Muligt at finde historie via seriel nummer?

Et forum for folk med interesse i våben & munition anvendt under de sidste verdenskrige.
Besvar
Brugeravatar
Zax85
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 57
Tilmeldt: 20. apr 2012, 21:30
Interesser: Historisk- og kombi skydning
Geografisk sted: Sjælland
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 2 times
Kontakt:

Muligt at finde historie via seriel nummer?

Indlæg af Zax85 » 10. aug 2013, 23:22

Hej alle.

Håber der sidder en derude som kan hjælpe mig. Blev i dag spurgt af min gamle far, om der ikke findes et register hvor man kan søge efter sit våbens nummer.
Og på den måde finde frem til hvem der har haft det, og hvor det har været udleveret osv.

Spørgsmålet går så videre til jer herinde -er det muligt på nogen måde at finde frem til den slags informationer :what:

Det drejer sig om en Mauser Luger P08.
"The gun has played a critical role in history. An invention which has been praised and denounced...
Served hero and villain alike... And carries with it moral responsibility. To understand the gun is to better understand history."

Brugeravatar
Zax85
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 57
Tilmeldt: 20. apr 2012, 21:30
Interesser: Historisk- og kombi skydning
Geografisk sted: Sjælland
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Muligt at finde historie via seriel nummer?

Indlæg af Zax85 » 11. aug 2013, 17:55

Tak for svaret Sej-gun.
Det anede mig desværre, at det ikke var muligt. Dog havde jeg håbet, at jeg måske tog fejl.

Du skal ihvertfald have tak for svaret :blink:
"The gun has played a critical role in history. An invention which has been praised and denounced...
Served hero and villain alike... And carries with it moral responsibility. To understand the gun is to better understand history."

Besvar