opfrisker af Diana 27

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Brugeravatar
TMER
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 134
Tilmeldt: 18. nov 2005, 11:20
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

opfrisker af Diana 27

Indlæg af TMER » 5. jun 2007, 22:11

Jeg har arvet en ældre sag, nemlig en Diana 27 (4,5mm) fra 1970! :D

Den er ved at være lidt træt, da jeg er ret sikker på at den stadigt er monteret med den oprindelige fjeder!

Jeg vil gerne give den lidt ny indmad, da jeg syntes den fortjener en ny æra, og jeg på den måde desuden kan udsætte mit behov for at købe nyt legetøj, som f.eks en HW 97K! >>::/

Men hvad skal jeg købe til den?
Den skal selvfølgeligt have en ny fjeder:
http://www.sportwaffen-schneider.de/pro ... 9a6cf93043

Ud over fjeder, så skal jeg vel have nye pakninger, men hvilke? (er de nedenstående korrekte og dækkende?)
http://www.sportwaffen-schneider.de/pro ... 9a6cf93043
http://www.sportwaffen-schneider.de/pro ... 9a6cf93043

Ellers noget jeg skal købe med når jeg bestiller, ud over hagl selvfølgeligt?

Når så jeg får den fikset lidt op, så skal den indskydes, men hvad vil være en hensigtsmæssig afstand at gøre det på? Jeg plinker normalt mellem 5 og 35 m. så vil 20m være det bedste, eller er der noget andet der er mere hensigtsmæssig???

Brugeravatar
Blunderbuss
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 161
Tilmeldt: 17. mar 2004, 12:13
Geografisk sted: roskilde
Been thanked: 1 time

Indlæg af Blunderbuss » 6. jun 2007, 12:11

Det ser meget rimelig ud , det er godt det er en eksport fjeder, da tyskerne har begrænsning på hvor kraftige deres luftskyder må være, havde selv engang en Diana 27 fra 1960-61, men den var der en der nuppede for ca 20 år siden, hvis der står graveret 221048 er det min den gamle
god fornøjelse med projektet.
Med krudt og kugler
Baltzar

Brugeravatar
Penetrator
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 204
Tilmeldt: 1. nov 2004, 01:08
Interesser: musik & skydning
Geografisk sted: københavn
Kontakt:

Indlæg af Penetrator » 7. jun 2007, 18:36

det minder mig om jeg også har en oldtusse gammel luftpistol .Diana model 5. fra 1955 eller lige der omkring der ikke kan skyde pga manglende fjeder og en dims?. ku være sjov og prøve og få liv i den igen da den ellers er i ret god stand.
jubii, så det blevet luftgevejr igen :)

Brugeravatar
kt8
Banned
Banned
Indlæg: 670
Tilmeldt: 16. maj 2005, 19:09
Geografisk sted: NordJylland

Indlæg af kt8 » 8. jun 2007, 13:04

Penetrator skrev:det minder mig om jeg også har en oldtusse gammel luftpistol .Diana model 5. fra 1955 eller lige der omkring der ikke kan skyde pga manglende fjeder og en dims?. ku være sjov og prøve og få liv i den igen da den ellers er i ret god stand.
Min far har en nøjagtig magen til, plasticen på hans er bare grå, han skiftede for mange år siden stemplet til et syntetisk og ny fjeder, den fungerer udmærket endnu, den har suverænt aftræk.
"This is my BOOMSTICK"

Brugeravatar
Joe_black
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 817
Tilmeldt: 4. feb 2004, 18:18
Geografisk sted: Jyllinge
Has thanked: 1 time

Indlæg af Joe_black » 9. jun 2007, 09:20

Tikka T3 / Zeiss 3-12X56

Brugeravatar
TMER
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 134
Tilmeldt: 18. nov 2005, 11:20
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: opfrisker af Diana 27

Indlæg af TMER » 13. jun 2007, 16:45

Super tak for det, splittegningen er i en bedre opløsning end den jeg selv havde fundet!!

Har lige fået en mail om at min pakke er i posten, så nu glæder jeg mig til den kommer!

Er der ingen bud på mit spørgsmål mht. indskydning, og afstand????
(eftersom jeg ikke kan måle på mundigshastigheden, og dermed heller ikke kan regne på kuglebaner osv., ønsker jeg bare en anbefaling, der vil give mig den beste træfning ift. sigtepunkt på de afstande jeg skyder)

Besvar