HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Jeg vil på jagt
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 156
Tilmeldt: 16. okt 2019, 19:29
Interesser: Luftgevær og lystfiskeri
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 81 times
Been thanked: 40 times

HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af Jeg vil på jagt » 15. jan 2023, 10:56

Som overskriften, hvad skal sådan en koste brugt ?
Har ladet mig fortælle at prisen på en velholdt en uden kikkert ligger på 2500-3000kr, synes det umiddelbart lyder dyrt når en ny kan købes for 4000kr ?….mener bare hvis man skal starte bilen op og køre en længere tur og give 3000kr for et brugt gevær uden garanti og måske overse et eller andet der lige skal fixes så bliver den lynhurtigt lige så dyr eller dyrere end en ny jo ? :fun:
War is when your government tells you who the enemy is….Revolution is when you figure it out by yourself..!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af C-X » 15. jan 2023, 11:13

Jeg har givet lige omkring 2.500 for mine, HW97K og HW77K, inkl. optik. Dog skal du være opmærksom på, at sådan optik kan være næsten værdiløs og montagerne koster ikke alverden heller.

Det er lettere at få dem billigt, hvis man ikke decideret mangler, men bare køber, fordi man får muligheden.

Hvis sælger har givet danske butikspriser, ligger der let for 6.000,- i et sæt, med gevær, optik, montage, hagl, skiver, futteral mv.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Jeg vil på jagt
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 156
Tilmeldt: 16. okt 2019, 19:29
Interesser: Luftgevær og lystfiskeri
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 81 times
Been thanked: 40 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af Jeg vil på jagt » 15. jan 2023, 11:21

Ja Okaey 2500 med kikkert lyder måske også mere spiseligt, og jeg ved godt det er dyrt kram men en ny kan stadig købes for ca.4000, indtil videre har jeg set en til salg meget langt væk uden kikkert for 3000 og en anden også uden kikkert til cirka samme pris, derfor jeg undrede mig for det er for dyrt synes jeg og det er det så åbenbart også…nok fordi de ved jeg gerne vil have sådan en :biggrin:
Senest rettet af Jeg vil på jagt 16. jan 2023, 16:52, rettet i alt 2 gange.
War is when your government tells you who the enemy is….Revolution is when you figure it out by yourself..!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af C-X » 15. jan 2023, 11:43

Fra 550€ + porto ved Mundilar. Alt er steget.

Prøv at regne på den tid, du ikke har en. Hvad er den værd, kontra samme tid hvor du har en. Måske du bare skal købe nu og være mere lykkelig end frustreret og ked af det? :Hug:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

BGN
This member is
This member is
Indlæg: 235
Tilmeldt: 19. jun 2013, 21:44
Interesser: Rågeregulering og lidt jagt
Geografisk sted: Sydøstfyn
Has thanked: 12 times
Been thanked: 21 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af BGN » 15. jan 2023, 11:50

Bare til info.
Hvis det ikke skal være en HW 97, så kan du få en helt ny Diana 34 til 2000kr hos airgun. Det har jeg lige købt, og er nu igang med “legetøjet”.
Mvh. Bjarne
Diana 34
Ruger 10/22
Anschutz .22 1415
Berette 12/70

Jeg vil på jagt
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 156
Tilmeldt: 16. okt 2019, 19:29
Interesser: Luftgevær og lystfiskeri
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 81 times
Been thanked: 40 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af Jeg vil på jagt » 15. jan 2023, 13:02

C-X skrev:
15. jan 2023, 11:43
Fra 550€ + porto ved Mundilar. Alt er steget.

Prøv at regne på den tid, du ikke har en. Hvad er den værd, kontra samme tid hvor du har en. Måske du bare skal købe nu og være mere lykkelig end frustreret og ked af det? :Hug:
Samme pris som i dk, efter hvad jeg har fundet frem til så er der lige nu 2 danske forhandlere der sælger dem nye for 4200, så er der en dansk forhandler der sælger til 3900kr og en anden dansk forhandler der sælger til 4000kr, dog med leveringstid..alle stederne er med fri fragt

Ideelt set drømmer jeg om at købe en ny i en butik hvor man går ind af døren dingdong og der kommer en ældre mand/kvinde med en masse viden om sagerne og ekspedere en og stedet har selvfølgelig også en bane hvor man lige kan prøve den og et tilhørende værksted hvis uheldet er ude :smile:
War is when your government tells you who the enemy is….Revolution is when you figure it out by yourself..!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af C-X » 15. jan 2023, 13:25

I så fald bliver du måske skuffet. De bedste til at skrue i Weihrauch geværer, finder du nok herinde :NVFrules:

Jeg importerede mit første HW97k, fra Das Vaterland. Kastreret, men med et tun kit, der kostede det samlet cirkus det samme som et ved en dansk forhandler, dog uden ventetid. Et erfarent medlem herinde fra, tilbød sin hjælp, med tuningen, og det gav mig et gevær, der skød perfekt fra start af -med et stille TJOCK!! fremfor et højere SLOING!! :numberone:

Siden dengang, har jeg købt en hel del våben, og erfaret at man simpelthen får utrolig meget for pengene, med Weihrauch geværerne. Faktisk bliver man lidt skuffet, når man står med krudtvåben, der koster mange gange mere, og så ser på hvad det reelt er man får. Record aftrækket er fantastisk og finish er mindst lige så pænt, som mellemdyre jagtvåben. Vil du have tilsvarende i krudt, hedder det brugt og gammelt, før det konkurrerer med prisen og kvaliteten.

Du kan jo også prøve med en købsannonce herinde, måske er du heldig at få et veltunet og pænt eksemplar, til en rimelig pris. Behandler du det godt, er lidt over at holde skæfteskruerne spændt, så holder de fint din tid ud, måske med et skift af et stempel eller en o-ring, om et par årtier. Prøv bare at anskue det som om, du skal afskrive købet over de næste 10 år...

Og så er du klar til rottejagt!
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af C-X » 15. jan 2023, 13:42

Vedr. prisniveauet, så tænker jeg, at det kan skyldes, at nogle danske forhandlere har forkøbt sig, efter stigningen i interessen omkring hjemlige aktiviteter omkring lock down perioden, og at inflationspriserne derfor ikke er slået igennem endnu, på det danske marked. Så derfor kan det være uheldigt, at vente for længe. Det er blot en teori. :smile:

Under lock down kunne du ikke købe ret mange nye luftskydere, da der var totalt udsolgt, og det bankede priserne på brugte op.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Jeg vil på jagt
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 156
Tilmeldt: 16. okt 2019, 19:29
Interesser: Luftgevær og lystfiskeri
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 81 times
Been thanked: 40 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af Jeg vil på jagt » 15. jan 2023, 15:00

Tak for lige at give mig det sidste motivation til at se og få købt en, jeg har bestilt en ny til en rigtig fin pris :razz:

Og så skal jeg heller ikke have mere luftgevær foreløbig :biggrin:
War is when your government tells you who the enemy is….Revolution is when you figure it out by yourself..!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af C-X » 15. jan 2023, 15:04

Velbekomme! :fun:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Jeg vil på jagt
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 156
Tilmeldt: 16. okt 2019, 19:29
Interesser: Luftgevær og lystfiskeri
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 81 times
Been thanked: 40 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af Jeg vil på jagt » 16. jan 2023, 13:24

Nå, så nemt var det heller ikke..i går bestilte jeg en ved en forhandler og i dag skriver de at de kun har dem med syntetisk skæfte selv om de reklamere med K modellen med træskæfte ? og at der kan gå måneder før de kan skaffe sådan en og så blev den ordre annuleret, jeg må prøve en af de andre :blink:
Senest rettet af Jeg vil på jagt 16. jan 2023, 16:24, rettet i alt 1 gang.
War is when your government tells you who the enemy is….Revolution is when you figure it out by yourself..!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af C-X » 16. jan 2023, 14:00

Jeg købte en på et udsalg, ved dansk forhandler, og fik meldingen om, at den havde de sandelig da ikke på lager, men om et kvart til halvt år, så kunne jeg da være heldig. Der stod jeg lige og var på vej til det sønderjyske...
En Kjøbenhavnsk forhandler ville ikke sælge til den annoncerede pris...

Det blev Tyskland!

Jeg støtter gerne de hjemlige forhandlere, men ikke når de totalt mangler service og pli.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Jeg vil på jagt
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 156
Tilmeldt: 16. okt 2019, 19:29
Interesser: Luftgevær og lystfiskeri
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 81 times
Been thanked: 40 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af Jeg vil på jagt » 16. jan 2023, 14:09

Ja jeg var da også lige ved at blive lidt nervøs, det er trods alt mange penge og jeg vil da ikke gå på kompromis med hvilken model det skal være osv…nå, klog af skade så ringede jeg først til en af de andre forhandlere og snakkede med en flink dame og de har dem på lager så nu prøver jeg der, godt nok lidt dyrere og alligevel ikke helt gratis at få sendt, men sådan er det jo altid :smile:

Måske er det den samme sjællandske forhandler vi har haft fat i, han påstod at det er umuligt at opdrive K modellen med træskæfte og at ingen butikker har dem her i landet, men det er åbenbart ikke helt rigtigt ? :giggle:
Senest rettet af Jeg vil på jagt 16. jan 2023, 16:21, rettet i alt 5 gange.
War is when your government tells you who the enemy is….Revolution is when you figure it out by yourself..!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af C-X » 16. jan 2023, 14:13

Jeg har to af dem med plastik skæfte, og en med det almindelige bøgeskæfte, samt en 77'er med et flot laminat skæfte.

Plastik er fedt til jagt, regulering og plafning af rotter, hvor skrammer må medregnes.

Skulle jeg finskyde, så ville det med justerbar bagkappe være en prioritet. Eller et flot, indfarvet laminat skæfte. Jeg er virkelig en sucker for den slags :oops:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Jeg vil på jagt
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 156
Tilmeldt: 16. okt 2019, 19:29
Interesser: Luftgevær og lystfiskeri
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 81 times
Been thanked: 40 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af Jeg vil på jagt » 16. jan 2023, 15:44

Laminat kan også være pænt, men jeg må indrømme at jeg synes HW97’eren er grim i laminat med de der blå striber ? HW77 derimod er pæn i følge mig og den laminatfarve de har valgt, jeg kan rigtig godt lide træ og klassisk stil og følelsen af at det er godt kram, syntetiske skæfter og PCP geværer siger mig heller ikke rigtig noget og heller ikke luftgeværer der skal ligne noget fra en krigsfilm, smag og behag er heldigvis forskellig :razz:
Senest rettet af Jeg vil på jagt 17. jan 2023, 17:06, rettet i alt 3 gange.
War is when your government tells you who the enemy is….Revolution is when you figure it out by yourself..!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af C-X » 16. jan 2023, 15:59

Jeg synes den er sygt flot i blå laminat :biggrin:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Jeg vil på jagt
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 156
Tilmeldt: 16. okt 2019, 19:29
Interesser: Luftgevær og lystfiskeri
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 81 times
Been thanked: 40 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af Jeg vil på jagt » 17. jan 2023, 16:17

Jeg synes den er sygt flot i blå laminat :biggrin:

Det lyder til vi er enige, man må ikke undervurdere vigtigheden af at have noget lækkert at kigge på !
Ifølge salgstalen så er min med valnøddeskæfte og jeg kan li’ det.. :rock:
War is when your government tells you who the enemy is….Revolution is when you figure it out by yourself..!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af C-X » 17. jan 2023, 16:49

Det kan bestemt også noget. Jeg har jo en almindelig med bøgekæp, det er funktionelt, men lidt kedeligt for øjnene. Selv de sorte er næsten mere dekorative, med deres pistolgreb/thumbhole stock.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Jeg vil på jagt
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 156
Tilmeldt: 16. okt 2019, 19:29
Interesser: Luftgevær og lystfiskeri
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 81 times
Been thanked: 40 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af Jeg vil på jagt » 17. jan 2023, 17:22

Men dagens nyhed er at jeg har skrevet til den lokale skytteforening om jeg må deltage i den ugentlige skydning med min kommende nye luftbøsse, jeg mener bare hvad skulle der ske ved at jeg ligger og plinker 100 hagl af mens de skyder lerduer ? :rolf:

For at det ikke skal være løgn så bor jeg ogsålige ved siden af en kælder hvor man kan skyde med salonriffel..har prøvet og det er fedt nok jo..men ved så ikke om man må skyde med luftgevær der, det er jeg i gang med at finde ud af.

Altså jeg kan sagtens skyde lidt i min have, men tænker naboerne bliver trætte i ørerne hvis jeg står tidligt op lørdag morgen og indleder en intens videnskabelig indskydning af min nye HW97 med 100 skud for lige at skyde den til og så 10 skuds grupper med forskellige hagl typer til det bliver mørkt :biggrin:
Senest rettet af Jeg vil på jagt 17. jan 2023, 21:00, rettet i alt 3 gange.
War is when your government tells you who the enemy is….Revolution is when you figure it out by yourself..!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af C-X » 17. jan 2023, 17:31

Læs trådene om sikker skydning, på egen grund, så er du godt klædt på til det.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Jeg vil på jagt
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 156
Tilmeldt: 16. okt 2019, 19:29
Interesser: Luftgevær og lystfiskeri
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 81 times
Been thanked: 40 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af Jeg vil på jagt » 18. jan 2023, 19:00

Har fået den hjem på fin og hurtig vis og jeg er solgt ! .lige så lækker som jeg havde håbet på og fik også lige høvlet de første 20 skud igennem den, synes ikke den larmer specielt meget og den er også både mindre og mere handy end jeg havde forventet…! jeg er pt. i gang med at fremstille nogle holdere den kan ligge i når jeg skal have kikkerten på :smile:

Så må Crosman’en fungere med åbne sigtemidler, men det har også sin charme og den har fiberoptisk sigte og er dejlig nabovenlig…jeg fik et pænt svar fra den lokale skydeforening om at deres godkendelser desværre ikke tillader luftgeværs skydning ?…lyder sært men det skal da sikkert nok passe ?…eller også gider de ikke have sådan en tosse rendende ? :biggrin:
War is when your government tells you who the enemy is….Revolution is when you figure it out by yourself..!

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af Bofhenator » 18. jan 2023, 19:08

Jeg vil på jagt skrev:
18. jan 2023, 19:00
...
jeg fik et pænt svar fra den lokale skydeforening om at deres godkendelser desværre ikke tillader luftgeværs skydning ?…lyder sært men det skal da sikkert nok passe ?…eller også gider de ikke have sådan en tosse rendende ? :biggrin:
Det kan sagtens passe, der er nogle inddækninger der skal laves af andre materialer hvis de også skal kunne bruges til luft, da lufthagl har nemmere ved at komme retur hvis de rammer noget hårdt.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Jeg vil på jagt
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 156
Tilmeldt: 16. okt 2019, 19:29
Interesser: Luftgevær og lystfiskeri
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 81 times
Been thanked: 40 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af Jeg vil på jagt » 18. jan 2023, 19:54

Bofhenator skrev:
18. jan 2023, 19:08
Jeg vil på jagt skrev:
18. jan 2023, 19:00
...
jeg fik et pænt svar fra den lokale skydeforening om at deres godkendelser desværre ikke tillader luftgeværs skydning ?…lyder sært men det skal da sikkert nok passe ?…eller også gider de ikke have sådan en tosse rendende ? :biggrin:
Det kan sagtens passe, der er nogle inddækninger der skal laves af andre materialer hvis de også skal kunne bruges til luft, da lufthagl har nemmere ved at komme retur hvis de rammer noget hårdt.
Takker, ja det giver mening har prøvet skud på havefliser og lyden af hagl der flyver væk i western style :giggle: ..men jeg har ikke forhørt mig endnu i salonriffel og pistol kælderen, måske er de lidt mere venligt sindede overfor luftvåben ?
Sådan set med store briller er det da skørt at have faciliteter til krudt kanoner men man må ikke skyde med et luftgevær ?…men fair nok det overlever jeg nok jo..
War is when your government tells you who the enemy is….Revolution is when you figure it out by yourself..!

Jeg vil på jagt
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 156
Tilmeldt: 16. okt 2019, 19:29
Interesser: Luftgevær og lystfiskeri
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 81 times
Been thanked: 40 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af Jeg vil på jagt » 20. jan 2023, 18:32

Sådan, så er der styr på dem men jeg mangler stadig at lave de bukke færdige og få kikkerten over på HW’eren osv… :smile:
Vedhæftede filer
F3319D9D-56EB-40E5-A262-C9FD1A46A5FB.jpeg
D76F9D22-8D6F-4C58-B4AE-66A2874B06E8.jpeg
War is when your government tells you who the enemy is….Revolution is when you figure it out by yourself..!

Jeg vil på jagt
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 156
Tilmeldt: 16. okt 2019, 19:29
Interesser: Luftgevær og lystfiskeri
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 81 times
Been thanked: 40 times

Re: HW97 K 4,5mm..brugtpriser ?

Indlæg af Jeg vil på jagt » 21. jan 2023, 15:06

9 skud fra havedør til brændestak lige ud af kassen med H&N Barracuda Hunter…det er godkendt :oops:
Vedhæftede filer
FD4ECA24-0918-40C9-90C1-B9EF3B756914.jpeg
War is when your government tells you who the enemy is….Revolution is when you figure it out by yourself..!

Besvar