Waders til Voksne Mænd

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
Carraro
Newbie
Newbie
Indlæg: 17
Tilmeldt: 12. nov 2015, 17:21
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nibe
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Waders til Voksne Mænd

Indlæg af Carraro » 12. sep 2020, 11:51

Hej alle

Nu har jeg endelig lykkedes med at få mit jagttegn. Men da jeg ikke umiddelbart har adgang til jagt på landjorden og hunden mangler et par år før den er klar har jeg overvejet pramjagt.

Kan dog de Waders er nødvendige og da jeg er rimelig defekt bygget med str 50 på fødderne og generelt lange lemmer er det rimeligt udfordrende at finde sådanne ting til fornuftig pris for at prøve tingene af.

Så er der nogen herinde der har erfaringer med nogle modeller som måske kan bruges til en lang person. Jeg har egentlig fundet nogle i USA men synes 500 dollars plus fragt er jo en god slat penge og ligge på bordet.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7568
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 909 times

Re: Waders til Voksne Mænd

Indlæg af Raptor357 » 12. sep 2020, 14:34

Jeg mener jeg gav 1600kr for mine ved et udsalg. Det var mindst 50% nedsat fra skilte prisen.
Hvis du ikke også er godt polstret så kan du måle dig selv op grundigt og købe efter det.
Jeg syntes 500$ måske er ok hvis de er gode og passer. Jeg har brugt shopusa før de holdte op med at ville sende projektiler.
Da jeg købte vaders i sin tid gik jeg efter en model med gummi sål, jeg er i dag glad for at have filtsål, så er bunden ikke så glat. Jeg ved ikke om amerikanerne bruger filtsåler.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7719
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: Waders til Voksne Mænd

Indlæg af T-REX » 14. sep 2020, 16:31

Cabela's har i str 15/51, til US$ 250
https://www.cabelas.com/shop/en/cabelas ... rs-for-men

Problemet er så, at de ikke vil levere, til GDPR Lande.
Men du kan sikkert få leveret til Shop USA eller ligende, hvis du betaler, med PayPal.


Jeg ved ikke hvor gode disse er: https://billig-arbejdstoj.dk/arbejdstoe ... rs?size=50
Men der har de en del modeller, i str. 50
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2150
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 595 times
Been thanked: 1035 times

Re: Waders til Voksne Mænd

Indlæg af HR » 14. sep 2020, 17:37

Jeg bruger Ocean Original Belt waders, købt netop der.De fås i str 50. De er ganske udmærkede, og lidt lettere at integrere med det tøj jeg ellers bruger end de neopren chestwaders jeg tidligere har brugt. Men jeg står så heller aldrig ud af prammen med mindre det kun er træskodybt. Senere på året hvor det gælder hvinænder og edderfugl har jeg slet ikke waders på. Min pram er sat op så jeg kan klare det hele (Udlægning af lokkere, opsamling af fugle, småt toiletbesøg mm) siddende på røven.
HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Besvar