Anbefaling af familiebil til jagt, skov og natur

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Brugeravatar
Ingsorsi
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 883
Tilmeldt: 17. nov 2015, 20:49
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde / København
Has thanked: 215 times
Been thanked: 153 times

Anbefaling af familiebil til jagt, skov og natur

Indlæg af Ingsorsi » 25. maj 2020, 22:05

Hej

Jeg efterhånden går en del på jagt og i det hele taget færdes vi hele familien meget i naturen. Derfor overvejer jeg nu at skifte bilen ud med en der er lidt mere terrængående.
Jeg mindes at have set en god tråd om lignende emne engang, men det eneste jeg kan søge mig frem til er en tråd fra 2014 - så mon ikke det er tid til at tage den op igen?

Det jeg kigger efter er en brugt bil som har:


1. Højere frihøjde end alm. bil, så den er bedre egnet til at køre i skoven, på marker, og lign. Det behøver ikke være en 4-hjulstrækker.

2. Stort baggagerum, så der er plads til hundebur, nedlagt vildt, oppakning, m.m.
Har i dag en Ford Focus stationcar. Her er baggagerummet egentlig acceptabel i størrelsen, men så må det heller ikke være mindre. Det må gerne være større.

3. Kører gerne lange ture også bilferier. Derfor er fartpilot samt aircondition eller klimaanlæg et must. Må også gerne have en nogenlunde brændstoføkonomi.

4. Benzin motor. Jeg tror ikke jeg kører nok pr. år til at det giver mening med en diesel.

5. Billig i anskaffelse, forsikring, osv.

6. Max km: Tænker at der i hvert fald skal være 100-200.000 km tilbage i den.

Egentlig vil jeg foretrække en bil som er mindst fra før 2015 eller måske tidligere af den grund, at jeg har en aversion imod al det computergrej der sættes i nye biler. Jeg har ikke brug for at bilen kan køre sig selv eller selv kan parkere og alt det der. Som jeg ser det er det bare unødig kompleksitet der koster penge og som bliver forældet langt langt hurtigere end mekanikken og som bare risikerer at gå i stykker og forårsage dyre reparationer. Jeg har fuld forståelse for at nogen gerne vil have det. Og jeg vil heller ikke sige, at der ikke MÅ være den slags, men det er bestemt ikke noget der er et must og ikke noget jeg tillægger værdi.


Budget ved jeg ikke helt endnu. Jeg er egentlig åben alt efter hvad jeg kan få.

Kan man lave en anbefaling hvis nu budgettet hedder hhv.:

> 100.000 kr

> 150.000 kr

> 200.000 kr

Hvis budgettet skal være højere end det, så vil jeg nok bare droppe projektet eller evt. købe en ny bil.


Jeg glæder mig til at høre jeres erfaringer og anbefalinger.

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 585 times
Been thanked: 1030 times

Re: Anbefaling af familiebil til jagt, skov og natur

Indlæg af HR » 25. maj 2020, 22:12

... en berlingo på et sæt nokian all weather.
HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Anbefaling af familiebil til jagt, skov og natur

Indlæg af Flugteren » 25. maj 2020, 22:22

HR skrev:
25. maj 2020, 22:12
... en berlingo på et sæt nokian all weather.
HR
En sådan bil viser også til alle andre mænd, at man i alt fald ikke behøver kompensere for noget ved at køre stor BMW. Man vil automatisk blive anset for at være Alpha-hannen på kontoret. I myldretiden giver andre plads, for en mand med så store juveler skal frem!

:rolf:

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 304 times
Been thanked: 616 times

Re: Anbefaling af familiebil til jagt, skov og natur

Indlæg af FrederikF » 25. maj 2020, 22:41

Min varmeste anbefaling går på en som denne her. Den lever op til alt (undtagen at være en benziner.)
Det er den mest økonomiske bil jeg har haft i mange år (9km/l).
Som bus koster den 2000 om året.
J80 modellerne som denne har faste aksler og hvis denhæves 3-5 tommer som min, så kører de i ekstremt terræn.
Men smag og opfattelser af “økonomisk, fornuftigt, god plads etc er jo forskellig”
697D8545-7693-4E17-956A-856FA8D12635.jpeg

Kortmentyk
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 729
Tilmeldt: 5. dec 2016, 06:35
Interesser: Riffeljagt, hjemmeladning
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 97 times
Been thanked: 286 times

Re: Anbefaling af familiebil til jagt, skov og natur

Indlæg af Kortmentyk » 25. maj 2020, 23:50

Flugteren skrev:
25. maj 2020, 22:22
HR skrev:
25. maj 2020, 22:12
... en berlingo på et sæt nokian all weather.
HR
En sådan bil viser også til alle andre mænd, at man i alt fald ikke behøver kompensere for noget ved at køre stor BMW. Man vil automatisk blive anset for at være Alpha-hannen på kontoret. I myldretiden giver andre plads, for en mand med så store juveler skal frem!

:rolf:
Jeg var super glad for min berlingo/børnecontainer..... Den kan jeg godt savne. Der var både plads til at ordne den småkvabsede kone på bagsædet og køre døde dyr hjem i bagagerummet og man skulle ikke være bange for lidt pletter på betrækket.....fra hverken det ene eller det andet :rolf: :razz:
Jooo den bil er fuld af minder........ og DNA :blink:

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3734
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 644 times
Been thanked: 658 times

Re: Anbefaling af familiebil til jagt, skov og natur

Indlæg af BentxBetjent » 26. maj 2020, 06:11

Kortmentyk skrev:
25. maj 2020, 23:50

Jooo den bil er fuld af minder........ og DNA :blink:
:shock: :shock: :getout:

Note to one self...... bare hvis den nu skulle komme i køb og salg på NVF.. :rolf:
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 821 times
Been thanked: 429 times

Re: Anbefaling af familiebil til jagt, skov og natur

Indlæg af 458hunter » 26. maj 2020, 07:21

Jeg kører en Seat Leon ST Excellence - den har ret god frihøjde og er samtidig en rigtig godt langtursbil. Dejligt stort bagagerum. Skoda Octavia er samme undervogn bare sat blødere op og med endnu mere bagagerum.

De laver også en 4wd version, men jeg er kommet igennem ting i min som jeg ikke ville udsætte en bil for med vilje (meget blødt skovspor).

Min er en 2.0 TDI med DSG (ikke DQ200 i den store benzin og diesel) og den skulle efter sigende være klippe solid.

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Anbefaling af familiebil til jagt, skov og natur

Indlæg af LJ » 26. maj 2020, 09:07

FrederikF skrev:
25. maj 2020, 22:41
Min varmeste anbefaling går på en som denne her. Den lever op til alt (undtagen at være en benziner.)
Det er den mest økonomiske bil jeg har haft i mange år (9km/l).
Som bus koster den 2000 om året.
J80 modellerne som denne har faste aksler og hvis denhæves 3-5 tommer som min, så kører de i ekstremt terræn.
Men smag og opfattelser af “økonomisk, fornuftigt, god plads etc er jo forskellig”
697D8545-7693-4E17-956A-856FA8D12635.jpeg
Der er et eller andet over landcruisere, lækker bil.
Hvordan er reglerne med busser mht at rykke sæder ud?
Er det tilladt i større eller mindre grad?

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 304 times
Been thanked: 616 times

Re: Anbefaling af familiebil til jagt, skov og natur

Indlæg af FrederikF » 26. maj 2020, 09:59

Ved ikke om de må rykkes ud - tvivler.
Men når de lægges ned, så er der plads til mere end en hjort i bag.
Og har en vildt bære plade til montering i bag, her kan smides et par hjorte også så blodet holdes ude af bilen.
Har ikke haft brug for at fjerne sæder.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Anbefaling af familiebil til jagt, skov og natur

Indlæg af Fast Fumble » 26. maj 2020, 10:14

Chrstn_Olsen skrev:
26. maj 2020, 07:21
Jeg kører en Seat Leon ST Excellence - den har ret god frihøjde og er samtidig en rigtig godt langtursbil. Dejligt stort bagagerum. Skoda Octavia er samme undervogn bare sat blødere op og med endnu mere bagagerum.

De laver også en 4wd version, men jeg er kommet igennem ting i min som jeg ikke ville udsætte en bil for med vilje (meget blødt skovspor).

Min er en 2.0 TDI med DSG (ikke DQ200 i den store benzin og diesel) og den skulle efter sigende være klippe solid.
Jeg har engang kørt min Renault Megane gennem en mødding (ja, det var et uheld), men jeg vil absolut kke anbefale bilen til dit behov!
LandCruiseren rammer fuldstændig forbi OP's kriterier.
Godt, så har vi to biler der ikke egner sig.
Seat Leon / Skoda Octavia / VW Golf er nok bedste bud indtil nu, men det er jo egentlig bare en ret almindelig familiebil-platform. Er der ikke noget som er bedre egnet?
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Luminous ham
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 112
Tilmeldt: 21. apr 2015, 08:57
Interesser: Purschjagt
Geografisk sted: Østsjælland
Has thanked: 29 times
Been thanked: 27 times

Re: Anbefaling af familiebil til jagt, skov og natur

Indlæg af Luminous ham » 26. maj 2020, 10:32

Octavia 4x4 frihøjde = 14 cm, Octavia Scout frihøjde = 18 cm (iflg wikipedia), Subaru Forester = 22 cm.

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 821 times
Been thanked: 429 times

Re: Anbefaling af familiebil til jagt, skov og natur

Indlæg af 458hunter » 26. maj 2020, 10:47

Fast Fumble skrev:
26. maj 2020, 10:14
Chrstn_Olsen skrev:
26. maj 2020, 07:21
Jeg kører en Seat Leon ST Excellence - den har ret god frihøjde og er samtidig en rigtig godt langtursbil. Dejligt stort bagagerum. Skoda Octavia er samme undervogn bare sat blødere op og med endnu mere bagagerum.

De laver også en 4wd version, men jeg er kommet igennem ting i min som jeg ikke ville udsætte en bil for med vilje (meget blødt skovspor).

Min er en 2.0 TDI med DSG (ikke DQ200 i den store benzin og diesel) og den skulle efter sigende være klippe solid.
Jeg har engang kørt min Renault Megane gennem en mødding (ja, det var et uheld), men jeg vil absolut kke anbefale bilen til dit behov!
LandCruiseren rammer fuldstændig forbi OP's kriterier.
Godt, så har vi to biler der ikke egner sig.
Seat Leon / Skoda Octavia / VW Golf er nok bedste bud indtil nu, men det er jo egentlig bare en ret almindelig familiebil-platform. Er der ikke noget som er bedre egnet?
Det bliver altid et kompromis - hvor det skal lande afhænger jo af hvilke kriterier der tæller højest. Jeg kører 90-95% vej, so jeg lader ikke de sidste % diktere valget af bil. Den ret gode frihøjde gør at den klarer de små udfordringer på jagt jeg kommer ud for. Det betyder så at nogle spor må jeg lade være at bruge. Men hvis den skal have 4x4, ekstra frihøjde mv, så går det ud over vejegenskaber, økonomi (både anskaffelse og brændstof) mv. Så man må jo vælge, når økonomien ikke er til en Audi A6 Allroad :)

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 304 times
Been thanked: 616 times

Re: Anbefaling af familiebil til jagt, skov og natur

Indlæg af FrederikF » 26. maj 2020, 11:02

Frihøjde på landcruiser med standard hjul/undervogn er 28cm (de fleste er vel løftet til 35-40cm)

Brugeravatar
Marc
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 15. maj 2009, 13:11
Interesser: Jagt, våben & detektor
Geografisk sted: Sønderjylland.
Has thanked: 45 times
Been thanked: 173 times

Re: Anbefaling af familiebil til jagt, skov og natur

Indlæg af Marc » 26. maj 2020, 11:03

Hvad med noget VW Tiguan, Nissan Qashqai, Suzuki Grand Vitara,Toyota Rav4, eller noget i den stil?

Jeg har selv en ældre version af sidstnævnte, 2002, og er rigtig glad for den.
Vi er alle i rendestenen, men nogle af os kigger mod stjernerne.

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Anbefaling af familiebil til jagt, skov og natur

Indlæg af 308 W » 26. maj 2020, 11:14

Skoda Yeti opfylder næsten dine krav. Bagagerummet er måske lidt småt...
Vedhæftede filer
Screenshot_20200526_111217_dk.releaze.android.bilbasen.jpg

DB89
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 849
Tilmeldt: 22. sep 2012, 19:13
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 97 times
Been thanked: 119 times

Re: Anbefaling af familiebil til jagt, skov og natur

Indlæg af DB89 » 26. maj 2020, 12:28

Dacia Duster?

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 78 times

Re: Anbefaling af familiebil til jagt, skov og natur

Indlæg af Cpt » 26. maj 2020, 12:40

Subaru forrester er en fed bil og kan mere i terræn end de andre SUVer

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Anbefaling af familiebil til jagt, skov og natur

Indlæg af Greyberd63 » 26. maj 2020, 12:47

Test fra 2016 af SUV'er, da det lyder som om det er det er SUV'er du leder efter :smile:

https://jyllands-posten.dk/premium/guid ... aiklassen/

Mvh
Grey

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Anbefaling af familiebil til jagt, skov og natur

Indlæg af LJ » 26. maj 2020, 13:00

Fast Fumble skrev:
26. maj 2020, 10:14
Chrstn_Olsen skrev:
26. maj 2020, 07:21
Jeg kører en Seat Leon ST Excellence - den har ret god frihøjde og er samtidig en rigtig godt langtursbil. Dejligt stort bagagerum. Skoda Octavia er samme undervogn bare sat blødere op og med endnu mere bagagerum.

De laver også en 4wd version, men jeg er kommet igennem ting i min som jeg ikke ville udsætte en bil for med vilje (meget blødt skovspor).

Min er en 2.0 TDI med DSG (ikke DQ200 i den store benzin og diesel) og den skulle efter sigende være klippe solid.
Jeg har engang kørt min Renault Megane gennem en mødding (ja, det var et uheld), men jeg vil absolut kke anbefale bilen til dit behov!
LandCruiseren rammer fuldstændig forbi OP's kriterier.
Godt, så har vi to biler der ikke egner sig.
Seat Leon / Skoda Octavia / VW Golf er nok bedste bud indtil nu, men det er jo egentlig bare en ret almindelig familiebil-platform. Er der ikke noget som er bedre egnet?
Du skulle da næsten bare have ladet den stå i den :fun:

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Anbefaling af familiebil til jagt, skov og natur

Indlæg af Fast Fumble » 26. maj 2020, 14:37

LJ skrev:
26. maj 2020, 13:00
Fast Fumble skrev:
26. maj 2020, 10:14
Jeg har engang kørt min Renault Megane gennem en mødding (ja, det var et uheld), men jeg vil absolut kke anbefale bilen til dit behov!
Du skulle da næsten bare have ladet den stå i den :fun:
Det var også tæt på!
Det var et uheld. Bilen var vel 3 år gammel, og jeg ville skyde genvej til en fest, fordi jeg var sent på den. Og okay, skulle nok også imponere en kollega der var med, med mine imponerende bil-evner på markveje. En kurve hen over en bakketop gik lidt friskt til, så da jeg opdagede, at den mødding der plejede at grænse op til markvejen, var flydt betydeligt over, og nu dækkede HELE markvejen, og et stykke ind på marken på den anden side, var det for sent. Jeg havde et split-sekund til at træffe en beslutning, så jeg gik et gear op, og klampen i bund. (Mødding er blødt, det er der ikke meget bid i). Jeg kom igennem, men måtte lynhurtigt ty til viskere og sprinkler, for at kunne se hvor jeg kørte. Vi kom til fest, og ... vakte lidt opsigt, med den let dekorerede bil, som stank helt sindssygt.
Den stank i flere måneder, for det var umuligt at få vasket det lort (!) væk igen. Det var overalt. Motorrum, undervogn, alle steder.

Derudover VAR det faktisk en lortebil. Den kørte godt, og var praktisk og komfortabel, men der var hele tiden noget der gik i stykker. Da den var 5 år gammel, skiftede jeg den ud, fordi den kostede kassen i service og reparationer. Siden har jeg kørt Tysk.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Anbefaling af familiebil til jagt, skov og natur

Indlæg af LJ » 26. maj 2020, 16:20

Fast Fumble skrev:
26. maj 2020, 14:37
LJ skrev:
26. maj 2020, 13:00
Fast Fumble skrev:
26. maj 2020, 10:14
Jeg har engang kørt min Renault Megane gennem en mødding (ja, det var et uheld), men jeg vil absolut kke anbefale bilen til dit behov!
Du skulle da næsten bare have ladet den stå i den :fun:
Det var også tæt på!
Det var et uheld. Bilen var vel 3 år gammel, og jeg ville skyde genvej til en fest, fordi jeg var sent på den. Og okay, skulle nok også imponere en kollega der var med, med mine imponerende bil-evner på markveje. En kurve hen over en bakketop gik lidt friskt til, så da jeg opdagede, at den mødding der plejede at grænse op til markvejen, var flydt betydeligt over, og nu dækkede HELE markvejen, og et stykke ind på marken på den anden side, var det for sent. Jeg havde et split-sekund til at træffe en beslutning, så jeg gik et gear op, og klampen i bund. (Mødding er blødt, det er der ikke meget bid i). Jeg kom igennem, men måtte lynhurtigt ty til viskere og sprinkler, for at kunne se hvor jeg kørte. Vi kom til fest, og ... vakte lidt opsigt, med den let dekorerede bil, som stank helt sindssygt.
Den stank i flere måneder, for det var umuligt at få vasket det lort (!) væk igen. Det var overalt. Motorrum, undervogn, alle steder.

Derudover VAR det faktisk en lortebil. Den kørte godt, og var praktisk og komfortabel, men der var hele tiden noget der gik i stykker. Da den var 5 år gammel, skiftede jeg den ud, fordi den kostede kassen i service og reparationer. Siden har jeg kørt Tysk.
...men okay....fed historie at kunne fortælle! :fun:
Ja, de er godt nok hjemsøgt af fejl og mangler. Der skal næsten skiftes en fjeder eller 2 for hvert olieskift ha ha.

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 585 times
Been thanked: 1030 times

Re: Anbefaling af familiebil til jagt, skov og natur

Indlæg af HR » 26. maj 2020, 17:48

Yetien er nok den der kommer tættest på kriterierne. Der er forbløffende lidt plads i vitara/RAV/qashakajk (et eller andet) klassen. En mulighed hvis man ikke har maskulinitet til at bære en berlingo er en VW caddy. Jeg syntes bare den kører lidt for meget som en varevogn fra 1980.

Jeg stod i samme situation sidste år, men endte med to biler i stedet. Den ene er en Astra st.car, hvor hele familien plus hunde kan være med lidt god vilje. Den anden er en lille zusuki ignis (sex appeal som en berlingo). Suzukien har fået fjernet bagsæderne og har nu fint plads til 3 labradors plus hvad to mand ellers skal bruge for at have en god dag i efterårsskoven (minus den småkvabsede). Kørt 87kkm og købt for 18kkr. Årlig afgift og ansvarsforsikring absolut til at håndtere. Og så kan jeg komme på jagt selvom der skal køres unger til fodbold.
HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Brugeravatar
FBN
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1065
Tilmeldt: 8. dec 2013, 19:49
Interesser: Alt med/om våben :-)
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 213 times

Re: Anbefaling af familiebil til jagt, skov og natur

Indlæg af FBN » 26. maj 2020, 18:31

Pas på med de små benzin motor i tunge biler,
de er ikke så holdbare.

Ville købe en familie bil og så en
Lada Niva eller hvad det nu er den hedder,
russerne vælte rundt over alt i dem, og trækker
næsten deres kampvogne fri med dem :rock:
MVH Frank.
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Anbefaling af familiebil til jagt, skov og natur

Indlæg af LJ » 26. maj 2020, 18:35

FBN skrev:
26. maj 2020, 18:31
Pas på med de små benzin motor i tunge biler,
de er ikke så holdbare.


Ville købe en familie bil og så en
Lada Niva eller hvad det nu er den hedder,
russerne vælte rundt over alt i dem, og trækker
næsten deres kampvogne fri med dem :rock:
Hvilke mener du?

Brugeravatar
FBN
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1065
Tilmeldt: 8. dec 2013, 19:49
Interesser: Alt med/om våben :-)
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 213 times

Re: Anbefaling af familiebil til jagt, skov og natur

Indlæg af FBN » 26. maj 2020, 18:58

Uha der er mange

Vw/Skoda/Audi/Seat 1,4 tfsi
Ford 1,0 specielt eco boost 100-110-125 hk
Dasia, Renault 0,9 tec
PSA gruppen 1,0

Men gælder generelt alle bil mærker.

Man kan afhjælpe meget ved at skifte olie mellem
8000-15000 km alt efter om der er korte eller langture
det gælder også de større motor 30000-60000 mellem
olie skift duer ikke, jo så længe der er garanti holder
det nok men så går det tit galt....
LJ skrev:
26. maj 2020, 18:35
FBN skrev:
26. maj 2020, 18:31
Pas på med de små benzin motor i tunge biler,
de er ikke så holdbare.


Ville købe en familie bil og så en
Lada Niva eller hvad det nu er den hedder,
russerne vælte rundt over alt i dem, og trækker
næsten deres kampvogne fri med dem :rock:
Hvilke mener du?
MVH Frank.
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!

Besvar