Skæfte til customization - MDT LSS Gen2

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
AlexSH
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 26
Tilmeldt: 18. dec 2013, 09:01
Interesser: Jagt/Riffel
Geografisk sted: 6600
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Skæfte til customization - MDT LSS Gen2

Indlæg af AlexSH » 5. feb 2020, 19:42

Jeg leger med tanken om at skulle have en riffel som kan skræddersyes som jeg selv vil have den. Jeg har kigget lidt på MDT LSS Gen 2 skæfte, men for pokker sådan en fætter er dyr her hjemme.

Har folk erfaring med at få sådan noget hjem fra USA? Vil de sende sådan noget og kan det betale sig i forhold til afgift/told?

Jeg har ikke beslutter mig for hvilken riffel det skal være til, men tænker remington 700 eller tikka T3, der kan man få meget udstyr i udlandet.

Inputs modtages. :)

Billede
https://prnt.sc/qy2f4k

Brugeravatar
Bemoni1
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 903
Tilmeldt: 2. jul 2008, 00:53
Interesser: Pistolskydning og Longrange
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 249 times
Been thanked: 216 times

Re: Skæfte til customization - MDT LSS Gen2

Indlæg af Bemoni1 » 5. feb 2020, 20:25

MDT laver nogle RIGTIG gode sager ( sagde manden som har to stk HS3 chassis ) og det er sandt, at de er lidt pebrede herhjemme.
LSS er også et godt valg og skulle jeg lave endnu et set-up, så blev det et LSS gen 2 XL, med skeleton stock og deres eget eget vertical grip, i et Tikka T3x long action i en eller anden magnum kaliber.

Det kan lade sig gøre, at købe direkte fra deres fabrik i Canada og det skærer en del af prisen, samt der har ikke været noget bøvl med myndighederne, de gange jeg har gjort det.
Deres leveringstider er meget rimelige og de svarer prompte på forespørgsler via mail.

Glem Remington, hvis du vil have noget i den retning, så vær forberedt på at du får brug for en uendelig mængde opgraderinger, inden det fungerer efter din hensigt.
Tikka er nærmest plug&play, på alle parametre.
Tikka MDT 4.jpg
Nothing is so permanent as a temporary government program.
Milton Friedman on government regulations.

AlexSH
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 26
Tilmeldt: 18. dec 2013, 09:01
Interesser: Jagt/Riffel
Geografisk sted: 6600
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Skæfte til customization - MDT LSS Gen2

Indlæg af AlexSH » 5. feb 2020, 20:37

Fedt! - Ja hælder egentlig også mest til tikka, men fedt feedback fra en med hands-on experience. :)

Vil prøve at tage kontakt direkte til dem.

SuneHJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 226
Tilmeldt: 1. dec 2015, 15:11
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 35 times
Been thanked: 25 times

Re: Skæfte til customization - MDT LSS Gen2

Indlæg af SuneHJ » 9. okt 2020, 10:38

Bemoni1 skrev:
5. feb 2020, 20:25

Det kan lade sig gøre, at købe direkte fra deres fabrik i Canada og det skærer en del af prisen, samt der har ikke været noget bøvl med myndighederne, de gange jeg har gjort det.
Deres leveringstider er meget rimelige og de svarer prompte på forespørgsler via mail.
Kan du ikke lige uddybe det med forsendelsen direkte fra Canada? MDT siger at de sender med Canada Post og det opfatter jeg som om at det vil blive overdraget til Post Nord til fortoldning, og de kan jo ikke lide våbendele og derfor er der en stor chance for at det hele ryger retur :cry:

Brugeravatar
Bemoni1
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 903
Tilmeldt: 2. jul 2008, 00:53
Interesser: Pistolskydning og Longrange
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 249 times
Been thanked: 216 times

Re: Skæfte til customization - MDT LSS Gen2

Indlæg af Bemoni1 » 9. okt 2020, 13:39

SuneHJ skrev:
9. okt 2020, 10:38
Bemoni1 skrev:
5. feb 2020, 20:25

Det kan lade sig gøre, at købe direkte fra deres fabrik i Canada og det skærer en del af prisen, samt der har ikke været noget bøvl med myndighederne, de gange jeg har gjort det.
Deres leveringstider er meget rimelige og de svarer prompte på forespørgsler via mail.
Kan du ikke lige uddybe det med forsendelsen direkte fra Canada? MDT siger at de sender med Canada Post og det opfatter jeg som om at det vil blive overdraget til Post Nord til fortoldning, og de kan jo ikke lide våbendele og derfor er der en stor chance for at det hele ryger retur :cry:
Den seneste levering fik jeg hjem, her sidste år og den kom til at trække lidt ud, da jeg lige skulle have en importtilladelse til magasiner, men den kom via Canada Post og PostNord og det gik uden problemer, selvom den skulle igennem tolden ( det alene tog så 14 dage.....! ).

Men, skal jeg have noget hjem igen, så bliver det gennem en kontakt i Tyskland.
Nothing is so permanent as a temporary government program.
Milton Friedman on government regulations.

Besvar