Seeland Hawker shell. Erfaringer søges

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
Brugeravatar
Kloster
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 624
Tilmeldt: 6. jul 2008, 17:23
Interesser: skydning og jagt
Geografisk sted: Holstebro.
Has thanked: 185 times
Been thanked: 44 times

Seeland Hawker shell. Erfaringer søges

Indlæg af Kloster » 28. aug 2018, 18:23

Står og mangler lidt nyt fritids/jagt tøj og faldt over dette sæt https://da.seeland.com/da-dk/shop/jagtt ... -100211537

Som ser interessant ud og til en god pris.
Er der nogle af jer der har erfaringer med tøjet?
Kloster.

MMC
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 122
Tilmeldt: 19. sep 2017, 22:02
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 138 times
Been thanked: 50 times

Re: Seeland Hawker shell. Erfaringer søges

Indlæg af MMC » 28. aug 2018, 18:53

Sådan en har jeg.

Den har klaret en tur til Island med alt fra -10 til +7 grader, selvfølgelig med lag-på-lag i form af uldundertøj, bomuld og en fleece. Den har også været på 5 hagljagter i efteråret/vinter, igen med fleece under. Den tager rimelig af for regnen men er ikke en regnjakke. Meb i store træk klarede den det hele fint. Lommerne er skrå foran, men stadig store nok til at holde patronerne uden at jeg var nervøs for at de skulle dratte ud.

Den er tilgengæld langt fra lydløs. Den larmer en del og hætten kan ikke tages af. Da jeg var på grisejagt synes jeg det larmede som en kæmpe der træder på cornflakes hver gang jeg bare drejede hovedet fordi hætten “skramlede” på skægstubbene. Der ville det have været rigtig fint hvis hætten kunne afmonteres.

Tror også der findes mere high-tech skaljakker som er en anelse mere svedtransporterende, men den har gjort det fint for mig. Jeg har en størrelse 60, jeg er 198cm og 105kilo. Den er stor og rummelig, men så er der plads til en tyk fleece under. Snittet er rimelig kropstæt, så føler ikke den blafrer eller er for stor.

Alt i alt er jeg godt tilfreds - til prisen synes jeg den er fin.

Brugeravatar
Kloster
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 624
Tilmeldt: 6. jul 2008, 17:23
Interesser: skydning og jagt
Geografisk sted: Holstebro.
Has thanked: 185 times
Been thanked: 44 times

Re: Seeland Hawker shell. Erfaringer søges

Indlæg af Kloster » 28. aug 2018, 19:47

Tak for svaret. Det er lidt andet end hvad jeg har læst hvor den blev rost for lydløshed, svedtransporterne samt vandtæt. Må ud og prøve og se om det er noget for mig
Kloster.

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1691
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 395 times

Re: Seeland Hawker shell. Erfaringer søges

Indlæg af LJ » 28. aug 2018, 20:23

Jeg har også haft kig på den, lækker softshell...men jeg droppede den pga de stive manchetter.

Kortmentyk
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 729
Tilmeldt: 5. dec 2016, 06:35
Interesser: Riffeljagt, hjemmeladning
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 97 times
Been thanked: 286 times

Re: Seeland Hawker shell. Erfaringer søges

Indlæg af Kortmentyk » 28. aug 2018, 22:59

Jeg syntes det er frygtelig mange penge for en softshelljakke. Jeg kan godt se annoncen er fuld af flotte og rosende ord om vidunderet, men er det ikke bare en softshel med membran?
Jeg ville være nødt til at begå harakiri på stedet med min (discount) jagtkniv hvis jeg fik revet en flænge i jakken, når jeg kravlede op i stigen....
Jeg syntes generelt jagttøj er totalt overpriced......og jeg nægter at hoppe med på vognen, så jeg fortsætter i mine gamle genbrugskludde.

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1691
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 395 times

Re: Seeland Hawker shell. Erfaringer søges

Indlæg af LJ » 28. aug 2018, 23:06

Kortmentyk skrev:
28. aug 2018, 22:59
Jeg syntes det er frygtelig mange penge for en softshelljakke. Jeg kan godt se annoncen er fuld af flotte og rosende ord om vidunderet, men er det ikke bare en softshel med membran?
Jeg ville være nødt til at begå harakiri på stedet med min (discount) jagtkniv hvis jeg fik revet en flænge i jakken, når jeg kravlede op i stigen....
Jeg syntes generelt jagttøj er totalt overpriced......og jeg nægter at hoppe med på vognen, så jeg fortsætter i mine gamle genbrugskludde.
Hvad vil du foreslå af softshell med mebran i stedet?

Kortmentyk
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 729
Tilmeldt: 5. dec 2016, 06:35
Interesser: Riffeljagt, hjemmeladning
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 97 times
Been thanked: 286 times

Re: Seeland Hawker shell. Erfaringer søges

Indlæg af Kortmentyk » 28. aug 2018, 23:30

Ved en hurtig Google-søgning fandt jeg bl.a. en mil-tec hos grejfreak til 549,-. Den var dog uden hætte.

Jeg fik nok udtrykt mig forkert. Jakken er sikkert alletiders, men aldeles for dyr for mig. Skal man have tilsvarende bukser, hærkila strømper og støvler til 2500,- så er man ved at have brugt så mange penge på ekvipering at man kunne komme halvvejs til Polen på en god bukkejagt....

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1691
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 395 times

Re: Seeland Hawker shell. Erfaringer søges

Indlæg af LJ » 29. aug 2018, 07:38

Kortmentyk skrev:
28. aug 2018, 23:30
Ved en hurtig Google-søgning fandt jeg bl.a. en mil-tec hos grejfreak til 549,-. Den var dog uden hætte.

Jeg fik nok udtrykt mig forkert. Jakken er sikkert alletiders, men aldeles for dyr for mig. Skal man have tilsvarende bukser, hærkila strømper og støvler til 2500,- så er man ved at have brugt så mange penge på ekvipering at man kunne komme halvvejs til Polen på en god bukkejagt....
Jeg er slet ikke uenig. Jeg leder efter en god softshell og fiskede efter om du havde fundet et godt alternativ :smile:

Brugeravatar
Kloster
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 624
Tilmeldt: 6. jul 2008, 17:23
Interesser: skydning og jagt
Geografisk sted: Holstebro.
Has thanked: 185 times
Been thanked: 44 times

Re: Seeland Hawker shell. Erfaringer søges

Indlæg af Kloster » 29. aug 2018, 09:11

Kan godt ske jeg snupper en arcteryx gamma mx hoody, den har jeg haft gode erfaringer med. Det er kram!
Kloster.

Besvar