Jeg søger lidt inspiration til pürsch støvler

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
Marmelade
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 156
Tilmeldt: 27. jun 2018, 12:59
Interesser: Jagt, riffel, hagl og hund
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 11 times
Been thanked: 34 times

Jeg søger lidt inspiration til pürsch støvler

Indlæg af Marmelade » 17. mar 2020, 12:46

Hej NVF,

Jeg har pt. et par Härkila Big game Boa GTX 8, som dog er alt for varme til foråret/sommeren.
Derfor søger jeg lidt inspiration til, hvilke modeller og mærker jeg skal kigge efter. Støvlerne skal gerne være lette, med en bund så man har føling med underlaget under pürsch osv. Derudover vil de blive brugt til gåture/træning med hunden i terræn, så de må også gerne have en vis holdbarhed.
Har forsøgt at kigge igennem div. tråde allerede, men fandt ikke noget svar på spørgsmålet :smile:

Indtil videre har jeg kigget lidt på Meindl Sahara og Courteney Boots. Har I nogle erfaring med dem og er der andre modeller fra fx Hanwag mm. som jeg burde overveje?
Senest rettet af Refraktorius 26. mar 2020, 09:56, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: overskrift præciseret. Det er jo et spørgsmål du stiller, ikke en vejledning du vil dele. Læs opslaget i small talk
If it flies
It dies

If it hops
It drops

Marmelade
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 156
Tilmeldt: 27. jun 2018, 12:59
Interesser: Jagt, riffel, hagl og hund
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 11 times
Been thanked: 34 times

Re: Inspiration til pürsch støvler

Indlæg af Marmelade » 17. mar 2020, 13:11

Hvis nogle kan anbefale nogle fantastiske såler til støvlerne, så må I også meget gerne komme med gode råd :blink:
If it flies
It dies

If it hops
It drops

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 443 times
Been thanked: 486 times

Re: Inspiration til pürsch støvler

Indlæg af Krung » 17. mar 2020, 14:48

Jeg har købt nogle af dem de udsendte drenge får i overskud. Det er typisk Lowa Dessert eller Meindl Dessert FOX ... eller noget deromkring. På facebook fås de til mellem 800 og 400. De er dejligt luftige. Men de er tungere end nødvendigt og måske for kraftige til dine behov. Men de holder!
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

Marmelade
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 156
Tilmeldt: 27. jun 2018, 12:59
Interesser: Jagt, riffel, hagl og hund
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 11 times
Been thanked: 34 times

Re: Inspiration til pürsch støvler

Indlæg af Marmelade » 17. mar 2020, 15:28

Krung skrev:
17. mar 2020, 14:48
Jeg har købt nogle af dem de udsendte drenge får i overskud. Det er typisk Lowa Dessert eller Meindl Dessert FOX ... eller noget deromkring. På facebook fås de til mellem 800 og 400. De er dejligt luftige. Men de er tungere end nødvendigt og måske for kraftige til dine behov. Men de holder!
Dessert FOX er vidst en længere model af sahara, de minder meget om hinanden hvert fald. Skønt at høre de holder godt ;)
If it flies
It dies

If it hops
It drops

Besvar