Montering af rødpunkt ovenpå kikkert.

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
Skafferen
Newbie
Newbie
Indlæg: 5
Tilmeldt: 24. dec 2011, 13:25
Interesser: Trykjagt
Geografisk sted: Nordjylland

Montering af rødpunkt ovenpå kikkert.

Indlæg af Skafferen » 10. jan 2020, 23:34

Jeg har einhack montage på kombiriffel, og ny skinne til baser er nødvendig for montering af rødpunkt (Docter tænker jeg). 3500,- kr koster det, så alternativer søges. Er der nogen der har erfaringer med montering af rødpunkt ovenpå kikkert (lidt for fancy på en Ferlach Bock), eller skinne montage på sigteskinne foran kikkert? (Docter Quick Sight tænker jeg her).

ChristianL
Banned
Banned
Indlæg: 42
Tilmeldt: 21. dec 2019, 18:59
Interesser: skydning
Geografisk sted: brønderslev
Has thanked: 1 time

Re: Montering af rødpunkt ovenpå kikkert.

Indlæg af ChristianL » 11. jan 2020, 07:23

Skafferen skrev:
10. jan 2020, 23:34
Jeg har einhack montage på kombiriffel, og ny skinne til baser er nødvendig for montering af rødpunkt (Docter tænker jeg). 3500,- kr koster det, så alternativer søges. Er der nogen der har erfaringer med montering af rødpunkt ovenpå kikkert (lidt for fancy på en Ferlach Bock), eller skinne montage på sigteskinne foran kikkert? (Docter Quick Sight tænker jeg her).
hvorfor ikke montere den i 45 grader ved siden af kikkerten, det gør vi i IPSC riffel

Skafferen
Newbie
Newbie
Indlæg: 5
Tilmeldt: 24. dec 2011, 13:25
Interesser: Trykjagt
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Montering af rødpunkt ovenpå kikkert.

Indlæg af Skafferen » 11. jan 2020, 10:40

Tak for forslaget. Jeg har godt set det og overvejet det lidt, det passer rigtig fint på en IPSC riffel, men er nok lidt for fancy til en gammel bockbüchflinte til fællesjagter.

Patrold
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 161
Tilmeldt: 8. jan 2010, 21:20
Interesser: riffel/hagl / jagt / skydning
Geografisk sted: djursland
Has thanked: 172 times
Been thanked: 23 times

Re: Montering af rødpunkt ovenpå kikkert.

Indlæg af Patrold » 11. jan 2020, 11:06

Jeg tror at du kan bruge det du har .
En EAW adapter

https://www.frankonia.de/p/eaw/adapter- ... pe=gallery

B.C.
Newbie
Newbie
Indlæg: 20
Tilmeldt: 13. mar 2009, 21:27
Interesser: jagt
Geografisk sted: jylland
Been thanked: 2 times

Re: Montering af rødpunkt ovenpå kikkert.

Indlæg af B.C. » 11. jan 2020, 20:06

Du kan da ligeså godt gå hele vejen BB, af med Einhak montagen, skinne på, montage til kikkert og rødpunkt der begge passer på skinnen

Hansen-Martin
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 561
Tilmeldt: 29. jan 2012, 20:26
Interesser: Jagt, Renovering af våben
Geografisk sted: skærbæk
Has thanked: 6 times
Been thanked: 31 times

Re: Montering af rødpunkt ovenpå kikkert.

Indlæg af Hansen-Martin » 12. jan 2020, 00:22

prøv lige og ligge et billede op af uden kikkert, hvor man kan se oppe fra :)
skal der kunne bruges kikkert på den?
evt. findes der skinner der passer i einhak som den kan monteres på, ellers findes der en base der passer i einhak.
en mulighed er igså at fræse to spor i den bagerste del af einhak og så få en montage til doctor der kan klemme der i.
hvis ikke du skal bruge din kikkert, så kan du gøre det du køber en flad montage skruer den på riflen ved at lave et par huller med gevind i og sætte doctor fast. den sidste løsning bruger jeg på min bbf og det er den jeg kommer til og bruge på alle kombi våben, da det er det der giver den absolut laveste montage. og jeg skal ikke bruge kikkert på min da rødpunkt kan bruges ud til 100m. og længere væk skyder jeg ikke på løbende :)

Skafferen
Newbie
Newbie
Indlæg: 5
Tilmeldt: 24. dec 2011, 13:25
Interesser: Trykjagt
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Montering af rødpunkt ovenpå kikkert.

Indlæg af Skafferen » 24. jan 2020, 17:58

Jeg følger B.C's råd og går hele vejen .... når der bliver råd, men tak for alle rådene.

Besvar