Erfaringer med Barska optik

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
Brugeravatar
Kloster
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 624
Tilmeldt: 6. jul 2008, 17:23
Interesser: skydning og jagt
Geografisk sted: Holstebro.
Has thanked: 185 times
Been thanked: 44 times

Erfaringer med Barska optik

Indlæg af Kloster » 19. sep 2016, 20:17

Leder efter noget nyt optik til min 22er, nu der har jeg en 3-9 som fungere helt perfekt, dåserne ude på 200 er bare ikke særlig store mere, så har kigget lidt på denne http://www.barska.com/Ridgeline_Rifle_S ... TTE_1.html men har stærke tanker om at det er for billigt (150$) plus jeg kun kan finde den i USA og kina på en hurtig søgning.

Er åben for forslag til en kikkert, kravene er bare det skal være SFP, Min. 15 i max forstørrelse, Parallax justering, og max 50mm.

findes der noget som er brugbart uden at koste kassen? brugt har også interesse.
Kloster.

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Indlæg: 3607
Tilmeldt: 6. jan 2008, 15:36
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 567 times
Been thanked: 1056 times

Re: Erfaringer med Barska optik

Indlæg af Agamemnon » 19. sep 2016, 21:04

Jeg må, med skam, vedgå at jeg, i tidernes morgen (for mere end 10 år siden), købte en Barska 6-24X62 (eller var det 60?) kikkert med oplyst SFP MOA trådkors og MOA tårne.

Det er uden tvivl den mest elendige kikkert jeg nogensinde har haft og jeg kommer aldrig til at eje én igen, eller råde andre til at købe én.

Trackingen var dårlig. Klikkene var utydelige. Den optiske klarhed var elendig. Målet blev indhyllet i en mælkehvid tåge, ved store forstørrelser. Drejeknappen til lysstyrken holdt op med at virke efter kort tid... Og faldt herefter af. Den blev leveret med nogle meget billige og bløde montageringe.

Produkterne kan selvfølgelig være blevet forbedret siden, men jeg turde ikke satse på det.

Køber man dårlig optik, ender man alligevel med at kassere det og købe noget ordentligt.

Tilgiv mig... Jeg var ung uerfaren.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

Brugeravatar
Kloster
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 624
Tilmeldt: 6. jul 2008, 17:23
Interesser: skydning og jagt
Geografisk sted: Holstebro.
Has thanked: 185 times
Been thanked: 44 times

Re: Erfaringer med Barska optik

Indlæg af Kloster » 19. sep 2016, 21:32

tak for svaret Agamemnon, også mest dårligt jeg har læst om dem.

Har en Hawke HD sport på den nu, den kan slet ikke samlingens med min Zeiss, men i solskins vejr er den ganske fin. må vel heller bare vente en måned eller først købe til foråret, også købe en vortex eller hvad der nu ellers er, synes bare ikke der er så mange 4-16x40(44) uden det virker som noget billigt skrammel.
Kloster.

Slettet bruger

Re: Erfaringer med Barska optik

Indlæg af Slettet bruger » 19. sep 2016, 21:38

Enig, tror ikke det fåes meget dårligere.
Hvad er dit budget ?
Der er en Hawke 6-24 på dba til fornuftig pris.

Brugeravatar
Kloster
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 624
Tilmeldt: 6. jul 2008, 17:23
Interesser: skydning og jagt
Geografisk sted: Holstebro.
Has thanked: 185 times
Been thanked: 44 times

Re: Erfaringer med Barska optik

Indlæg af Kloster » 19. sep 2016, 21:57

ja den er rigtig fin! synes bare bliver en alt for stor kikkert til en lille salonriffel.

der er også leapers utg som det ser ud til mange amerikaner er glade for, men ligner stadig noget bras. men ellers bliver det nok en Nikon prostaff eller en vortex.
Kloster.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Erfaringer med Barska optik

Indlæg af Kleth » 19. sep 2016, 22:10

Jeg har en Barska 4-12x50, den er ikke ubrugelig. Det mest irriterende er at den klikker omvendt af alle mine andre kikkerter, da den klikker "sigtet" og ikke skuddet.
Men jeg skulle hellere havde haft købt en Nikko Stirling den gang, det er mere robuste kikkerter og klarere.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1452
Tilmeldt: 23. jan 2011, 15:05
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 20 times
Been thanked: 138 times

Re: Erfaringer med Barska optik

Indlæg af Cp-Medic » 19. sep 2016, 23:31

Barska spænder meget bredt og laver faktisk også nogle kikkerter der er i orden. Ligesom de også laver noget lort.
Jeg er faktisk ret glad for deres 8-32x44 swat et-eller-andet på trods af at jeg har både pm2 og leupoul mark 4ere.

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1436
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 38 times
Been thanked: 118 times

Re: Erfaringer med Barska optik

Indlæg af Cygnus X » 24. sep 2016, 20:27

leapers, UTG Barska er alle samme kina kikkerte, de køber på tværs af hinandens fabrikker.....havde også en 4-24x56 fra barska....fungerede fint til mit behov, men jo den mælkede lidt ved høj zoom

leapers har en række kikkerte der kan holde til at sidde på en luft riffel...jeg har ikke haft held med dem

UTG har samme problem som alle de andre kikkerte, lav kval glas, rør der er sovset ind i fedt for at få gevindet til at justere glat....med et godt knald kan det få fedten til at falde på glasset..og så får de ikke altid pustet alle metal spånerne ud af røret og disse spåner kan finde vej til glasset også

som budget kikkert er jeg super glad for bushnell trophy 4-12x40, deres bedste hemmelighed er dog bushnell legend 5-15x42 mill dot, glasset er fra 3200 serien men røret er fra kina, paralax glider ikke så nemt som det gør gør på f.eks 3200 eller 4200 serien ...de kan findes til 150-170$...de er desværre ikke i produktion mere, men jeg fandt 2 på ebay for et par uger siden, de er super til prisen


jeg har også haft held med nikko sterling gold series de kostede i nabolaget af 30-40$ for en 4-12x50
pick my lock and meet my glock

Besvar