Tuning af FX Impact M3 - hvilken rækkefølge gøres det?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
686
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 272
Tilmeldt: 22. mar 2006, 20:58
Interesser: Pistolskydning og luftvåben
Geografisk sted: Nordsjælland
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Tuning af FX Impact M3 - hvilken rækkefølge gøres det?

Indlæg af 686 » 10. dec 2021, 13:27

I hvilken rækkefølge skal man tune en FX Impact M3? (4,5mm udgave)

Jeg tænker, at man starter med at sætte regulatortrykket. Hvis både hammerfjeder og ventilåbning er sat til maks. Hvilken af de to skal man så starte med at skrue på?

En måde er at skrue ned for ventilåbningen indtil hastigheden på haglet begynder at falde. Herefter kan man justere på fjederen til hammeren for at få høj præcision og ensartet hastighed på haglet.

Den anden mulighed er, at man starter med hammerfjederen og passer den til trykket. For herefter at justere på ventilåbningen.

Måske der er en helt 3. måde.?

Findes der et sted, hvor folk har delt deres indstillinger i forhold til kaliber, hagl osv.?

Gode råd modtages med glæde.

Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: Tuning af FX Impact M3 - hvilken rækkefølge gøres det?

Indlæg af Landbo » 10. dec 2021, 13:58

686 skrev:
10. dec 2021, 13:27
I hvilken rækkefølge skal man tune en FX Impact M3? (4,5mm udgave)

Jeg tænker, at man starter med at sætte regulatortrykket. Hvis både hammerfjeder og ventilåbning er sat til maks. Hvilken af de to skal man så starte med at skrue på?

En måde er at skrue ned for ventilåbningen indtil hastigheden på haglet begynder at falde. Herefter kan man justere på fjederen til hammeren for at få høj præcision og ensartet hastighed på haglet.

Den anden mulighed er, at man starter med hammerfjederen og passer den til trykket. For herefter at justere på ventilåbningen.

Måske der er en helt 3. måde.?

Findes der et sted, hvor folk har delt deres indstillinger i forhold til kaliber, hagl osv.?

Gode råd modtages med glæde.
Tja, hvad der er rigtigt ved jeg ikke.

1. Jeg sætter først regulatortrykket. Og så stiller jeg ikke på regulatoren i tide og utide, men lader den stå så passende højt at selv de tungeste hagl/slugs kan afskydes med lidt over en passende hastighed.
2. Løsner på ventilfjederen lidt efter lidt indtil hastigheden på haglet/slugs begynder at falde med helt stram hammerfjeder.
3. Justere hammerfjedren ned indtil hagl/slugs flyver som jeg ønsker de skal.

Jeg kender ikke andre måder og justere M3'eren op på, men måske gør jeg det på en helt forkert måde ? :mrgreen:

Kender ingen steder hvor folk deler deres indstillinger.

Fornemmer du har problemer med og få riflen til og skyde præcist. Får man spørge hvad det er for hagl/slugs du har problemer med ?

Hilsen Leif.
Senest rettet af Landbo 10. dec 2021, 15:47, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1353
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: Tuning af FX Impact M3 - hvilken rækkefølge gøres det?

Indlæg af SorenSD » 10. dec 2021, 15:36

Der er da masser af videoer med Impact M3 ??? Mange af de store Youtubere er jo ansat hos FX :smile:

Der må da være nogle tuningguides derude ? :thumbup:


youtu.be/a7F_-FTwx0o


youtu.be/4dr_E9ukGbw
:smile: :thumbup:

686
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 272
Tilmeldt: 22. mar 2006, 20:58
Interesser: Pistolskydning og luftvåben
Geografisk sted: Nordsjælland
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Re: Tuning af FX Impact M3 - hvilken rækkefølge gøres det?

Indlæg af 686 » 10. dec 2021, 18:39

@ Leif. Jeg har ikke problemer. Jeg har eksperimenteret med min Dreamline Tackt. Camp. Den har et utroligt kort løb. Jeg har derfor leget en del med regulatoren for at få ca. 275 meter i sekundet på JSB 8,44 hagl. Jeg er nysgerrig. Og jeg har i dag modtaget min Impact M3. Den skal bruges til at skyde langt med = tunge hagl/slugs, som Dreamlinen ikke kan klare. Og jeg vil blot have det meste ud af den. Derfor søger jeg råd om, hvordan jeg får en god fremgangsmåde til at skubbe til grænserne for, hvad man kan.

@ Søren. Jeg har "støvsuget" nettet for indstillinger til M3. Desværre er de fleste fra USA, hvor man ikke beflitter sig med 4,5mm. Jeg har fundet to skoler: En som mener, at man tager fat i fjederforspændingen på hammeren og en anden som tager fat i, hvor meget luft der kan flyde i gennem systemet.

Umiddelbart giver det mening for mig, at man tager Regulator -> Ventil -> Hammer. Glad for at høre andre, hvad de har af erfainger.

Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: Tuning af FX Impact M3 - hvilken rækkefølge gøres det?

Indlæg af Landbo » 10. dec 2021, 21:30

686 skrev:
10. dec 2021, 18:39
@ Leif. Jeg har ikke problemer. Jeg har eksperimenteret med min Dreamline Tackt. Camp. Den har et utroligt kort løb. Jeg har derfor leget en del med regulatoren for at få ca. 275 meter i sekundet på JSB 8,44 hagl. Jeg er nysgerrig. Og jeg har i dag modtaget min Impact M3. Den skal bruges til at skyde langt med = tunge hagl/slugs, som Dreamlinen ikke kan klare. Og jeg vil blot have det meste ud af den. Derfor søger jeg råd om, hvordan jeg får en god fremgangsmåde til at skubbe til grænserne for, hvad man kan.

Umiddelbart giver det mening for mig, at man tager Regulator -> Ventil -> Hammer. Glad for at høre andre, hvad de har af erfainger.
Ja ok. Tillykke med den nye skyder, den bliver du uden tvivl glad for, når du rigtig lærer den og kende.

Et 8,44 grains hagl behøver man kun en skyder der yder ca 20,5 Joule for at skyde 275 m/s.

Når du vil skyde med tungere hagl/slugs i M3'eren, kan det blive nødvendigt og hæve trykket i plenum en smule i forhold til det FX anbefaler dor.177. Hvor meget skal man lige føle sig frem med.

Hilsen Leif.

686
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 272
Tilmeldt: 22. mar 2006, 20:58
Interesser: Pistolskydning og luftvåben
Geografisk sted: Nordsjælland
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Re: Tuning af FX Impact M3 - hvilken rækkefølge gøres det?

Indlæg af 686 » 11. dec 2021, 22:38

Så er den sat op. Hold da op, hvor er den fed. Den er ikke meget større end min Dreamline tact. comp.

Den går mellem 303 og 305 meter i sekundet på fabriksindstillingerne - lige ud af boksen. Det er godt. Så kan jeg bruge hammerforspændingen til at justere ned, på skydebanen.

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1353
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: Tuning af FX Impact M3 - hvilken rækkefølge gøres det?

Indlæg af SorenSD » 11. dec 2021, 23:28

686 skrev:
11. dec 2021, 22:38

Den går mellem 303 og 305 meter i sekundet på fabriksindstillingerne - lige ud af boksen. Det er godt. Så kan jeg bruge hammerforspændingen til at justere ned, på skydebanen.
Så er der da noget smæk på :thumbup:

Hvad skyder du med ved så høj en hastighed ?
:smile: :thumbup:

686
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 272
Tilmeldt: 22. mar 2006, 20:58
Interesser: Pistolskydning og luftvåben
Geografisk sted: Nordsjælland
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Re: Tuning af FX Impact M3 - hvilken rækkefølge gøres det?

Indlæg af 686 » 12. dec 2021, 21:19

@ Søren: Ja, jeg er overrasket over, at de har sat den så højt med JSB 8,44. De flyver sikkert ikke helt lige. Men det gør ikke noget. Planen er at rykke videre til tungere hagl og/eller slugs. Jeg er lidt inspireret af dig med hensyn til at kunne skyde længere end 25 - 30 meter med 4,5mm.

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1353
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: Tuning af FX Impact M3 - hvilken rækkefølge gøres det?

Indlæg af SorenSD » 12. dec 2021, 21:25

686 skrev:
12. dec 2021, 21:19

@ Søren: Ja, jeg er overrasket over, at de har sat den så højt med JSB 8,44. De flyver sikkert ikke helt lige. Men det gør ikke noget. Planen er at rykke videre til tungere hagl og/eller slugs. Jeg er lidt inspireret af dig med hensyn til at kunne skyde længere end 25 - 30 meter med 4,5mm.
Den er sikkert testet med enten JSB 10.34 gr eller JSB 13.43 gr fra FX ?! :smile:

Dette er en graf over FX Impact M3 med JSB Monster 13.43 gr skudt fra de standard 90 bar på sidste regulator og så op til 150 bar - Hastigheden falder efter 130 bar, da hammer spring ikke længere er nok :thumbup:
Vedhæftede filer
48A634F6-F2C4-40C9-A979-A58B07B32165.jpeg
:smile: :thumbup:

686
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 272
Tilmeldt: 22. mar 2006, 20:58
Interesser: Pistolskydning og luftvåben
Geografisk sted: Nordsjælland
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Re: Tuning af FX Impact M3 - hvilken rækkefølge gøres det?

Indlæg af 686 » 12. dec 2021, 21:48

Lærerig graf. Det var lige derfor, at jeg stillede spørgsmålet om metode til at tune. Målet synes ikke entydigt at være at skrue så højt op for trykket som muligt. Men snarere at forsøge sig frem med små justeringer op i tryk sammen med tungere og tungere hagl/slugs. Dette indtil man får en stabil kombination som kan ramme på lidt længere afstande.

Min Dreamline tact. comp. kører på 100 bar og kan skyde 8.44 JSB stabilt med 275 meter i sek. Det så derfor håbløst ud at bruge den som platform for slugs/tunge hagl.

Min M3 er født med 60cm pibe, så jeg håber, at jeg kan nå i mål med mit projekt inden den løber tør for luft :-O

Har du grafer/indstillinger til KnockOuts?

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1353
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: Tuning af FX Impact M3 - hvilken rækkefølge gøres det?

Indlæg af SorenSD » 12. dec 2021, 22:07

686 skrev:
12. dec 2021, 21:48

Lærerig graf. Det var lige derfor, at jeg stillede spørgsmålet om metode til at tune. Målet synes ikke entydigt at være at skrue så højt op for trykket som muligt. Men snarere at forsøge sig frem med små justeringer op i tryk sammen med tungere og tungere hagl/slugs. Dette indtil man får en stabil kombination som kan ramme på lidt længere afstande.

Min Dreamline tact. comp. kører på 100 bar og kan skyde 8.44 JSB stabilt med 275 meter i sek. Det så derfor håbløst ud at bruge den som platform for slugs/tunge hagl.

Min M3 er født med 60cm pibe, så jeg håber, at jeg kan nå i mål med mit projekt inden den løber tør for luft :-O

Har du grafer/indstillinger til KnockOuts?
Hastigheden med de 879 FPS ved 90 bars tryk passer meget godt til JSB Monster 13.43 gr :thumbup:

Jeg har ikke nogen grafer selv - Denne fik jeg af Erik fra Gunpit, der havde testet lidt max power med en FX Impact M3 :smile:
:smile: :thumbup:

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1353
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: Tuning af FX Impact M3 - hvilken rækkefølge gøres det?

Indlæg af SorenSD » 12. dec 2021, 22:07

686 skrev:
12. dec 2021, 21:48

Lærerig graf. Det var lige derfor, at jeg stillede spørgsmålet om metode til at tune. Målet synes ikke entydigt at være at skrue så højt op for trykket som muligt. Men snarere at forsøge sig frem med små justeringer op i tryk sammen med tungere og tungere hagl/slugs. Dette indtil man får en stabil kombination som kan ramme på lidt længere afstande.

Min Dreamline tact. comp. kører på 100 bar og kan skyde 8.44 JSB stabilt med 275 meter i sek. Det så derfor håbløst ud at bruge den som platform for slugs/tunge hagl.

Min M3 er født med 60cm pibe, så jeg håber, at jeg kan nå i mål med mit projekt inden den løber tør for luft :-O

Har du grafer/indstillinger til KnockOuts?
Hastigheden med de 879 FPS ved 90 bars tryk passer meget godt til JSB Monster 13.43 gr :thumbup:

Jeg har ikke nogen grafer selv - Denne fik jeg af Erik fra Gunpit, der havde testet lidt max power med en FX Impact M3 :smile:
:smile: :thumbup:

686
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 272
Tilmeldt: 22. mar 2006, 20:58
Interesser: Pistolskydning og luftvåben
Geografisk sted: Nordsjælland
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Re: Tuning af FX Impact M3 - hvilken rækkefølge gøres det?

Indlæg af 686 » 12. dec 2021, 22:12

Måske jeg skal huske nogle monsterhagl, når jeg skal ud og prøveskyde :smile:

686
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 272
Tilmeldt: 22. mar 2006, 20:58
Interesser: Pistolskydning og luftvåben
Geografisk sted: Nordsjælland
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Re: Tuning af FX Impact M3 - hvilken rækkefølge gøres det?

Indlæg af 686 » 14. dec 2021, 21:40

Status efter første test på 50 meter med 80 Bar og 60 cm pibe.

FX 8.44 er ok men går lige over 300 meter/sek. Det er OK for det har jeg Dreamlinen til.

JSB Monster 16.2 var helt ude i skoven - kunne ikke holde dem på en skive på 50x50 cm De gik 212 meter i sekundet og kræver måske mere fart for at flyve bare nogenlunde lige. Vil prøve igen når jeg skruer op for trykket.

JSB Monster 10.34 opførte sig lovende = En stor tommelfinger vil dække gruppen på 50 meter. De gik i omegnen af 280 meter/sek. Der skal finpudses på dem.

Jeg har ikke rørt ved ventilen endnu og kører for det meste med fuld fjederforspænding.

Største hindring for bedre resultater er, at bipoden sidder i midten - tænker den skal længere ud mod piben med en forlænger.

Alt kører bare som det skal. Glæder mig til at lege videre.

Håber på at kunne få fat i nogle Knock Outs snart.

Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: Tuning af FX Impact M3 - hvilken rækkefølge gøres det?

Indlæg af Landbo » 14. dec 2021, 22:53

686 skrev:
14. dec 2021, 21:40
Status efter første test på 50 meter med 80 Bar og 60 cm pibe.

FX 8.44 er ok men går lige over 300 meter/sek. Det er OK for det har jeg Dreamlinen til.

JSB Monster 16.2 var helt ude i skoven - kunne ikke holde dem på en skive på 50x50 cm De gik 212 meter i sekundet og kræver måske mere fart for at flyve bare nogenlunde lige. Vil prøve igen når jeg skruer op for trykket.

JSB Monster 10.34 opførte sig lovende = En stor tommelfinger vil dække gruppen på 50 meter. De gik i omegnen af 280 meter/sek. Der skal finpudses på dem.

Jeg har ikke rørt ved ventilen endnu og kører for det meste med fuld fjederforspænding.

Største hindring for bedre resultater er, at bipoden sidder i midten - tænker den skal længere ud mod piben med en forlænger.

Alt kører bare som det skal. Glæder mig til at lege videre.

Håber på at kunne få fat i nogle Knock Outs snart.
Kører selv med 105 bar på sidste regulator på vores M3 samt en Transfer Port til slugs ,så der er mulighed for den kan få lov til at "ånde" lidt bedre ud af løbet.

Ja FX diabolo på 8,44 grain kan godt skydes hurtigt på kortere afstande, men det er min erfaring de lynhurtigt kan begynde og lave spiraler og andre sjove ting, og så rammer man sgi kun ved siden af hver gang. :mrgreen:
Kan du finde dem ude på 50 meter med den hastighed ?

JSB Monster 16.2 grains, som jeg formoder hedder i virkeligheden hedder Beast, vil jeg mene sagtens kan skydes ved lav hastighed ud på 50 meter med et godt resultat. Ved ikke hvad dere går galt for dig.

Det er ikke helt tåbeligt med dine JSB Monster på den afstand, men man bliver jo nok perfektionist med tiden. :mrgreen:

Ja det er et dumt sted railen til bipoden sidder. På vores har vi dog sat et par billige bipodsben på de rails der sidder på siden af riflen. Synes selv det ikke er så galt med dem, efter lige og have vænnet sig til placeringen. Ellers er der mulighed for og have en sandsæk eller knyttet næve under spidsen af flasken.

Jeg ved hvor der er JSB KO på 10.03 grain til salg, men min erfaring er de flyver knap så stabilt som de lidt tungere NSA slugs.

Bare klø på, hilsen Leif.

Explorer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1204
Tilmeldt: 12. jan 2006, 22:04
Interesser: Jagt - Våben/PCP - Genladning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 68 times
Been thanked: 53 times

Re: Tuning af FX Impact M3 - hvilken rækkefølge gøres det?

Indlæg af Explorer » 15. dec 2021, 13:13

686 skrev:
12. dec 2021, 21:19
Jeg er lidt inspireret af dig med hensyn til at kunne skyde længere end 25 - 30 meter med 4,5mm.
Interessant tråd, er også inspireret af præcission på længere hold med både .17 og .22 / 4,5 og 5,5 mm
Hvad er i kommet frem til at grupper på de afstande

Jeg er kommet til sådanne 8 skuds grupper på 33m med .22 som det bedste, men er også først lige startet med luft/PCP, det er dog en Walther Rotex RM8 der har leveret dem, den har fået pcptunes regulator og forbedret justering af aftræk :razz:

https://photos.app.goo.gl/DTxyCZt7QQW6pSxa6

https://photos.app.goo.gl/eqJXwkwZ6o2fViZu8

https://photos.app.goo.gl/mPizxArHPFf3GVHF7

686
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 272
Tilmeldt: 22. mar 2006, 20:58
Interesser: Pistolskydning og luftvåben
Geografisk sted: Nordsjælland
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Re: Tuning af FX Impact M3 - hvilken rækkefølge gøres det?

Indlæg af 686 » 15. dec 2021, 20:23

De hagl som jeg havde beste resultater med var JSB EXACT Heavy 10,34. De hedder ikke monster, som jeg kom til at sige.

Er blevet inspireret til at se på transfer port - humas, Det lyder som en god upgrade. Her er tanken, at man kan nå lidt længere med lidt lavere tryk på den sidste regulator. Har I erfaringer med den?

De laver også en slug probe - er den umagen værd?

Hele ideen - for mig - med at opgradere til noget som kan smide mere end 24 J af sig er, at hvis man skal kunne skyde langt og ramme noget, så er der ingen vej uden om tungere hagl/slugs med høj hastighed - Dette for, at der skal være energi i haglet efter de første 35 meter, hvor lettere hagl taber pusten.

15 gr. NSA kunne meget vel være mit praktiske endemål. Umiddelbart kræver de, at trykket skal ret højt op, for at få dem op i hastighed. Kan de to Huma-upgrades hjælpe til med at gøre det lidt mere luftøkonomisk at nå et mål om 15 gr NSA slugs på hastigheder lige under 1000 fod/sek.?

Tak for jeres input indtil videre. Jeg glæder mig til at eksperimentere mere.

Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: Tuning af FX Impact M3 - hvilken rækkefølge gøres det?

Indlæg af Landbo » 15. dec 2021, 21:28

686 skrev:
15. dec 2021, 20:23
De hagl som jeg havde beste resultater med var JSB EXACT Heavy 10,34. De hedder ikke monster, som jeg kom til at sige.

Er blevet inspireret til at se på transfer port - humas, Det lyder som en god upgrade. Her er tanken, at man kan nå lidt længere med lidt lavere tryk på den sidste regulator. Har I erfaringer med den?

De laver også en slug probe - er den umagen værd?

Hele ideen - for mig - med at opgradere til noget som kan smide mere end 24 J af sig er, at hvis man skal kunne skyde langt og ramme noget, så er der ingen vej uden om tungere hagl/slugs med høj hastighed - Dette for, at der skal være energi i haglet efter de første 35 meter, hvor lettere hagl taber pusten.

15 gr. NSA kunne meget vel være mit praktiske endemål. Umiddelbart kræver de, at trykket skal ret højt op, for at få dem op i hastighed. Kan de to Huma-upgrades hjælpe til med at gøre det lidt mere luftøkonomisk at nå et mål om 15 gr NSA slugs på hastigheder lige under 1000 fod/sek.?

Tak for jeres input indtil videre. Jeg glæder mig til at eksperimentere mere.
Det er heller ikke til og holde rede på JSB's benævnelser af deres diabolo i den serie. :blink:

Ifølge papirene skulle en M3 kunne yde 47 joule i .177 ved du bare skruer op for trykket i plenum, hvilket formodentlig vil larme en del uden en "rigtig" lyddæmper skruet for enden af løbet. Vil mene begge opgraderinger, du nævner, vil være et must til at få skruet op for effekten uden og svine med luften. Jeg er ikke sikker på hvor meget proben giver men slugsporten levere ca 20 m/s mere alene med et tryk i plenum på 90 bar.

Som min M3 er konfigureret nu, kan den sagtens sende de små 10.03 grains JSB KO slugs supersonic med et pænt højt brag til følge.

Har skudt mine sidste 15 grains NSA slugs afsted, men lur mig om ikke de også sagtens kan bringes et godt pænt stykke over 1000 fps.

Hilsen Leif.

686
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 272
Tilmeldt: 22. mar 2006, 20:58
Interesser: Pistolskydning og luftvåben
Geografisk sted: Nordsjælland
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Re: Tuning af FX Impact M3 - hvilken rækkefølge gøres det?

Indlæg af 686 » 15. dec 2021, 22:12

@ Landbo: Hmmm. Jeg kan stadig finde 10.03 KnockOuts slugs. Kan du få dem til at flyve lige? Hvis det er muligt, så kan det være et første step til at skyde slugs :-)

Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: Tuning af FX Impact M3 - hvilken rækkefølge gøres det?

Indlæg af Landbo » 15. dec 2021, 23:57

686 skrev:
15. dec 2021, 22:12
@ Landbo: Hmmm. Jeg kan stadig finde 10.03 KnockOuts slugs. Kan du få dem til at flyve lige? Hvis det er muligt, så kan det være et første step til at skyde slugs :-)
Jeg syntes de lette KO er noget sværere og og skyde med end NSA 12,5 og ikke mindst 15 grain. Med KO'erne får jeg af og til nogle uforklarlige flyvere, som jeg bestemt ikke er vant til ved skydning med almindelige diabolo eller NSA slugs. Måske jeg bare presser dem for hårdt med 303 m/s ?

Hilsen Leif.

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1353
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: Tuning af FX Impact M3 - hvilken rækkefølge gøres det?

Indlæg af SorenSD » 16. dec 2021, 11:19

Landbo skrev:
15. dec 2021, 23:57

Jeg syntes de lette KO er noget sværere og og skyde med end NSA 12,5 og ikke mindst 15 grain. Med KO'erne får jeg af og til nogle uforklarlige flyvere, som jeg bestemt ikke er vant til ved skydning med almindelige diabolo eller NSA slugs. Måske jeg bare presser dem for hårdt med 303 m/s ?

Hilsen Leif.
Jeg skyder dem ved 940 FPS - 287 M/Sek og der er resultaterne rigtigt gode :thumbup:
:smile: :thumbup:

Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: Tuning af FX Impact M3 - hvilken rækkefølge gøres det?

Indlæg af Landbo » 16. dec 2021, 12:21

SorenSD skrev:
16. dec 2021, 11:19
Landbo skrev:
15. dec 2021, 23:57

Jeg syntes de lette KO er noget sværere og og skyde med end NSA 12,5 og ikke mindst 15 grain. Med KO'erne får jeg af og til nogle uforklarlige flyvere, som jeg bestemt ikke er vant til ved skydning med almindelige diabolo eller NSA slugs. Måske jeg bare presser dem for hårdt med 303 m/s ?

Hilsen Leif.
Jeg skyder dem ved 940 FPS - 287 M/Sek og der er resultaterne rigtigt gode :thumbup:
Jo tak Søren. Mener også og kunne erindre noget om jeg fandt en anden hastighed nede omkring det du skyder dem med. Men efter jeg syntes de gik rigtig godt ud på 50 meter med den hastighed jeg har opgivet, har jeg ikke gjort mere for og finde en bedre hastighed fra riflen.

Vil køre ud på den lange bane her senere i dag, og prøve at finde en hastighed der er bedre end den jeg bruger nu.

Hilsen Leif.

686
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 272
Tilmeldt: 22. mar 2006, 20:58
Interesser: Pistolskydning og luftvåben
Geografisk sted: Nordsjælland
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Re: Tuning af FX Impact M3 - hvilken rækkefølge gøres det?

Indlæg af 686 » 16. dec 2021, 15:14

Jeg har bestilt et kit med probe og transferport fra Huma-Air. vil vente med at skrue på regulator til jeg har testet, hvor meget jeg får ud af at skifte de to ting. Og så skal jeg teste min nye dæmper.

Jeg kan bruge ventetiden til at bestille nogle slugs :-O og skyde med de hagl jeg har.

Besvar