"Ørkenstøvler", Meindl & Lowa: Er de gode og kan de bruges her i dk?

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 443 times
Been thanked: 486 times

"Ørkenstøvler", Meindl & Lowa: Er de gode og kan de bruges her i dk?

Indlæg af Krung » 22. okt 2017, 19:31

På nogle af de Facebookgrupper jeg lytter med på, er der tit brugte ørkenstøvler til salg billigt. Det er altid Meindls, men nu er der også dukket nogle op fra Lowa. Jeg forestiller mig at der må være nogle herinde, der har intimt kendskab til de modeller.

Er de gode og kan de bruges her i dk? De ser ud til at være water repellent og ikke mere. Jeg tænker at de kan være ok, når man er sydpå med familien på ferie og trænger til at komme lidt op af et bjerg.
Senest rettet af Refraktorius 22. okt 2017, 20:29, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Overskrift
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

Brugeravatar
DeVille
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 746
Tilmeldt: 9. jun 2011, 22:11
Interesser: Jagt, skydning og ældre våben
Geografisk sted: Frankrig
Has thanked: 9 times
Been thanked: 78 times

Re: "Ørkenstøvler", Meindl & Lowa

Indlæg af DeVille » 22. okt 2017, 19:33

Jeg kiggede på Lowa støvler lige den anden dag. Manden i forretningen sagde dog, at de var til sommerbrug og ikke er vandtætte. Det var vist bare den model, så de skal nok have nogle der er vandtætte også.
Under alle omstændigheder virkede de som fin kvalitet for pengene.

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 443 times
Been thanked: 486 times

Re: "Ørkenstøvler", Meindl & Lowa

Indlæg af Krung » 22. okt 2017, 19:44

Mærkerne er jo normalt rigtigt gode, men der er sikkert nogen, som ved lige hvor skoen trykker... Pun intended.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: "Ørkenstøvler", Meindl & Lowa

Indlæg af C-X » 22. okt 2017, 19:45

Jeg bruger Meidl Ørkenræv forår og efterår (dvs i år hele tiden), minus de mest ulækre dage (dem er der alligevel en del af).
Total tilfredshed, men jeg har også generelt godt blodomløb i hænder og fødder. Køb blot hvis de passer. Mine har holdt fint de sidste ~3 år :thumbup:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
FrederikR
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 183
Tilmeldt: 6. jan 2007, 10:24
Interesser: IPSC og hagljagt
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: "Ørkenstøvler", Meindl & Lowa: Er de gode og kan de bruges her i dk?

Indlæg af FrederikR » 23. okt 2017, 22:06

Lowa Elite Desert (nok den du er stødt på), er den bedste ørkenstøvle jeg har prøvet - by far. Den slår Meindl Desert FOX med længder - måske fordi jeg har en bred fod.

De udleverede er ikke med membran, og de er konstrueret så vandet fiser lige igennem.
Mvh
Frederik

Brugeravatar
ESAF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 993
Tilmeldt: 3. okt 2016, 12:27
Interesser: Gamle våben
Geografisk sted: Nordjylland og Grønland
Has thanked: 171 times
Been thanked: 209 times

Re: "Ørkenstøvler", Meindl & Lowa: Er de gode og kan de bruges her i dk?

Indlæg af ESAF » 26. okt 2017, 11:09

Mit fodtøj, hele året er et par meindl ørkenstøvler, de har klaret adskillige hundrede kilometer i fjeldet. De er ikke vandtætte, det er jeg ligeglad med, mine gamle Lowa med gtx var alligevel ikke vandtætte i ret lang tid og når det er rigtig vådt eller sne bruger jeg mine Viking Slagbjørn II gummistøvler - om vinteren med et par norske uldsokker fra Bråtens fabrikker.
Ingen vabler, fodsvamp eller lignende de sidste mange år :thumbup:
"Religion is stupid anyway. I mean, a virgin gets pregnant by a ghost! You would never get away with that in a divorce court, would you?" ~ Lemmy Kilmister

Besvar