Leshiy 2, 5.5mm 250mm løb kvaler og løsning

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1436
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 32 times
Been thanked: 99 times

Leshiy 2, 5.5mm 250mm løb kvaler og løsning

Indlæg af Cygnus X » 19. jan 2024, 05:02

min leshiy 2 har opført sig lidt mærkeligt, langsomt blevet mere og mere højlydt....jeg har brugt den til rotter/egern på fast afstand ca 12-13 meter...og på denne afstand plejede den at smide alle skud i samme hul, men jeg var også begyndt at få en del fliers som der er et egern der kan bekræfte med to afskudte øre spidser.

jeg fik endeligt nogen tunings "jets" som har været backordret i 100 år sikker pga ukraine ..... havde også bestil den nye regulator plenum som kan justeres udefra og man kan montere manometer og se plenum tryk, men det sker nok ikke lige foreløbigt

på 33m, var de bedste grupper 5x5cm, ikke noget at skrive hjem om, og så skød den til venstre, hvilket jeg i første omgang tænkte var fordi der var så meget spild luft at haglet fløj i spiral.

at skille en leshiy ad er ret nemt, der er en skrue på siden af ventil huset, når den er løsnet fiser luften ud, og så er det bare at skrue den øverste lufttank fra hinanden ventil hus kan tages af plenum så kan man installere nye jets...og på den anden side af plenum er der regulator. super nemt.

fordi riflen larmer besluttede jeg at den ødslede med luften, og det er jet's job at lukke ventilen, den havde to 0.2mm jets fra fabrikken....så jeg tænkte jeg smider en 0.5 og en 0.6 i det må give en stor forskel....ja nu spredte den også haglene på 12m arghhh WTF.....tjekkede hastighed og den var nogenlunde det samme....nå i med et par hakker større ....stadig mere støj, men grupperne samlede sig lidt på 12m....tøm og adskil og i med nogen større jets, og så blev riflen flået fra hinanden 10+ gange, jeg begyndte at skrue på regulator også...dumt skulle have holdt mig til en variabel ad gangen....og så var der ikke mere dagslys, og jeg hoppede ind til computeren før at spørge nogen der er klogere end mig,

de sagde større jets, og prøv at rode med aftrækket. jeg tænkte hvorfor aftræk, men på en leshiy2 betyder det noget ! (der er ingen hammer i ventilen) så her til morgen blev aftrækket justeret...og straks noterede jeg at den blev mere stille, så blev ved med at justere skruen ud indtil den ikke ville skyde...og så lige 90 grade tilbage ind....nice halv støj (med kæmpe dæmper og kæmpe shroud)

i morgenens google faldt jeg over en tråd på 250 sider urghhh...men google havde dumpet mig ind et sted der sagde man ikke skulle stole på hvad der er printet på jets fra fabrikken, hmmmm

her på billedet kan i se en 0.2 fra jet kittet, og de 2 der sad i riflen...der er dælme stor forskel
PXL_20240118_163324992.jpg
PXL_20240118_163400807.jpg
PXL_20240118_161910295.jpg
nå med det mysterie løst var det klart at alt under 0.8 ville lade ventilen stå åbent længere....internettet sagde også at for 250mm løbet skulle riflen være født med to 1.2mm jeg har kun en af hver og siden jeg ikke vil have max power så med jeg 1.2 og 1.3 og kaldte det slut med jets sammen med aftræks justeringen satte den 8 skud oven i hinanden på 12m ved en 720fps, på 33 var det ikke så godt grupperne var godt nok mindre end før men stadig urimelige for en så dyr skyder (4x4 cm) haglene fløj total tilfældigt

så spekulere jeg at måske jeg skulle prøve at trykke haglene ned i magazinet, lige som jeg gør med min huben....og vupti var grupperne 2.5x2.5cm ok fedt det hjalp....nå men det er stadig for store grupper, så hævede regulator tryk fra 60bar til 70....bedre....70-80 endnu bedre nu kunne jeg ramme de 1" klistermærker...90 bar endnu bedre....landede på 110 bar og 810fps, nu røg der en del hagl igennem samme hul, bedste gruppe blev til 8.5mm (CTC) men typisk 12-15mm med 8 skuds grupper.

men den ramte stadig lige på 12m men haglene sad til venstre på 33m, så det må være kikkerten en billig tasco 2.5-10x42 til 50$ fed billig kikkert, i en 140$ American Defence 1 piece montage (de har været rigtig gode, har kunne tage kikkert af og på og så er det bare like 3 klik for at være perfect på 100m), fandt en anden kikkert frem fra gemmerne, en vortex 1-6x24 i billig kina montage....prego så sad skuddene som de skulle lodret med afstand, den er fed med min pard007 natte kikkert da det er som at have vidvinkel på. og på magisk måde så på 2x zoom så ramme haglene på nummer to linie....og på 33m er den lige på ....fedt !

det var så 2x 4 timer bag riflen, og 700 dyrt indkøbte jsb hagl....dælme glad for min nye kompressor uden den var jeg løbet tør for luft i går men det er anden snak

grupperne kunne nok godt være bedre men mine øjne og briller har drillet og det er svært at få et perfect klart billede på de orange klistermærker, og den nye kikkert er mere ment til at rende rundt til som "operator" med en AR15, end at sidde og skyde vingerne af fluer, ville gerne have rykket en af mine athlon 4-14 kikkert over, men de er i brug på andre rifler som jeg ikke gad skulle skyde ind igen
PXL_20240118_193236060.jpg
PXL_20240118_193213690.jpg
PXL_20240118_184219256.jpg
PXL_20240118_184214185.jpg
PXL_20240118_180819679.jpg
beklager stavefejl, jeg er stærkt afhængig af google retter for mig
pick my lock and meet my glock

Besvar