Hvilke aktive in ear høreværn er bedst?

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Vetten
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 748
Tilmeldt: 23. okt 2009, 21:09
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland KBH
Has thanked: 2 times
Been thanked: 14 times

Hvilke aktive in ear høreværn er bedst?

Indlæg af Vetten » 14. apr 2014, 18:43

Overvejer at investere i nogle aktive hørepropper, men hvilke er bedst?

Hvad jeg lige kan se, så er Siemens, Audiovox og Phonak de mest omtalte, men er der nogen udover Steen Andersen der har prøvet dem alle eller flere af dem?

Prisen er ikke så vigtig, vil bare gerne have noget der virker ordentligt, og har god retningsgengivelse.

Torben Dahl
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 542
Tilmeldt: 23. maj 2012, 14:12
Interesser: jagt
Geografisk sted: roslev
Has thanked: 141 times
Been thanked: 92 times

Re: Hvilke aktive in ear høreværn er bedst?

Indlæg af Torben Dahl » 14. apr 2014, 20:57

jeg har lige købt phonak og er godt tilfreds,jeg tænker ikke over at jeg går med dem de passer 100% i øret,
Blaser R8 Lux grade 4
3006
zeiss victory HT 3-12x56 asv
aimpoint H34s
zeiss victory RF 8x42
blaser f 16 grade 4 12/76
pulsar digex c50
pulsar axion 2 lrf 35 xq
sako finnfire 2 22 LR
leupold freedom rimfire 2-7x33

Brugeravatar
Saze
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 555
Tilmeldt: 13. feb 2010, 00:59
Interesser: Jagt, Lang distance skydning
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 101 times
Been thanked: 130 times

Re: Hvilke aktive in ear høreværn er bedst?

Indlæg af Saze » 14. apr 2014, 21:29

Jeg er 110% tilfreds med mine siemens, altså produktet i sig selv. Derudover er jeg også 110% tilfreds med deres service. Har sendt den ene af dem ind to gange fordi jeg kom til at hive en lille plastik dims ud, fordi jeg var en klovn. Den første gang sendte jeg den med posten om mandagen og havde dem hjemme om onsdagen. Anden gang var de også sendt om mandagen og kom tilbage om torsdagen. Begge gange blev plastik dimsen erstattet gratis. Anden gang tog det lidt ekstra tid fordi de også havde skiftet mikrofonen. Igen uden beregning.
Så der er altså virkelig styr på det hele. Har ikke erfaring med andre produkter...
Living to enjoy life!

Vetten
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 748
Tilmeldt: 23. okt 2009, 21:09
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland KBH
Has thanked: 2 times
Been thanked: 14 times

Re: Hvilke aktive in ear høreværn er bedst?

Indlæg af Vetten » 14. apr 2014, 22:36

Torben Dahl skrev:jeg har lige købt phonak og er godt tilfreds,jeg tænker ikke over at jeg går med dem de passer 100% i øret,
Ja lader til de er gode, det er også dem man ser Steen A. med for tiden, men svært at vide med ham om det er en sponsor gave.

Synes bare de virker lidt klodsede med enheden om halsen og ledningerne, gør det mon lyden bedre?

Vetten
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 748
Tilmeldt: 23. okt 2009, 21:09
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland KBH
Has thanked: 2 times
Been thanked: 14 times

Re: Hvilke aktive in ear høreværn er bedst?

Indlæg af Vetten » 14. apr 2014, 22:39

Saze skrev:Jeg er 110% tilfreds med mine siemens, altså produktet i sig selv. Derudover er jeg også 110% tilfreds med deres service. Har sendt den ene af dem ind to gange fordi jeg kom til at hive en lille plastik dims ud, fordi jeg var en klovn. Den første gang sendte jeg den med posten om mandagen og havde dem hjemme om onsdagen. Anden gang var de også sendt om mandagen og kom tilbage om torsdagen. Begge gange blev plastik dimsen erstattet gratis. Anden gang tog det lidt ekstra tid fordi de også havde skiftet mikrofonen. Igen uden beregning.
Så der er altså virkelig styr på det hele. Har ikke erfaring med andre produkter...
Ja uden at kende de andre mærker tilbunds, så er Siemens også dem der virker mest tiltalende for mig, de har trods alt lavet små høreapparater i mange år, så de kender jo nok teknikken bag ganske grundigt...

Brugeravatar
Unicorn
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 184
Tilmeldt: 20. jun 2012, 07:13
Interesser: Buejagt, Lokkejagt ræv, optik
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 62 times
Been thanked: 41 times

Re: Hvilke aktive in ear høreværn er bedst?

Indlæg af Unicorn » 14. apr 2014, 22:49

Vetten skrev:
Torben Dahl skrev:jeg har lige købt phonak og er godt tilfreds,jeg tænker ikke over at jeg går med dem de passer 100% i øret,
Ja lader til de er gode, det er også dem man ser Steen A. med for tiden, men svært at vide med ham om det er en sponsor gave.

Synes bare de virker lidt klodsede med enheden om halsen og ledningerne, gør det mon lyden bedre?
Hr. Andersens Phonak propper er ikke blot en sponsorgave. Det er et krav at han bruger dem, da Phonak sponsorerer Jagtmagasinet. I øvrigt også derfor han skiftede fra det ene kikkertfabrikat til det andet.
Theory is nice, but facts determine the truth.

Brugeravatar
Saze
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 555
Tilmeldt: 13. feb 2010, 00:59
Interesser: Jagt, Lang distance skydning
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 101 times
Been thanked: 130 times

Re: Hvilke aktive in ear høreværn er bedst?

Indlæg af Saze » 14. apr 2014, 22:54

I et afsnit af jagtmagasinet er han faktisk på besøg hos siemens i Odense som laver dem, man får et rigtig godt inblik...
Living to enjoy life!

Tikka B93
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 166
Tilmeldt: 15. feb 2009, 09:32
Interesser: jagt
Geografisk sted: Midtjylland
Geografisk sted: midtjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 34 times

Re: Hvilke aktive in ear høreværn er bedst?

Indlæg af Tikka B93 » 15. apr 2014, 07:18

jeg har phonak mine erfaringer er flg. på plus siden behagelige at have i øret central justering af tænd/sluk og lydregulering da de er for bundet med ledning taber man dem ikke så let (Teoretisk) fungere godt har ingen problemer haft med dem. på minus siden jeg synes det suser lidt men det afhjælpes ved at skrue ned og så faktisk grunden til jeg valgte phonak var frygten for at tabe dem og derfor smart med ledning dette har jeg fortrudt lidt i dag jeg synes de ledninger er generende jeg har ikke prøvet andre produkter da det jo er dyrt pga. den individuelle fremstilling men dette er mine erfaringer . jeg overvejer en type uden ledning til jagt brug som erstatning for phonak (ledning :wall: ) da jeg synes det er langt mere behageligt specielt om sommeren og det tidlige efterår end kop høreværn som jeg bruger vinter og på bane

Brugeravatar
Imcses
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 255
Tilmeldt: 19. apr 2008, 21:22
Interesser: jagt,ski,fiskeri,,,,
Geografisk sted: Midtsjælland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 5 times

Re: Hvilke aktive in ear høreværn er bedst?

Indlæg af Imcses » 15. apr 2014, 07:40

Har Siemens og tilfreds med den, jeg har i elg jagten boks om halsen med ledning til min jagtradio

Kappen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 47
Tilmeldt: 27. mar 2013, 18:33
Interesser: Flugtskydning, Jagt, Audio
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: Hvilke aktive in ear høreværn er bedst?

Indlæg af Kappen » 15. apr 2014, 08:18

Jeg har haft siemens og var ikke tilfreds med dem. Lydkvaliteten var dårligere end mine peltor sporttac og jeg følte at jeg gik inde i en osteklokke. Efter mere end 20mins brug kunne jeg ikke holde det ud og hev dem ud af ørene. Jeg brokkede mig over flere omgange og fik lavet nye støbninger og justeringer og fik til sidst pengene retur.

Brugeravatar
JPedersen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 874
Tilmeldt: 7. nov 2010, 14:16
Interesser: jagt, vildt, våben og knive
Geografisk sted: Søborg
Has thanked: 8 times
Been thanked: 47 times

Re: Sv: Hvilke aktive in ear høreværn er bedst?

Indlæg af JPedersen » 15. apr 2014, 08:28

Kappen skrev:Jeg har haft siemens og var ikke tilfreds med dem. Lydkvaliteten var dårligere end mine peltor sporttac og jeg følte at jeg gik inde i en osteklokke. Efter mere end 20mins brug kunne jeg ikke holde det ud og hev dem ud af ørene. Jeg brokkede mig over flere omgange og fik lavet nye støbninger og justeringer og fik til sidst pengene retur.
Det kan jeg slet ikke genkende, har også par siemens og jeg er rigtig glad for dem.
De sidder godt og lukker fint af, har haft mine i nogle år nu og kan ikke undvære dem.

Sendt fra min Galaxy S4
MVH Jonas

”Hvor mange skydevåben har de egentlig”?

”Flere end jeg har brug for, - men færre end jeg kunne tænke mig”

SBT1977
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 149
Tilmeldt: 20. jul 2009, 19:00
Interesser: Jagt, fiskeri, skydning
Geografisk sted: Nordsjælland
Been thanked: 7 times

Re: Hvilke aktive in ear høreværn er bedst?

Indlæg af SBT1977 » 15. apr 2014, 10:49

Bruger Siemens. Der er formstøbte efter øret så de passer perfekt. Eneste ulempe er deres farve (hudfarve - eller "sygdomsfarve"). De er svære at finde i skovbundet.
Mvh.
Søren

Brugeravatar
Mannlicher 308
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 605
Tilmeldt: 11. apr 2009, 16:09
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 132 times
Been thanked: 156 times

Re: Hvilke aktive in ear høreværn er bedst?

Indlæg af Mannlicher 308 » 15. apr 2014, 12:37

SBT1977 skrev:Bruger Siemens. Der er formstøbte efter øret så de passer perfekt. Eneste ulempe er deres farve (hudfarve - eller "sygdomsfarve"). De er svære at finde i skovbundet.
Du kan evt. lime en stor pink strudsefjer på hvert høreværn. Så kan de (og du) til enhver tid findes og vildtet (eller nogen andre) vil aldrig tro, at du er jæger! Det virker meget bedre på pursch end noget ghillie suit med no-scent effekt! :blink:

Nej OK, du har ret, man skal passe på med den slags små dimser ude i skoven. Har selv haft et par Siemens i efterhånden tre år og er rigtig godt tilfreds. Uden Siemens-dupperne hører jeg lidt dårligere end gennemsnittet (har skudt for meget med kanoner), men med dupperne i, oplever jeg ofte, at jeg hører vildtet før jeg ser det! Det er lige før, at det er usportsligt.

Mini
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 295
Tilmeldt: 21. jan 2013, 10:01
Interesser: Jagt og riffelskydning
Geografisk sted: N Jylland
Has thanked: 71 times
Been thanked: 22 times

Re: Hvilke aktive in ear høreværn er bedst?

Indlæg af Mini » 15. apr 2014, 14:07

Interessant tråd. Jeg har deltaget i andre lignende.

Alt hvad der kommer for dagen her er jo den enkelte brugers egne subjektive oplevelser. Jeg har skrevet til Jæger for at inspirere dem til at lave en test, men der har nok været mere fokus på lyddæmpere.

Jeg har brugt og bruger Peltor Soundtrap og det fungerer for mig. Jeg har dog et par små slilde på ønskeseddelen men vil jo helst have det bedste når det nu skal være - så objektive tests søges!!

I øvrigt bør man bruge kopper, evt. sammen med aktive propper på skydebanen da en del af lyden forplanter sig gennem kraniet - men et par snilde til jagt ville være skønt :numberone:
CZ 455 .17HMR/22LR
Sako Vixen .223 7" Swarovski 1,5-6x42
Tikka T3 Lite 22-250 Bushnell Elite 3200 3-9x50
Sako Forester .243W Meopta 3-9x40
Tikka T3 hunter 6,5x55 Bushnell Banner 3-9x40
Tikka M55 .308W Swarovski Z6i 2,5-15x56
Tikka M695 9,3X62 Aimpoint Hunter 34S

Brugeravatar
Saze
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 555
Tilmeldt: 13. feb 2010, 00:59
Interesser: Jagt, Lang distance skydning
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 101 times
Been thanked: 130 times

Re: Hvilke aktive in ear høreværn er bedst?

Indlæg af Saze » 15. apr 2014, 14:41

Mini skrev:Interessant tråd. Jeg har deltaget i andre lignende.

Alt hvad der kommer for dagen her er jo den enkelte brugers egne subjektive oplevelser. Jeg har skrevet til Jæger for at inspirere dem til at lave en test, men der har nok været mere fokus på lyddæmpere.

Jeg har brugt og bruger Peltor Soundtrap og det fungerer for mig. Jeg har dog et par små slilde på ønskeseddelen men vil jo helst have det bedste når det nu skal være - så objektive tests søges!!

I øvrigt bør man bruge kopper, evt. sammen med aktive propper på skydebanen da en del af lyden forplanter sig gennem kraniet - men et par snilde til jagt ville være skønt :numberone:
http://jaegernesmagasin.dk/leksika/brug ... -horevaern

Er enig i at det er meget subjektiv og at man bør bruge kopper på skydebanen, men min grund er at der opnåes en stor komfort ved at bruge begge. Her tænker jeg udelukkende på riffel banen, da jeg ikke synes skraldet er belastende på en hagl bane...

Dog kan man håbe på en dag hvor alle bruger dæmpere så er det tilstrækkeligt med propper... :biggrin:
Living to enjoy life!

SBT1977
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 149
Tilmeldt: 20. jul 2009, 19:00
Interesser: Jagt, fiskeri, skydning
Geografisk sted: Nordsjælland
Been thanked: 7 times

Re: Hvilke aktive in ear høreværn er bedst?

Indlæg af SBT1977 » 15. apr 2014, 15:08

Mannlicher 308 skrev:
SBT1977 skrev:Bruger Siemens. Der er formstøbte efter øret så de passer perfekt. Eneste ulempe er deres farve (hudfarve - eller "sygdomsfarve"). De er svære at finde i skovbundet.
Du kan evt. lime en stor pink strudsefjer på hvert høreværn. Så kan de (og du) til enhver tid findes og vildtet (eller nogen andre) vil aldrig tro, at du er jæger! Det virker meget bedre på pursch end noget ghillie suit med no-scent effekt! :blink:

Nej OK, du har ret, man skal passe på med den slags små dimser ude i skoven. Har selv haft et par Siemens i efterhånden tre år og er rigtig godt tilfreds. Uden Siemens-dupperne hører jeg lidt dårligere end gennemsnittet (har skudt for meget med kanoner), men med dupperne i, oplever jeg ofte, at jeg hører vildtet før jeg ser det! Det er lige før, at det er usportsligt.
Det kan være at jeg kan låne et par af konens kvaster? :rolf:
Mvh.
Søren

Brugeravatar
Kristian_J
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:08
Interesser: Langdistanceskydning
Geografisk sted: Glostrup
Has thanked: 51 times
Been thanked: 162 times

Re: Hvilke aktive in ear høreværn er bedst?

Indlæg af Kristian_J » 15. apr 2014, 16:02

JægernesMagasin skrev:De fire formstøbte høreværn, vi har testet, er produceret af henholdsvis Phonak, Siemens og Audiovox.
Artiklen tegner godt. Bliver spændende at finde ud af, hvad det fjerde høreværn er....
... assistance from a distance!

Brugeravatar
Unicorn
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 184
Tilmeldt: 20. jun 2012, 07:13
Interesser: Buejagt, Lokkejagt ræv, optik
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 62 times
Been thanked: 41 times

Re: Hvilke aktive in ear høreværn er bedst?

Indlæg af Unicorn » 15. apr 2014, 16:48

Saze skrev:I et afsnit af jagtmagasinet er han faktisk på besøg hos siemens i Odense som laver dem, man får et rigtig godt inblik...
Ja det var så fra dengang det var Siemens der sponserede propperne :blink: (og kikkerten var tysk)
Theory is nice, but facts determine the truth.

Brugeravatar
Zoli
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 273
Tilmeldt: 20. apr 2005, 14:52
Geografisk sted: Kbh
Has thanked: 17 times
Been thanked: 17 times

Re: Hvilke aktive in ear høreværn er bedst?

Indlæg af Zoli » 15. apr 2014, 17:18

Jeg har haft et par Soundscope i adskillige år nu, og de er helt suveræne.

Lyden er god, jeg mærker dem ikke og der er ingen vindstøj.

Mine er blå, så de er til at finde igen.
Mvh

Zoli

Mini
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 295
Tilmeldt: 21. jan 2013, 10:01
Interesser: Jagt og riffelskydning
Geografisk sted: N Jylland
Has thanked: 71 times
Been thanked: 22 times

Re: Hvilke aktive in ear høreværn er bedst?

Indlæg af Mini » 15. apr 2014, 17:23

Kristian_J skrev:
JægernesMagasin skrev:De fire formstøbte høreværn, vi har testet, er produceret af henholdsvis Phonak, Siemens og Audiovox.
Artiklen tegner godt. Bliver spændende at finde ud af, hvad det fjerde høreværn er....

:nutkick: jae jeg synes også det er svært at vælge ud fra denne test - ud over jeg tror jeg bliver træt af de ledninger der hænger fra Phonak :???:
CZ 455 .17HMR/22LR
Sako Vixen .223 7" Swarovski 1,5-6x42
Tikka T3 Lite 22-250 Bushnell Elite 3200 3-9x50
Sako Forester .243W Meopta 3-9x40
Tikka T3 hunter 6,5x55 Bushnell Banner 3-9x40
Tikka M55 .308W Swarovski Z6i 2,5-15x56
Tikka M695 9,3X62 Aimpoint Hunter 34S

Torben Dahl
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 542
Tilmeldt: 23. maj 2012, 14:12
Interesser: jagt
Geografisk sted: roslev
Has thanked: 141 times
Been thanked: 92 times

Re: Hvilke aktive in ear høreværn er bedst?

Indlæg af Torben Dahl » 15. apr 2014, 20:16

jeg melder lige ind igen .jeg har phonak de sidder godt -man kan skrue op og ned ,man taber dem ikke ,dem jeg har er der en ledning så de kan forbindes med jagtradio,jeg har ikke noget suses for ørerne .da der er et lille filter man montere på microfonen,de lever fuldt ud op til mine forventninger
Blaser R8 Lux grade 4
3006
zeiss victory HT 3-12x56 asv
aimpoint H34s
zeiss victory RF 8x42
blaser f 16 grade 4 12/76
pulsar digex c50
pulsar axion 2 lrf 35 xq
sako finnfire 2 22 LR
leupold freedom rimfire 2-7x33

Vetten
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 748
Tilmeldt: 23. okt 2009, 21:09
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland KBH
Has thanked: 2 times
Been thanked: 14 times

Re: Hvilke aktive in ear høreværn er bedst?

Indlæg af Vetten » 15. apr 2014, 22:16

Kristian_J skrev:
JægernesMagasin skrev:De fire formstøbte høreværn, vi har testet, er produceret af henholdsvis Phonak, Siemens og Audiovox.
Artiklen tegner godt. Bliver spændende at finde ud af, hvad det fjerde høreværn er....
Lidt kringlet skrevet, så ved ikke om de bare mener 4 høreværn, eller 4 formstøbte....?

Dog skriver han... "Soundscope Pro-Tect er et par elegante små ørepropper, der kommer med en handy æske til at have med i lommen på jagt eller skydebanen. Som den anden model fra Audiovox og dem fra simens er det to separate propper, der drives af litium-ion batterier.

Så kunne også være en model mere fra Audiovox???

Artiklen er ok men desværre lidt mangelfuld. Lidt synd at han/de har testet dem meget subjektivt med lidt forskellige punkter for hvert høreværn, havde været noget mere objektivt at stille nogle parametre op og teste dem efter, for så give dem karakterer derefter.

Brugeravatar
KykeligeKurt
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 86
Tilmeldt: 28. okt 2011, 17:57
Interesser: Riffel Jagt
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Hvilke aktive in ear høreværn er bedst?

Indlæg af KykeligeKurt » 15. apr 2014, 22:36

De danske forhandlere sliber ikke uden vand. http://www.gehoerschutz-versand.de/Form ... ::211.html


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg ikke stolt af at være Vendelbo jeg er bare taknemlig
En dårlig dag på jagt er bedre end en god dag på arbejde.

Brønden
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1042
Tilmeldt: 29. jun 2008, 00:39
Interesser: Våben & Jagt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 96 times

Re: Hvilke aktive in ear høreværn er bedst?

Indlæg af Brønden » 16. apr 2014, 09:49

Siemens skulle være fornuftige og ret dyre. Problemet med dem som jeg har fået det fortalt, er at der stadig lukkes lyd ind bag øret.

Phonak bliver mit valg. Ja du har lidt om halsen, men deres propper er formet meget anderledes og lukker mere af. De er også 1000 kr billigere og de bruger alm batterier.
Og uanset så hvis jeg skal stå på skydebanen en hel dag, bliver det med propper og aktive høreværn udenover.

Hvis du vælger Siemens så er det meget vigtigt at du ikke sider 100% stille når de laver formen. Det er det også med alle de andre. Problemet ligger i at når du skyder så trækker du i nogle muskler som du ikke bruger når du sidder helt stille og kigger i en retning. Men gode ven var udsat for dette og hans tinitus er blevet noget værre. da den første afstøbning ikke lukkede tæt til når han havde hovedet på riffel kolben.!
Så note to self.

SBT1977
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 149
Tilmeldt: 20. jul 2009, 19:00
Interesser: Jagt, fiskeri, skydning
Geografisk sted: Nordsjælland
Been thanked: 7 times

Re: Hvilke aktive in ear høreværn er bedst?

Indlæg af SBT1977 » 16. apr 2014, 11:32

Har en ven, som bruger almindelige skumpropper i ørene (kun på riffeljagt). De hænger i en snor rundt om halsen på ham. Når han skal skyde sætter han dem i ørene. Dem koster ham et dyr en gang i mellem når de opdager han bevægelse. Til gengæld er det væsentligt mere bekvemt at gå på jagt uden noget i ørene.
Mvh.
Søren

Besvar