Køb af walkie-sæt. Er det her helt ved siden af?

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Brugeravatar
Kode1303
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. maj 2010, 19:09
Interesser: Ammunition og skydning.
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 86 times
Been thanked: 150 times

Køb af walkie-sæt. Er det her helt ved siden af?

Indlæg af Kode1303 » 9. jul 2017, 17:26

"Her er 1303. Modtag kontrol, skift"

Jeg står og ønsker et billigt(!) walkie-sæt, så jeg nemt kan kommunikere med fx bilen, båden, cyklen, jeg følges med på tur. Som sædvanlig er jeg på et stramt budget, men vil heller ikke købe et sæt i Fætter BR.

Jeg har dette sæt i tankerne: https://xtragrej.dk/product/walkie-talk ... 5400-6364/

Er det et meget dårligt valg til prisen? Har nogen et bedre forslag i den prisklasse?
Make mine a carbine.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Køb af walkie-sæt. Er det her helt ved siden af?

Indlæg af Raptor357 » 9. jul 2017, 18:09

Hvad er dine krav og forudsætninger?
Pmr er ok unden for nogle hundrede meter i by, under meget gode forhold omkring 10km med fri sigt.
Man kommer langt med en baofeng uv-5r, ulempen er at man skal vide hvad man laver og man uden licens bevæger sig i en gråzone.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Kode1303
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. maj 2010, 19:09
Interesser: Ammunition og skydning.
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 86 times
Been thanked: 150 times

Re: Køb af walkie-sæt. Er det her helt ved siden af?

Indlæg af Kode1303 » 9. jul 2017, 19:10

Raptor357 skrev:Hvad er dine krav og forudsætninger?
Pmr er ok unden for nogle hundrede meter i by, under meget gode forhold omkring 10km med fri sigt.
Man kommer langt med en baofeng uv-5r, ulempen er at man skal vide hvad man laver og man uden licens bevæger sig i en gråzone.
Tak for input!
Mine krav er ikke høje. Jeg vil bare gerne kunne kommunikere med en, der sidder i et køretøj måske en kilometer væk (og gerne fem). Jeg ønsker heller ikke at bevæge mig i gråzonen. Men jeg har ikke lyst til at købe noget, der kun er noget legetøjsskrammel.
Beskrivelsen af det sæt, jeg har fundet lyder OK, men jeg er uvidende på området, så jeg vil gerne undgå at gøre fejlkøb.
Make mine a carbine.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Køb af walkie-sæt. Er det her helt ved siden af?

Indlæg af Refraktorius » 9. jul 2017, 20:08

Det du linker til er PMR-radioer.
De 10 kilometer er nok under ideelle forhold.

De er begrænset til en halv watt, og det sætter begrænsninger.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Ingsorsi
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 883
Tilmeldt: 17. nov 2015, 20:49
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde / København
Has thanked: 215 times
Been thanked: 153 times

Re: Køb af walkie-sæt. Er det her helt ved siden af?

Indlæg af Ingsorsi » 9. jul 2017, 20:51

Kode1303 skrev:"Her er 1303. Modtag kontrol, skift"

Jeg står og ønsker et billigt(!) walkie-sæt, så jeg nemt kan kommunikere med fx bilen, båden, cyklen, jeg følges med på tur. Som sædvanlig er jeg på et stramt budget, men vil heller ikke købe et sæt i Fætter BR.

Jeg har dette sæt i tankerne: https://xtragrej.dk/product/walkie-talk ... 5400-6364/

Er det et meget dårligt valg til prisen? Har nogen et bedre forslag i den prisklasse?
Jeg ved ikke meget om radioer og Walkeies. Jeg har dog haft et sæt meget magen til disse. Det var også topcom twin talker men måske en ældre model. Ca samme data.

Jeg kunne stort set ikke bruge dem til kommunikation på ture. Alt for upålideligt signal. Selv på 50-100m

De blev brugt til baby alarm i stedet.

Jeg er bange med ar man skal sætte sig ind i det nødvendige for at få en rigtig radio og tilladelse.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Køb af walkie-sæt. Er det her helt ved siden af?

Indlæg af Raptor357 » 9. jul 2017, 21:51

Jeg vil mene at baofeng uv-5r er den rigtige radio. Den kan lege pmr radio og skrue op for effekten.
Er det ikke nok kan den vhf og det virker. Du kan f.eks. Kode de martime frekvenser ind i den.
Men man skal lige smide en lidt bedre antenne på den, men så rykker den også.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Kode1303
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. maj 2010, 19:09
Interesser: Ammunition og skydning.
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 86 times
Been thanked: 150 times

Re: Køb af walkie-sæt. Er det her helt ved siden af?

Indlæg af Kode1303 » 9. jul 2017, 22:39

Raptor357 skrev:Jeg vil mene at baofeng uv-5r er den rigtige radio. Den kan lege pmr radio og skrue op for effekten.
Er det ikke nok kan den vhf og det virker. Du kan f.eks. Kode de martime frekvenser ind i den.
Men man skal lige smide en lidt bedre antenne på den, men så rykker den også.
Det lyder godt. Hvis den jeg har fundet er så dårlig, som Ingsorsi melder, så vil baofeng uv-5r jo være bedre. Og til overkommelig pris kan jeg se. Mht pmr, er jeg så på sikker grund, hvis jeg bare stiller radioen på mellem 446,0 og 446,1 MHz? Er det det eneste frekvensområde, jeg kan være på uden videre?
Make mine a carbine.

Thors24
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 478
Tilmeldt: 17. maj 2013, 13:48
Interesser: jagt og natur
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 608 times
Been thanked: 165 times

Re: Køb af walkie-sæt. Er det her helt ved siden af?

Indlæg af Thors24 » 9. jul 2017, 22:47

Jeg har 4 Topcom twintalker 9500, og jeg syntes de er ok. De har DCS, det er noget digital noget, som, mener jeg, gør lyden lidt bedre og kanalerne mindre følsom for støj.
Jeg har også fire tti 446, der kan sættes en længere antenne på og det giver længere rækkevidde.(det må man vist ikke på pmr) De er gode, dem har jeg brugt på en til to km i skov. Så skal man nok ikke regne med mere.
De kan fint række fra Agri bavnehøj til bavnehøjen oven for Rønde. Men der er også frit syn.
Midtkom i Viborg har dem og de ved hvad de laver.

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Køb af walkie-sæt. Er det her helt ved siden af?

Indlæg af ReneKJ » 10. jul 2017, 07:45

Kode1303 skrev: Det lyder godt. Hvis den jeg har fundet er så dårlig, som Ingsorsi melder, så vil baofeng uv-5r jo være bedre. Og til overkommelig pris kan jeg se. Mht pmr, er jeg så på sikker grund, hvis jeg bare stiller radioen på mellem 446,0 og 446,1 MHz? Er det det eneste frekvensområde, jeg kan være på uden videre?
Det er energistyrelsen der har den slags information:
https://ens.dk/ansvarsomraader/radiouds ... enseflader
https://ens.dk/ansvarsomraader/radiouds ... adioudstyr

Det relevante om PMR er vist:
https://www.retsinformation.dk/pdfPrint.aspx?id=184974

Men min godt nok lidt forældede erfaring er at selv professionelt udstyr på licenskrævende frekvenser har begrænset rækkevide hvis der er mange forhindringer mellem de to radioer. så du skal nok passe på ikke at skure forventningerne for højt op.
Det kan selvfølgeligt godt være at det bare var noget gammelt ragelse som jeg brugte :smile:

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Køb af walkie-sæt. Er det her helt ved siden af?

Indlæg af Elbæk » 10. jul 2017, 08:16

Jeg har haft et sæt Topcom TwinTalker 9500 Tw i et par år.

Dem har jeg været udmærket tilfreds med. De er blevet anvendt på jagt og i forbindelse med organiseringen og afviklingen af events. De blev i sin tid indkøbt til hardball, men er faktisk aldrig blevet anvendt til det.

Den funktionelle rækkevidde af dem afhænger, som allerede angivet af andre, voldsomt meget af terrænet. Det længste jeg, succesfuldt, har anvendt dem på, i et terræn med blandede hegn, klatter af skov og marker, er i omegnen af 300 m, måske lidt mindre.

Hvis jeg konsistent havde brug for stabil kommunikation over 1-5 km, i blandet terræn, ville jeg dog nok se mig om efter noget kraftigere - og om nødvendigt indhente evt. påkrævede certifikater. Jeg tog godt nok et indledende (for vordende nybegyndere) radiokurusus med spejderne i 2012, men jeg må med skam meddele at jeg ikke kan huske alle de regler vi fik listet op :oops:
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Slettet bruger

Re: Køb af walkie-sæt. Er det her helt ved siden af?

Indlæg af Slettet bruger » 10. jul 2017, 10:14

baofeng uv-5r
Har 8 stk
Bruger dem til alt. Køreture i flere biler kommunikation bilerne imellem
Bådsejlas
Jagt jeg plejer at sætte frekvensen ind og så låse den og udlevere en radio til folk jeg har med på jagt på mine arealer.
Babyalarm med stor rækkevidde.

Men det kræver man sætter sig ind i have man må og hvad man ikke må og hvilke frekvenser man må det på.
Dem jeg har kan gå ind på flyfrekvenser også men idag mener jeg de begrænser softwaren så de ikke kan.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Køb af walkie-sæt. Er det her helt ved siden af?

Indlæg af Raptor357 » 10. jul 2017, 14:58

Kode1303 skrev:
Raptor357 skrev:Jeg vil mene at baofeng uv-5r er den rigtige radio. Den kan lege pmr radio og skrue op for effekten.
Er det ikke nok kan den vhf og det virker. Du kan f.eks. Kode de martime frekvenser ind i den.
Men man skal lige smide en lidt bedre antenne på den, men så rykker den også.
Det lyder godt. Hvis den jeg har fundet er så dårlig, som Ingsorsi melder, så vil baofeng uv-5r jo være bedre. Og til overkommelig pris kan jeg se. Mht pmr, er jeg så på sikker grund, hvis jeg bare stiller radioen på mellem 446,0 og 446,1 MHz? Er det det eneste frekvensområde, jeg kan være på uden videre?
Med pmr må man kun sende med 500mWerp
Uv-5r sender med ca 800mW på laveste effekt. Men det er ekstremt minimalt i forhold til tolerancerne på området. Antennen har dog en forstærkning på ca 3Db, så er der swr osv. Så ender vi på max 1.5Werp, hvilket er ok, men ikke så meget at det vækker opmærksomhed.
Jeg er så fræk jeg bruger en licens kanal hvor jeg kender ejeren.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Køb af walkie-sæt. Er det her helt ved siden af?

Indlæg af Bofhenator » 10. jul 2017, 19:06

Jeg har en licens i 446mhz området, bruger en flok 5W TYT radioer til bla jagt. De kommer hurtigt til kort (1000-1500m)i tæt bevokset område, overvejer en frekvens i VHF området og VHF radioer i løbet af det næste stykke tid.

Hvis nogen af jer har behov for det, så kontakt mig ift licensen, den er landsdækkende.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14304
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Køb af walkie-sæt. Er det her helt ved siden af?

Indlæg af Lycon » 11. jul 2017, 01:39

Refraktorius skrev:Det du linker til er PMR-radioer.
De 10 kilometer er nok under ideelle forhold.

De er begrænset til en halv watt, og det sætter begrænsninger.
Jeg bruger Motorola GP 300 og ud over at jeg har min egen frekvens, har jeg tillige kodet dem med PMR frekvenserne. Radioerne sender med 5 Watt så det er noget der duer. Du kan finde dem brugte til ca. kroner 1500,00 stykket inklusive lader, og så har du kvalitets radioer du kan kaste og tabe så tosset du vil, uden de går i stykker.

Hvis de ikke PMR kodet ind skal du betale en programmør for at gøre det.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Gurk
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 86
Tilmeldt: 14. aug 2011, 01:09
Interesser: Big badabuummm
Geografisk sted: Nyborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 16 times

Re: Køb af walkie-sæt. Er det her helt ved siden af?

Indlæg af Gurk » 11. jul 2017, 09:19

Lycon skrev:Radioerne sender med 5 Watt så det er noget der duer.
:impatient: Du må jo så bare ikke sende med 5watt på PMR.. at mange så gør det er så en anden sag.

Gurk
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 86
Tilmeldt: 14. aug 2011, 01:09
Interesser: Big badabuummm
Geografisk sted: Nyborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 16 times

Re: Køb af walkie-sæt. Er det her helt ved siden af?

Indlæg af Gurk » 11. jul 2017, 09:34

Jeg ville hapse 2stk. Baofeng UV-5R Og så blot have PMR frekvenserne på den.
De kan findes til små 350kr stykket på ebay. Jeg handler dem selv fra england for så går der kun ca. en uges tid inden de er hos mig.
Man kan somme tider finde dem hvor der er programmerings kabel med. Ellers kan dette findes til 25-50kr ved siden af.
Af programmerings værktøj bruger jeg http://chirp.danplanet.com/projects/chirp/wiki/Home
Og bare sig til så smider jeg en config fil op. :)


Fandt lige denne med prog.kabel til :) Sendt fra England så ingen told og moms.
http://www.ebay.co.uk/itm/Baofeng-UV-5R ... Swcj5ZOVeC
Pris om regnet : 336,- DKK

Brugeravatar
Boldsen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1005
Tilmeldt: 24. maj 2011, 17:48
Interesser: Jagt & Regulering
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 51 times
Been thanked: 117 times

Re: Køb af walkie-sæt. Er det her helt ved siden af?

Indlæg af Boldsen » 11. jul 2017, 13:10

Hej.

Jeg kan kun sige god for Baofeng UV-5R radioerne. det er ingen hemmelighed jeg har dem tæt på kroppen hver dag.
Så vidt jeg har forstået må jeg ikke nævne firmanavn, og da jeg ynder at besøge NVF, så undlader jeg også det.

Men! Det er ren kutyme hos os, at man ved køb er berettiget til at bruge den danske jagtkanal (som også er forhåndsindkodet) grundet vores licens hos Energistyrelsen.

2stk. radioer + 2stk. skovantenne er sølle 799kr. ved søgning på Google.
Mvh. Boldsen

Veni Vedi Vici

Sviptue
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 206
Tilmeldt: 20. feb 2011, 21:43
Interesser: jagt, madlavning
Geografisk sted: midtsjælland
Has thanked: 136 times
Been thanked: 28 times

Re: Køb af walkie-sæt. Er det her helt ved siden af?

Indlæg af Sviptue » 11. jul 2017, 13:22

Prøv at tjekke TYT 8000E ud. Jeg har også et par baofeng, men volumenknappen (kombineret med tænd/sluk) er ikke så god. Har flere gange oplevet at den slukker når jeg 'går igennem' :cry:
In spite of the cost of living, its still popular

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: Køb af walkie-sæt. Er det her helt ved siden af?

Indlæg af Bobo » 11. jul 2017, 16:40

Bofhenator skrev:Jeg har en licens i 446mhz området, bruger en flok 5W TYT radioer til bla jagt. De kommer hurtigt til kort (1000-1500m)i tæt bevokset område, overvejer en frekvens i VHF området og VHF radioer i løbet af det næste stykke tid.

Hvis nogen af jer har behov for det, så kontakt mig ift licensen, den er landsdækkende.
Ups :oops:
Jeg har da vist ikke betalt i år - men på ære min gode herre vi har heller ikke brugt dem :bowdown:
(på nær en lille trykjagt i januar :cry: )
send gerne betalings oplysninger igen :smile:
Bobo ------ Igen uden billeder

Slettet bruger

Re: Køb af walkie-sæt. Er det her helt ved siden af?

Indlæg af Slettet bruger » 11. jul 2017, 17:30

Boldsen skrev:Hej.

Jeg kan kun sige god for Baofeng UV-5R radioerne. det er ingen hemmelighed jeg har dem tæt på kroppen hver dag.
Så vidt jeg har forstået må jeg ikke nævne firmanavn, og da jeg ynder at besøge NVF, så undlader jeg også det.

Men! Det er ren kutyme hos os, at man ved køb er berettiget til at bruge den danske jagtkanal (som også er forhåndsindkodet) grundet vores licens hos Energistyrelsen.

2stk. radioer + 2stk. skovantenne er sølle 799kr. ved søgning på Google.
Er den oplysning ikke af så "almen interesse" at Boldsen kan få dispensation til at nævne firmaet ?

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: Køb af walkie-sæt. Er det her helt ved siden af?

Indlæg af Bobo » 11. jul 2017, 18:08

Slettet bruger skrev:
Boldsen skrev:Hej.

Jeg kan kun sige god for Baofeng UV-5R radioerne. det er ingen hemmelighed jeg har dem tæt på kroppen hver dag.
Så vidt jeg har forstået må jeg ikke nævne firmanavn, og da jeg ynder at besøge NVF, så undlader jeg også det.

Men! Det er ren kutyme hos os, at man ved køb er berettiget til at bruge den danske jagtkanal (som også er forhåndsindkodet) grundet vores licens hos Energistyrelsen.

2stk. radioer + 2stk. skovantenne er sølle 799kr. ved søgning på Google.
Er den oplysning ikke af så "almen interesse" at Boldsen kan få dispensation til at nævne firmaet ?
hrmm kommer fra Horsens - hvad kan det være :???:
Bobo ------ Igen uden billeder

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Køb af walkie-sæt. Er det her helt ved siden af?

Indlæg af Langenge » 11. jul 2017, 18:16

Bobo skrev:
Slettet bruger skrev:
Boldsen skrev:Hej.

Jeg kan kun sige god for Baofeng UV-5R radioerne. det er ingen hemmelighed jeg har dem tæt på kroppen hver dag.
Så vidt jeg har forstået må jeg ikke nævne firmanavn, og da jeg ynder at besøge NVF, så undlader jeg også det.

Men! Det er ren kutyme hos os, at man ved køb er berettiget til at bruge den danske jagtkanal (som også er forhåndsindkodet) grundet vores licens hos Energistyrelsen.

2stk. radioer + 2stk. skovantenne er sølle 799kr. ved søgning på Google.
Er den oplysning ikke af så "almen interesse" at Boldsen kan få dispensation til at nævne firmaet ?
hrmm kommer fra Horsens - hvad kan det være :???:
Jeg kender ikke manden eller firmaet, men det KUNNE være:
https://www.huntcom.dk/collections/radi ... eratpakken
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14304
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Køb af walkie-sæt. Er det her helt ved siden af?

Indlæg af Lycon » 11. jul 2017, 18:20

Slettet bruger skrev:
Boldsen skrev:Hej.

Jeg kan kun sige god for Baofeng UV-5R radioerne. det er ingen hemmelighed jeg har dem tæt på kroppen hver dag.
Så vidt jeg har forstået må jeg ikke nævne firmanavn, og da jeg ynder at besøge NVF, så undlader jeg også det.

Men! Det er ren kutyme hos os, at man ved køb er berettiget til at bruge den danske jagtkanal (som også er forhåndsindkodet) grundet vores licens hos Energistyrelsen.

2stk. radioer + 2stk. skovantenne er sølle 799kr. ved søgning på Google.
Er den oplysning ikke af så "almen interesse" at Boldsen kan få dispensation til at nævne firmaet ?
Jeg er ikke bekendt med at vi har regler om at firmaer ikke nævnes. Der er kun ét firma (en jagtshop) i Jylland som ikke skal nævnes, og det er af juridiske årsager. Men selv det er der helgarderet imod, da vi har et filter der sortere det navn fra, hvorfor man ikke uagtet kan komme til at skrive det. Begynder man at omgås filteret ved at anvende alternative stave- eller skrivemetoder, kommer man i uføre.

Med hensyn til at reklamere for eget firma er der klare regler på området, dette af hensyn til vores betalende annoncører. Men Boldsen har allerede givet et diskret hint ved at nævne en Google søgning, så er man bare lidt interesseret, kan man nemt finde frem til hans firma. Alternativt er Boldsen velkommen til at få et banner på NVF som vores øvrige betalende annoncører.

Til sidst vil jeg godt takke Boldsen for at respektere vores regler, det sætter vi stor pris på. :numberone: :razz:

Vi ser jo ellers ofte folk der bliver tøssefornærmet og udvandre til andre fora, hvor de så udspyr galle over at være blevet irettesat, eller hældt ud, fordi de har brudt de regler som de selv under deres indmelding, har accepteret at følge. :blink:
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Kode1303
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. maj 2010, 19:09
Interesser: Ammunition og skydning.
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 86 times
Been thanked: 150 times

Re: Køb af walkie-sæt. Er det her helt ved siden af?

Indlæg af Kode1303 » 11. jul 2017, 19:11

Jeg takker for en god ordens skyld alle for deres input :razz: . Jeg vil sortere det fra, jeg som (trods gammel signalmand) radiomongol kan bruge.
Make mine a carbine.

Brugeravatar
Boldsen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1005
Tilmeldt: 24. maj 2011, 17:48
Interesser: Jagt & Regulering
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 51 times
Been thanked: 117 times

Re: Køb af walkie-sæt. Er det her helt ved siden af?

Indlæg af Boldsen » 12. jul 2017, 08:13

Det var så lidt Lycon, og selv tak - med gensidig respekt kommer man langt!

I skal være velkomne på siden, men Horsens er den ikke fra, det er kun undertegnede der er fra Horsens :blink:
Om ikke andet, så kan de købes diverse andre steder, men der er meget at tage med jf. tilladelser, hurtig modtagelse, reklamationsret osv. Hvad I gør er naturligvis helt op til jer selv, og ikke mindst hvad I synes giver mening. Med sidste besked menes også, at jeg kan stå inde for produktet - ellers ville vi ikke sælge det.
Mvh. Boldsen

Veni Vedi Vici

Besvar