud, hvor indgangs hullet kun var et hår større end et enkelt skud...alle 5 præcis igennem sammen hul...og det skete når der var ro på og jeg holdte riflen løst....aldrig har den riffel skudt så godt ! de andre grupper var også at skrive hjem om men ikke så gode som hul i hul :biggrin:

jeg fandt lidt luft og 25 gr jsb.....prøvede ved 870-890-930 fps....de hagl samler sig kun når jeg holder riflen fast, og trykket godt ind i skulderen....og så fik jeg små kløver grupper...ikke om jeg fatter det, det må være nogen harmoniske svingninger som løber igennem riflen på en eller anden måde med 34 gr ....

anyhow im happy :-)
pick my lock and meet my glock

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1435
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 36 times
Been thanked: 118 times

Re: impact power plenum 720

Indlæg af Cygnus X » 10. okt 2021, 05:32

Hold da ferie....min impact er gået fra middelmådig til HOT DAMN med 34 gr jsb

nu har jeg spg om tuning. i want more powahhhh :-)

hvad er bedste hastighed for 34 gr jsb ?
hvad hedder fx seneste liner, er det værd at opgradere, skal det være en heavy slugliner eller er den normale liner ok ?

hvad er bedste fremgang måde at hive hastigheden op, uden at den kommer til at larme mere (er der nogen der har en 3D printer fil til at fylde en tom FX dæmper)
pick my lock and meet my glock

Depper
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 200
Tilmeldt: 27. okt 2011, 20:31
Interesser: Teknik.
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 23 times
Been thanked: 82 times

Re: Impact power plenum 720 - er der noget jeg gør galt?

Indlæg af Depper » 11. okt 2021, 10:31

Haglet, og hvad det kan lide, ved jeg ikke lige.
De seneste linere hedder stx superior. Fåes I standard og heavy. Jeg har ikke selv praktisk erfaring med cal 25.
Men heavy lineren er tiltænkt tunge hagl og slugs. Men det betyder ikke nødvendigvis at standart er pisse dårlig 😁
I forhold til at få mere fart på med så lidt støj som muligt, er den mest oplagte at montere længere løb, men efter som du er på 700, er den ikke lige til højerbenet. Selv om 800 vist nok er på vej.
Ellers gælder det om at få fart på med regukatortrykket og hammerspænding. Der kan vel potentielt være forskel på lyd med lavt regtryk og lav hammerspænding vs højt regtryk og høj hammerspænding.
Med højt reg tryk vil ventilen lukke hurtigere af sig selv og det kan muligvis være med til at begrænse overskydende luft.
Når du så hqr fundet din fortrukne løsning, er det meget normalt at justere lidt for meget fart på, og så lige trække den lidt ned med "valve adjuster" så hastigheden bliver som ønsket.
En sidste ting at tage med i overvejelserne er effektivitet.
Ofte vil man jo gerne have så mange knald som muligt på en tankfuld, men det er ikke sikkert at alt det overståede nødvendigvis er effektivisetstune 👌
Dette er min opfattelse og må meget gerne rettes på hvis jeg tager fejl eller der er andre holdninger 🍺👌

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1435
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 36 times
Been thanked: 118 times

Re: Impact power plenum 720 - er der noget jeg gør galt?

Indlæg af Cygnus X » 21. jan 2024, 01:55

hmm jeg har ikke været glad for min impact....men det er jeg godt nok nu

jeg startede med at klippe aftrækkerfjederen indtil jeg kunne lide den (let men ikke farlig) .....dreje ventilstop/returfjeder skruen helt ud så der er så lidt begrænsning som muligt, satte powerhjul til max, og skruede reg up til 120-125 bar, og justedere så hammeren indtil jeg ramte 930 fps med 34gr jsb mk2, riflen larmede selv med stor dæmper på, så strammede ventil stop indtil støjen forsvandt 918fps, tjekkede den kunne ramme og at strengen så fin ud...og det gjorde den, fin gruppe . drejede så hammerfjeder spændingen tilbage en kvart omgang og landede på 912fps, det samlede grupperne på 65 en tand mere. den stakke 3-5 hagl i noget nær de tætteste grupper jeg nogensinde har skudt på 33m....rykkede ud på 65m og her bankede den stadig haglene oven i hinanden i fin kløver, med 580cc tank på 250bar, kan jeg få 100 skud.

nu glæder jeg mig til jeg kan komme ud det nye sted og skyde 100+ meter, men der går nok lidt tid, da vi har haft meget regn som, gør vejen til en mudret oplevelse, og jeg er ikke sikker på min min bil med forhjuls træk kan komme ind og ud fra grunden.

men manner mellem impact og leshiy2 er der blevet skudt meget denne uge....jeg har benyttet mig af det regner og folk ikke er udenfor....der er røget noget nær 700 hagl igennem leshiy og 300 igennem impact, mens jeg jagtede tætte grupper. jeg ved jeg selv ville knirke hvis jeg skulle høre på alle de skud fra en nabo hvis vejret var godt og jeg ikke var inviteret til at deltage :-)
pick my lock and meet my glock

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1352
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: impact power plenum 720

Indlæg af SorenSD » 21. jan 2024, 09:54

Cygnus X skrev:
2. okt 2021, 19:35

Man hører ALDRIG en youtuber tale ondt om dem mere, de er sikkert kontrakt bundet...og så er jeg sikker på at FX sørger for at de rifler de sender ud til youtubere er tjekket i hoved og røv ....og så tunet til perfection ....
Alle de store youtubere er på lønningslisten hos FX og får et ganske stort beløb hver måned for at hjælpe til med det store marketing maskineri :shock: ($ 5K har jeg hørt fra flere !) Og samtidig betaler de jo heller ikke for alt deres grej :grimasse:
:smile: :thumbup:

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1435
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 36 times
Been thanked: 118 times

Re: Impact power plenum 720 - er der noget jeg gør galt?

Indlæg af Cygnus X » 21. jan 2024, 21:29

og hånd plukket rifler/løb der performer bedst

sammen i RC bil industrien i klasser med spec motor som f.eks 17.5, her bliver de sponsoreret normal udleveret motorer mede de bedste viklinger, bedste hall sensorer, og rotorer med ideelle magnetisk feldt, og dem der laver batterier håndplukker også dem med bedste egenskaber så som høj kapacitet og lav intern modstand

jeg nægter at købe en fx riffel til, lige meget hvor sexy alt det nye er.....den der nye drs sub12 suntes jeg er ufattelig flot....men nej aldrig mere fx, og det er pga af deres marketings maskine, og youtubere der ikke kan snakke om andre rifler end det ene mærke de er sponsoreret af, de nævner aldrig problemer osv....det er altsammen guld og grønne skove

jeg har ATN digital kikkert fra 2018, og den fik det problem at når man justere på objectivet så rykker POI dramatisk, så jeg spurgte dem om, de gad fikse det, og var klar til at betale.....da kikkerten kommer med 2 års garanti og det er jo længe siden den udløb. overaskende fik jeg svar at de godt ville fikse den, gratis endda ! ok wow.....jeg skulle "bare lige" skrive en positive review på deres hjemme side om der service og hvordan jeg syntes det er en fed kikkert, og når jeg så sendte dem billede af min review af deres service så ville de sende RMA nummer......på deres FB side som de ville have jeg postede til kan man kun poste hvis man klikker "ja jeg vil anbefale til familie og venner" siger man nej kan man ikke noget....så er det ikke noget under de har tons af posetive reviews, og ingen dårlige....det er alle de folk der har fået en skod kikkert der nu roser dem til skyerne.

Emotiva forstækere og pre-amps er lige så .....de sletter med grov hånd alle dårlige anmeldelser, deres service er et enorm forum lige som dette, men deres admins sletter med grov hånd alle post der omhandler dårligdomme, jeg spurgte hvorfor min preamp havde ret høje click, statisk støj, jeg frygtede for mine højtaleres velvære. hver gang musikken skifter bitrate fra f.eks 16bit 44khz til 16bit 48khz..eller når fletnix skifter fra deres menu system lyde til atmos..så kom der knas/pop/klik lyde ud af højtalerne....eller nå jeg har siddet og lyttet i 2 højtalers reference mode....og skifter tilbage til 16kanals atmos, så forblev reference mode aktiv, dvs alle højtalere fik rent signal, og det skal de ikke det lyder af h til....så skal man lige skifte surround mode frem og tilbage et par gange og så bliver kalibrerings profilerne endelig loadet....sårn skal en dyr for forstærker bare ikke opføre sig (ok her 2 år senere har de endelig kommet med en firmware der har fikset det meste), men den slags spørgsmål blev blot slettet, da jeg kiggede på inden købet så var der gode diskutioner men ingen grimme ting der sprang i øjene....no wonder !

hifi butikker er der ved at være langt imellem, hvor man kan gå ind og sidde en dag og lytte om de havde noget der var interessandt, og dem der er er mest for de voldsomt rige, 5-50k$ for en højtaler, der kan jeg sq ikke være med...men det er også lige meget for covid vaccinerne har givet mig mega tinitus, så nu kan det være det samme for jeg kan ikke høre forskel på en klam mp3 eller fin 24bits MQA længere. det er som mc Einer visevært sagde " det anlæg skulle byttes til hovedtlf eller bare smides væk"
pick my lock and meet my glock

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1435
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 36 times
Been thanked: 118 times

Re: Impact power plenum 720 - er der noget jeg gør galt?

Indlæg af Cygnus X » 22. jan 2024, 22:02

fuck en lorte riffel , lige som men er glad for den og den stakker haglene flot, begyndte grupper at bliver lavere og lavere.....nu er det regulator der er noget galt med, den sniger sig still og roligt op, og derfor falder hastighed og haglene sidder lavere.

kan bare ikke stole på den riffel, hvis det ikke er lækager (fra dag1) så er det noget andet.....jeg troede svenskere lavede volvo'er kram der bare virker.....men en impact er mere som en hårdspændt italiener....genial når lortet virker...bare synd det ikke er så tit

bestilte en huma......men her er lidt billeder at kigge på...ser ud til at de fleste oringe er færdie, nogen af oringene har smidtet af inden i huset, sikkert savnet lidt smørelse

huma sender fra holland, men siger dimserne skulle komme d26, det ville godt nok være vildt, det er hurtigere end at sende rundt i USA
Vedhæftede filer
PXL_20240122_220143756.jpg
PXL_20240123_001718664.jpg
PXL_20240123_002040633.jpg
PXL_20240123_002917214.jpg
PXL_20240123_002919972.jpg
PXL_20240123_002930532.jpg
PXL_20240123_003004098.jpg
PXL_20240123_003439292.jpg
PXL_20240123_003447697.jpg
PXL_20240123_003513428.jpg
PXL_20240123_003606260.jpg
PXL_20240123_003611432.MP.jpg
PXL_20240123_003658958.jpg
PXL_20240123_003703660.jpg
PXL_20240123_003719672.jpg
PXL_20240123_003812412.jpg
PXL_20240123_003818460.jpg
PXL_20240123_003822663.jpg
PXL_20240123_003906296.jpg
PXL_20240123_003921832.jpg
PXL_20240123_004036382.jpg
PXL_20240123_004051537.jpg
PXL_20240123_004134663.jpg
PXL_20240123_004150696.jpg
PXL_20240123_004159987.jpg
PXL_20240123_004207785.MP.jpg
PXL_20240123_004303586.jpg
PXL_20240123_004413255.jpg
PXL_20240123_004426808.jpg
PXL_20240123_004434391.jpg
pick my lock and meet my glock

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1435
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 36 times
Been thanked: 118 times

Re: Impact power plenum 720 - er der noget jeg gør galt?

Indlæg af Cygnus X » 26. jan 2024, 02:37

huma mk3 reg ankom det er 100-200 bar versionen, desværre så blev kort og hurtig install til en hel dags affære.....der pissede luft ud ved powerhjul
og over grebet på trods af at jeg ikke har rodet der.....nå men det var en af de 3 udvendige oringe, desværre er den klemme dims over pistolgrebet som holde plenum dimsen så helvedes stram, at det blev noget med at jage en skruetrækker ned og så udvide den blot for at kunne få lortet ud og ind igen....den skar mig fint i finger og hånd mens jeg vred i det lort...sæfølgelig har det orings kit til riflen ikke den store oring der sidder inde i plenum, at jagte igennem et tons af oringe for at finde noget der virker. samlet og det lod til at holde tryk de 10 minutter den sad.

men den nye huma reg vil ikke lade luften flyder under 145 bar og er langsom ved 145, det er 20 for meget, havde den ude gensamlet osv bare for at være sikker men den vil ikke....grrrr

tog fx reggen, og polerede den til den store gul(d) medalje....ja for det hele lod til at virke, yay....tunede den op til 125 og pløkkede

Bullet : 34.0 gr Jsb

Shot count: 55
Low: 900
Hi: 926
Avg: 915
STD Dev: 6
Spread: 26

2024-01-25 15:01:14,912,FPS,62.8,FT Lbs,
2024-01-25 15:03:53,926,FPS,64.7,FT Lbs,
2024-01-25 15:04:22,919,FPS,63.7,FT Lbs,
2024-01-25 15:06:10,921,FPS,64.0,FT Lbs,
2024-01-25 15:06:41,919,FPS,63.7,FT Lbs,
2024-01-25 15:06:54,919,FPS,63.7,FT Lbs,
2024-01-25 15:07:29,916,FPS,63.4,FT Lbs,
2024-01-25 15:08:07,900,FPS,61.2,FT Lbs,
2024-01-25 15:08:56,923,FPS,64.4,FT Lbs,
2024-01-25 15:12:02,914,FPS,63.1,FT Lbs,
2024-01-25 15:12:17,923,FPS,64.4,FT Lbs,
2024-01-25 15:12:34,921,FPS,64.0,FT Lbs,
2024-01-25 15:12:47,921,FPS,64.0,FT Lbs,
2024-01-25 15:12:58,912,FPS,62.8,FT Lbs,
2024-01-25 15:13:09,923,FPS,64.4,FT Lbs,
2024-01-25 15:13:17,923,FPS,64.4,FT Lbs,
2024-01-25 15:13:33,921,FPS,64.0,FT Lbs,
2024-01-25 15:13:48,909,FPS,62.4,FT Lbs,
2024-01-25 15:14:06,919,FPS,63.7,FT Lbs,
2024-01-25 15:14:20,923,FPS,64.4,FT Lbs,
2024-01-25 15:14:36,926,FPS,64.7,FT Lbs,
2024-01-25 15:14:52,923,FPS,64.4,FT Lbs,
2024-01-25 15:15:12,912,FPS,62.8,FT Lbs,
2024-01-25 15:15:21,921,FPS,64.0,FT Lbs,
2024-01-25 15:15:38,921,FPS,64.0,FT Lbs,
2024-01-25 15:16:00,914,FPS,63.1,FT Lbs,
2024-01-25 15:16:17,912,FPS,62.8,FT Lbs,
2024-01-25 15:20:23,902,FPS,61.5,FT Lbs,
2024-01-25 15:20:30,914,FPS,63.1,FT Lbs,
2024-01-25 15:20:40,916,FPS,63.4,FT Lbs,
2024-01-25 15:21:00,900,FPS,61.2,FT Lbs,
2024-01-25 15:21:10,916,FPS,63.4,FT Lbs,
2024-01-25 15:21:17,909,FPS,62.4,FT Lbs,
2024-01-25 15:21:25,914,FPS,63.1,FT Lbs,
2024-01-25 15:21:36,914,FPS,63.1,FT Lbs,
2024-01-25 15:21:41,909,FPS,62.4,FT Lbs,
2024-01-25 15:21:59,912,FPS,62.8,FT Lbs,
2024-01-25 15:22:06,914,FPS,63.1,FT Lbs,
2024-01-25 15:22:15,905,FPS,61.8,FT Lbs,
2024-01-25 15:22:26,916,FPS,63.4,FT Lbs,
2024-01-25 15:22:35,914,FPS,63.1,FT Lbs,
2024-01-25 15:22:43,900,FPS,61.2,FT Lbs,
2024-01-25 15:22:52,921,FPS,64.0,FT Lbs,
2024-01-25 15:23:03,919,FPS,63.7,FT Lbs,
2024-01-25 15:23:15,916,FPS,63.4,FT Lbs,
2024-01-25 15:23:27,923,FPS,64.4,FT Lbs,
2024-01-25 15:23:41,914,FPS,63.1,FT Lbs,
2024-01-25 15:23:52,912,FPS,62.8,FT Lbs,
2024-01-25 15:24:04,914,FPS,63.1,FT Lbs,
2024-01-25 15:24:19,909,FPS,62.4,FT Lbs,
2024-01-25 15:24:30,912,FPS,62.8,FT Lbs,
2024-01-25 15:24:44,914,FPS,63.1,FT Lbs,
2024-01-25 15:24:57,907,FPS,62.1,FT Lbs,
2024-01-25 15:25:27,912,FPS,62.8,FT Lbs,
2024-01-25 15:25:45,909,FPS,62.4,FT Lbs,

ikke super men ikke tosset, der er nogen underlige nogen der dropper fra 920 til 900...men ham Ernest siger den skal have tid til at sætte sig, men det er ved at være mørkt, og der er brugt 6 timer på at skille og samle, og vasketøjet skulle også klares arghhh

ind og luft på skidtet, sætte tape på så jeg kan se om nålen har rykket sig.......vasketøj....kommer tilbage og kigger og reggen er over 150bar, og tanken har tabt luft (måske ind i plenum) ...suk...tror jeg fandt oringe til regulator, det må prøves i morgen....
Vedhæftede filer
PXL_20240125_205034581.jpg
pick my lock and meet my glock

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1435
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 36 times
Been thanked: 118 times

Re: Impact power plenum 720 - er der noget jeg gør galt?

Indlæg af Cygnus X » 26. jan 2024, 04:19

lurede den, manualen har 2 tegninger og huma reggen kom med 9 Bellville fjedre, men man skal ikke gøre som 3d tegning siger....man skal gøre som 2d tegningen siger og kun bruge 8....og vupti så ser det ud til at virke....nu får riflen fred så jeg kan se om den har tabt tryk i morgen, lidt spændt på hvad huma svarer
Vedhæftede filer
image (5).jpg
pick my lock and meet my glock

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1435
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 36 times
Been thanked: 118 times

Re: Impact power plenum 720 - er der noget jeg gør galt?

Indlæg af Cygnus X » 26. jan 2024, 17:21

yay den har holdt luft og regulator tryk natten over, og huma svarede tilbage her til morgen med at det er 2d tegningen jeg skulle bruge...så er det jo heldigt, det er sårn den ser ud nu
Vedhæftede filer
PXL_20240126_021940233 (1).jpg
pick my lock and meet my glock

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1435
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 36 times
Been thanked: 118 times

Re: Impact power plenum 720 - er der noget jeg gør galt?

Indlæg af Cygnus X » 27. jan 2024, 03:15

snakker med mig selv taler med mig selv, snakker med mit indre jeg.....LOL

nu med huma reg i, var det tid til at finde et tun, jeg vidste at mellem 120-125 bar og ca 912 fps var den bare hammer god.....så reg blev sat til 120 efter 3 forsøg, den er er fandens følsom, og hvor amp reggen kan man høre og se nålen rykke sig....det gør huma ikke lige så fint så det tog nogen forsøg

prøvede ved 110 bar....arbejde mig op indtil jeg kunne se hastighed topped ud...og så tilbage en 10 fps på hammeren.....no go var ellers i den gyldne zone omkring de 885 fps....men nej, riflen var stille og det hele men den ville ikke gruppe

115 bar....samme som foroven arbejde mig op men den ville ikke...noterede at der ligesom var noget der skrabede når der blev taget ladegreb...nå sikkert ingenting

120bar....samme som 115...men den skraben drev mig til vandvid.....

så riffel fra hinanden igen igen igen.....stangen til lade proben var nu løs...gdamn, justerede, lidt blå loctite.....skraben var der stadig....skil igen.....det var den lille pal fra ladeblokken der trækker hammeren tilbage, den var løs og havde gravet en fin ridse i løbet....lidt korn 2000 til at fjerne en lille burr....mere blå loctite

fedte det hele ind i noget molyfedt...samle igen igen.....riflen ramte 15cm til høje ....hvorfor ind i helvede har fx ikke brugt koniske/undersænket skruer til sigteskinnen....så lortet ville selv centrere ...fatter det ikke.....hvorfor er der ikke låseskruer på ventilstangens skrue og på hagl prope så den ikke går løs...fucking ikea riffel

nå men nu kører den som hans i grete startede forfra med at tune, landede på 120 bar.....900fps, støjsvag og den rammer hvor jeg peger...skød den bedste 5 skuds gruppe ever 33y
PXL_20240126_233155749.jpg
skulle lige prøve igen men nej, kunne ikke gentage, og havde ikke flere hagl med mig
PXL_20240126_233203021.jpg
pick my lock and meet my glock

Besvar