Pelicase 1750 ?

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Brugeravatar
Kruffe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 21. okt 2012, 23:49
Interesser: Historiske våben og jagt
Geografisk sted: Kongeriget Jylland
Has thanked: 111 times
Been thanked: 177 times

Pelicase 1750 ?

Indlæg af Kruffe » 16. aug 2014, 17:55

Hej

Jeg overvejer at købe en Pelicase 1750, der skal anvendes til riffelkuffert/fly i forbindelse med en jagttur til Syd Afrika.

Kan denne kuffert anbefales? Eller er der en anden Pelicase, der er bedre? 1770? Eller alternativt et andet mærke?

Jeg har fundet Pelicase 1750 til ca. 330 EUR i Tyskland. Er det en god deal?

På forhånd tak for input!
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5848
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Pelicase 1750 ?

Indlæg af Mapzter » 16. aug 2014, 18:00

1750 er en fin kuffert til riffel. Om en 1770 er bedre kommer an på hvad du skal ha' i den. 1770 er dog noget tungere.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Kruffe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 21. okt 2012, 23:49
Interesser: Historiske våben og jagt
Geografisk sted: Kongeriget Jylland
Has thanked: 111 times
Been thanked: 177 times

Re: Pelicase 1750 ?

Indlæg af Kruffe » 16. aug 2014, 18:25

Jeg skal have en almindelig jagtriffel monteret med kikkert i den. Der skal også være plads til min lyddæmper :-)
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Re: Pelicase 1750 ?

Indlæg af Scout » 16. aug 2014, 21:35

For at give et svar, er det som udgangspunkt vigtigt, at du oplyser længden på din riffel.

Valg af kuffert kommer naturligvis helt an på, hvor lang en riffel du skal have i kufferten.

Om den kan tages fra hinanden er også en faktor.

Hvis du ikke kan/vil pille riflen fra hinanden uden videre og har fundet ud af, at en 1750 er nogle centimeter længere end din riffel (der skal være en buffer af stødabsorberende materiale mellem skæfte og kuffert og mellem munding og kuffertvæg), så bare køb den.

Grunden til, at jeg snakker om at pille fra hinanden er, at hvis du for eksempel har en 'take down' riffel, så kan det betale sig, at anskaffe en kortere kuffert, der ikke lige skriger riffel.

Pelican er nummer et, køb du bare sådan en. De er svære at slå i stykker.

1720 med låseplader fastgjort, så indholdet ikke lige med et snuptag kan flyttes, virker og kan anbefales.

Stor fan af Pelicases, her et udsnit af mine;
Vedhæftede filer
Peli.jpg
Peli.jpg (88.98 KiB) Vist 7853 gange

Brugeravatar
Unicorn
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 184
Tilmeldt: 20. jun 2012, 07:13
Interesser: Buejagt, Lokkejagt ræv, optik
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 62 times
Been thanked: 41 times

Re: Pelicase 1750 ?

Indlæg af Unicorn » 17. aug 2014, 19:37

Du skal desuden være opmærksom på om den angivne pris er inklusive skum. Nogle gange sælges de uden, og så skal man lægge prisen for skummet oveni.
Senest rettet af Unicorn 17. aug 2014, 21:15, rettet i alt 1 gang.
Theory is nice, but facts determine the truth.

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Re: Pelicase 1750 ?

Indlæg af Scout » 17. aug 2014, 19:56

Jep og endvidere er der to slags indlæg/skum.
Der er et komplet stykke, hvor du kan lægge riflen på og tegne uden om med en sprittusch og siden skære det inden for linjen væk med en hobbykniv. Eller bare lukke kufferten med riflen mellem de forskellige lag af skum uden at skære ud.

Der findes også 'pick and pluck' skum, hvor du igen 'tegner riflen ind' og fjerner mængden af små skumfirkanter inden for stregen og lægger riflen ned i udhulningen
.
Hvis der ikke er det almindelige skum i, så kan der købes skum diverse steder på nettet/i byen.
Dog er det tit af en fesen kvalitet, så kig dig for, du vil ikke have slattent skum :smile: .

Endelig er der toppen af poppen, hvor du får støbt en form til lige nøjagtig din riffel og som passer ned i din Pelicase.

Det er dog dyrt og besværligt og man skal også have in mente, at formen så KUN passer til den ene riffel.

Jeg finder, at to lag Pelicase skum med genstanden lagt ned i et udskåret tredje stykke virker fint.

Når du flyver med din riffel, er det vigtigt, at din riffel ligger klippefast i kufferten og ikke kan stødes ud til kanten.

OP nævner optik; læg ikke optikken i riffelkufferten under flyvningen, men tag den med ombord i 'carry on'/hånd-bagagen.

Tag evt en mindre ekstra-kikkert med også - bare for at gå på nummer sikker.

Du skyder ind ved ankomst. Altså ikke i lufthavnen men ved ankomsten til jagtfarmen.

Brugeravatar
Kruffe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 21. okt 2012, 23:49
Interesser: Historiske våben og jagt
Geografisk sted: Kongeriget Jylland
Has thanked: 111 times
Been thanked: 177 times

Re: Pelicase 1750 ?

Indlæg af Kruffe » 19. aug 2014, 18:48

Har målt riflen og længden er 101 cm.... Ja, den er lidt kort :-)

Til gengæld er kikkerten 8,5 cm på det bredeste sted grundet udvendige kliktårne - ville den gå fint ned i denne 1750 case med det in mente?

Jeg kan forstå, at det vil være en god idé at tage kikkerten af - hvad skyldes det? Er der stor risiko for at optik går i stykker? Er en Pelicase ikke stærk nok til at modstå knubs, således optikken ikke går i stykker :-) Dog er optikken monteret i Leupold QRW ringe, så jeg kan godt tage den af.

Jeg overvejer at købe den et af to nedenstående steder - er det den rigtige type skum, der er med?

http://www.werkzeugkoffer-shop.de/index ... 0-000-110E

http://www.peli-fachversand.de/epages/6 ... /Peli_1750
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.

Jatimich
Newbie
Newbie
Indlæg: 24
Tilmeldt: 1. jun 2009, 12:47
Interesser: alt jagt
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Pelicase 1750 ?

Indlæg af Jatimich » 19. aug 2014, 19:02

Har sendt dig en PM

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Re: Pelicase 1750 ?

Indlæg af Scout » 19. aug 2014, 19:29

Kruffe skrev:Har målt riflen og længden er 101 cm.... Ja, den er lidt kort :-)

Til gengæld er kikkerten 8,5 cm på det bredeste sted grundet udvendige kliktårne - ville den gå fint ned i denne 1750 case med det in mente?

Jeg kan forstå, at det vil være en god idé at tage kikkerten af - hvad skyldes det? Er der stor risiko for at optik går i stykker? Er en Pelicase ikke stærk nok til at modstå knubs, således optikken ikke går i stykker :-) Dog er optikken monteret i Leupold QRW ringe, så jeg kan godt tage den af.

Jeg overvejer at købe den et af to nedenstående steder - er det den rigtige type skum, der er med?

http://www.werkzeugkoffer-shop.de/index ... 0-000-110E

http://www.peli-fachversand.de/epages/6 ... /Peli_1750
Hmmm, 1750 er 128cm i indre mål i længden. Nu gør det naturligvis ikke noget, at kufferten er FOR lang som sådan (hellere det end det modsatte), men er det ikke alligevel lidt vel langt at slæbe på til en 101cm lang riffel?

Det afgør du naturligvis selv og kufferten kan jo bruges til længere rifler også i fremtiden.

Hvis du kan finde en Peliccase 1720, så vil den passe bedre IMO, den er ca. 108cm i indre mål, så har du de før nævnte par CM som buffer med skum mod kuffertenderne.

Pelicase 1720 til salg:

http://www.ebay.de/itm/PELICAN-PELI-172 ... 4154942463

http://www.ebay.de/itm/Peli-1720-Long-C ... 4154942455

http://www.ebay.de/itm/Peli-Pelibox-172 ... 53e5b167fe

http://www.ebay.de/itm/Pelikoffer-Pelic ... 3f19f47753

Din optik kan der godt skæres ud til i skummet. Der er fysisk plads til den i bredden også....MEN!......

Jeg tager optikken af pga to faktorer: Langfingrede portører og risikoen for at (især) en optik med variabel forstørrelse går i stykker på grund af slag.

Det er som om de portører går efter Pelicases - især de fine og nye.

Jeg har rejst på flere kontinenter med Pelicases og de får nogle hak. Jeg havde en af de helt store og mest solide kufferter med på en tur til USA og det lykkedes dem at få slået en stump flange af undervejs. Der skal ellers noget til!

En anden gang blev jeg i Asien sat af 'i farten' fra en helikopter som den eneste og da piloten ikke havde lyst til at lande endsige til ikke at være i bevægelse, så smed besætningen, mens piskeriset var i luften og i fart, min håndfuld Pelicases af varierende størrelse ud af sidedøren og ned på stengrunden, hvor de hoppede og dansede afsted, mens helikopteren skyndsomt fløj væk. Kufferterne blev ikke kønnere af det, men de holdt til det.

Peli-kufferten skal altså nok holde til lidt af hvert. Jeg stoler på dem og har rejst meget med dem og har endnu ikke fået smadret en åben; men de fysiske love bliver ikke ophævet af at købe en Pelicase og et hårdt slag bliver transmitteret gennem kuffert samt ikke mindst indhold.

Qua den måde din riffel typisk vil ligge i Peli'en, så tænk følgende scenarie; en person uden sikkerhedssele kører i sin solide store bil mod en betonklods. Bilen stopper brat, men personen på førersædet fortsætter med samme hastighed, som da bilen var i bevægelse. Ligeledes vil riflen samt evt optik fortsætte frem ved et fald/slag og først stoppe ved kanten/kuffertvæggen. Det er ikke alle kikkerter, der kan holde til det - naturligvis afhængig af slaget. Vi snakker i værste fald (bogstaveligt talt).

Også bare afmonter din kikkert for en sikkerheds skyld, så ved du med dig selv, at den helt sikkert ikke har lidt overlast undervejs og evt har fået en skade, der først viser sig senere. Surt, hvis noget rasler løs pludseligt ude på jagt i Afrika - især, hvis det er den eneste kikkert, du har med på turen.

Jeg kan ikke bedømme skummet i de links, men hvis det sælges med kufferten, så er det sikkert Pelis eget og fint.
Som et andet medlem sagde, så skal man bare sikre sig, at prisen/handlen er MED skum.

Hvis du ikke finder en passende kuffert, så kan du evt låne min mod aflevering af din førstefødte :fun:

PM mig evt ang detaljer når/hvis det bliver aktuelt.

Brugeravatar
Carsten Bo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 10. feb 2007, 16:28
Interesser: Jagt, Genladning
Geografisk sted: sydhavsøerne
Has thanked: 453 times
Been thanked: 354 times

Re: Pelicase 1750 ?

Indlæg af Carsten Bo » 20. aug 2014, 21:07

Hvis du vil fodre på en teenager i 14 dage så vil jeg gerne låne den pelicase i starten af oktober[emoji1]


Via sky
Er udnævnt til Klodsmedjord.

I never feel guilty eating anything
Carsten

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Re: Pelicase 1750 ?

Indlæg af Scout » 27. aug 2014, 18:30

Du må låne den, hvis jeg slipper for teenageren :fun:

Brugeravatar
Kruffe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 21. okt 2012, 23:49
Interesser: Historiske våben og jagt
Geografisk sted: Kongeriget Jylland
Has thanked: 111 times
Been thanked: 177 times

Pelicase 1750 ?

Indlæg af Kruffe » 3. sep 2014, 22:40

Fik i dag leveret en Pelicase 1750 i OD Green :-D Virker til at være noget solidt kram - den er ihvertfald lidt tungere, end jeg umiddelbart havde regnet med.... Skal nok blive godt :-)

@ Scout: Hvad nu hvis min førstefødte er en dreng? :-D
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Re: Pelicase 1750 ?

Indlæg af Scout » 7. sep 2014, 12:09

Nå, du valgte den lange kuffert alligevel - så er der da plads i længden.....

Brugeravatar
Kruffe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 21. okt 2012, 23:49
Interesser: Historiske våben og jagt
Geografisk sted: Kongeriget Jylland
Has thanked: 111 times
Been thanked: 177 times

Re: Pelicase 1750 ?

Indlæg af Kruffe » 30. sep 2014, 20:31

Lige kommet hjem fra Sydafrika. Endte med at smide riflen inkl kikkert i Pelicasen - begge dele klarede turen frem og tilbage uden problemer. Pelicase er noget kram...
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.

Brugeravatar
HHC
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 722
Tilmeldt: 3. apr 2011, 09:09
Interesser: jagt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 99 times
Been thanked: 54 times

Re: Pelicase 1750 ?

Indlæg af HHC » 30. sep 2014, 20:47

Der er den bedste kuffert man kan ønske sig, den koster men man får hvad man betaler for

Brugeravatar
Boldsen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1005
Tilmeldt: 24. maj 2011, 17:48
Interesser: Jagt & Regulering
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 51 times
Been thanked: 117 times

Re: Pelicase 1750 ?

Indlæg af Boldsen » 1. okt 2014, 07:21

Jeg købte en Pelicase hjem fra USA med hjælp fra ShopUSA - det forløb uden problemer.
Hvilken model der lige er tale om kan jeg ikke huske - og ej tid til at Google. Den vejer et ondt år (10kg), men med to hjul i bunden så går det fint. Og det er virkelig godt håndværk, og det holder! Dog er der en del rygter ang. flypersonalet. Så snart de kan se det er en Pelicase så behandler de den derefter (læs: hårdt!). Der er vel altid en der har en røverhistorie :giggle:


Men! Jeg har en Blaser R8, og vil unægtelig også gerne have en Pelicase til den. Hvilken vil I anbefale? Der skal være plads til riffel, kikkert, lyddæmper og småting. :inspect:
Mvh. Boldsen

Veni Vedi Vici

Brugeravatar
Kruffe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 21. okt 2012, 23:49
Interesser: Historiske våben og jagt
Geografisk sted: Kongeriget Jylland
Has thanked: 111 times
Been thanked: 177 times

Pelicase 1750 ?

Indlæg af Kruffe » 1. okt 2014, 07:32

Den samme som min; Pelicase 1750. Der er plads til riffel, kikkert, lyddæmper, ekstra magasiner, rensesæt mv...

Jeg købte min i Tyskland.
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Re: Pelicase 1750 ?

Indlæg af Scout » 1. okt 2014, 17:29

Boldsen skrev: Men! Jeg har en Blaser R8, og vil unægtelig også gerne have en Pelicase til den. Hvilken vil I anbefale? Der skal være plads til riffel, kikkert, lyddæmper og småting. :inspect:
Jeg henviser til at nærlæse mine indlæg her i tråden.

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Re: Pelicase 1750 ?

Indlæg af Scout » 1. okt 2014, 17:47

Boldsen skrev:Dog er der en del rygter ang. flypersonalet. Så snart de kan se det er en Pelicase så behandler de den derefter (læs: hårdt!). Der er vel altid en der har en røverhistorie :giggle:
Nej, det er skam ikke røverhistorier.
Som nævnt har jeg rejst mange gange med forskellige Pelicankufferter.
Blandt andet en hel del gange har jeg haft en eller flere af mine Pelicans med på transatlantiske rejser.
Kufferterne bliver voldet, fordi gorillaerne synes, at det er sjovt og fordi der går sport i lige netop at volde en Pelican.
Måske er de også sure over de ofte tunge Pelicankufferter, men det er trods alt deres job.
Jeg gad ikke lige grave billedet frem, men jeg havde en af de helt store Pelican grejkufferter med til USA.
Den var spritny, da det var første gang jeg brugte den, så altså ikke svækket af tidligere ture.
Ved ankomst var der simpelthen slået en længde på flere centimeter af en af de der styrkegivende flanger på kufferten.
Dette næsten helt ind til selve kuffertmaterialet.
Det var ikke et hjørne og flangen eller forstærknings-kanten er TYK og meget solid. Det er jo netop dens funktion at modstå den slags kræfter
Der må virkeligt have været udvekslet noget kraft og have været knald på. Man skal faktisk udvise en del fantasi for at forestille sig, at det kan ske ved almindelig håndtering og nej, det kan det ikke.
Jeg var temmeligt imponeret, for ellers er det ofte kun slidte forslåede hjørner og så monteringsbeslag til hængelåse, som de der portørgorillaer kan få has på. Kufferten virker stadigt fint og jeg var forberedt på at Pelicankufferter kan blive udsat for hård behandling og det bevidste jo bare, hvor solide de er, når kufferten kunne holde til den meget hårde behandling, den var udsat for.
Igen, ikke kun en engangshistorie, men også noget kolleger og andre har oplevet og fortalt med beviser etc - så nej, på INGEN måde 'røverhistorier,' men førstehåndserfaringer.

Brugeravatar
Mausertossen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2094
Tilmeldt: 8. okt 2007, 20:24
Interesser: skydevåben
Geografisk sted: Bagsværd
Has thanked: 31 times
Been thanked: 42 times

Re: Pelicase 1750 ?

Indlæg af Mausertossen » 1. okt 2014, 19:41

Nu har min egen 1750'er været en tur lokalt her i Europa og overlevet det fint. Brugte en ikke helt ny RUKO hængelås* på den og rev det store PELI mærke af før afgang hjemmefra. SAS bruger relativt små 'Firearms' mærker i orange med sort tekst, ikke de der enorme FIREARMS!!! der somme tider ses.
-S

*Måtte bruge en Dremel lidt omkring hullet til låsen for at den ville lægge sig langs kassen...
And the Lord said, “Let there be crackpots.”
And there were crackpots.

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Re: Pelicase 1750 ?

Indlæg af Scout » 1. okt 2014, 19:56

Mausertossen skrev:Nu har min egen 1750'er været en tur lokalt her i Europa og overlevet det fint. Brugte en ikke helt ny RUKO hængelås* på den og rev det store PELI mærke af før afgang hjemmefra. SAS bruger relativt små 'Firearms' mærker i orange med sort tekst, ikke de der enorme FIREARMS!!! der somme tider ses.
-S

*Måtte bruge en Dremel lidt omkring hullet til låsen for at den ville lægge sig langs kassen...
Kender godt hængelåsproblematikken og er derfor gået over til at bruge specielle TSA-godkendte wire-hængelåse på Peli'erne over atlanten.
Jeg har flere gange oplevet, at konventionelle hængelåse gør det lidt nemmere for låsene at blive vredet og skade monteringsbeslagene. Man lærer efterhånden at sno sig.

Jeg har flere eksempler af begge hængelåse her under. De virker.

Nogle kuffertfirmaer har TSA-godkendte låse på deres kufferter - det er faktisk ret smart
http://www.fuertecases.com/Merchant2/me ... ct_Count=9
Vedhæftede filer
untitled (5).png
untitled (5).png (22.66 KiB) Vist 7156 gange
images (3).jpg
images (3).jpg (4.42 KiB) Vist 7156 gange
TSAlatch-built-in.jpg
TSAlatch-built-in.jpg (38.37 KiB) Vist 7156 gange

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Indlæg: 4087
Tilmeldt: 1. nov 2006, 16:59
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 566 times
Been thanked: 369 times

Re: Pelicase 1750 ?

Indlæg af Caspian1911 » 1. okt 2014, 20:58

Scout skrev:
Boldsen skrev:Dog er der en del rygter ang. flypersonalet. Så snart de kan se det er en Pelicase så behandler de den derefter (læs: hårdt!). Der er vel altid en der har en røverhistorie :giggle:
Nej, det er skam ikke røverhistorier.
Som nævnt har jeg rejst mange gange med forskellige Pelicankufferter.
Blandt andet en hel del gange har jeg haft en eller flere af mine Pelicans med på transatlantiske rejser.
Kufferterne bliver voldet, fordi gorillaerne synes, at det er sjovt og fordi der går sport i lige netop at volde en Pelican.
Måske er de også sure over de ofte tunge Pelicankufferter, men det er trods alt deres job.
Jeg gad ikke lige grave billedet frem, men jeg havde en af de helt store Pelican grejkufferter med til USA.
Den var spritny, da det var første gang jeg brugte den, så altså ikke svækket af tidligere ture.
Ved ankomst var der simpelthen slået en længde på flere centimeter af en af de der styrkegivende flanger på kufferten.
Dette næsten helt ind til selve kuffertmaterialet.
Det var ikke et hjørne og flangen eller forstærknings-kanten er TYK og meget solid. Det er jo netop dens funktion at modstå den slags kræfter
Der må virkeligt have været udvekslet noget kraft og have været knald på. Man skal faktisk udvise en del fantasi for at forestille sig, at det kan ske ved almindelig håndtering og nej, det kan det ikke.
Jeg var temmeligt imponeret, for ellers er det ofte kun slidte forslåede hjørner og så monteringsbeslag til hængelåse, som de der portørgorillaer kan få has på. Kufferten virker stadigt fint og jeg var forberedt på at Pelicankufferter kan blive udsat for hård behandling og det bevidste jo bare, hvor solide de er, når kufferten kunne holde til den meget hårde behandling, den var udsat for.
Igen, ikke kun en engangshistorie, men også noget kolleger og andre har oplevet og fortalt med beviser etc - så nej, på INGEN måde 'røverhistorier,' men førstehåndserfaringer.
Du har fuldstændig ret!

Jeg tror enhver kuffertkyler, med respekt for sig selv, vil prøve at ødelægge din Pelicase. Vi bruger dem også i firmaøjemed, og det er simpelthen imponerende, hvor meget inde i kufferten, der er gået i stykker, uden at Pelien har taget skade.
De får virkelig en hård en hård behandling.

Gad vide om de har en trofæ-væg med stumper fra Pelier mm, ligesom jægere har trofæ-vægge?
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP


Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5848
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Pelicase 1750 ?

Indlæg af Mapzter » 1. okt 2014, 22:29

Scout skrev:Kender godt hængelåsproblematikken og er derfor gået over til at bruge specielle TSA-godkendte wire-hængelåse på Peli'erne over atlanten.
Men vær opmærksom på, at hardcases med skydevåben ikke må være låst med TSA låse. Se U.S. Statute 49 CFR 1540.111(c):
(ii) The firearm is unloaded;
(iii) The firearm is carried in a hardsided container; and
(iv) The container in which it is carried is locked, and only the passenger retains the key or combination.
http://www.gpo.gov/fdsys/pkg/CFR-2011-t ... 40-111.pdf.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Re: Pelicase 1750 ?

Indlæg af Scout » 1. okt 2014, 22:43

Ja, der er eksempler på, hvorfor TSA ikke skal kunne gå i kufferten.

Det skal lige nævnes, at da jeg er stor Peli-fan, så rejser jeg også med en eller to Pelis, når jeg ikke skal have skyder med.

Jeg har flere gange rejst med min store Peli-kuffert til USA på trods af, at der nogle gange skal betales ekstra for vægten på hjemturen :blink: Det er det værd, for at beskytte indholdet.

Endvidere er min faste 'carry on-kuffert' den lækre Peli 1510, der er genial til formålet. Godkendt til at have med i kabinen og den har hjul og udtrækshåndtag, hvilket er lækkert, når man rejser rigtigt meget.

Jeg havde ikke troet, at jeg nogen sinde skulle slæbe sådan en plastickuffert efter mig i lufthavnen som en lille hund i snor og indtil jeg selv fik en kuffert på hjul rynkede jeg på næsen af dem, men Peli'en er bare så meget bedre til formålet end en rygsæk.

Brugte før først en 40ltr Lowe Alpine og senere en Camelbak BFM. Peli på hjul er bare så meget bedre at have med undervejs. Endvidere kan jeg på kortere rejser tage en lille taske eller rygsæk med og spænde den på udtrækshåndtaget på Peli 1510 og så evt afhængig af omstændighederne bruge 1510eren som den største rejsebagage og evt lade den rejse i lastrummet og tage den mindre taske eller rygsæk med i kabinen. Jeg foretrækker dog at rejse med 1510eren som 'carry on.'

Helt ideelt er det, når jeg kan rejse med kun Peli1510. Så undgår man at stå i kø ved bagagebåndet og kan gå uden om.
Af smertelige erfaringer ved jeg dog, at dette kun kan lade sig gøre, når jeg rejser alene.

Prøvede at overtale kæresten til ligeledes at pakke moderat og kun have 'carry on-kuffert' med, men nej, der skulle sko og masser af tøj med *SUK*
Så stod jeg der ved bagagebåndet og måtte vente på hende med min 'carry on-kuffert,' mens hun spejdede efter en kæmpe kuffert med tøj :evil:

De gange jeg har rejst med f.eks våben til USA, så har jeg som ekstra sikring haft låsbare kabler uden om kufferten. Foruden hængelåse uden på kufferten har våbnet endvidere været låst med en stålstang gennem aftrækkerbøjle og med stangen monteret inden i kufferten evt med yderligere en wire med lås gennem løbet.

Livrem og seler. Det forekommer som 'overkill,' men det er det ikke.

Brugeravatar
Angus
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 192
Tilmeldt: 1. feb 2007, 21:32
Interesser: Jagt Genladning
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 8 times
Been thanked: 28 times

Re: Pelicase 1750 ?

Indlæg af Angus » 3. okt 2014, 08:04

Boldsen...Til din R8 vil jeg anbefale en model 1700, har selv en og er rigtig glad for den, tror efterhånden at den har været med på 35-40 flyvninger dog kan man se at den har fået godt med skrammer..
Var engang ude for at jeg skulle flyve fra Norge til DK for derefter at køre direkte til Sverige på jagt, at de havde sendt min Blaser med den forkerte flyver I 2 dage vidste de ikke hvor den var før de fandt den på Kreta.Kunne se at kufferten havde været lukket op da piperne lå omvendt så der var jeg glad for min pelicase og tsa låse..

Angus..
At jage er at leve

Besvar