Kindpude til Varberger 717

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
Varberger
Newbie
Newbie
Indlæg: 3
Tilmeldt: 5. aug 2016, 21:44
Interesser: Jagt, Skydning
Geografisk sted: Give

Kindpude til Varberger 717

Indlæg af Varberger » 5. aug 2016, 21:54

Davs. Jeg står i den suppedas at jeg har købt mig en Varberger 717 6,5x55 i links, eller rettere jeg har fået den foræret.
Og nu her på søndag skal jeg op til riffelprøven så har lige i dag været ude og skyde banditten ind, her opdager jeg så til min store skræk og sindsbevægelse at kindpuden ikke er høj nok til at skyde liggende fra bipod, eller skydningen kan da lade sig gøre og den blev da også skudt ind, men sidder pt stadig med nakke smerter her en lille time efter. Men da jeg nu godt kan lide at skyde lidt med riffel regner jeg med det bliver til nogle skud årligt, og deraf en stor del liggende, kunne jeg godt tænke mig at få gjort noget for at hæve kindstøtten, jeg ved bare ikke hvad der ville være bedst, her kunne jeg så godt gå hen og bruge et råd eller tre om hvad jeg lige kan gøre..

Alle løsninger er velkomne, ville dog være ked af at bruge alt for mange penge eller at skamfere riflen for meget da jeg regner med at en rigtig baneskyder skal ind ved siden af den inden for et år eller to, og den der så kun vil blive brugt som jagtriffel.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Kindpude til Varberger 717

Indlæg af C-X » 5. aug 2016, 22:18

Et stykke af en rørisolering i skum og el-tape. Grimt men virksomt!
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Varberger
Newbie
Newbie
Indlæg: 3
Tilmeldt: 5. aug 2016, 21:44
Interesser: Jagt, Skydning
Geografisk sted: Give

Re: Kindpude til Varberger 717

Indlæg af Varberger » 5. aug 2016, 22:52

Det var da helt afgjort en nem løsning, samt billig, det tror jeg sgu bliver løsningen.

Jeg siger mange tak Hr. :numberone:

BjarneRasmussen
Newbie
Newbie
Indlæg: 2
Tilmeldt: 10. aug 2021, 16:10
Interesser: riffel hagl gevær
Geografisk sted: nordjylland

Re: Kindpude til Varberger 717

Indlæg af BjarneRasmussen » 10. aug 2021, 16:24

hej

har selv en varberger 6,5X55 har du kendskab til riffelgang stigningen.

vh Bjarne Rasmussen.

Besvar