optics-world.nl good to go?

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
Sixpack
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 173
Tilmeldt: 31. mar 2016, 20:16
Interesser: Alt der kan skyde
Geografisk sted: Hovedstadsområdet
Has thanked: 30 times
Been thanked: 52 times

optics-world.nl good to go?

Indlæg af Sixpack » 15. maj 2017, 08:12

Hej

Jeg står og skal have indkøbt noget forskelligt Vortex sigtemiddel. Optics-world.nl ser ud til at være ret velassorteret i mange forskellige mærker.

Er der nogle det har erfaringer med at handle på det site? Er de good to go? Hvis i ikke køber der, kan i så pege mig i retning af et bedre sted at købe optik?

Sixpack

Brugeravatar
Kristian_J
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:08
Interesser: Langdistanceskydning
Geografisk sted: Glostrup
Has thanked: 51 times
Been thanked: 162 times

Re: optics-world.nl good to go?

Indlæg af Kristian_J » 15. maj 2017, 08:17

Har været oppe før. Flere herinde har handlet hos dem :-)

edit: nej, tænkte på https://www.optics-trade.eu/

Kender ikke dne du linker til :-)
... assistance from a distance!

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2029
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 337 times

Re: optics-world.nl good to go?

Indlæg af Tangloppen » 15. maj 2017, 10:41

Har flere gange overvejet at handle der, men blev i sin tid frarådet det af en bekendt. Kan ikke lige huske argumentet, men husker ihvertfald bare at jeg skulle kikke andetsteds.

Om der er noget om snakken skal jeg ikke kunne sige.
Det er immervæk nogle år siden.
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Sixpack
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 173
Tilmeldt: 31. mar 2016, 20:16
Interesser: Alt der kan skyde
Geografisk sted: Hovedstadsområdet
Has thanked: 30 times
Been thanked: 52 times

Re: optics-world.nl good to go?

Indlæg af Sixpack » 15. maj 2017, 14:10

Tangloppen skrev:Har flere gange overvejet at handle der, men blev i sin tid frarådet det af en bekendt. Kan ikke lige huske argumentet, men husker ihvertfald bare at jeg skulle kikke andetsteds.

Om der er noget om snakken skal jeg ikke kunne sige.
Det er immervæk nogle år siden.
Ok, syntes også hele bestillingsprocessen virker lidt mystisk. Kan kun betale med Paypal, og det virker pt ikke. Vil nok prøve med noget der er knap så dyrt inden jeg tager de store ting. Prøver den danske distributør istedet.

Tak for feedback.

ABjerre
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. jan 2016, 15:04
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 40 times
Been thanked: 38 times

Re: optics-world.nl good to go?

Indlæg af ABjerre » 15. maj 2017, 14:53

Sixpack skrev:
Tangloppen skrev:Kan kun betale med Paypal
Ikke et ord om den side det nu handler om her, men rent generelt er betaling til nogen, som man ikke kender og stoler på, med andet end kreditkort (eller kontant ved overdragelse af varer) et no-go.

Betaler man med overførsel, så er der ikke dækning, hvis det skulle vise sig ikke at gå som ønsket, hvor man med kreditkort er noget bedre stillet. Dette gælder også for MobilePay og andre lignende services - rent juridisk er der tale om en overførsel, og denne kan ikke annulleres som en kreditkortbetaling kan.

Jeg siger ikke, at der er noget galt med den side du har fundet, eller for den sags skyld med andre, som kun accepterer betaling med overførsel, men jeg ville personligt vælge at handle et sted hvor man (også) kan betale med kreditkort.
12/76 .17HMR .22LR 6.5CRM 30-30Win .308Win

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: optics-world.nl good to go?

Indlæg af Elbæk » 15. maj 2017, 15:59

PayPal ér netop betaling med kreditkort - og de har en væsentligt mere aggressiv forbrugerbeskyttelse end nogen dansk bank.

PayPal er måske dén sikreste måde at betale online på. De er nærmest pr. definition på køber/betalers side - de fryser rutinemæssigt sælgeres PayPal konti, hvis de ikke kan opnå enighed med køber.

Jeg kender et par stykker som har droppet at sælge på Etsy og eBay, fordi PayPals forbrugerbeskyttelse er så ensidigt på købers/betalers side at det er meget nemt at svindle med, for en skruppelløs køber/betaler som påstår at denne har modtaget en defekt vare/ikke har modtaget varen.

Den ene gang jeg har haft brug for at rejse et claim (ikke leveret vare, ingen kontakt med sælger efter flere forsøg) genne PayPals eget system, fik jeg pengene efter lidt over en uge - de 3-4 gange hvor jeg har rejst claims (alle gange defekte varer), gennem eBay (som så igen går videre til PayPal) er der heller ikke gået mange dage. Så længe din dokumentation er i orden, er du enormt godt beskyttet med PayPal.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: optics-world.nl good to go?

Indlæg af C-X » 15. maj 2017, 16:14

Jeg har handlet Vortex produkter ved http://www.siehunting.com , http://www.vortexoptik.de og ville helt klart også være frisk på http://www.jagtmarked.dk og http://www.effektlageret.dk

Det de enkelte ikke har i sortimentet, ville jeg efterspørge og forvente at de kunne skaffe det. Sikkert også til fornuftige priser.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Sixpack
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 173
Tilmeldt: 31. mar 2016, 20:16
Interesser: Alt der kan skyde
Geografisk sted: Hovedstadsområdet
Has thanked: 30 times
Been thanked: 52 times

Re: optics-world.nl good to go?

Indlæg af Sixpack » 15. maj 2017, 17:04

Jeg er som sådan ikke bekymret ved brugen af PayPal, der har jeg også kun gode erfaringer - det var mere at det ikke så ud som om det var helt funktionelt på det site. Lidt ærgerligt når man tager sortimentet i betragtning.

Anyways, tak for de andre links. Jeg endte faktisk med at shoppe i Sverige, fandt det jeg skulle bruge hos handladigitalt.se, som jeg havde set i en tidligere tråd.

Et stk Viper PTS 1-4 samt Cantilever mount med QR på vej :)

Besvar