Problemmer med Warne montage

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
Filuren
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 321
Tilmeldt: 27. jun 2008, 12:50
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 12 times
Been thanked: 30 times

Problemmer med Warne montage

Indlæg af Filuren » 4. dec 2016, 16:52

Hej

Jeg har et irriterede problem som jeg håber I kan hjælpe med.

Jeg har en picatinny rail på min riffel og 2 kikkerter en Leica og en yukon natkikkert begge i Warne quick release montage, meningen er at jeg skulle kunne skifte kikkert afhængig af hvilket typen jagt jeg skulle på og ikke behøvede at indskyde hver gang jeg skiftede.

Hvis jeg tager min Leica kikkert af og monterer den igen ændrer træfpunktet sig markant,typisk skyder den 15-20 cm for højt, det samme gør sig gældende for natkikkerten.

Jeg har kontrolleret at picatinny rail og montager sidder fast.

Når jeg så har justeret kikkerten holder den fint det samme træfpunkt indtil jeg afmonterer den og sætter den på.

Jeg kan se at den bjælke på Warne montagen som går ned i picatinny skinnen kan bevæge sig forholdvis meget. Når kikkerten er sat på skinnen kan kikkerten sig ca. 5 mm frem og tilbage inden jeg begynder at stramme montagen.

Alle forslag til løsning af problemet er velkomne

mvh

Peter

SGLaursen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 194
Tilmeldt: 7. dec 2011, 20:35
Interesser: Jagt
Geografisk sted: 4300 Holbæk
Been thanked: 14 times

Re: Problemmer med Warne montage

Indlæg af SGLaursen » 4. dec 2016, 17:15

Hej.

Ved ikke om du kan bruge dette, kender ikke Warne's model.
Bruger selv Leupolds QRW, her skal jeg ved påsættelse skubbe QRW helt frem i rail'en inden jeg spænder den.
Grunden til dette er at QRW'en har en rund låse bjælke hvor rail'en er firkantet. skubber jeg den frem flytter den ikke ved skud/rekyl, montere jeg den "bare" i hakket i rail'en kan rekyl ændre træfpunkt +/-4 cm på 150m.

Jeg har malet med hvid hammerlak på rail'en hvor QRW'en skal sidde for at være sikker på at montagen sidder samme sted hver gang.
Stig Laursen

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4209
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 827 times
Been thanked: 431 times

Re: Problemmer med Warne montage

Indlæg af 458hunter » 4. dec 2016, 18:36

SGLaursen skrev:Hej.

Ved ikke om du kan bruge dette, kender ikke Warne's model.
Bruger selv Leupolds QRW, her skal jeg ved påsættelse skubbe QRW helt frem i rail'en inden jeg spænder den.
Grunden til dette er at QRW'en har en rund låse bjælke hvor rail'en er firkantet. skubber jeg den frem flytter den ikke ved skud/rekyl, montere jeg den "bare" i hakket i rail'en kan rekyl ændre træfpunkt +/-4 cm på 150m.

Jeg har malet med hvid hammerlak på rail'en hvor QRW'en skal sidde for at være sikker på at montagen sidder samme sted hver gang.
Jep - helt frem og støtte hver gang. Så skulle det være tæt på, men om den er lige i skabet har jeg ikke testet.

Filuren
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 321
Tilmeldt: 27. jun 2008, 12:50
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 12 times
Been thanked: 30 times

Re: Problemmer med Warne montage

Indlæg af Filuren » 4. dec 2016, 18:38

Hej Stig

Jeg tror det er forklaringen, jeg har altid rykket den helt tilbage og når jeg kigger på den nu kan jeg se den er rykket helt frem, sikkert på grund af rekylen.

tak for hjælpen

Besvar