Udvendige kliktårne til VX5-HD

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
CarstenHelmer
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 46
Tilmeldt: 18. jan 2017, 10:35
Interesser: riffelskydning, havjagt
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 2 times

Udvendige kliktårne til VX5-HD

Indlæg af CarstenHelmer » 8. feb 2018, 08:46

Hej,
Har bestilt første riffel og kikkert for et par uger siden (fik jeg sagt jeg glæder mig og kiggeri postkassen hver dag? :biggrin: )
Kikkerten er en VX5-HD 3-15x56. Jeg har set at man på denne kikkert https://www.ebay.com/itm/NightForce-SHV ... 2769338357
kan få udvendige kliktårne til vindjustering og det er umiddelbart ikke noget jeg har set på Leupold eller så mange andre kikkerter, men er det noget man kan få? Tænker det er meget praktisk, hvis man vil træne langdistance og skal lave hyppige korrektioner for vind.

Mvh Carsten

Slettet bruger

Re: Udvendige kliktårne til VX5-HD

Indlæg af Slettet bruger » 8. feb 2018, 12:00

Vent med at drage konklusioner indtil du har skudt et godt stykke tid.
De fleste klikker for højde (og der er udvendigt højdetårn på den du har bestilt) og holder for vind.

CarstenHelmer
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 46
Tilmeldt: 18. jan 2017, 10:35
Interesser: riffelskydning, havjagt
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 2 times

Re: Udvendige kliktårne til VX5-HD

Indlæg af CarstenHelmer » 8. feb 2018, 14:36

ja du har nok ret - jeg har jo ikke skudt meget med riffel men har blot lagt mærke til de mange "youtubere" som skyder på langdistance og de korrigerer for vind konstant ud fra, hvad de har regnet "clicksene" til. Men det var egentlig også bare nysgerrighed for om det på sigt var muligt med et tårn til vind :)

Besvar