Er Harkila støvler virkelig så dårlige ?

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Brugeravatar
Bullitt
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 232
Tilmeldt: 6. feb 2018, 18:53
Interesser: Jagt, hunde og køretøjer
Geografisk sted: Storkbh.
Been thanked: 54 times

Er Harkila støvler virkelig så dårlige ?

Indlæg af Bullitt » 27. apr 2018, 18:38

Har brug for et par nye støvler, og har i den forbindelse overvejet et par Harkila GTX 12 og et par Meindl Dovre Extreme Wide. Harkila får extremt dårlige anmeldelser her på forum. De koster det samme. Har gode erfaringer med et par bukser fra Harkila, men kender det ellers ikke. Er Meindl meget brede - "Wide" ? Skal bruge støvlerne til en hel jagtdag med haretramp, og til det er mine Le Chameau Vierzonord dårlige. Ikke religiøse meninger modtages med kyshånd :smile:

Venlig hilsen Bullitt

1900
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 538
Tilmeldt: 30. sep 2016, 19:18
Interesser: skydning
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 211 times
Been thanked: 124 times

Re: Er Harkila støvler virkelig så dårlige ?

Indlæg af 1900 » 27. apr 2018, 18:48

Harkila er ikke berømt for høj slidstyrke.
Det er Meindl Island Pro til gengæld, og så fås den i W = ekstra bred :smile:

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Er Harkila støvler virkelig så dårlige ?

Indlæg af C-X » 27. apr 2018, 19:14

Meindl Dovre Extreme Wide - de allervarmeste anbefalinger! :thumbup:

Hvis du kan leve med en tung og stiv støvle, så får du en fantastisk beskyttelse af dine fødder og ankler, også med tung belastning. Jeg har brugt mine i fjeld, myr, sne, is og dansk pløjemark, og det er de bedste penge jeg har givet ud på fodtøj, nogensinde. Passer du ordentligt på dem, har du støvler i mange år frem. Nogle vil nok mene den er overkill til dansk brug, men jeg er ikke en af dem... :fun:

Härkila - Haglöf - Ecco og andet Kinaskrammel, ellers tak! Bare kig grundigt på deres samlinger og materialer, du får slet ikke den samme kvalitet for en tilsvarende pris.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Bullitt
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 232
Tilmeldt: 6. feb 2018, 18:53
Interesser: Jagt, hunde og køretøjer
Geografisk sted: Storkbh.
Been thanked: 54 times

Re: Er Harkila støvler virkelig så dårlige ?

Indlæg af Bullitt » 27. apr 2018, 19:52

Er Meindl W meget bred ?

Mvh Bullitt

Brugeravatar
Bullitt
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 232
Tilmeldt: 6. feb 2018, 18:53
Interesser: Jagt, hunde og køretøjer
Geografisk sted: Storkbh.
Been thanked: 54 times

Re: Er Harkila støvler virkelig så dårlige ?

Indlæg af Bullitt » 27. apr 2018, 19:55

Findes Mindle Dovre i alm. bredde og hos hvilken forhan
dler ?

Slettet bruger

Re: Er Harkila støvler virkelig så dårlige ?

Indlæg af Slettet bruger » 27. apr 2018, 19:55

Har et par Harkila - aldrig været tætte
+ læderet revner utrolig meget - og de er passet med originale plejemidler.
Kæft noget lort.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Er Harkila støvler virkelig så dårlige ?

Indlæg af Kleth » 27. apr 2018, 20:18

+1 til Meindl
Jeg har nu haft andre gode støvler end Meindl, men det er og har været de bedste. Dog havde jeg engang i tidernes morgen et par danskproducerede Anders-and støvler med snørrehægter, udstyret med indlæg tilpasset mine fødder og gennemimpregneret med Verners støvlessværte - dem har jeg nok gået mine fødder til i, mere i end jeg nogensinde kommer til at gå i nogen andre støvler.
P.t. Slider jeg også på et par Hanwag, som min vinter- og jagtstøvle. På jagt bruger jeg ellers mest Muckboots og jeg skal prøve mine nye Woodwalker gummistøvler til efterårsjagterne
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2014
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 331 times

Re: Er Harkila støvler virkelig så dårlige ?

Indlæg af Tangloppen » 27. apr 2018, 21:01

Har det sådan med Harkila, at man bør holde sig til det man er god til, og ikke forsøge på at brede sig ud og tilbyde et produkt i alle kategorier. Medmindre man kan levere den samme kvalitet som man er kendt for, i alle kategorier.
Dét kan Harkila ikke just prale af.
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 304 times
Been thanked: 616 times

Re: Er Harkila støvler virkelig så dårlige ?

Indlæg af FrederikF » 27. apr 2018, 21:19

Meindl perfekt, er det bedste jeg har prøvet, men de skal gåes til. Herefter er de simpelthen bare gode - selv med drivvåde støvler er der komfort).

Brugeravatar
ESAF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 993
Tilmeldt: 3. okt 2016, 12:27
Interesser: Gamle våben
Geografisk sted: Nordjylland og Grønland
Has thanked: 171 times
Been thanked: 209 times

Re: Er Harkila støvler virkelig så dårlige ?

Indlæg af ESAF » 28. apr 2018, 07:12

Jeg må tilslutte mig Meindl-koret. Mine Desert FOX støvler er intet mindre end fænomenale. Bruger dem både sommer og vinter og de har gået flere tusinde km på alt fra danske værkstedsgulve til grønlandske fjelde.
Når det er vådt hopper jeg dog i mine viking slagbjørn 2 :thumbup:
"Religion is stupid anyway. I mean, a virgin gets pregnant by a ghost! You would never get away with that in a divorce court, would you?" ~ Lemmy Kilmister

Taby
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 436
Tilmeldt: 8. dec 2006, 08:17
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 66 times
Been thanked: 39 times

Re: Er Harkila støvler virkelig så dårlige ?

Indlæg af Taby » 28. apr 2018, 09:50

Hej

Jeg er så åbenbart en af de eneste der er glad for Harkila. Har 2 par støvler. En let purchstøvle og et par GTX. De er 3 og 2 år gamle og har ikke oplevet problemer med samlinger eller utætheder og de passer perfekt til mine fødder. Til gengæld har jeg haft et par meindl som mine fødder aldrig blev glade for. Måske fordi jeg har høj vrist og bred fod. Men der var garanti for ømme fødder efter en dags jagt. Og de var ikke for små.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Er Harkila støvler virkelig så dårlige ?

Indlæg af C-X » 28. apr 2018, 10:03

Stive såler kræver en vis tilvænning, førend de føles rigtig gode. Fødderne skal ligesom trænes op. Til gengæld giver de bonus, når underlaget bliver hårdt og oppakningen tung.

Høj vrist og bred fod er også mine fødders grundlag for kræsenhed, så du burde også prøve et par Meindl Dovre Extreme Wide, hvis du skal andet og mere end lette ture.

Desert FOX bruger jeg også som sommerstøvle, omend den ikke passer mig helt så godt som Dovre Extreme Wide. Til gengæld fik jeg dem billigt, og de er stadig bedre end så meget andet.

De mest behagelige støvler jeg nogensinde har haft på fødderne var Ecco Biom Hike. De holdt bare ikke til at gå i, endda lette ture på stier, hvilket var alt hvad helbredet kunne overkomme dengang. Støvlerne revende simpelthen i læderet.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Bullitt
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 232
Tilmeldt: 6. feb 2018, 18:53
Interesser: Jagt, hunde og køretøjer
Geografisk sted: Storkbh.
Been thanked: 54 times

Re: Er Harkila støvler virkelig så dårlige ?

Indlæg af Bullitt » 28. apr 2018, 14:04

Skal naturligvis prøve Meindl, men tror faktisk ikke det bliver dem, hvis jeg skal være helt ærlig. Det med en stiv sål og en tung støvle, der skal gåes til, er nok ikke lige mig. Det bliver formentlig ikke nogen af de to støvlemærker. Min støvle skal være let, flexibel og gerne med god stødabsorbering. Desuden skal de være brune og ikke mindst pæne.

Mvh Bullitt

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Er Harkila støvler virkelig så dårlige ?

Indlæg af C-X » 28. apr 2018, 14:24

Det er ikke sålen der skal gåes til, men fødderne der skal tilvænnes. Efter et par ture, er man som regel glad. Nu er Dovre også en, som navnet antyder det, ekstrem støvle, og der er andre modeller i sortimentet.

I det hele taget ville jeg kigge på håndlavede, europæiske støvler, da de simpelthen er toppen kvalitetsmæssigt. Næsten fra Asien stinker af kompromis og markedsføring. Jeg blev selv overrasket, da jeg i sin tid fandt ud af, at mine nye, "danske" Ecco'er var made in China.

Vær grundig, kig efter, se på hvordan samlingerne er lavet og hvor på støvlen. Kig på materialerne og sammenhold med f.eks. Meindl, npr du vælger noget andet. Der er bestemt flere gode mærker, men der er rigtig mange nitter også.

"Postjægere" kan sikkert fint nøjes med Härkila, da de ikke slider sagerne nær så hårdt. Hundefolk, vandrere, militært personel og div. grønne erhverv, stiller helt andre krav.
Hvis jeg skulle vælge nogle støvler til let brug, så ville jeg kigge på mærker rettet hiking, hvor priserne starter langt lavere, og bedre repræsenterer produktets reelle værdi.

Jeg skal ikke nødvendigvis påstå at, Härkila er totalt skod, det er bare et overprissat mærke, der slet ikke lever op til markedsføringen. Selv har jeg uldsokker og gaiters fra Härkila og det er godt grej, også til prisen!
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 918
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 125 times
Been thanked: 262 times

Re: Er Harkila støvler virkelig så dårlige ?

Indlæg af Peter » 29. apr 2018, 07:17

Jeg er også en af de åbenbart heldige, som også har været godt tilfredse med Härkila - dog kun på baggrund af ét par støvler. Men til prisen, synes jeg slet ikke de står på mål til hvad man får.

Hvis man vil have et par lettere støvler, made in Europe, vil jeg gerne slå et slag for italienske Scarpa. Jeg har et par Terra GTX, hvor overdelen er lavet i ét stykke læder, så man slipper for dumme syninger, der går op. Det er ikke en støvle, som skal bruges til extreme, men til alm. dagligdags brug og sommerens kommende bukkepürsch bliver det dem, der sidder på mine fødder. Utrolig behagelige at have på, og så er prisen absolut ikke unfair - jeg tror faktisk, de er billigere end tilsvarende hos konkurrerende mærker.

Brugeravatar
Bullitt
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 232
Tilmeldt: 6. feb 2018, 18:53
Interesser: Jagt, hunde og køretøjer
Geografisk sted: Storkbh.
Been thanked: 54 times

Re: Er Harkila støvler virkelig så dårlige ?

Indlæg af Bullitt » 29. apr 2018, 07:42

Peter skrev:
29. apr 2018, 07:17
Jeg er også en af de åbenbart heldige, som også har været godt tilfredse med Härkila - dog kun på baggrund af ét par støvler. Men til prisen, synes jeg slet ikke de står på mål til hvad man får.

Hvis man vil have et par lettere støvler, made in Europe, vil jeg gerne slå et slag for italienske Scarpa. Jeg har et par Terra GTX, hvor overdelen er lavet i ét stykke læder, så man slipper for dumme syninger, der går op. Det er ikke en støvle, som skal bruges til extreme, men til alm. dagligdags brug og sommerens kommende bukkepürsch bliver det dem, der sidder på mine fødder. Utrolig behagelige at have på, og så er prisen absolut ikke unfair - jeg tror faktisk, de er billigere end tilsvarende hos konkurrerende mærker.
Jeg har to par af deres ruskindssko. De er lækre, men dog meget varme.

Mvh Bullitt

Brugeravatar
Centurion
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 685
Tilmeldt: 30. mar 2008, 15:55
Interesser: Jagt & fiskeri
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 147 times
Been thanked: 85 times

Re: Er Harkila støvler virkelig så dårlige ?

Indlæg af Centurion » 29. apr 2018, 11:20

Peter skrev:
29. apr 2018, 07:17
Jeg er også en af de åbenbart heldige, som også har været godt tilfredse med Härkila - dog kun på baggrund af ét par støvler. Men til prisen, synes jeg slet ikke de står på mål til hvad man får.

Hvis man vil have et par lettere støvler, made in Europe, vil jeg gerne slå et slag for italienske Scarpa. Jeg har et par Terra GTX, hvor overdelen er lavet i ét stykke læder, så man slipper for dumme syninger, der går op. Det er ikke en støvle, som skal bruges til extreme, men til alm. dagligdags brug og sommerens kommende bukkepürsch bliver det dem, der sidder på mine fødder. Utrolig behagelige at have på, og så er prisen absolut ikke unfair - jeg tror faktisk, de er billigere end tilsvarende hos konkurrerende mærker.
Rigtig fint med støvler uden for mange syninger, men man skal lige være klar over, at netop Scarpa Terra GTX's såler ikke holder ret længe til daglig brug på hårdt underlag.
Se her: https://www.geoffjones.com/2012/05/24/4 ... ing-boots/

Men til pürsch er de sikkert super.
"In case of panic: don't panic"

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Er Harkila støvler virkelig så dårlige ?

Indlæg af C-X » 29. apr 2018, 11:25

Som tørt-vejs støvle er Desert FOX ret god og med en mindre stiv sål, men der er jo næsten altid dug,i græsset, om morgenen.
En lav støvle kan kombineres med gaitors og give helt andre egenskaber, f.eks. gennem langt, vådt græs.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

SKBHunter
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 125
Tilmeldt: 31. okt 2007, 23:03
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 35 times
Been thanked: 41 times

Re: Er Harkila støvler virkelig så dårlige ?

Indlæg af SKBHunter » 29. apr 2018, 14:54

Slettet bruger skrev:
27. apr 2018, 19:55
Har et par Harkila - aldrig været tætte
+ læderet revner utrolig meget - og de er passet med originale plejemidler.
Kæft noget lort.
Jeg har desværre haft de samme problemer... Tex membranen er ikke rigtig tæt og læderet tørrer meget hurtigt ud selvom jeg har gjort mit bedste for at mætte det med læderfedt. Jeg køber ikke Härkila fodtøj igen og vil ikke anbefale det til andre.

Generelt ser jeg (i bagklogskabens klare lys) ingen grund til at købe fodtøj fra producenter af jagt udstyr. Køb i stedet fodtøj fra friluftsmærker - gerne tyske! Meindl og Hanwag laver glimrende og holdbart fodtøj!

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 918
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 125 times
Been thanked: 262 times

Re: Er Harkila støvler virkelig så dårlige ?

Indlæg af Peter » 29. apr 2018, 20:14

Centurion skrev:
29. apr 2018, 11:20
Peter skrev:
29. apr 2018, 07:17
Jeg er også en af de åbenbart heldige, som også har været godt tilfredse med Härkila - dog kun på baggrund af ét par støvler. Men til prisen, synes jeg slet ikke de står på mål til hvad man får.

Hvis man vil have et par lettere støvler, made in Europe, vil jeg gerne slå et slag for italienske Scarpa. Jeg har et par Terra GTX, hvor overdelen er lavet i ét stykke læder, så man slipper for dumme syninger, der går op. Det er ikke en støvle, som skal bruges til extreme, men til alm. dagligdags brug og sommerens kommende bukkepürsch bliver det dem, der sidder på mine fødder. Utrolig behagelige at have på, og så er prisen absolut ikke unfair - jeg tror faktisk, de er billigere end tilsvarende hos konkurrerende mærker.
Rigtig fint med støvler uden for mange syninger, men man skal lige være klar over, at netop Scarpa Terra GTX's såler ikke holder ret længe til daglig brug på hårdt underlag.
Se her: https://www.geoffjones.com/2012/05/24/4 ... ing-boots/

Men til pürsch er de sikkert super.
Interessant. Jeg håber, der er mere end 200 km i mine, for det har nok snart rundet...

Niller73
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 130
Tilmeldt: 25. feb 2010, 22:20
Interesser: Jagt, vildt og våben
Geografisk sted: Aarhus, syd på.
Has thanked: 126 times
Been thanked: 17 times

Re: Er Harkila støvler virkelig så dårlige ?

Indlæg af Niller73 » 29. apr 2018, 23:50

Hanwag eller Meindl. :numberone:
En gang Härkila støvler og ALDRIG mere. Jeg holder mig til producenter, der hovedsagligt laver en ting og har gjort det i lang tid og ikke det hele på hylden.
Man ved også godt at hvis restauranten laver Thai/Italiensk så bliver det nok ikke helt så godt som at spise et sted, hvor de kun servere det ene.
Håber du finder noget der er kvalitet og passer foden.
"Barren for panik, angst og almindelig sund fornuft er for lav."

Brugeravatar
Bullitt
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 232
Tilmeldt: 6. feb 2018, 18:53
Interesser: Jagt, hunde og køretøjer
Geografisk sted: Storkbh.
Been thanked: 54 times

Re: Er Harkila støvler virkelig så dårlige ?

Indlæg af Bullitt » 2. maj 2018, 13:18

Så fik jeg set og prøvet nogen forskellige Meindl modeller. Dovre Extreme bliver det med sikkerhed ikke. Det var som at få benet i gips 😄
Model Island var anderledes tiltalende med flexibel sål og lavere skaft. De havde ikke min størrelse, men den blev uden videre snak bestilt hjem uden købsforpligtelse 👍 Både et halvt og et helt nr. større. De var godt polstrede i skaftet. Bare ikke de bliver for varme 🙄 Mon jeg har brug for gaiters, når jeg har jagtbukser med Goretex, forstærkning med molskind og remme for tilsnøring ?

Mvh Bullitt

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Er Harkila støvler virkelig så dårlige ?

Indlæg af 10-22 » 2. maj 2018, 14:35

Centurion skrev:
29. apr 2018, 11:20
Peter skrev:
29. apr 2018, 07:17
Jeg er også en af de åbenbart heldige, som også har været godt tilfredse med Härkila - dog kun på baggrund af ét par støvler. Men til prisen, synes jeg slet ikke de står på mål til hvad man får.

Hvis man vil have et par lettere støvler, made in Europe, vil jeg gerne slå et slag for italienske Scarpa. Jeg har et par Terra GTX, hvor overdelen er lavet i ét stykke læder, så man slipper for dumme syninger, der går op. Det er ikke en støvle, som skal bruges til extreme, men til alm. dagligdags brug og sommerens kommende bukkepürsch bliver det dem, der sidder på mine fødder. Utrolig behagelige at have på, og så er prisen absolut ikke unfair - jeg tror faktisk, de er billigere end tilsvarende hos konkurrerende mærker.
Rigtig fint med støvler uden for mange syninger, men man skal lige være klar over, at netop Scarpa Terra GTX's såler ikke holder ret længe til daglig brug på hårdt underlag.
Se her: https://www.geoffjones.com/2012/05/24/4 ... ing-boots/

Men til pürsch er de sikkert super.
Et lille problem ved Scarpa, er at de er ret smalle i pasformen men ja ellers en rigtig fin støvle.
Er dog selv meget glad Lowa som passer perfekt til mig.
10-22

Slettet bruger

Re: Er Harkila støvler virkelig så dårlige ?

Indlæg af Slettet bruger » 2. maj 2018, 20:48

Niller73 skrev:
29. apr 2018, 23:50
Hanwag eller Meindl. :numberone:
En gang Härkila støvler og ALDRIG mere. Jeg holder mig til producenter, der hovedsagligt laver en ting og har gjort det i lang tid og ikke det hele på hylden.
Man ved også godt at hvis restauranten laver Thai/Italiensk så bliver det nok ikke helt så godt som at spise et sted, hvor de kun servere det ene.
Håber du finder noget der er kvalitet og passer foden.
Jeg vil gå så vidt at sige: engang Harkila aldrig mere Harkila, har haft dårlige eksempler med både bukser og støvler. ( nå ja, det var sgu 2 gange men nu er det også slut. )

SeanLuki
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 39
Tilmeldt: 22. mar 2009, 18:48
Interesser: Jagt, skydning, friluftsliv
Geografisk sted: København
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: Er Harkila støvler virkelig så dårlige ?

Indlæg af SeanLuki » 2. maj 2018, 21:16

Jeg må desværre også tilslutte mig Harkilla bashing koret. Jeg købte for fire-fem år siden et par Harkilla jagtstøvler som erstatning for nogle udslidte Danner boots som jeg havde slidt op. Jeg er aldrig blevet helt venner med støvlerne.. det er lidt svært at sige præcist hvorfor, men de føles ikke helt som de kvalitetsstøvler som prisen ellers ville lægge op til. Syningerne løsnede sig efter relativt kort tid, men det har været til at overkomme. Støvlerne var bestemt ikke vandresistente, hvilket jeg fandt ud af på en rypejagt i Norge og støvlerne kunne heller ikke nå at tørre resten af den jagttur. Jeg har dem stadig og vil nok anvende dem til "lette" opgaver, men tænker at udskifte dem med et par Meindl Engadin som prismæssigt ligger nogenlunde samme sted, men virker som mere solid kvalitet.

Det er også det generelle billede jeg har af Harkilla's udstyr - tøj, tasker osv. at prisniveauet er sat efter at det er "jagtudstyr" og ikke efter det arbejde der er lagt i dem. Generelt vil jeg holde mig fra Harkilla udstyr fremover.
FX-2000 5,5mm m. 3-9x40 Nikko Stirling
Anshütz 1416 lux 22. LR m 3-9x40 Nikon Prostaff EFR
Zafer O/U 12/76
Schultz & Larsen Classic 308. m. 3-12x56 Burris Four X & S&L Superdome dæmper

Besvar