Side 1 af 1

Viper-flex, fantastisk kundeservice.

: 11. jun 2019, 20:54
af Boryx
Vi er hurtige til at brokke os, når vi får dårlig service - derfor denne positive oplevelse!

Sidste sæson glemte min kammerat sin Viperflex neden for en skydestige en aften i bukkejagten. Da jeg et par uger senere ville sidde i stigen, fandt jeg skydestokken, dog efter at den havde været en tur under brakpudseren fra landmanden.
Skydestokken var meget medtaget, jeg tilbød min kammerat min Viperflex mens jeg ville forsøge at tape, bøje, file, skrue og male den smadrede skydestok. Jeg fik den tapet så den kunne bruges hele efterårssæsonen - dog kunne den ikke længere justeres i højde pga. knubs fra brakpudseren.

I midten af maj ville jeg udbedre den lidt mere permanent og kontaktede Viperflex for reservedele. De bad mig istedet sende skydestokken til dem for at undgå forkerte stumper osv. Som sagt så gjort, GLS og så afsted.
Fem dage senere kom skydestokken retur..... eller dvs. Få dele fra samme skydestok, resten var udskiftet og den er i virkeligheden ligesom ny igen!

Altsammen U/B!! Det kostede mig kun 49,- kr. til GLS....

Den var muligvis dyr fra ny, men pludselig blev det billigt at købe en dyr original fremfor en billig Kina-kopi.

//Bo

Re: Viper-flex, fantastisk kundeservice.

: 11. jun 2019, 23:25
af Hansen-Martin
det service som man kan bruge til noget!

Re: Viper-flex, fantastisk kundeservice.

: 12. jun 2019, 08:42
af High Standard
Super godt at høre og også super godt at du deler det :smile: Tænk på hvor ofte man bruger en masse tid på at finde en leverandør som man kan stole på - den personlige oplevelse når noget er gået galt er altid den bedste indikator på hvordan en leverandør fungerer og her har du ramt guld :smile:

Hilsen

High Standard

Re: Viper-flex, fantastisk kundeservice.

: 12. jun 2019, 17:23
af Sunscale
Så har man lige pludseligt ikke noget imod at betale lidt ekstra, når servicen også er derefter. :thumbup:

Re: Viper-flex, fantastisk kundeservice.

: 12. jun 2019, 19:12
af KKA
Undskyld mig; men jeg synes det er for kulant, at producenten skal betale for en brakpudsers skader på din skydestok.
Selvfølgelig er det fin service; men det kan ingen firmaer leve af....og selv med PRværdien skaber det vel en slags præcedens, der kan være svær at honorere på sigt.

Re: Viper-flex, fantastisk kundeservice.

: 12. jun 2019, 19:15
af Bofhenator
KKA skrev:
12. jun 2019, 19:12
Undskyld mig; men jeg synes det er for kulant, at producenten skal betale for en brakpudsers skader på din skydestok.
Selvfølgelig er det fin service; men det kan ingen firmaer leve af....og selv med PRværdien skaber det vel en slags præcedens, der kan være svær at honorere på sigt.
Jeg tænker producentens cost/benefit analyse er uenig med dig, ellers havde de nok ikke gjort det?

Re: Viper-flex, fantastisk kundeservice.

: 12. jun 2019, 19:20
af Caspian1911
Bofhenator skrev:
12. jun 2019, 19:15
KKA skrev:
12. jun 2019, 19:12
Undskyld mig; men jeg synes det er for kulant, at producenten skal betale for en brakpudsers skader på din skydestok.
Selvfølgelig er det fin service; men det kan ingen firmaer leve af....og selv med PRværdien skaber det vel en slags præcedens, der kan være svær at honorere på sigt.
Jeg tænker producentens cost/benefit analyse er uenig med dig, ellers havde de nok ikke gjort det?
Lidt ligesom når Leupold reparerer min kikkert efter er styrt uden beregning.

Nogle producenter kan måske ligefrem lide deres kunder.

Re: Viper-flex, fantastisk kundeservice.

: 12. jun 2019, 19:38
af Sierra13
Caspian1911 skrev:
12. jun 2019, 19:20
Bofhenator skrev:
12. jun 2019, 19:15
KKA skrev:
12. jun 2019, 19:12
Undskyld mig; men jeg synes det er for kulant, at producenten skal betale for en brakpudsers skader på din skydestok.
Selvfølgelig er det fin service; men det kan ingen firmaer leve af....og selv med PRværdien skaber det vel en slags præcedens, der kan være svær at honorere på sigt.
Jeg tænker producentens cost/benefit analyse er uenig med dig, ellers havde de nok ikke gjort det?
Lidt ligesom når Leupold reparerer min kikkert efter er styrt uden beregning.

Nogle producenter kan måske ligefrem lide deres kunder.
Lige apropos Leupold,

Så gik remmen i stykker på min tidligere svigerfars riffel, det resulterede i riflen faldt til jorden og landende på kikkerten... Gudskelov for det, for selvom kikkerten var hvertfald 10+ år nok nærmere 15 år, så sendte de ham en ny :rock:

Den service har jeg godt nok ikke oplevet med min swarovski, synes squ de er bøvlede. Hvor der er et støvkorn i linsen, fra da den blev samlet. Det skulle vi godt nok slås længe om, førend de ville foretage sig noget

Re: Viper-flex, fantastisk kundeservice.

: 12. jun 2019, 19:41
af C-X
Nogle producenter kan bare godt lide, at gøre noget godt, for at gøre noget godt.

Jeg tænker også, at Boryx er et vellidt menneske, som er, på en eller anden måde, bekendt af producenten. Det skal dog ikke ligge producenten til last, og god service bør altid fremhæves.
Man kan faktisk blive helt glad af, at gå above and beyond, uanset om det koster lidt på bundlinjen eller det bare er one off.

Sådan en fin anbefaling vil da være i min hukommelse, hvis jeg skulle vælge mellem en dansk original og en kinesisk kopi.

Re: Viper-flex, fantastisk kundeservice.

: 12. jun 2019, 21:09
af Boryx
Jeg skal måske retfærdigvis sige, at jeg kun kender producenten fra vores søsterforum VTF.

Har Nielsen Gunparts - Sonic lyddæmpere ikke en tilsvarende garanti?

Re: Viper-flex, fantastisk kundeservice.

: 12. jun 2019, 21:13
af C-X
Snakkehovedet kalder det en fem års no nonsens garanti, så kan man, ved regulær brug, slide den op, så mener han også han har råd til at give en ny. Det vil jo trods alt være dyrt i ammunition.

Re: Viper-flex, fantastisk kundeservice.

: 12. jun 2019, 21:14
af Slettet bruger
Boryx skrev:
12. jun 2019, 21:09
Jeg skal måske retfærdigvis sige, at jeg kun kender producenten fra vores søsterforum VTF.

Har Nielsen Gunparts - Sonic lyddæmpere ikke en tilsvarende garanti?
Jo det har de. Om du så bytter om på dine dæmpere/ sætter for lille på en større kaliber og skyder den i smadder = total selvforskyldt , bytter de uden at kny.

Re: Viper-flex, fantastisk kundeservice.

: 14. jun 2019, 10:52
af Lassescout
Jeg har en 1. generations Viper Flex Journey. Det er den med midtersektioner af kulfiber, der kan skilles ad og lægges i en kuffert. Puha, den var dyr, men fungerer rigtig fint. Nu er der kommet en 2.generation med sådan et håndtag i toppen, så du kan slå den ud med én hånd. Er der nogen der ved om man kan få toppen af 1.gen byttet ud med en 2. gen? Det er godtnok smart at kunne enhåndsbetjene den.

Re: Viper-flex, fantastisk kundeservice.

: 14. jun 2019, 15:09
af 1900
@ Lasse
du må få mit håndtag :smile:
jeg skiftede for at få en større åbningsvinkel og et bredere anlæg til forskæftet.
til gengæld skyndte jeg mig at skrue håndtaget af da jeg bare mener det er til gene i forhold til bare at slå den ud

Re: Viper-flex, fantastisk kundeservice.

: 23. jun 2019, 10:07
af Lassescout
1900 skrev:
14. jun 2019, 15:09
@ Lasse
du må få mit håndtag :smile:
jeg skiftede for at få en større åbningsvinkel og et bredere anlæg til forskæftet.
til gengæld skyndte jeg mig at skrue håndtaget af da jeg bare mener det er til gene i forhold til bare at slå den ud
Det lyder da fint 1900. Jeg sender dig lige adressen over PM. Jeg vil gerne give portoen og en kølig pils ved lejlighed for det.