Opgradering af Walter GSP 22cal??

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
McQuaade
Newbie
Newbie
Indlæg: 2
Tilmeldt: 24. jan 2009, 22:40
Interesser: alt muligt
Geografisk sted: Greve

Opgradering af Walter GSP 22cal??

Indlæg af McQuaade » 24. jan 2009, 22:56

Hej med jer, jeg har netop købt en Walther GSP 22 cal den gamle model.

Er der nogen der har gode råd til hvordan den kan opgraderes?
Der er vægt på løbet, ved ikke hvor meget.
Kan man nemt montere et nyt sigte, tænkte på noget red dot eller ligende bare for at prøve det, er det godkendt til konkurence? Hvad kan i anbefale? og hvor kan man købe det?

Har ogå tænkt på at få en gummi coating på grebet for at kunne holde bedre, nogen som ved om det kan lade sig gøre?

Håber i kan hjælpe
Med Venlig Hilsen
Mads

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7708
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Opgradering af Walter GSP 22cal??

Indlæg af T-REX » 26. jan 2009, 01:49

Hvis du skyder under DDS, så kan du vælge mellem Åbne Sigtemidler og åbne sigtemidler......

Hvis jeg husker rigtigt, så er det meget simpelt at skifte både det forreste korn og kærven.

Du kan finde Weaver skinner til GSP her: http://www.bme-mounts.com/products.html
Da de koster under US$ 100, kan det være de vil sende ud af US, men husk lige at hvis der står våbendele på pakken, så risikerer man at Pest Danmark returnerer uden at meddele noget....

Manualer til Download kan du finde her: http://www.carl-walther.info under Downloads.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7708
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Opgradering af Walter GSP 22cal??

Indlæg af T-REX » 26. jan 2009, 01:59

Når det gælder skæftet, så kan du prøve med forskellige anti-slip på dit nuværende, mener også at have set nopret gummi, der kunne bruges som overtræk.

Du kan også vælge at skifte grebet helt ud, til. f.eks. et Morini eller et Rink skæfte.
Jeg ved at Karslunde Sport kan levere disse, til ikke alt for horrible priser, men de er sjældent på lager.
http://www.karlslundesport.dk/

Han havde da jeg boede i DK djævleøens bedste priser og bedste service for sportsskytter.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
I56
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 566
Tilmeldt: 13. jun 2005, 06:19
Interesser: Våben & bøssemagerarbejde
Geografisk sted: Hellerup
Has thanked: 10 times
Been thanked: 32 times

Re: Opgradering af Walter GSP 22cal??

Indlæg af I56 » 26. jan 2009, 03:48

Hvis den ikke har det nye aftræk, kan jeg anbefale en udskiftning, men det er hele aftrækshuset du skal udskifte.

En simpel forbedring, der kan udføres på de fleste GSP'ere, er at indsætte en skive af fiber eller hårdt gummi bag bundstykket. Skiven skal have samme omkreds som bundstykket og være ca. 2mm. tyk. Det har en utrolig virkning på den måde man føler rekylet på.

McQuaade
Newbie
Newbie
Indlæg: 2
Tilmeldt: 24. jan 2009, 22:40
Interesser: alt muligt
Geografisk sted: Greve

Re: Opgradering af Walter GSP 22cal??

Indlæg af McQuaade » 26. jan 2009, 11:04

Tak for jeres svar.
Jeg er jo ny til det her så jeg er ikke helt sikker på hvad tingene hedder >>_:
JRexA---> Åbne Sigtemidler det er det helt normale ik? hvad med de fiber sigte, går det ind under åben?
med sådan en Weaver skinner kan man så montere div sigter, eller er der noget specielt man skal kigge efter?
Tak for linket til manualen
Ved du hvor man kan finde de anti slip grep? eller hvor man kan få lagt noget nupret gummi på?

i56 ---> Den er med det nyt aftræk
Har du en guide til det med skive af fiber bag bundstykket? Eller er det simpelt at gøre?

Med Venlig Hilsen
Mads

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Opgradering af Walter GSP 22cal??

Indlæg af Fast Fumble » 26. jan 2009, 15:05

McQuaade skrev:Åbne Sigtemidler det er det helt normale ik? hvad med de fiber sigte, går det ind under åben?

Ved du hvor man kan finde de anti slip grep? eller hvor man kan få lagt noget nupret gummi på?
Jo, åbne sigtemidler er det der er på den i forvejen.
Fiberoptik er OK, det er stadig åbne sigtemidler, men det er noget bæ til baneskydning, det er kun godt til hurtig skydning. Det er ikke uanvendeligt til præcision, men det er sjældent nogen fordel. Brug en tynd fiber, og sørg for at enden af fiberen ikke bliver for stor, så generer fiberen ikke ved præcisionsskud.

Mht anti slip greb, så har jeg plastret grebet på min Pardini til med skateboard tape - prøv det først, det virker forbavsende godt, og det er billigt.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
I56
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 566
Tilmeldt: 13. jun 2005, 06:19
Interesser: Våben & bøssemagerarbejde
Geografisk sted: Hellerup
Has thanked: 10 times
Been thanked: 32 times

Re: Opgradering af Walter GSP 22cal??

Indlæg af I56 » 27. jan 2009, 03:00

McQuaade skrev:Har du en guide til det med skive af fiber bag bundstykket? Eller er det simpelt at gøre?
Det er ikke svært. Du skal bare lave en skive med en diameter på 16mm. og en tykkelse på ca. 2mm. Den skal du sætte ind bag bundstykket, så den virker som en blød stopper, når bundstykket ryger tilbage. Det sværeste er nok at finde et egnet materiale. Det skal være ret hårdt, men alligevel fjedrende. Desuden skal det være noget, der ikke begynder at smuldre.

Vedr. dine planer med grebet, er det selvfølgelig en smagssag, men min erfaring er, at et gummigreb eller andet som giver en "non-slip" overflade, umiddelbart føles "rigtigt" at holde på, fordi hånden ikke glider. Men ulempen er, at uanset om man holder rigtigt eller forkert, så føles det rigtigt. Et træskæfte, som lakken evt. er fjernet fra, og som passer til hånden, er lidt glat, men når grebet er rigtigt, flytter våbnet sig ikke i hånden under skydningen. Hvis du er forholdsvis ny skytte, vil jeg derfor anbefale dig at lære det rigtige greb, inden du begynder at ødelægge skæftet.

Brugeravatar
Lillelars
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1427
Tilmeldt: 10. sep 2008, 22:11
Interesser: Våben, motorsport, og amikanebiler
Geografisk sted: Himmerland
Has thanked: 95 times
Been thanked: 37 times

Re: Opgradering af Walter GSP 22cal??

Indlæg af Lillelars » 3. jan 2019, 10:51

Gammel tråd, men nogen der ved om sådan en rail kan købes i EU??
Husk og behandler andre, som du selv ville behandles :Hug:

Besvar