Problemer med Mauser K98

Et forum for folk med interesse i våben & munition anvendt under de sidste verdenskrige.
Besvar
Brugeravatar
Manden Med Den Gule Hat
Newbie
Newbie
Indlæg: 23
Tilmeldt: 27. maj 2004, 15:00
Geografisk sted: Det Mørke Jylland

Problemer med Mauser K98

Indlæg af Manden Med Den Gule Hat » 22. okt 2004, 23:22

Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af en gammel tysker (med matchende serienumre), men der har dog vist sig at være enkelte skår i glæden.
Mit problem består i at hvis jeg lader op med 5 patroner, bliver 1. og 3. patron trukket "skævt" ind i kammeret. Så skævt, at de faktisk nægter at falde på plads i kammeret. Der er ikke problemer med de resterende 3 patroner.

Er der nogle af Jer, der genkender dette problem og kender til en løsning?

1., 3. og 5. patron ligger i højre side af magasinet, men eftersom der ikke er problemer med nummer fem, kan det så tænkes at magasin-fjederen er "for stram" (kombineret med en fejl i højre side af magasin eller fremføreing) og at den derved lægger for meget pres på 1. og 3. patron?

Jeg har prøvet med med patroner med forskellige projektiler (og dermed forskellig længde af patronerne) og jeg har prøvet at ændre placeringen af patronerne i magasinet. Begge dele uden held. :???:
Landsbyer er glimrende kuglefang!

Brugeravatar
The Dane
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 2. feb 2004, 18:46
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 12 times

Indlæg af The Dane » 23. okt 2004, 08:44

Tager du ordentligt fat?
Det er ikke en match riffel med poleret lås! Den skal hamres op og hamres i, så virker den uden problemer. Min gør det samme hvis man er forsigtig med den. Ses bedst når en konkurrence skytte skal prøve den. Jam, jam, jam. Når de så får at vide at det skal foregå som at skifte gear i en Lada 1300, så virker det som regel fint igen.
Det samme ses på udkastningen, hvis dine hylstre kun lige kommer ud af riflen eller nogen gange bliver i riflen, så er du alt for forsigtig. De kan sagtens kastes 2-3m vær uden problemer!
Opinions are like a$$holes, everybody seems to have one.


Henrik

Brugeravatar
Manden Med Den Gule Hat
Newbie
Newbie
Indlæg: 23
Tilmeldt: 27. maj 2004, 15:00
Geografisk sted: Det Mørke Jylland

Indlæg af Manden Med Den Gule Hat » 23. okt 2004, 10:37

Ja, jeg har skam prøvet at give den nogle seriøse klø, så det er ikke det der er problemet... :mad:
Landsbyer er glimrende kuglefang!

Brugeravatar
The Dane
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 2. feb 2004, 18:46
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 12 times

Indlæg af The Dane » 25. okt 2004, 22:51

Hmmm. Så sælg den til mig og dine problemer vil være over alle bjerge <-:
Opinions are like a$$holes, everybody seems to have one.


Henrik

Brugeravatar
Bino
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 618
Tilmeldt: 1. feb 2004, 22:07
Interesser: Flugtskydning,paintball,våben.
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 12 times
Been thanked: 27 times
Kontakt:

Indlæg af Bino » 25. okt 2004, 23:31

ja det kan jeg godt huske man skal godt nok rykke til for at man får en fejlfri ladnig men det er en spændende riffel
Ham som var med fra starten.

Besvar