Erfaringer med jagt tøj fra Northern Hunting søges

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
Highlander
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 42
Tilmeldt: 27. jun 2006, 12:00
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 5 times

Erfaringer med jagt tøj fra Northern Hunting søges

Indlæg af Highlander » 14. feb 2017, 16:02

Hej i alt vidende :rock:
Er der nogen der ude der har erfaringer med jagt tøj fra Northern Hunting ?
Jeg er specielt interesseret i kendskab/brug af deres Ivar Thok/Alta flees jakke/bukser da jeg nok mangler et nyt sæt til grisse- og bukkejagten herhjemme og i tyskland. Det interessante ved sættet er, bortset fra at der er en fed camouflage, er at det er billigere end meget andet godt og ikke mindst at det beskrives som lydløst selvom det er med membran. På natte pürsh efter grise i Polen lærte jeg at lyden af en Gore-Tex membran sagtens kan skræmme en gris. :wall:
Måske er den lydløs pga. membranens forholdsvis lave vandsøjletryk på 5000mm H20/m2 hvor en Gore-Tex membran er + 10.000mm H20/m2
I flere anmeldelser beskrives deres membran som fuldstændig vind- og vandtæt men hvad er jeres erfaringer?

Husk at det er tiden for krage og ræve regulering :director:
Alting skal prøves 1 gang...nogle ting skal kun prøves 1 gang...

Brugeravatar
Bowman76
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 111
Tilmeldt: 13. feb 2015, 14:18
Interesser: Buejagt, lystfiskeri
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 11 times
Been thanked: 55 times

Re: Erfaringer med jagt tøj fra Northern Hunting søges

Indlæg af Bowman76 » 14. feb 2017, 17:41

Jeg købte et sæt for en måneds tid siden. Vandtætheden har jeg ikke haft testet endnu (kun snevejr og blæst). Min oplevelse er, at det er blødt, lydløst og med detaljer såsom magnetlukning på lommerne og at bukserne går lidt op ad ryggen. Det virker ret robust bygget..

Jeg har ikke mærket noget til vinden og det er klart det varmeste jagttøj, jeg nogensinde har haft!
Med et godt sæt langt undertøj i merinould, vil du være godt kørende i kulden.

Brugeravatar
Centurion
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 685
Tilmeldt: 30. mar 2008, 15:55
Interesser: Jagt & fiskeri
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 147 times
Been thanked: 85 times

Re: Erfaringer med jagt tøj fra Northern Hunting søges

Indlæg af Centurion » 14. feb 2017, 19:01

Jeg kendte overhovedet ikke firmaet før jeg så den første omtale i denne tråd, så jeg har søgt på nettet, og der er med det samme nogle ting, der støder mig.
Firmaet er 2 år gammelt, og hævder alligevel at have 20 års erfaring, samtidig med at de giver 5 års garanti på tøjet.
Tillidsvækkende, eller lidt for smart reklame?
Det sidst offentliggjorte regnskab viser en egenkapital på bare 50.000, flere hundrede tusinde i underskud på driften, og en gæld på ca. en million.
Hvor meget er de 5 års garanti så værd? 2 kroner?
Jeg synes godt nok, at de gamle mærker, der dominerer markedet for jagttøj i Danmark og holder priserne godt oppe, trænger til noget konkurrence,men jeg ville ikke købe noget til flere tusinde kroner hos et firma, der måske ikke eksisterer om et halvt år.

Jeg er forhåbentlig for mistroisk, og har som sagt aldrig haft kontakt med firmaet, så nu får jeg nok på ørerne, men jeg kan ikke dy mig, når jeg støder på folk, der virker lige lovlig dygtige.
"In case of panic: don't panic"

Brugeravatar
Kloster
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 624
Tilmeldt: 6. jul 2008, 17:23
Interesser: skydning og jagt
Geografisk sted: Holstebro.
Has thanked: 185 times
Been thanked: 44 times

Re: Erfaringer med jagt tøj fra Northern Hunting søges

Indlæg af Kloster » 14. feb 2017, 19:26

Kender et par stykker som er tilfredse med deres tøj der fra, som før hen har brugt tøj fra de store kendte mærker.

Ejeren af NH er med i alene i vildmarken, hvis det skulle have interesse.
Kloster.

Highlander
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 42
Tilmeldt: 27. jun 2006, 12:00
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 5 times

Re: Erfaringer med jagt tøj fra Northern Hunting søges

Indlæg af Highlander » 14. feb 2017, 21:09

Tak for jeres svar på mine spørgsmål. :razz:
Indtil videre har jeg nu så kun læst og hørt godt om tøjet men også blevet gjort opmærksom på forholdene omkring firmaet.
Så kan jeg gøre to ting:
Afvente og håbe firmaet eksisterer senere i år eller...købe et sæt og være med til at sikre dets eksistens... :thumbup:
Alting skal prøves 1 gang...nogle ting skal kun prøves 1 gang...

Brugeravatar
Saze
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 555
Tilmeldt: 13. feb 2010, 00:59
Interesser: Jagt, Lang distance skydning
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 101 times
Been thanked: 130 times

Re: Erfaringer med jagt tøj fra Northern Hunting søges

Indlæg af Saze » 14. feb 2017, 21:58

Tøjet er lækkert og priserne gode er mine indtryk. Har indtil videre kun brugt deres thorlak fleece trøje og er fuldt ud tilfreds med den. Lækker kval fornemmelse og god åndbarhed, samtidig med god temperatur.

Det er i orden at være kritisk og stille spørgsmål, men hermed lidt svar når man kender de nærmere omstændigheder.

Firmaet er nyt, og hvis man kender en smule til iværksætteri og økonomi så er det de færreste som har overskud de første par år.

Menneskerne bag har en lang erfaring i branchen fra et andet tøjfirma.

Det er bare lettere at argumentere og udtale sig når man har konkret kendskab i stedet for spekulationer :razz:

Ps. Dette er ikke et forsøg på at give nogen på ørerne, men blot objektiv vurdering (udover mine indtryk af tøjet)
Living to enjoy life!

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7568
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 909 times

Re: Erfaringer med jagt tøj fra Northern Hunting søges

Indlæg af Raptor357 » 14. feb 2017, 22:33

Jeg kender ikke mærket, men jeg har prøvet andet lignende fra nye outdoor virksomheder.
Det er pisse godt det de leverer de første mange år men så falder de væk fra deres oprindelige ide og så er det ikke til at kende fra resten. Jeg ville gerne bruge det, men som med alt andet tøj vil jeg føle før jeg køber.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Centurion
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 685
Tilmeldt: 30. mar 2008, 15:55
Interesser: Jagt & fiskeri
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 147 times
Been thanked: 85 times

Re: Erfaringer med jagt tøj fra Northern Hunting søges

Indlæg af Centurion » 14. feb 2017, 23:01

Kloster skrev:Kender et par stykker som er tilfredse med deres tøj der fra, som før hen har brugt tøj fra de store kendte mærker.

Ejeren af NH er med i alene i vildmarken, hvis det skulle have interesse.
Ikke fordi det gør den store forskel, men NH Aps ejes altså 100% af CD Company of Scandinavia A/S, som blev stiftet for 4-5 år siden, og hvor aktieindehaverne så er 3 anpartsselskaber og to enkeltpersoner. Sidst offentliggjorte regnskab for A/S 'et viste iøvrigt et underskud på ca. 1.8 mill.kr.
Det er da fint, hvis tøjet er i orden, men den med firmaets 20 års erfaring med jagttøj, og 5 års garanti på varerne giver jeg ikke meget for i dette tilfælde.
Desuden vil jeg mene, at hvis et A/S med en vis kapital overfører sine aktiviteter til et lille nyoprettet 50.000 kroners Aps, sker det oftest for at beskytte A/S'et mod fremtidige krav, og så er det ikke initiativ og virkelyst der driver værket, men ønsket om at lade kreditorerne slås om krummerne i Aps'et. Jeg ved intet om, hvordan det forholder sig i dette konkrete tilfælde.
Over and out.
"In case of panic: don't panic"

Brugeravatar
Boldsen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1005
Tilmeldt: 24. maj 2011, 17:48
Interesser: Jagt & Regulering
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 51 times
Been thanked: 117 times

Re: Erfaringer med jagt tøj fra Northern Hunting søges

Indlæg af Boldsen » 14. feb 2017, 23:04

Jeg har den forgangende jagtsæson brugt lidt af deres tøj.
Tøjet er af fin kvalitet, men der har dog været et par missere. Deres kundeservice fejler dog absolut ingenting!!
Jeg har brugt deres bukser (Birk) og her gik begge lomme på lårene i stykker - og det uden jeg pressede dem på den ene eller anden måde. De blev byttet uden anmærkninger.
Den anden ting fra dem er en camo trøje - som de dog ikke har mere. Denne er flittigt blevet brugt og det gør den fnuller en hel del - ikke den slags fnuller som falder af, men den slags der bliver siddende på trøjen og giver den et "nusset" look.
Deres jagtsæt har jeg også stærkt overvejet da det lyder godt, og jeg har kun hørt godt om selve sættet. Firmaets økonomi osv. hæfter jeg mig ikke ved sålænge jeg har ovenstående gode erfaring med kundeservice. Så kan man bare håbe firmaet overlever.
BTW - såfremt den bestilte størrelse ikke er rigtig, så er der en yderst simpel formular (og returlabel) med til at returnere varerne.
Mvh. Boldsen

Veni Vedi Vici

Besvar