Grå egern udrydning *video* kan virke anstødende

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1435
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 36 times
Been thanked: 118 times

Grå egern udrydning *video* kan virke anstødende

Indlæg af Cygnus X » 23. jun 2007, 17:16

Jeg bor som nogen af jer ved i USA i Massachusetts 20 minutter uden for Boston....vi lejer et hus med en lille have til.

dagen vi flyttede ind talte jeg 15 gråegern inden for havens grænser...hvilket jo er meget hyggeligt....da de så gnavede mit tv kabel over ændrede stemningen sig og jeg fik skudt 20 egern inden for få uger, hvad der undrede mig hver morgen jeg stod op ville der nye egern kommet til....men der var dog ikke så mange som før....da sæsonen sluttede for gråegern (ja jeg har både tilladelse og jagttegn til at skyde dem) var jeg nået op på 50 egern og sagde der kan ikke være mange tilbage nu får de fred til jagt tiden starter op ogen og så for vi at se....

1 måned siden besluttede de sig for at gnave fiber kablet ind til huset over...ingen tlf....tv arghhh.....internet nej nu er det dælme nok....

fattede Airarms 410 ERB og en dåse jsb express skruede riflen ned på 15-18 fpe(200-230 m/s), væltede fugle frø ud til dem for at lokke dem over i en sikker skudstilling. det varede ikke længe inden de havde fundet det nye sted at hænge ud....og så begyndte massemordet....egern efter egen faldt for riflens præcision på 5 dage var der skudt 18 egern...og nu her en måneds tid senere er der røget over 30....sammenlagt 103 for den tid vi har boet her...de fleste med hovedskud...på nogen af klippene kan man se dem hoppe og rulle og ryste...lad mig understrege for 95% af klippene er hjernen ramt og det er nerver der gør at de "breakdancer" som de nu gør...tro mig når jeg siger de er hjernedøde!

kamera brugt er Sony HDR-HC5, det har en funktion der booster billder i sekundet til 4x normalen(120fps) i 3 sekunder max....den bruger høj komprimering men gemmer i 1440x1080, jeg beskærer så for det meste filmen ved at fjerne det omkringliggende og få det til at virke som om der er brugt mere zoom.

resultatet er film i 4:3 format i 640x480 som er en godt format til internet film

jeg har tons af slowmotion skud på min photobucket (mange kan virke anstødende !)

her er egern nummer 100, som jeg gjorde lidt extra ud af...hvis du ikke kan lide at se egern bliver skudt så lad være med at klikke billedet herunder!
Billede

for flere film så tjek min photobucket.... http://s176.photobucket.com/albums/w178/sq50/
pick my lock and meet my glock

Brugeravatar
Minkfarmer
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 132
Tilmeldt: 12. sep 2006, 00:50
Geografisk sted: Varde

Re: Grå egern udrydning *video* kan virke anstødende

Indlæg af Minkfarmer » 23. jun 2007, 17:53

du må godt nok været træt af de egern, og forståeligt nok hvis de æder dine kabler :-;>/
Timeo Danaos et dona ferentes!

Brugeravatar
kt8
Banned
Banned
Indlæg: 670
Tilmeldt: 16. maj 2005, 19:09
Geografisk sted: NordJylland

Re: Grå egern udrydning *video* kan virke anstødende

Indlæg af kt8 » 23. jun 2007, 20:25

Det ser sku fedt ud i slow motion, man kan se haglet flyve lige mod styrhuset >>::/
"This is my BOOMSTICK"

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Grå egern udrydning *video* kan virke anstødende

Indlæg af Sort » 24. jun 2007, 00:09

ja den slowmo effekt holder hele vejen hjem. jeg tror det er sq70 der gør det rigtigt fedt.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Greendot
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 157
Tilmeldt: 10. maj 2006, 17:19
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Grå egern udrydning *video* kan virke anstødende

Indlæg af Greendot » 24. jun 2007, 00:23

Intet anstødene der. airgunners paradise..
I can only please one person per day. today is not your day. tomorrow is not looking too good either.

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2015
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 332 times

Re: Grå egern udrydning *video* kan virke anstødende

Indlæg af Tangloppen » 24. jun 2007, 13:28

Kæresten kom gående forbi og sagde, "nåårh, det søde lille egern". Næste sekund sagde det småkage og så skreg hun :P

Fed film, specielt slowmotionen er bling bling :)
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Brugeravatar
Peder
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 193
Tilmeldt: 4. nov 2004, 19:55
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Grå egern udrydning *video* kan virke anstødende

Indlæg af Peder » 24. jun 2007, 14:19

Men fortalte du hende så ikke om gråegern som invasiv dyreart - og hvad der sker i dens stadig større omgivelser, hvis der ikke reguleres. (jfr. iberisk bjergsneg og bjørneklo m. fl.)
Mvh.
Peder - enjoy yourself, it´s later than you think !

Brugeravatar
Marius
Admin
Admin
Indlæg: 5601
Tilmeldt: 3. jun 2004, 22:59
Interesser: jagt, skydning, natur
Geografisk sted: København
Has thanked: 667 times
Been thanked: 596 times

Re: Grå egern udrydning *video* kan virke anstødende

Indlæg af Marius » 24. jun 2007, 14:42

Flot skud - clean kill >>::/

..og nydelige optagelser :cool:

No.5
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 168
Tilmeldt: 4. aug 2006, 18:11
Geografisk sted: Frederikssund
Kontakt:

Re: Grå egern udrydning *video* kan virke anstødende

Indlæg af No.5 » 24. jun 2007, 22:51

SQ96 ser ud til at haglet rammer den i bæret, og slår af og går til venstre... prøv at tjekke det ud.

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14304
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Grå egern udrydning *video* kan virke anstødende

Indlæg af Lycon » 24. jun 2007, 22:58

No.5 skrev:SQ96 ser ud til at haglet rammer den i bæret, og slår af og går til venstre... prøv at tjekke det ud.
Jep en ricochet på kraniekassen, det viser hvor svært det er at sikre et forsvarligt kuglefang. Et meget lærerigt videoklip.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1435
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 36 times
Been thanked: 118 times

Re: Grå egern udrydning *video* kan virke anstødende

Indlæg af Cygnus X » 24. jun 2007, 23:07

ja det ser sårn ud på SQ96, men haglet kom hele vejen igennem hovedet på den....hvad jeg TROR det kan være er en stykket af øjet gele ting der kommer flyvende

derimod på SQ80, deflekterer haglet rent faktisk, det rammer i panden, og giver den kraniebrud, men haglet kommer aldrig ind og røre noget...men alligevel ruller den om som kan ses på filmen og rørte sig ikke derfra....men haglet reflekterede derimod ganske meget jeg skyder i en 5-10 grader vinkel ned ad, og på original filmen kan man se haglet nå over hegnet man kan se i baggrunden som er ca 1m højt...sq sidder ca 1 meter fra hegnet også...så det er ret mange graders ændring haglet tager sig

mit yndlings klip er sq82, haglet rammer perfect mellem øjnene, går lige igennem tænke musklen, og ud gennem nakken...effektivt !
pick my lock and meet my glock

Besvar