Gode råd om valg af vildtkamera søges.

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
Brugeravatar
Bullitt
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 232
Tilmeldt: 6. feb 2018, 18:53
Interesser: Jagt, hunde og køretøjer
Geografisk sted: Storkbh.
Been thanked: 54 times

Gode råd om valg af vildtkamera søges.

Indlæg af Bullitt » 17. mar 2019, 13:22

Da jeg har langt at køre til mit jagtrevir, har jeg planer om at anskaffe mig et vildtkamera, så jeg kan følge lidt med i, hvad der sker på udvalgte steder af reviret forud for den kommende bukkejagt. Kameraet skal derfor have MMS/email-modul.

1) Der er et ENORMT spænd fra de dyre til de billige. Hvorfor er der det ?

2) Hvis kameraet opfanger ALLE bevægelser, kan det hurtigt blive til mange MMS-er på en dag, eller hvordan fungerer det ?

3) Nogen erfaringer med hvor stort et SIM-kort der skal til ?

ALLE gode råd er velkomne.

Venlig hilsen Bullitt.

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Gode råd om valg af vildtkamera søges.

Indlæg af Langenge » 17. mar 2019, 13:41

Bullitt skrev:
17. mar 2019, 13:22
Da jeg har langt at køre til mit jagtrevir, har jeg planer om at anskaffe mig et vildtkamera, så jeg kan følge lidt med i, hvad der sker på udvalgte steder af reviret forud for den kommende bukkejagt. Kameraet skal derfor have MMS/email-modul.

1) Der er et ENORMT spænd fra de dyre til de billige. Hvorfor er der det ?

2) Hvis kameraet opfanger ALLE bevægelser, kan det hurtigt blive til mange MMS-er på en dag, eller hvordan fungerer det ?

3) Nogen erfaringer med hvor stort et SIM-kort der skal til ?

ALLE gode råd er velkomne.

Venlig hilsen Bullitt.
Blot et par enkelt svar:
Selv de billigste kan indstilles i følsomhed og dermed hvor ofte de filmer/tager billeder/sender beskeder, og ofte synes jeg ikke de er følsomme nok.
Mener du ikke størrelsen på SD-kortet (hukommelseskortet) og ikke størrelsen på SIM?
Hvis du mener SD-kortet, så er det afhængigt af hvor ofte du tilser/tømmer kortet. Jeg kan have et 64GB kørende i flere måneder med både foto og film.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Bullitt
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 232
Tilmeldt: 6. feb 2018, 18:53
Interesser: Jagt, hunde og køretøjer
Geografisk sted: Storkbh.
Been thanked: 54 times

Re: Gode råd om valg af vildtkamera søges.

Indlæg af Bullitt » 17. mar 2019, 13:51

Langenge skrev:
17. mar 2019, 13:41
Bullitt skrev:
17. mar 2019, 13:22
Da jeg har langt at køre til mit jagtrevir, har jeg planer om at anskaffe mig et vildtkamera, så jeg kan følge lidt med i, hvad der sker på udvalgte steder af reviret forud for den kommende bukkejagt. Kameraet skal derfor have MMS/email-modul.

1) Der er et ENORMT spænd fra de dyre til de billige. Hvorfor er der det ?

2) Hvis kameraet opfanger ALLE bevægelser, kan det hurtigt blive til mange MMS-er på en dag, eller hvordan fungerer det ?

3) Nogen erfaringer med hvor stort et SIM-kort der skal til ?

ALLE gode råd er velkomne.

Venlig hilsen Bullitt.
Blot et par enkelt svar:
Selv de billigste kan indstilles i følsomhed og dermed hvor ofte de filmer/tager billeder/sender beskeder, og ofte synes jeg ikke de er følsomme nok.
Mener du ikke størrelsen på SD-kortet (hukommelseskortet) og ikke størrelsen på SIM?
Hvis du mener SD-kortet, så er det afhængigt af hvor ofte du tilser/tømmer kortet. Jeg kan have et 64GB kørende i flere måneder med både foto og film.
Jeg tænker på hvor meget data jeg skal købe til SIM-kortet. Hvis kameraet registrerer en fugl der flyver forbi, så bliver det jo allivevel til noget data.

Mvh Bullitt

Slettet bruger

Re: Gode råd om valg af vildtkamera søges.

Indlæg af Slettet bruger » 17. mar 2019, 13:55

Nogle kameraer kan indstilles så de “ overskriver” på SD kortet - dvs når kortet er fuldt, lægges de nye billeder ovenpå de første - de første er så væk.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Gode råd om valg af vildtkamera søges.

Indlæg af Bofhenator » 17. mar 2019, 14:03

Du mener hvor meget data du skal have på dit abonnement ikke ifm lagring på enheden, er det korrekt forstået?

Jeg ville nappe et abonnement hvor jeg kunne holde øje med forbruget online, for svaret bliver temmelig meget "det kommer an på".
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Bullitt
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 232
Tilmeldt: 6. feb 2018, 18:53
Interesser: Jagt, hunde og køretøjer
Geografisk sted: Storkbh.
Been thanked: 54 times

Re: Gode råd om valg af vildtkamera søges.

Indlæg af Bullitt » 17. mar 2019, 14:21

Bofhenator skrev:
17. mar 2019, 14:03
Du mener hvor meget data du skal have på dit abonnement ikke ifm lagring på enheden, er det korrekt forstået?

Jeg ville nappe et abonnement hvor jeg kunne holde øje med forbruget online, for svaret bliver temmelig meget "det kommer an på".
Ja det er lige præcis størrelsen af SIM-kortet, som jeg tænker på. Er der nogen erfaringer med, hvor meget data man typisk bruger. Der udbydes nemlig forskellige størrelser SIM-kort hos de forskellige forhandlere af vildtkameraer.

Mvh Bullitt

Brugeravatar
Bullitt
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 232
Tilmeldt: 6. feb 2018, 18:53
Interesser: Jagt, hunde og køretøjer
Geografisk sted: Storkbh.
Been thanked: 54 times

Re: Gode råd om valg af vildtkamera søges.

Indlæg af Bullitt » 17. mar 2019, 15:13

Hvor langt rækker føleren på et vildtkamera, og hvor stort et dyr skal der til for at aktivere det ? Hvor tæt skal en gråspurv være på for at aktivere det ?

Mvh Bullitt

Lars M. L.
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 638
Tilmeldt: 9. maj 2005, 14:55
Interesser: Jagt, skydning og jagthunde
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 313 times
Been thanked: 175 times

Re: Gode råd om valg af vildtkamera søges.

Indlæg af Lars M. L. » 17. mar 2019, 15:44

De første gange, hvor du opsætter et kamera, kommer du sikkert til at tage rigtigt mange billeder af græsstrå eller grene, som bevæger sig i vinden.
På mit vildtkamera tager jeg typisk 10 billeder med “støj” for hvert billede af noget levende.

Mvh Lars

Brugeravatar
Bullitt
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 232
Tilmeldt: 6. feb 2018, 18:53
Interesser: Jagt, hunde og køretøjer
Geografisk sted: Storkbh.
Been thanked: 54 times

Re: Gode råd om valg af vildtkamera søges.

Indlæg af Bullitt » 17. mar 2019, 17:57

Lars M. L. skrev:
17. mar 2019, 15:44
De første gange, hvor du opsætter et kamera, kommer du sikkert til at tage rigtigt mange billeder af græsstrå eller grene, som bevæger sig i vinden.
På mit vildtkamera tager jeg typisk 10 billeder med “støj” for hvert billede af noget levende.

Mvh Lars
Hej Lars.

På hvor lang afstand kan dit kamera aktiveres af et stykke råvildt, og på hvor lang afstand kan dit kamera aktiveres af et stykke råvildt, uden at der iøvrigt er for meget "støj" ? Har du SIM-kort ? Hvor meget data bruger du ?

Venlig hilsen Bullitt

Slettet bruger

Re: Gode råd om valg af vildtkamera søges.

Indlæg af Slettet bruger » 17. mar 2019, 19:38

Du bør også tænke på lys/ retning NSØV.
Du kan risikere at solens reflekser på en våd græsmark aktiverer kameraet. ( vi fik en masse total tomme billeder indtil vi kom til at se, at det var på samme tidspunkt + minutfaktor for solen)

Brugeravatar
Bullitt
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 232
Tilmeldt: 6. feb 2018, 18:53
Interesser: Jagt, hunde og køretøjer
Geografisk sted: Storkbh.
Been thanked: 54 times

Re: Gode råd om valg af vildtkamera søges.

Indlæg af Bullitt » 17. mar 2019, 20:04

Nu har jeg googlet lidt mere, og har MÅSKE fundet noget, som jeg tror kan bruges. Det er denne her fætter Bolyguard SG880MK (D). Nogen af jer der har den ? Den er dyr - 2400 kr. Links til forhandler med tilbud modtages :thumbup:

Mvh Bullitt

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Gode råd om valg af vildtkamera søges.

Indlæg af Raptor357 » 17. mar 2019, 21:27

Jeg kan anbefale dig at besøge jagt jakt i kastrup.
Min erfaring med Scoutguard / Bolyguard er at det kan kræve hjælp med opsætningen.
Jeg kan programmere til husbehov og lidt til, men at få sådanne et kamera til at fungere efter hensigten via MMS og e-mail (bedre brugbar billedkvalitet) er ikke bare lige sådan.

Edit:
Real life billederne syntes jeg er bedre end hvad der vises som eksempel.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Bullitt
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 232
Tilmeldt: 6. feb 2018, 18:53
Interesser: Jagt, hunde og køretøjer
Geografisk sted: Storkbh.
Been thanked: 54 times

Re: Gode råd om valg af vildtkamera søges.

Indlæg af Bullitt » 17. mar 2019, 22:01

Raptor357 skrev:
17. mar 2019, 21:27
Jeg kan anbefale dig at besøge jagt jakt i kastrup.
Min erfaring med Scoutguard / Bolyguard er at det kan kræve hjælp med opsætningen.
Jeg kan programmere til husbehov og lidt til, men at få sådanne et kamera til at fungere efter hensigten via MMS og e-mail (bedre brugbar billedkvalitet) er ikke bare lige sådan.

Edit:
Real life billederne syntes jeg er bedre end hvad der vises som eksempel.
Hey Raptor.

Jeg har fundet et tilbud på Bolyguard 880, hvor man blot skal indtaste tlf.nr. og email, hvorefter det skulle køre med tilhørende SIM-kort.

Der er også et system fra SPYPOINT med en app. Kender du det ?

Hvis du skulle vælge nyt vildtkamera idag, hvad ville du så vælge ?

Mvh Bullitt

Brugeravatar
Bullitt
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 232
Tilmeldt: 6. feb 2018, 18:53
Interesser: Jagt, hunde og køretøjer
Geografisk sted: Storkbh.
Been thanked: 54 times

Re: Gode råd om valg af vildtkamera søges.

Indlæg af Bullitt » 18. mar 2019, 09:42

Prøvede lige søgefeltet en gang mere, nu hvor jeg har lært nogen nye ord, og jeg skal da lige love for, at jeg fik svar på mange af mine spørgsmål. Fandt også ud af, hvor jeg IKKE skal købe et vildtkamera, hvis jeg overhovedet skal have et :blink:

Venlig hilsen Bullitt

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Gode råd om valg af vildtkamera søges.

Indlæg af Raptor357 » 18. mar 2019, 19:44

Bullitt skrev:
17. mar 2019, 22:01
Raptor357 skrev:
17. mar 2019, 21:27
Jeg kan anbefale dig at besøge jagt jakt i kastrup.
Min erfaring med Scoutguard / Bolyguard er at det kan kræve hjælp med opsætningen.
Jeg kan programmere til husbehov og lidt til, men at få sådanne et kamera til at fungere efter hensigten via MMS og e-mail (bedre brugbar billedkvalitet) er ikke bare lige sådan.

Edit:
Real life billederne syntes jeg er bedre end hvad der vises som eksempel.
Hey Raptor.

Jeg har fundet et tilbud på Bolyguard 880, hvor man blot skal indtaste tlf.nr. og email, hvorefter det skulle køre med tilhørende SIM-kort.

Der er også et system fra SPYPOINT med en app. Kender du det ?

Hvis du skulle vælge nyt vildtkamera idag, hvad ville du så vælge ?

Mvh Bullitt
Jeg ville vælge det samme. Det er super godt sammenlignet med hvad jeg ellers har set.
Jeg har prøvet at konfigurere via et computer program, skrive direkte i konfigurationsfilen og via bruger interfacet. Jeg gav op og en anden slæbte det ned i butikken hvor det blev fikset.

Kan du ikke afsløre hvor man ikke skal købe? Eller give søge ordene?
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Bullitt
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 232
Tilmeldt: 6. feb 2018, 18:53
Interesser: Jagt, hunde og køretøjer
Geografisk sted: Storkbh.
Been thanked: 54 times

Re: Gode råd om valg af vildtkamera søges.

Indlæg af Bullitt » 18. mar 2019, 20:18

Raptor357 skrev:
18. mar 2019, 19:44
Bullitt skrev:
17. mar 2019, 22:01
Raptor357 skrev:
17. mar 2019, 21:27
Jeg kan anbefale dig at besøge jagt jakt i kastrup.
Min erfaring med Scoutguard / Bolyguard er at det kan kræve hjælp med opsætningen.
Jeg kan programmere til husbehov og lidt til, men at få sådanne et kamera til at fungere efter hensigten via MMS og e-mail (bedre brugbar billedkvalitet) er ikke bare lige sådan.

Edit:
Real life billederne syntes jeg er bedre end hvad der vises som eksempel.
Hey Raptor.

Jeg har fundet et tilbud på Bolyguard 880, hvor man blot skal indtaste tlf.nr. og email, hvorefter det skulle køre med tilhørende SIM-kort.

Der er også et system fra SPYPOINT med en app. Kender du det ?

Hvis du skulle vælge nyt vildtkamera idag, hvad ville du så vælge ?

Mvh Bullitt
Jeg ville vælge det samme. Det er super godt sammenlignet med hvad jeg ellers har set.
Jeg har prøvet at konfigurere via et computer program, skrive direkte i konfigurationsfilen og via bruger interfacet. Jeg gav op og en anden slæbte det ned i butikken hvor det blev fikset.

Kan du ikke afsløre hvor man ikke skal købe? Eller give søge ordene?
Her er en af de tråde jeg har læst/kigget i viewtopic.php?f=2&t=41332&p=420903&hili ... te#p420903

Det firma der nævnes, er lige nøjagtig det, som jeg tænkte på at købe hos :shock:

Mvh Bullitt

Slettet bruger

Re: Gode råd om valg af vildtkamera søges.

Indlæg af Slettet bruger » 18. mar 2019, 21:52

Det forstår jeg slet ikke - Dangate, som er det firma der nævnes i tråden, har jeg handlet hos flere gange og altid fået SUPER service - har heller aldrig hørt og læst andet om firmaet. ( før nu)
Jeg kender andre der har handlet der, både kameraer og gåseudstyr og været supertilfredse.
PS, jeg har intet med firmaet at gøre, ud over at have handlet der ( og gerne gør det igen)

Besvar