HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Jeg vil på jagt
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 156
Tilmeldt: 16. okt 2019, 19:29
Interesser: Luftgevær og lystfiskeri
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 81 times
Been thanked: 40 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af Jeg vil på jagt » 28. jan 2023, 11:41

Ja ligesom med alt muligt andet er det bare nemmere når man har noget ordentligt værktøj ! :oops:
War is when your government tells you who the enemy is….Revolution is when you figure it out by yourself..!

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1352
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af SorenSD » 28. jan 2023, 13:18

Jeg vil på jagt skrev:
26. jan 2023, 19:27
C-X skrev:
26. jan 2023, 12:43

Skab dig i stedet et netværk, f.eks. herinde, hvor du kan skyde med ligesindede.
Uha ja det kunne være fedt, så jeg vil da lige benytte lejligheden til at skrive at jeg er meget interesseret hvis nogen i fornuftig køre afstand fra Odense har en tilpas lang stribe jord hvor jeg må øve mig i at skyde med luftgevær, jeg skal nok opføre mig hensynsfuldt og rydde op efter mig og det skulle ikke undre mig hvis jeg var villig til at give en flaske rødvin eller noget for det :thumbup:
Altid en fornøjelse at skyde sammen med andre og så kan man lige prøve andre rifler, som C-X også nævner :thumbup:

Jeg har da plads til et par stykker ekstra ude i mit skydeskur på marken, men det ligger nok lidt langt væk fra det nordlige Fyn :smile:

Vi har dog mødtes derude (da det var bedre vejr ! :giggle: ) nogle stykker herinde fra NVF, så det er da absolut en mulighed :smile:

Der kan pt skydes ud til 150 meter og jeg har metalmål ved 25, 50, 75, 100, 125 og 150 meter :thumbup: Og man sidder i læ og tørvejr i skuret !

Jeg er på vej derud nu her, for at skyde lidt grupper med min nye BRK Ghost .177 HP og Zan 13 gr slugs :rock:
Vedhæftede filer
21D8F6E5-0D43-430B-8164-58864EFCDDE3.jpeg
B1C9CAA8-8915-4A7B-90E0-8C56FBED414C.jpeg
:smile: :thumbup:

Jeg vil på jagt
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 156
Tilmeldt: 16. okt 2019, 19:29
Interesser: Luftgevær og lystfiskeri
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 81 times
Been thanked: 40 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af Jeg vil på jagt » 28. jan 2023, 16:05

Fedt, det kunne da være hyggeligt en dag og så langt er der jo heller ikke over til det Jydske jo og jeg må sige det er fine forhold du har der :smile:

Jeg træner dagligt på min 25meters bane og i dag prøvede jeg lige de der JSB Exact igen og ohh lala så blev det bedre, tænk at sådan en glad amatør kan ramme så forholdsvis præcis med så lidt træning :thumbup:

Og så er der ellers bestilt JSB Exact heavy, H&N Field target trophy og så må jeg bare prøve Crosman Domed ultra magnum også, spændt på at prøve lidt forskelligt af.
Vedhæftede filer
AC0022F5-98DC-49FA-B597-001A44984C30.jpeg
War is when your government tells you who the enemy is….Revolution is when you figure it out by yourself..!

Jeg vil på jagt
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 156
Tilmeldt: 16. okt 2019, 19:29
Interesser: Luftgevær og lystfiskeri
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 81 times
Been thanked: 40 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af Jeg vil på jagt » 4. feb 2023, 14:42

10 skud fra 25 meter med H&N Field Target Trophy :thumbup:
Vedhæftede filer
CE3FAED8-C2B1-440E-9CB7-494B23AE2FAF.jpeg
War is when your government tells you who the enemy is….Revolution is when you figure it out by yourself..!

PhilipTB
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 49
Tilmeldt: 27. nov 2018, 21:04
Interesser: Jagt, Motorcykel, WW2
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 21 times
Been thanked: 8 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af PhilipTB » 4. feb 2023, 15:14

Nærmest alle mine rifler skyder godt med H&N FTT 👍 super godt hagl 👍
Mvh
Philip

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af C-X » 4. feb 2023, 15:32

Baracuda Match, prøv lige med det også. Synes det fungerer en smule bedre, med standard fjederen. Man kan ligefrem høre det på skuddet. Mindre TWANG.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Jeg vil på jagt
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 156
Tilmeldt: 16. okt 2019, 19:29
Interesser: Luftgevær og lystfiskeri
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 81 times
Been thanked: 40 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af Jeg vil på jagt » 4. feb 2023, 15:46

C-X skrev:
4. feb 2023, 15:32
Baracuda Match, prøv lige med det også. Synes det fungerer en smule bedre, med standard fjederen. Man kan ligefrem høre det på skuddet. Mindre TWANG.

Må vi prøve, ind til videre er Field Target Trophy dem der samler sig bedst her.. :smile:

Knægten skulle også lige prøve og aldrig skudt med det gevær og kikkert før, 10 skud med Field Target Trophy fra 25meter, skide sjov og så kan den ramme :razz:
Vedhæftede filer
E21D6929-C417-42D3-808A-E08088B02544.jpeg
War is when your government tells you who the enemy is….Revolution is when you figure it out by yourself..!

Jeg vil på jagt
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 156
Tilmeldt: 16. okt 2019, 19:29
Interesser: Luftgevær og lystfiskeri
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 81 times
Been thanked: 40 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af Jeg vil på jagt » 4. feb 2023, 16:26

Det er et fantastisk godt luftgevær som jeg kun kan anbefale andre at købe :thumbup:
Den fik lige et pift olie på låse knappen på ladestangen, det gik noget tungt men nu går det som smurt..den er godkendt..
War is when your government tells you who the enemy is….Revolution is when you figure it out by yourself..!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af C-X » 4. feb 2023, 16:51

Der er vist en, der allerede har glemt hvad han betalte :fun:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Jeg vil på jagt
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 156
Tilmeldt: 16. okt 2019, 19:29
Interesser: Luftgevær og lystfiskeri
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 81 times
Been thanked: 40 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af Jeg vil på jagt » 4. feb 2023, 17:01

C-X skrev:
4. feb 2023, 16:51
Der er vist en, der allerede har glemt hvad han betalte :fun:

Ja det var lidt vildt men nu er det også kun højest hagl og skydeskiver jeg skal købe og så er det faktisk en billig hobby :biggrin:

Aftrækker fik også lige en kvart omgang, det går lidt lettere nu jeg synes det ligger fint !
War is when your government tells you who the enemy is….Revolution is when you figure it out by yourself..!

Jeg vil på jagt
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 156
Tilmeldt: 16. okt 2019, 19:29
Interesser: Luftgevær og lystfiskeri
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 81 times
Been thanked: 40 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af Jeg vil på jagt » 4. feb 2023, 17:15

C-X skrev:
4. feb 2023, 16:51
Der er vist en, der allerede har glemt hvad han betalte :fun:
Og ja helt sikkert..jeg elsker det gevær og det bliver nok ikke sidste gang jeg køber noget fra HW.. :oops:
War is when your government tells you who the enemy is….Revolution is when you figure it out by yourself..!

Jeg vil på jagt
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 156
Tilmeldt: 16. okt 2019, 19:29
Interesser: Luftgevær og lystfiskeri
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 81 times
Been thanked: 40 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af Jeg vil på jagt » 5. feb 2023, 13:17

10 skud fra 25 meters afstand med JSB Diabolo :smile:
Vedhæftede filer
1A60B432-8656-4BCC-9970-9F8D22B02B16.jpeg
Senest rettet af Jeg vil på jagt 5. feb 2023, 13:20, rettet i alt 1 gang.
War is when your government tells you who the enemy is….Revolution is when you figure it out by yourself..!

Jeg vil på jagt
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 156
Tilmeldt: 16. okt 2019, 19:29
Interesser: Luftgevær og lystfiskeri
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 81 times
Been thanked: 40 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af Jeg vil på jagt » 5. feb 2023, 13:19

10 skud fra 25 meters afstand med JSB Heavy Diabolo, det var bedre..bestemt et dejligt hagl :thumbup:
Vedhæftede filer
A55F8538-CBCC-4B28-9AB5-F59F90C81FE3.jpeg
War is when your government tells you who the enemy is….Revolution is when you figure it out by yourself..!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af C-X » 5. feb 2023, 13:22

Arbejd med din skydestilling og grebet/holdet på din skyder. På den afstand burde de kunne komme til at ligge indenfor en lillefingernegl, måske med et par flyers. Men lækkert at se, at der er fremskridt! :thumbup:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Jeg vil på jagt
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 156
Tilmeldt: 16. okt 2019, 19:29
Interesser: Luftgevær og lystfiskeri
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 81 times
Been thanked: 40 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af Jeg vil på jagt » 5. feb 2023, 13:41

10 skud fra 25 meter med Crosman Domed, det er de tungeste jeg har prøvet og de sidder lavere men dog ok samlet, det er forresten nogle rigtig lækre hagl at kigge på og de er også de dyreste jeg har købt endnu :thumbup:
Vedhæftede filer
08065733-0E10-43EA-A23D-7AAAD1A5A23C.jpeg
War is when your government tells you who the enemy is….Revolution is when you figure it out by yourself..!

Jeg vil på jagt
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 156
Tilmeldt: 16. okt 2019, 19:29
Interesser: Luftgevær og lystfiskeri
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 81 times
Been thanked: 40 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af Jeg vil på jagt » 5. feb 2023, 13:52

10 skud fra 25 meter, H&N Field Target Trophy er stadig nr.1 :razz:
Vedhæftede filer
BB8050CC-DB6A-4B1E-88F4-43F4DF5840EF.jpeg
War is when your government tells you who the enemy is….Revolution is when you figure it out by yourself..!

Jeg vil på jagt
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 156
Tilmeldt: 16. okt 2019, 19:29
Interesser: Luftgevær og lystfiskeri
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 81 times
Been thanked: 40 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af Jeg vil på jagt » 4. mar 2023, 13:59

Jeg kigger efter et rensesæt til løbet og jeg har kigget på et sæt i den shop hvor jeg købte geværet, men er sgu lidt skeptisk det er sådan nogle stålbørster af 2 forskellige grovheder og til sidst en med almindelige blødere børster, er det ikke lige voldsomt nok ?..jeg er bekymret for ridser osv. ved tanken om at jave sådan en sikkert made in China ståldims ned i det aller helligste !
Og hvad er bedst at vedligeholde træskæftet med på sådan en ? :smile:
War is when your government tells you who the enemy is….Revolution is when you figure it out by yourself..!

Brugeravatar
The Mad Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 825
Tilmeldt: 22. nov 2014, 02:00
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 457 times
Been thanked: 214 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af The Mad Viking » 4. mar 2023, 21:50

Jeg vil på jagt skrev:
4. mar 2023, 13:59
Jeg kigger efter et rensesæt til løbet og jeg har kigget på et sæt i den shop hvor jeg købte geværet, men er sgu lidt skeptisk det er sådan nogle stålbørster af 2 forskellige grovheder og til sidst en med almindelige blødere børster, er det ikke lige voldsomt nok ?..jeg er bekymret for ridser osv. ved tanken om at jave sådan en sikkert made in China ståldims ned i det aller helligste !
Og hvad er bedst at vedligeholde træskæftet med på sådan en ? :smile:
Jeg vil klart anbefale sådan et:
https://skydebaneforeningen.dk/skytteb ... -177-4-5mm

Jeg ved godt at det er dyrt i indkøb, men du ender med at købe det alligevel, når du har kasseret mindst 2 sæt á 150kr stykket, fordi de reelt intet er værd. :oops:
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af C-X » 4. mar 2023, 22:15

Ja, det er god kvalitet, men det er ikke egnet til en HW 97, eller andre luftvåben, hvor du ikke kan "stikke den ind bagfra". Derudover vil jeg mene, at man er bedre stillet med nylonbørster, i de fleste tilfælde. Har kun kørt en kobberbørste gennem en meget snasket, +35 år GAMO, alt andet har kunnet klares med nylon.

Man kan købe .17 Bore Snakes fra f.eks. Hoppes, også nogle til luftgeværer specifikt.

Jeg har ikke selv noget bedre produkt, end førnævnte, men det er faktisk ikke en ret god løsning. Ville nok kigge efter en pull through sæt, af type der bruges til PCP - https://www.krale.shop/eu/sport-shootin ... t_limit=32

Til skæftet ville jeg bruge en fugtet microfiber klud.

Da man gramser meget på sine luftvåben, skal de have noget olie, så sved ikke laver syreangreb på de blånerede dele.
Jeg er meget entusiastisk omkring denne; https://www.specialbutikken.dk/Kema-Oli ... RI-17.aspx
Ryst den godt, spray forsigtigt og del ud med en lille klud. Det efterlader en knitrende hinde, ud over ens smukke jern. Kun udvendigt, ikke ind til fjeder og i cylinder, pibe osv.!
Den er også god til cykler og andet, der er mindre vigtigt end skydere.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Jeg vil på jagt
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 156
Tilmeldt: 16. okt 2019, 19:29
Interesser: Luftgevær og lystfiskeri
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 81 times
Been thanked: 40 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af Jeg vil på jagt » 4. mar 2023, 23:24

Jeg har ikke selv noget bedre produkt, end førnævnte, men det er faktisk ikke en ret god løsning. Ville nok kigge efter en pull through sæt, af type der bruges til PCP - https://www.krale.shop/eu/sport-shootin ... t_limit=32

Takker, men jeg er i tvivl om hvilket sæt du mener ?

https://www.krale.shop/eu/bore-snake-snake-it/

Jeg lurede lidt på sådan et her, det er da meget smart og virker noget mere skånsomt vil jeg mene ?

Og olien der du linker til har vi på mit arbejde, jeg er sikker på jeg må få en sjat :biggrin:
War is when your government tells you who the enemy is….Revolution is when you figure it out by yourself..!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af C-X » 4. mar 2023, 23:37

Jeg har ikke prøvet dem, så jeg vil ikke anbefale et fremfor et andet. Men et af dem, hvor du trækker en patch eller tråd ud fra kammeret, mod mundingen.

Ja, den bore snake er sikkert også fin, du skal bare ikke rense ret meget, eller ofte, hvis du bruger kvalitetshagl. Billige hagl er tit dækket af noget klamt gunk, der sætter sig i piben. Det skidt bruger vi kun i billige bøsser. :blink:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Jeg vil på jagt
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 156
Tilmeldt: 16. okt 2019, 19:29
Interesser: Luftgevær og lystfiskeri
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 81 times
Been thanked: 40 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af Jeg vil på jagt » 4. mar 2023, 23:46

C-X skrev:
4. mar 2023, 23:37
Jeg har ikke prøvet dem, så jeg vil ikke anbefale et fremfor et andet. Men et af dem, hvor du trækker en patch eller tråd ud fra kammeret, :biggrin: mod mundingen.

Ja, den bore snake er sikkert også fin, du skal bare ikke rense ret meget, eller ofte, hvis du bruger kvalitetshagl. Billige hagl er tit dækket af noget klamt gunk, der sætter sig i piben. Det skidt bruger vi kun i billige bøsser. :blink:

Den er jeg med på, og min HW97 har kun skudt med kvalitetshagl hvis man altså ellers mener H&N og JBS hagl er kvalitet, hov og lidt Crosman hagl også.. men jeg har jo bare læst mig til at man skulle kunne hente en del ved at rense løbet hvis der altså er noget skidt i, det ved man jo ikke før man har prøvet og jeg har ikke haft renset min endnu ? :smile:
War is when your government tells you who the enemy is….Revolution is when you figure it out by yourself..!

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1352
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af SorenSD » 5. mar 2023, 00:16

Jeg vil på jagt skrev:
4. mar 2023, 23:46

Den er jeg med på, og min HW97 har kun skudt med kvalitetshagl hvis man altså ellers mener H&N og JBS hagl er kvalitet, hov og lidt Crosman hagl også.. men jeg har jo bare læst mig til at man skulle kunne hente en del ved at rense løbet hvis der altså er noget skidt i, det ved man jo ikke før man har prøvet og jeg har ikke haft renset min endnu ? :smile:
Altid en meget god ide at rengøre løbet i en ny luftriffel :thumbup:

Der sidder typisk en del del "snask" i løbet, for at undgå at det ruster fra produktionen :smile:

Efter en god rengøring, skal du sikkert lige skyde løbet til igen og "lead in" :thumbup:
:smile: :thumbup:

Brugeravatar
Niels
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2324
Tilmeldt: 20. maj 2004, 10:12
Interesser: Windows NT3.5
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 67 times
Been thanked: 212 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af Niels » 5. mar 2023, 18:54

Jeg vil på jagt skrev:
4. mar 2023, 23:46
C-X skrev:
4. mar 2023, 23:37
Jeg har ikke prøvet dem, så jeg vil ikke anbefale et fremfor et andet. Men et af dem, hvor du trækker en patch eller tråd ud fra kammeret, :biggrin: mod mundingen.

Ja, den bore snake er sikkert også fin, du skal bare ikke rense ret meget, eller ofte, hvis du bruger kvalitetshagl. Billige hagl er tit dækket af noget klamt gunk, der sætter sig i piben. Det skidt bruger vi kun i billige bøsser. :blink:

Den er jeg med på, og min HW97 har kun skudt med kvalitetshagl hvis man altså ellers mener H&N og JBS hagl er kvalitet, hov og lidt Crosman hagl også.. men jeg har jo bare læst mig til at man skulle kunne hente en del ved at rense løbet hvis der altså er noget skidt i, det ved man jo ikke før man har prøvet og jeg har ikke haft renset min endnu ? :smile:

Hvis du nu starter med at finde dig 1,5 m murersnor eller bedre - en stump stiv fiskesnøre , og så binder begge ender sammen så du har en løkke og en knude som ikke er for stor..

Så kunne du jo bruge den løkke til at trække firkantede stykker af eengangskarklude på ca 1,5 x 1,5 cm igennem løbet, fra "kammerenden".
ud imod mundingen
Og hvis du så brugte nye karklude du klippede til, og gjorde det en 6 - 8 gange i træk, så ville du alligevel være kommet et godt stykke ifht at rense løbet uden at ødelægge noget.
Og hvis du synes at det var lidt trælst at rode med stumpen af løkken ude i "dæmperenden" af løbet, så kunne du nok godt bruge et stykke sugerør du stak ind fra mundingen, så løkken ikke er så besværlig at skubbe helt ud igennem.

Men, hvis du nu gjorde alt detdher, så ville der jo ikke gå kunst i projektet med at rense løbet - og du ville heller ikke have brugt en 6-800 kr på rensedimser.
Men du ville kunne komme videre.
Vh
Niels

--
If it ain't Broke.....Fix it till it is!

Jeg vil på jagt
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 156
Tilmeldt: 16. okt 2019, 19:29
Interesser: Luftgevær og lystfiskeri
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 81 times
Been thanked: 40 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af Jeg vil på jagt » 8. mar 2023, 15:24

Niels skrev:
5. mar 2023, 18:54
Jeg vil på jagt skrev:
4. mar 2023, 23:46
C-X skrev:
4. mar 2023, 23:37
Jeg har ikke prøvet dem, så jeg vil ikke anbefale et fremfor et andet. Men et af dem, hvor du trækker en patch eller tråd ud fra kammeret, :biggrin: mod mundingen.

Ja, den bore snake er sikkert også fin, du skal bare ikke rense ret meget, eller ofte, hvis du bruger kvalitetshagl. Billige hagl er tit dækket af noget klamt gunk, der sætter sig i piben. Det skidt bruger vi kun i billige bøsser. :blink:

Den er jeg med på, og min HW97 har kun skudt med kvalitetshagl hvis man altså ellers mener H&N og JBS hagl er kvalitet, hov og lidt Crosman hagl også.. men jeg har jo bare læst mig til at man skulle kunne hente en del ved at rense løbet hvis der altså er noget skidt i, det ved man jo ikke før man har prøvet og jeg har ikke haft renset min endnu ? :smile:

Hvis du nu starter med at finde dig 1,5 m murersnor eller bedre - en stump stiv fiskesnøre , og så binder begge ender sammen så du har en løkke og en knude som ikke er for stor..

Så kunne du jo bruge den løkke til at trække firkantede stykker af eengangskarklude på ca 1,5 x 1,5 cm igennem løbet, fra "kammerenden".
ud imod mundingen
Og hvis du så brugte nye karklude du klippede til, og gjorde det en 6 - 8 gange i træk, så ville du alligevel være kommet et godt stykke ifht at rense løbet uden at ødelægge noget.
Og hvis du synes at det var lidt trælst at rode med stumpen af løkken ude i "dæmperenden" af løbet, så kunne du nok godt bruge et stykke sugerør du stak ind fra mundingen, så løkken ikke er så besværlig at skubbe helt ud igennem.

Men, hvis du nu gjorde alt detdher, så ville der jo ikke gå kunst i projektet med at rense løbet - og du ville heller ikke have brugt en 6-800 kr på rensedimser.
Men du ville kunne komme videre.

Tak for tippet, det fungere perfekt og nu er der vidst rent løb ! :thumbup:
War is when your government tells you who the enemy is….Revolution is when you figure it out by yourself..!

Besvar