Aktive høreværn til jagt - input søges

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Aktive høreværn til jagt - input søges

Indlæg af C-X » 24. nov 2019, 16:15

En af mine næste investeringer burde klart være nogle fornuftige høreværn. Jeg har bl.a. kig på MSA Sordin, men det kunne også blive Peltor, eller noget helt tredje.

In Ear ville selvfølgelig være lækkert og Peltor har nogle In-Ear EEP-100 til under 2k Dkr., men de ser ikke rigtig ud som om de er lavet til jagt. Lige under de 4k ligger deres EEP-200, men jeg har ikke hørt for pæne ting om dem (og så er de stadig for dyre).
Udviklingen er nok ikke kommet dertil hvor det er en løsning som har en attraktiv performance/pris ratio, og custom In Ear er udenfor mit budget.

Så med mindre der er noget jeg har overset, er det traditionelle hørebøffet jeg kigger efter. Til baneskydning bruger jeg passive, så det er ikke maksimal dæmpning jeg leder efter.

Jeg bruger normalt ikke høreværn til hagljagt (jaja, ved godt det er lidt dumt, men jeg har ikke haft problemer derved), så det er primært riffeljagt det er tiltænkt.

Budgettet er vel omkring 2k, da det stadig er noget der kan gå i stykker eller blive væk.

Hvad er godt, let og til at holde ud i længere tid, samt stadig har en tilstrækkelig dæmpning?
Og hvor kunne der være de bedste tilbud at finde?
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

AHSV
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 663
Tilmeldt: 19. okt 2007, 11:36
Interesser: Jagt, Fiskeri, Baneskydning
Geografisk sted: København
Has thanked: 21 times
Been thanked: 103 times

Re: Aktive høreværn til jagt - input søges

Indlæg af AHSV » 24. nov 2019, 16:40

Det er ikke bare dumt ikke at bruge høreværn på hagljagt, det er snotdumt :twisted: :razz: Hvor mange skud skyder du på hagljagt kontra riffeljagt?

Jeg har et par Peltor, et par MSA Sordin og et par formstøbte siemens ørepropper. Ørepropperne til 5 k kommer ind i min top 1 over dyre investeringer som jeg ikke får brugt og som jeg på ingen måde kan komme af med igen :cry: Jeg bryder mig ikke om at have dem i ørene, jeg synes ikke at lyden i dem er bedre end i høreværnene og (årsagen til at jeg besluttede mig for at prøve dem) jeg synes bestemt ikke at man kan retningsbestemme lyden bedre med dem end med et par høreværn. Som jeg ser det er deres eneste fordel, at man kan have en hue på når man har dem i ørene - fik jeg i øvrigt nævnt at jeg ikke kan fordrage at gå med hue, synes det klør ulideligt.

Jeg synes at MSA Sordin er lidt behageligere at have på end Peltor. De er også dejligt flade så de kommer aldrig det mindste i karambolage med kolben på haglgeværet når jeg skuldrer. Til gengæld synes jeg måske at mine (oldgamle) Peltor har lidt mere naturtro lyd og knap så meget vindstøj. Jeg har brugt mine MSA mest siden jeg anskaffede dem, men mine Peltor er bestemt ikke dumme (mine Peltor er fra 2008 og ikke topmodellen).

Jeg ville se om jeg kunne komme til at prøve med fingrene (øehm ørene) og så tage dem der passede mig bedst - ørepropper ville jeg end ikke overveje, men vi er alle forskellige og der er sikkert masser herinde der sværger til propper.

Mvh.
Anders

Brugeravatar
Epae
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 8. nov 2018, 20:25
Interesser: Flugt- og riffel-skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 112 times
Been thanked: 244 times

Re: Aktive høreværn til jagt - input søges

Indlæg af Epae » 24. nov 2019, 16:40

Skal de være aktive, altså med batteri og det hele?

Jeg bruger et sæt 2pluxx formstøbte til skydning med haglgevær samt pistol (så både indendørs og udendørs) - og fordi der er akustisk filter i, så er alm tale osv ikke lukket helt af så det er fint muligt at kommunikere med andre.

Det er sådan et sæt her:
https://2pluxx.dk/oerepropper
2PLUXX FULLSHELL HØREVÆRN MED AKUSTISK FILTER (nederst på siden).
De koster 800kr så ikke en formue. Har brugt mine i et par år nu og har intet negativt at sige om dem.
Browning B525 - 12/76
BRNO Special Poldi Electro - 16/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Aktive høreværn til jagt - input søges

Indlæg af C-X » 24. nov 2019, 16:50

Jeps, aktive med batteri og det hele. Jeg jager meget med hørelsen og vil nødig gå glip af noget. Mulighed for tilslutning af radio kunne også være fint, hvis man skulle komme lidt nordpå.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Aktive høreværn til jagt - input søges

Indlæg af PSindrup » 24. nov 2019, 17:22

C-X skrev:
24. nov 2019, 16:50
Jeps, aktive med batteri og det hele. Jeg jager meget med hørelsen og vil nødig gå glip af noget. Mulighed for tilslutning af radio kunne også være fint, hvis man skulle komme lidt nordpå.
jeg bruger Peltor sportstac (eller hvad det nu præcist et de hedder) og de er fantastiske.

De er gode af flere årsager. De varmer ørene (jeg fryser helt vildt om ørerne om vinteren) og du kan skrue op for lyden så det samlede lydindtryk bliver højere end hvis du ikke havde haft høreværn på.

Peter

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Aktive høreværn til jagt - input søges

Indlæg af Bofhenator » 24. nov 2019, 17:23

Jeg er meget glad for mine msa sordin, de er efter ugentligt brug ved at være slidt op efter ca 10 års brug på skydebanen og jagt.

De bliver skiftet ud med et nyt sæt magen til.

Hvis den model du kigger på ikke er født med gel puder er det en "must" opgradering.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Aktive høreværn til jagt - input søges

Indlæg af C-X » 24. nov 2019, 17:25

Tak, de herrer :razz:

Hvordan er lydgengivelsen i de respektive mærker og hvor meget støj/knas/vind samler de med op?
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Aktive høreværn til jagt - input søges

Indlæg af Bofhenator » 24. nov 2019, 17:36

Jeg kan retningsbestemme uden problemer med mine msa, og skrue så højt op at jeg kan høre ting jeg ellers ikke ville kunne.

Vindstøj har jeg ikke opfattet som voldsomt, men jeg har ikke andre modeller at sammenligne med.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Aktive høreværn til jagt - input søges

Indlæg af PSindrup » 24. nov 2019, 19:58

Jeg oplever heller ikke generende vindstøj i mine peltor.

Peter

Brugeravatar
RKN
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2690
Tilmeldt: 24. okt 2009, 10:09
Interesser: Skydning, Jagt og mad
Geografisk sted: Jammerbugt
Has thanked: 2436 times
Been thanked: 269 times

Re: Aktive høreværn til jagt - input søges

Indlæg af RKN » 24. nov 2019, 20:19

Phonak er alle pengene værd. Jeg bed i det sure æble, og smed 5,5 k for et sæt . Har nu haft dem i 5 år, og de er bare super dejlige.
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

SteF_H
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 68
Tilmeldt: 17. maj 2008, 09:50
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordjylland, Hobro
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Aktive høreværn til jagt - input søges

Indlæg af SteF_H » 24. nov 2019, 20:27

Jeg bruger ALTID høreværn på jagt. Og kun ganske sjældent glemmer jeg dem på riffel jagt også.
Når først man har fået tinitus er der ikke nogen grund til at gøre det værre end det er.
Jeg har vænnet mig til at jeg overskruer ikke lyden så syntes ikke jeg er ramt af vindstøjs problemer.

Jeg valgte og sælge den ene nyre og en lunge og købte et par Peltor WS sporttac med Bluetooth i.
De arbejder sammen med tlf og min Icom jagtradio uden problemer.
Tlf og udenoms lyd kan justeres individuelt af hinanden.

Jeg fik så et par GEL ringe på i stedet for de plast nogen der sidder rundt om ørene hvilket gør de sidder RIGTIG godt på ørerne. Slutter mere tæt men er så også en kende varmere.. De gør det også mere behageligt hvis man bruger briller også.
300BLK, 223REM, 260AI, 308 WIN,
Motto:
Fordi jeg kan!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Aktive høreværn til jagt - input søges

Indlæg af C-X » 24. nov 2019, 20:32

RKN skrev:
24. nov 2019, 20:19
Phonak er alle pengene værd. Jeg bed i det sure æble, og smed 5,5 k for et sæt . Har nu haft dem i 5 år, og de er bare super dejlige.
Jeg tror det gerne, men jeg skyder/jager ikke nok til, at kunne retfærdiggøre det overfor min sparegris.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Aktive høreværn til jagt - input søges

Indlæg af C-X » 24. nov 2019, 22:32

SteF_H skrev:
24. nov 2019, 20:27
Jeg bruger ALTID høreværn på jagt. Og kun ganske sjældent glemmer jeg dem på riffel jagt også.
Når først man har fået tinitus er der ikke nogen grund til at gøre det værre end det er.
Jeg har vænnet mig til at jeg overskruer ikke lyden så syntes ikke jeg er ramt af vindstøjs problemer.

Jeg valgte og sælge den ene nyre og en lunge og købte et par Peltor WS sporttac med Bluetooth i.
De arbejder sammen med tlf og min Icom jagtradio uden problemer.
Tlf og udenoms lyd kan justeres individuelt af hinanden.

Jeg fik så et par GEL ringe på i stedet for de plast nogen der sidder rundt om ørene hvilket gør de sidder RIGTIG godt på ørerne. Slutter mere tæt men er så også en kende varmere.. De gør det også mere behageligt hvis man bruger briller også.
Jeg HAR allerede tinitus, men værst under stress.
Bluetooth behøver jeg vist ikke, selv om jeg godt kan se det er smart.

Har bemærket at MSA Sordin Supreme Pro-X markedsføres som værende IP67 og med 5 års garanti, hvilket jo er tillokkende, og de kan bl.a. findes i Finland, til under 1.700,-
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Aktive høreværn til jagt - input søges

Indlæg af 10-22 » 24. nov 2019, 22:54

Jeg har haft flere sæt fra phonak, både alm med filter og aktive og for mig var det ikke et hit.
Jo dem hvor jeg kan kobler min radio til de er fine, men hvis man ikke har brug for radio så er det for bøvlet.
Udover det så forandre din øregang sig, så det som passer nu behøver ikke passe om 5 år.
Heldigvis så har jeg ikke selv betalt for nogle af dem.

Mine peltor comtac dem er jeg til gengæld glade for, selv om de ikke dæmper nok til skydebane brug.
Phonak har nogle unisex skaller som du kan prøve med inden du får taget et aftryk.
De er meget prisvenlige så det var måske en mulighed.
10-22

Brugeravatar
Bullitt
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 232
Tilmeldt: 6. feb 2018, 18:53
Interesser: Jagt, hunde og køretøjer
Geografisk sted: Storkbh.
Been thanked: 54 times

Re: Aktive høreværn til jagt - input søges

Indlæg af Bullitt » 24. nov 2019, 23:24

Indtil videre er jeg glad for mine nye Peltor Sport Tac. De generer mig ikke, når jeg skuldrer, vindstøj har indtil videre ikke generet mig, og lydgengivelsen er fin. De er varme. Især når jeg går igennem. Jeg gav 939 på tilbud.

Mvh Bullitt

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Aktive høreværn til jagt - input søges

Indlæg af Mapzter » 25. nov 2019, 09:38

C-X skrev:
24. nov 2019, 17:25
Hvordan er lydgengivelsen i de respektive mærker og hvor meget støj/knas/vind samler de med op?
Jeg har haft Peltor SportTac og har nu MSA Sordin Supreme Pro X. Der er meget forskel på kvaliteten af lydgengivelsen. MSA Sordin er meget bedre. Vind lagde jeg ikke mærke til i nogen af dem. Mine SportTac døde pga. vand efter en del års brug (5-7 år).
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

AHSV
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 663
Tilmeldt: 19. okt 2007, 11:36
Interesser: Jagt, Fiskeri, Baneskydning
Geografisk sted: København
Has thanked: 21 times
Been thanked: 103 times

Re: Aktive høreværn til jagt - input søges

Indlæg af AHSV » 25. nov 2019, 09:50

Mapzter skrev:
25. nov 2019, 09:38
C-X skrev:
24. nov 2019, 17:25
Hvordan er lydgengivelsen i de respektive mærker og hvor meget støj/knas/vind samler de med op?
Jeg har haft Peltor SportTac og har nu MSA Sordin Supreme Pro X. Der er meget forskel på kvaliteten af lydgengivelsen. MSA Sordin er meget bedre. Vind lagde jeg ikke mærke til i nogen af dem. Mine SportTac døde pga. vand efter en del års brug (5-7 år).
Det er sjovt, jeg har den præcis modsatte opfattelse. Jeg må hjem og gennemføre en decideret head to head test på de to for at finde ud af om jeg snyder mig selv til at tro at Peltors lydgengivelse er bedre.

Mvh.
Anders

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Aktive høreværn til jagt - input søges

Indlæg af PSindrup » 25. nov 2019, 10:07

AHSV skrev:
25. nov 2019, 09:50
Mapzter skrev:
25. nov 2019, 09:38
C-X skrev:
24. nov 2019, 17:25
Hvordan er lydgengivelsen i de respektive mærker og hvor meget støj/knas/vind samler de med op?
Jeg har haft Peltor SportTac og har nu MSA Sordin Supreme Pro X. Der er meget forskel på kvaliteten af lydgengivelsen. MSA Sordin er meget bedre. Vind lagde jeg ikke mærke til i nogen af dem. Mine SportTac døde pga. vand efter en del års brug (5-7 år).
Det er sjovt, jeg har den præcis modsatte opfattelse. Jeg må hjem og gennemføre en decideret head to head test på de to for at finde ud af om jeg snyder mig selv til at tro at Peltors lydgengivelse er bedre.

Mvh.
Anders
Jeg har aldrig haft skyggen af problemer med lydkvaliteten i mine Peltor - hverken tale alle lyde fra naturen.

Peter

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Aktive høreværn til jagt - input søges

Indlæg af C-X » 25. nov 2019, 10:14

Det behøver du heller ikke have haft, Peter. Der er trods alt forskel på at gengive lyden funktionelt og så at give et lækkert lydbillede. Lige nu hæfter jeg mig mest ved vandtætheden. Af en eller anden grund, så synes jeg tit at det regner konstant.

Mit sammenligningsgrundlag er i øvrigt ringe, fra billige, men nogenlunde funktionelle passive høreværn til ældgamle aktive, der ikke var for gode.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Aktive høreværn til jagt - input søges

Indlæg af PSindrup » 25. nov 2019, 10:17

C-X skrev:
25. nov 2019, 10:14
Det behøver du heller ikke have haft, Peter. Der er trods alt forskel på at gengive lyden funktionelt og så at give et lækkert lydbillede. Lige nu hæfter jeg mig mest ved vandtætheden. Af en eller anden grund, så synes jeg tit at det regner konstant.

Mit sammenligningsgrundlag er i øvrigt ringe, fra billige, men nogenlunde funktionelle passive høreværn til ældgamle aktive, der ikke var for gode.
Jeg går ikke i naturren med høreværn på for at høre HiFi :rolf: :giggle:

Stereooplevelsen er fin.

Peter

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Aktive høreværn til jagt - input søges

Indlæg af C-X » 25. nov 2019, 10:39

Men det gør jeg så. Jeg elsker roen og alle de små lyde, samt de historier man kan aflede deraf. Lytter man rigtigt efter, kan man finde ud af, hvad der møder og om man skal være klar til skud eller klar til at være agtpågivende. På den front er jeg ofte foran de fleste, jeg kommer i naturen med.

Så paradokset med at elske lydene og ikke bruge høreværn. Jeg startede med at gå igennem, med eller uden hund, og havde derfor ikke så ofte ild i bøssen, da det egentlig interesserede mig mindre. Bare jagten var god for alle, ikke mindst hundene. Vildtet skal jo ud til skytterne. Riffeljagten kom først med sent og der kom straks lydpotte på den første. Jeg oplever ikke et eller to haglskud som noget generende, men skyder heller ikke high speed patroner eller en særligt kort bøsse.
Måske jeg vil bruge høreværn fast, hvis jeg prøver noget godt.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Mister.30-06
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 205
Tilmeldt: 23. okt 2009, 09:24
Interesser: Riffeljagt - Buejagt
Geografisk sted: Knäred SE - København Ø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 19 times

Re: Aktive høreværn til jagt - input søges

Indlæg af Mister.30-06 » 25. nov 2019, 11:03

C-X skrev:
24. nov 2019, 16:15
Jeg bruger normalt ikke høreværn til hagljagt (jaja, ved godt det er lidt dumt, men jeg har ikke haft problemer derved), så det er primært riffeljagt det er tiltænkt.
Det er så det du betaler for nu, med tinnitus.


Jeg har brugt Peltor SportTac i 12 år (bruger også med lyddæmper), og er tilfreds med dem.


De fleste aktive høreværn kan:

Holde strøm meget længe på 2 stk AAA batterier.
Forstærke lyden.
Tale sammen ved normal stemme.
Retningsbestemme lyd.
Er vandtætte til en hvis grad.
Tilkobles radio (trådløs/kabel)
Lukke af (dæmper) for høj lyd (skud)
If it ain't broken, don't fix it

SAKO 75 .30-06 Spr
Winchester XPR .308 Win
Marlin RZ .22LR
Hausken JD224
Stalon RC

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Aktive høreværn til jagt - input søges

Indlæg af C-X » 25. nov 2019, 11:26

Mister.30-06 skrev:
25. nov 2019, 11:03
C-X skrev:
24. nov 2019, 16:15
Jeg bruger normalt ikke høreværn til hagljagt (jaja, ved godt det er lidt dumt, men jeg har ikke haft problemer derved), så det er primært riffeljagt det er tiltænkt.
Det er så det du betaler for nu, med tinnitus.
Desværre er årsagen nok nærmere et heftigt forbrug, af ALT for høj musik, i en del år. Mine høretelefoner generede ofte andre mennesker i bussen!

Heldigvis er jeg ikke slemt generet af min tinnitus. Dog har jeg fået smag for korte rifler, så nu behøver det ikke blive værre.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1780
Tilmeldt: 2. mar 2011, 18:29
Interesser: Eventyr
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 189 times

Re: Aktive høreværn til jagt - input søges

Indlæg af Sierra13 » 25. nov 2019, 13:16

Jeg har egentlig aldrig affyret noget centralttændt uden at have mindst et par høreværn på, evt høreværn og propper.
Synes godt nok det er for dumt at "lege" på den måde med sin hørelse, den og synet ville jeg nødig undvære!

Jeg bruger MSA Sordin, og er rigtig glad for dem. Men de var heller ikke helt gratis, men igen godt givet ud for god hørelse!
Hvis jeg tager på banen, med især nogle af de hårdere ladede patroner, på en bane hvor der er "skodder" flere meter ud foran mundingen, så tager jeg også gerne bare de billige gule eller et par passive formstøbte ørepropper i øret under koppen :smile:

Mit umiddelbare indtryk er at hvis man vælger det sæt peltor, eller MSA der passer en bedst, så går man ikke helt galt i byen :smile:

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Aktive høreværn til jagt - input søges

Indlæg af PSindrup » 25. nov 2019, 14:37

Jeg huskede da vi øvede haglskydning i forbindelse med jagttegnet at en af pigerne på holdet på ca. 16 år meddelte at hun ikke havde behov for høreværn. Det mente Skydeinstruktøren nok hun havde, for ellers kunne hun ikke skyde sammen med ham. Hans begrundelse: Jeg vil gerne have at du kan høre når din kæreste ømt hvisker dig i øret at han elsker dig. :giggle:

Peter

Besvar