Hjælp til valg af rødpunkt/holo og montager

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
Holten101
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 576
Tilmeldt: 5. dec 2014, 12:59
Interesser: Buejagt, buebyg og knive
Geografisk sted: Midtvestsjælland
Has thanked: 110 times
Been thanked: 62 times

Hjælp til valg af rødpunkt/holo og montager

Indlæg af Holten101 » 28. feb 2017, 09:03

Efter min første vildsvinejagt i weekenden har jeg opdaget et behov jeg ikke vidste jeg havde (juhu:-).

Jeg har brug for et rødpunkt- eller holosigte og en løsning der gør det relativt nemt at skifte mellem et sådan, og min all round kikkertsigte.

Riflen er en S&L fra 2003 (i 9,3x62 med en 1,5-6x42 Swarovski) og så vidt jeg kan se er det weaver baser (pt. monteret med 30 mm EAW ringe). Mit ønske er at få nye ringe til den gamle kikkert, noget i stil med de gamle Warne ringe med en vippearm og så anskaffe et rødpunkt/holo som kan monteres på basen foran låsen (vil rigtig gerne undgå at skulle ud i noget picatinny).

Jeg kan lige så godt sige det som det er....jeg kører på budget her, så planen er at købe stumper og sigte i USA, eller hvor det nu er billigst (har en jæger i familen der skal til staterne i efteråret).

Så mit spørgsmål er om det overhovede er muligt at monterer et rødpunkt på foreste weaver base (bærefladen er trods alt kun ca 20 mm)?. Hvis ja, hvilke rødpunkt/holo kan i anbefale (helst 2 MOA og helst ikke over 2000,- DKK). Sidst, men ikke mindst....hvilke ringe bør jeg gå efter?.

Cheers
“You cannot reason people out of a position that they did not reason themselves into.”
― Ben Goldacre

AHSV
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 663
Tilmeldt: 19. okt 2007, 11:36
Interesser: Jagt, Fiskeri, Baneskydning
Geografisk sted: København
Has thanked: 21 times
Been thanked: 103 times

Re: Hjælp til valg af rødpunkt/holo og montager

Indlæg af AHSV » 28. feb 2017, 11:25

Den her kommer der nedaf i staterne og passer vist nok på en weaver base https://www.amazon.com/Leupold-119688-D ... B00NWIYAD0

Du kunne også styre din indre grejluder og tage med på jagt i stedet :blink: :moon:

Mvh.
Anders

Holten101
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 576
Tilmeldt: 5. dec 2014, 12:59
Interesser: Buejagt, buebyg og knive
Geografisk sted: Midtvestsjælland
Has thanked: 110 times
Been thanked: 62 times

Re: Hjælp til valg af rødpunkt/holo og montager

Indlæg af Holten101 » 28. feb 2017, 11:54

AHSV skrev:Den her kommer der nedaf i staterne og passer vist nok på en weaver base https://www.amazon.com/Leupold-119688-D ... B00NWIYAD0

Du kunne også styre din indre grejluder og tage med på jagt i stedet :blink: :moon:

Mvh.
Anders
Min indre grejluder bliver styret rigeligt hårdt....ikke dermed sagt at du ikke har en pointe Anders;-)

Cheers
“You cannot reason people out of a position that they did not reason themselves into.”
― Ben Goldacre

Besvar