Sigtekikkert - lys til sorte skiver?

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
RenLuft
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 55
Tilmeldt: 20. maj 2018, 17:05
Interesser: Luftgevær 4.5 mm
Geografisk sted: Fyns
Has thanked: 33 times
Been thanked: 25 times

Sigtekikkert - lys til sorte skiver?

Indlæg af RenLuft » 28. maj 2018, 23:57

Hej allesammen.

Skal til at købe min første kikkert - lys i en kikkert virker lidt til at være en overflødig funktion, men er det rart at have når man primært skal skyde på sorte skydeskiver? Det er med luftgevær hvis det har relevans.

Hvad synes i?

Rixen
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3180
Tilmeldt: 4. mar 2007, 15:13
Interesser: ....
Geografisk sted: ....
Has thanked: 80 times
Been thanked: 499 times

Re: Sigtekikkert - lys til sorte skiver?

Indlæg af Rixen » 29. maj 2018, 06:12

Til skydeskiver er det overflødigt. Har kun brugt lyset i mine kikkerter en enkelt gang, under en natjagt på vildsvin. Der var jeg til gengæld glad for det.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Sigtekikkert - lys til sorte skiver?

Indlæg af Kleth » 29. maj 2018, 06:40

Jeg kan se mine Sigtemidler over sorte skiver uden lys og jeg fortrækker at skyde efter meget små mål eks. Hvide skiver med sort eller kulørt centrum, så jeg “mister” ikke trådkorset/sigteprik over store sorte flader.

På 100m skyder jeg oftest efter efter et 1” klistermærke på en IPSC skive eller Hvidt A3/A4. Klistermærkerne er enten et Birchwood Shoot-N-C eller et Birchwood Target Spot. Til luftgevær og Airsoft bruger jeg skiver med enten farver eller med lille center område.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Sigtekikkert - lys til sorte skiver?

Indlæg af LJ » 30. maj 2018, 19:24

Print evt. dine skiver fra nettet, så kan du give dem rødt bullseye, som står i fin kontrast til dit trådkors :smile:

Besvar