Hjælp til valg af patronbælte

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Hjælp til valg af patronbælte

Indlæg af HappyNanoq » 3. nov 2017, 16:22

Ligner selv én der er gravid i 14. måned, og har intet problem med at gå med patronbælte.

Mest fordi jeg syntes det er en rar måde at have patronerne nemt tilgængeligt på, samt det er en nem og lydløs måde at lade/aflade på, plus det er nemt at skifte til andre hagl hvis det er en anden såt man kommer over til.

Må nok indrømme at jeg er fløjtendes ligeglad med om det er mode eller ej, hvis det er behageligt og har et formål, så bruger jeg det. :thumbup:

At begynde at hægte 5-10 patroner på et våben kan også være træls i længden, og hvis man har gjort sig umage og købt et dejligt ultra-light haglvåben, så går det lidt fløjten at hægte den sparede vægt tilbage på våbnet i form af patroner.

Man behøver heller ikke have flere bælter, og hænge dem som bandoliers så man ligner en mexikansk revolutionær på vej i kamp eller en LMG-skytte :blink:

Og har skam også været med på jagter hvor folk har haft patrontaske med, og hvor også de står og fumler efter patroner - ryster tasken (larmer) eller folk i nye smarte oilskin-antræk som har fyldt lommerne (larmer også).
Det kan endda som oftest høres fra naboposten.

Der hvor jeg syntes det går hen og bliver lidt "pjank", er hvor man har 6 skud på underarmen.
Dét er lige en smule for "Tacticool" for mig. Hehe.




Hvis trådstarter syntes om patronbælter, syntes jeg da bare han skal springe ud i det og se om det virker for ham.
Det koster ikke alverden, og det er så rigeligt en traditionel ting man ikke er uvant med.

Der findes også smarte små plastic- og læder-versioner med kun 6 patroners capacitet som kan sættes i bæltet. Så kan man nøjes med 1-2 af dem og have ekstra i lommen - eller et bælte med 15-20 skuds kapacitet.
Der findes bælter fra 10-15skuds, til 50skuds kapacitet hvor de hænger dobbeltradet.


6skuds til at glide ind over livremmen.
322038.jpg
322038.jpg (5.77 KiB) Vist 1808 gange
8skuds for livrem
377858.jpg
Kan clipses på livrem og hænge klar på posten - evt tages af og i lommen mellem såterne. Evt to forskellige i lommerne, alt efter hvilke patroner (dyr eller fugle) man ønsker at bruge på pågældende såt.
91fuyiIv-+L._SY355_.jpg
91fuyiIv-+L._SY355_.jpg (48.71 KiB) Vist 1808 gange
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Doole
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 260
Tilmeldt: 6. apr 2015, 21:02
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Faxe
Has thanked: 56 times
Been thanked: 55 times

Re: Hjælp til valg af patronbælte

Indlæg af Doole » 3. nov 2017, 23:31

Jeg har lige købt en brugt eastpak hip-bag på dba til 35kr. Skal bruge den til at have patroner i når jeg er på havet.
I anorakken har jeg 7er hagl til aflivning af dykkere, men manglede et sted at have miner 3er hagl.

Hvad siger modepolitiet er det ok ? :???:

Brugeravatar
RKN
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2690
Tilmeldt: 24. okt 2009, 10:09
Interesser: Skydning, Jagt og mad
Geografisk sted: Jammerbugt
Has thanked: 2436 times
Been thanked: 269 times

Re: Hjælp til valg af patronbælte

Indlæg af RKN » 4. nov 2017, 04:45

Kunne ikke drømme om at tage på hagl jagt, uden mit patronbælte. Der hvor jeg kommer på jagt, har 90 procent patronbælte på.
Og jeg tropper gladeligt op, med min camo farvet mossberg halv auto. Plus tøj fra militæret. Har ALDRIG fået en skæv bemærkning om det.
Jeg går på jagt, ikke mode udstilling :thumbup:

Og svar til tråd starter.
Køb en lækkert læder bælte, og du har glæde af det i mange år. Mit eget er over 15 år gammel, og det virker perfekt.
Vedhæftede filer
Resized_20171104_045955.jpeg
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

Besvar