Er der nogen som har informationer om at der skulle være en ny type natkikkert på vej ind på markedet ?

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Kristian S
Newbie
Newbie
Indlæg: 1
Tilmeldt: 8. maj 2019, 13:49
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Esbjerg

Er der nogen som har informationer om at der skulle være en ny type natkikkert på vej ind på markedet ?

Indlæg af Kristian S » 8. maj 2019, 13:58

Hej Er der nogen som har informationer om at der skulle være en ny type natkikkert på vej ind på markedet ?

Kikkerteren skulle være en clip on model, som bliver monteret mellem øjet og kikkerten og ikke som vi kender dem i dag, der monteres i forlængelse af kikkerten.
Det skulle være en digital model, som kan optage og så skulle den kunne bruges på mellemlang distanse 150-200 meter i fuld mørke med IA lygte.

Jeg har søgt på nettet og har ikke kunne finde noget ??

MVH Kristian
Senest rettet af Refraktorius 8. maj 2019, 18:08, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Overskrift præciseret

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7707
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Ny natkikkert på markedet

Indlæg af T-REX » 8. maj 2019, 15:28

Den type NV har man kunnet få billigt, fra Kina, i et par år.
nv-digital.jpg
nv-digital.jpg (69.36 KiB) Vist 17204 gange
https://www.aliexpress.com/item/Wireles ... 77495.html

Optagelse er via mobilen.

Men jeg går ud fra, at du leder efter noget, der er lidt mere avanceret.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Torben Dahl
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 542
Tilmeldt: 23. maj 2012, 14:12
Interesser: jagt
Geografisk sted: roslev
Has thanked: 141 times
Been thanked: 92 times

Re: Ny natkikkert på markedet

Indlæg af Torben Dahl » 8. maj 2019, 15:55

jeg har set en fra England med en lille clip on til at montere foran kikkerten,hvor man så bare kigger lige gennem det hele uden en stor skærm,men den kostede og godt 20,000 kr
Blaser R8 Lux grade 4
3006
zeiss victory HT 3-12x56 asv
aimpoint H34s
zeiss victory RF 8x42
zeiss sfl 8x30
blaser f 16 grade 4 12/76
pulsar digex c50
pulsar axion 2 lrf 35 xq
sako finnfire 2 22 LR
leupold freedom rimfire 2-7x33

Sortseer
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 764
Tilmeldt: 17. apr 2014, 06:53
Interesser: Jagt, genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 229 times
Been thanked: 198 times

Re: Er der nogen som har informationer om at der skulle være en ny type natkikkert på vej ind på markedet ?

Indlæg af Sortseer » 8. maj 2019, 18:36

Jeg har skudt med clip-on monteret på okularet (også England, hvor nightvision og thermo er meget udbredt).

Det forlængede kikkerten noget, og var aldeles ubehageligt at skyde med. Heldigvis på en dæmpet 243 - havde det været en udæmpet 270'er eller kraftigere, havde det sgu nok resulteret i et blåt øje :freak:

Tikka243Win
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 25
Tilmeldt: 24. maj 2011, 21:15
Interesser: gravjagt og bukkejagt
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Er der nogen som har informationer om at der skulle være en ny type natkikkert på vej ind på markedet ?

Indlæg af Tikka243Win » 8. maj 2019, 21:45

Det skulle vel aldrig være den der hedder Pard NV007, har ikke set den til salg i Danmark endnu men den kommer sikkert snart og til en rimelig konkurrencedygtige priser i forhold til andre natkikkerter, men om den kan konkurrere på evner og kvalitet aner jeg ikke.

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1451
Tilmeldt: 23. jan 2011, 15:05
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 20 times
Been thanked: 138 times

Re: Er der nogen som har informationer om at der skulle være en ny type natkikkert på vej ind på markedet ?

Indlæg af Cp-Medic » 8. maj 2019, 22:13

+ sindssygt billigt
+skal ikke justere efter montage

-sindsygt billigt
-sidder så langt tilbage at man ikke sidder/ligger ordentligt bag riflen

ikke en god løsning

LarsRas
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 39
Tilmeldt: 30. aug 2015, 22:22
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Er der nogen som har informationer om at der skulle være en ny type natkikkert på vej ind på markedet ?

Indlæg af LarsRas » 30. maj 2019, 13:33

Cp-Medic skrev:
8. maj 2019, 22:13
+ sindssygt billigt
+skal ikke justere efter montage

-sindsygt billigt
-sidder så langt tilbage at man ikke sidder/ligger ordentligt bag riflen

ikke en god løsning
det er ganske enkelt ikke rigtigt. den gør det super godt og langt bedre end kikkerter der koster det 3 dobbelte. det er rigtigt at det er lidt specielt at skyde med men det er ikke noget problem overhovedet hvis man er bare lidt omstillingsvillig..

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1451
Tilmeldt: 23. jan 2011, 15:05
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 20 times
Been thanked: 138 times

Re: Er der nogen som har informationer om at der skulle være en ny type natkikkert på vej ind på markedet ?

Indlæg af Cp-Medic » 30. maj 2019, 14:47

det kan godt være du er imponeret men det er da fakta at den sidder meget langt tilbage og som du selv nævner skal man omstille sig og lige præcis skydning drejer sig om ensartethed/ensartethed/ensartethed. du kan jo også sige til dig selv "er der en grund til at din kikkert ikke sidder 10 cm længere tilbage normalt" :)

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1451
Tilmeldt: 23. jan 2011, 15:05
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 20 times
Been thanked: 138 times

Re: Er der nogen som har informationer om at der skulle være en ny type natkikkert på vej ind på markedet ?

Indlæg af Cp-Medic » 30. maj 2019, 14:49

desuden har jeg ikke udtalt mig om billedkvaliteten så den behøver du ikke sidde og gale op om

MortenV
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 277
Tilmeldt: 3. feb 2013, 09:51
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Jyllinge
Has thanked: 28 times
Been thanked: 35 times

Re: Er der nogen som har informationer om at der skulle være en ny type natkikkert på vej ind på markedet ?

Indlæg af MortenV » 31. maj 2019, 12:06

Kunne det mon være Pard NV007 der tænkes på af spørger?

https://www.huntinglife.net/webshop/209 ... 4xzoom-mm/

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1451
Tilmeldt: 23. jan 2011, 15:05
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 20 times
Been thanked: 138 times

Re: Er der nogen som har informationer om at der skulle være en ny type natkikkert på vej ind på markedet ?

Indlæg af Cp-Medic » 31. maj 2019, 14:42

jeps det er den. "rekylsikker op til 308w" hahaah

Bigfoot
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 263
Tilmeldt: 2. apr 2004, 17:54
Geografisk sted: København
Has thanked: 7 times
Been thanked: 7 times

Re: Er der nogen som har informationer om at der skulle være en ny type natkikkert på vej ind på markedet ?

Indlæg af Bigfoot » 1. jun 2019, 17:59

Nu kan kikkert jo sættes i en montage, som forskyder den lidt fremefter a'la scout, og så er det lettere at have med at gøre... :biggrin:
Bigfoot

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK"

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1451
Tilmeldt: 23. jan 2011, 15:05
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 20 times
Been thanked: 138 times

Re: Er der nogen som har informationer om at der skulle være en ny type natkikkert på vej ind på markedet ?

Indlæg af Cp-Medic » 2. jun 2019, 12:27

bøvlet løsning. hvis man alligevel skal rykke kikkerten langtfrem (hvilket kan være svært med mindre man har en meget lan rail) kunne man ligeså godt købe et rigtigt natsigte fremfor en clip on.

Bigfoot
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 263
Tilmeldt: 2. apr 2004, 17:54
Geografisk sted: København
Has thanked: 7 times
Been thanked: 7 times

Re: Er der nogen som har informationer om at der skulle være en ny type natkikkert på vej ind på markedet ?

Indlæg af Bigfoot » 2. jun 2019, 12:31

Cp-Medic skrev:
2. jun 2019, 12:27
bøvlet løsning. hvis man alligevel skal rykke kikkerten langtfrem (hvilket kan være svært med mindre man har en meget lan rail) kunne man ligeså godt købe et rigtigt natsigte fremfor en clip on.
Pris pris pris. Hvis den billige virker-hvorfor ikke ?? Og desuden er der jo en del, som bruger en riffel KUN til natjagt. Jeg gør feks...
Bigfoot

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK"

Torben Dahl
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 542
Tilmeldt: 23. maj 2012, 14:12
Interesser: jagt
Geografisk sted: roslev
Has thanked: 141 times
Been thanked: 92 times

Re: Er der nogen som har informationer om at der skulle være en ny type natkikkert på vej ind på markedet ?

Indlæg af Torben Dahl » 2. jun 2019, 13:16

jo jo men hvis det er pris bliver det så ikke ligeså dyrt med 2 rifler en med kikkert til dagjagt , og en med pard 007 og kikkert kun til nattejagt ,som at have en riffel med 2 seperate kikkerter,i min verden har du da riflens værdi samt tilladelse samt exstra riffelkikkert at købe separat natkikkert for plus du sparer en tilladelse
Blaser R8 Lux grade 4
3006
zeiss victory HT 3-12x56 asv
aimpoint H34s
zeiss victory RF 8x42
zeiss sfl 8x30
blaser f 16 grade 4 12/76
pulsar digex c50
pulsar axion 2 lrf 35 xq
sako finnfire 2 22 LR
leupold freedom rimfire 2-7x33

Bigfoot
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 263
Tilmeldt: 2. apr 2004, 17:54
Geografisk sted: København
Has thanked: 7 times
Been thanked: 7 times

Re: Er der nogen som har informationer om at der skulle være en ny type natkikkert på vej ind på markedet ?

Indlæg af Bigfoot » 2. jun 2019, 14:27

Folk har tit noget i “skabet” som bare står. Jeg har dedikeret en gammel 8x57 som ikke kostede alverden, og den
Gør jobbet fremragende.
Bigfoot

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK"

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1451
Tilmeldt: 23. jan 2011, 15:05
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 20 times
Been thanked: 138 times

Re: Er der nogen som har informationer om at der skulle være en ny type natkikkert på vej ind på markedet ?

Indlæg af Cp-Medic » 2. jun 2019, 14:39

men hvis det er en dedikeret natriffel, hvorfor så ikke smide et natsigte på istedet for kikkert OG clip on. du kan jo få billige natsigter også

Bygork
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 430
Tilmeldt: 23. dec 2012, 20:15
Interesser: Jagt, våben, historie
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 33 times
Been thanked: 25 times

Re: Er der nogen som har informationer om at der skulle være en ny type natkikkert på vej ind på markedet ?

Indlæg af Bygork » 2. jun 2019, 14:44

Er der nogen der ved om den nye type kikkert er lige så anvendelig til natjagt på en 3-9x40 kikkert, som f.eks. 3-12x56, eller om det stadig betyder en hel del hvilken kikkert den er monteret på ?

Kan man evt. bare anvende den nye clipon som standalone uden anden kikkert ? evt. via hvilken type montage skal så anvendes?

Bigfoot
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 263
Tilmeldt: 2. apr 2004, 17:54
Geografisk sted: København
Has thanked: 7 times
Been thanked: 7 times

Re: Er der nogen som har informationer om at der skulle være en ny type natkikkert på vej ind på markedet ?

Indlæg af Bigfoot » 2. jun 2019, 15:08

Cp-Medic skrev:
2. jun 2019, 14:39
men hvis det er en dedikeret natriffel, hvorfor så ikke smide et natsigte på istedet for kikkert OG clip on. du kan jo få billige natsigter også
Man skal jo hygge med lidt forskelligt... :smile:
Bigfoot

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK"

LarsRas
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 39
Tilmeldt: 30. aug 2015, 22:22
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Er der nogen som har informationer om at der skulle være en ny type natkikkert på vej ind på markedet ?

Indlæg af LarsRas » 15. jun 2019, 15:55

cp-medic : har du prøvet den siden du kan udtale dig så tydeligt om den ? du virker utrolig skråsikker i dine udtalelser dog har de intet hold i den virkelige verden. den er IKKE bøvlet at skyde med, ja den kræver tilvænning men det gør alt natgrej... på mange måder er den faktisk mere behagelig at bruge en både el diablo og black ghost der sidder i den anden ende af kikkerten

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1451
Tilmeldt: 23. jan 2011, 15:05
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 20 times
Been thanked: 138 times

Re: Er der nogen som har informationer om at der skulle være en ny type natkikkert på vej ind på markedet ?

Indlæg af Cp-Medic » 15. jun 2019, 19:24

det siger sig selv at monterer man noget bagpå en kikkert der går 10cm bagud så er det ikke ligeså optimalt som hvis man ikke gør, ellers ville man jo montere sin kikkert 10cm llngere baguse end man gør. nej men jeg har prøvet andre der monteres bagpå og selvfølgelig er. skydestillingen anderledes med det aggregat på, det er jo helt vanvittigt at præve at modargumentere det

LarsRas
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 39
Tilmeldt: 30. aug 2015, 22:22
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Er der nogen som har informationer om at der skulle være en ny type natkikkert på vej ind på markedet ?

Indlæg af LarsRas » 15. jun 2019, 21:19

imponerende at du kan kommentere på noget du ikke har prøvet eller intet ved om. den sidder der hvor man normalt har "eye relief" og jeg har nøjagtig samme afstand til min kikkert med og uden pard'en monteret. det eneste jeg har ændret er at jeg har sænket min skæfteforhøjer 1 cm ca.

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1451
Tilmeldt: 23. jan 2011, 15:05
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 20 times
Been thanked: 138 times

Re: Er der nogen som har informationer om at der skulle være en ny type natkikkert på vej ind på markedet ?

Indlæg af Cp-Medic » 15. jun 2019, 21:47

imponerende at du selv er ekspert når du for få timer siden på facebook selv udtrykker at du kun æige har skudt et par skud med den;)

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1451
Tilmeldt: 23. jan 2011, 15:05
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 20 times
Been thanked: 138 times

Re: Er der nogen som har informationer om at der skulle være en ny type natkikkert på vej ind på markedet ?

Indlæg af Cp-Medic » 15. jun 2019, 21:49

ligesom du også skriver den kræver noget tilvending og at den indbyggede ir lygte nok skal suppleres med en ekstern ir lygte

LarsRas
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 39
Tilmeldt: 30. aug 2015, 22:22
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Er der nogen som har informationer om at der skulle være en ny type natkikkert på vej ind på markedet ?

Indlæg af LarsRas » 16. jun 2019, 09:36

jeg har aldrig nævnt jeg er ekspert men i modsætning til dig har jeg rent faktisk prøvet det jeg udtaler mig om. jeg begriber ikke du hårdnakket kan påstå noget du absolut ingen praktisk erfaring har med. hvad får du ud af det ? jeg har udtalt om det jeg ved noget om, både positivt og negativt, men du knævrer løs om noget du ikke aner en skid om. man skulle næsten tro du havde en vis kommerciel interesse i tingene

Besvar