En god lille lommelampe - Forslag?

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Blower
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 261
Tilmeldt: 8. sep 2012, 20:58
Interesser: USA biler luft våben
Geografisk sted: vendsyssel
Has thanked: 5 times
Been thanked: 21 times

En god lille lommelampe - Forslag?

Indlæg af Blower » 10. feb 2021, 22:07

min lille blackbolt lampe har givet op,et godt forslag til erstatning til en ny,lille lomme lampe.
Hvad skal jeg købe?.Den skal ikke være dyr,men til at have i lommen og give et godt lys.PT har jeg må ty mig til en Harald Nyborg hvor lyset falder ned af efter 20 cm :biggrin:
Senest rettet af Lycon 11. feb 2021, 00:39, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Emnelinjen er ændret til at afspejle indlæggets indhold.
Life in the fast lane run a blower
Benjamin np xl 1500 4,5
Benjamin Marauder 4,5

Smejen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 82
Tilmeldt: 16. dec 2016, 22:47
Interesser: Knive, knivfremstilling
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 33 times
Been thanked: 18 times

Re: en god lille lommelampe

Indlæg af Smejen » 10. feb 2021, 22:55


Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1452
Tilmeldt: 23. jan 2011, 15:05
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 20 times
Been thanked: 138 times

Re: En god lille lommelampe - Forslag?

Indlæg af Cp-Medic » 11. feb 2021, 02:49

keg er skiftet væk fra led lenser så jeg har 3 i overskud til billige penge

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1452
Tilmeldt: 23. jan 2011, 15:05
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 20 times
Been thanked: 138 times

Re: En god lille lommelampe - Forslag?

Indlæg af Cp-Medic » 11. feb 2021, 02:53

150kr stykket. p7 er solgt
Vedhæftede filer
Screenshot_20210211_025253_com.android.gallery3d.jpg

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4993
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 496 times
Been thanked: 1149 times

Re: En god lille lommelampe - Forslag?

Indlæg af Lassescout » 11. feb 2021, 07:36

Cp-Medic skrev:
11. feb 2021, 02:53
150kr stykket. p7 er solgt
Jeg går ud fra at Blower har første bud, det var ham der efterlyste en lygte. Jeg snupper dem han ikke tager. Vi kan handle færdigt over PM.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Kortmentyk
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 729
Tilmeldt: 5. dec 2016, 06:35
Interesser: Riffeljagt, hjemmeladning
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 97 times
Been thanked: 286 times

Re: En god lille lommelampe - Forslag?

Indlæg af Kortmentyk » 11. feb 2021, 08:18

Lassescout skrev:
11. feb 2021, 07:36
Cp-Medic skrev:
11. feb 2021, 02:53
150kr stykket. p7 er solgt
Jeg går ud fra at Blower har første bud, det var ham der efterlyste en lygte. Jeg snupper dem han ikke tager. Vi kan handle færdigt over PM.
Øøøøøøvvvvvvvv- der var jeg for sent ude.....

Hvis Lasse eller Blower springer fra kunne jeg godt bruge en.

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4993
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 496 times
Been thanked: 1149 times

Re: En god lille lommelampe - Forslag?

Indlæg af Lassescout » 11. feb 2021, 08:56

Kortmentyk skrev:
11. feb 2021, 08:18
Lassescout skrev:
11. feb 2021, 07:36
Cp-Medic skrev:
11. feb 2021, 02:53
150kr stykket. p7 er solgt
Jeg går ud fra at Blower har første bud, det var ham der efterlyste en lygte. Jeg snupper dem han ikke tager. Vi kan handle færdigt over PM.
Øøøøøøvvvvvvvv- der var jeg for sent ude.....

Hvis Lasse eller Blower springer fra kunne jeg godt bruge en.
Fryden over for en gangs skyld at være kommet først bliver ikke mindre af at vide, at andre er misundelige, så keep´em coming :rolf: :rolf: :rolf:
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Blower
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 261
Tilmeldt: 8. sep 2012, 20:58
Interesser: USA biler luft våben
Geografisk sted: vendsyssel
Has thanked: 5 times
Been thanked: 21 times

Re: En god lille lommelampe - Forslag?

Indlæg af Blower » 11. feb 2021, 11:16

Jeg køber en.
pm er sendt.
MVH
Blower
Life in the fast lane run a blower
Benjamin np xl 1500 4,5
Benjamin Marauder 4,5

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1452
Tilmeldt: 23. jan 2011, 15:05
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 20 times
Been thanked: 138 times

Re: En god lille lommelampe - Forslag?

Indlæg af Cp-Medic » 12. feb 2021, 10:50

Beklager, jeg har lige fået besked fra admin om at det er erhvervsmæssigt salg med indtjening for øje og at jeg skal betale dem penge for at sælge mit grej herinde. også det jeg har købt herinde. jeg er for glad for al den viden der er herinde til at ville risikere at ryge ud så jeg beklager meget og håber at i kan finde nogle brugte lygter ligeså billigt andetsteds

Brugeravatar
Ingsorsi
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 883
Tilmeldt: 17. nov 2015, 20:49
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde / København
Has thanked: 215 times
Been thanked: 153 times

Re: En god lille lommelampe - Forslag?

Indlæg af Ingsorsi » 12. feb 2021, 11:09

Cp-Medic skrev:
12. feb 2021, 10:50
Beklager, jeg har lige fået besked fra admin om at det er erhvervsmæssigt salg med indtjening for øje og at jeg skal betale dem penge for at sælge mit grej herinde. også det jeg har købt herinde. jeg er for glad for al den viden der er herinde til at ville risikere at ryge ud så jeg beklager meget og håber at i kan finde nogle brugte lygter ligeså billigt andetsteds
Kan du ikke fortælle hvorfor det er erhvervsmæssigt? Har du en virksomhed du sælger fra?

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1452
Tilmeldt: 23. jan 2011, 15:05
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 20 times
Been thanked: 138 times

Re: En god lille lommelampe - Forslag?

Indlæg af Cp-Medic » 12. feb 2021, 11:16

nej, jeg tager den lige med admin, men jeg sælger ikke mere af mit grej herinde. deres forum, deres regler og det er et super godt forum hvor jeg har været med i mange gode debatter i de sidste 10 år så jeg gør hvad de ønsker

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8877
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: En god lille lommelampe - Forslag?

Indlæg af Fast Fumble » 12. feb 2021, 19:08

Til almindelig oplysning, så er det således, at kommercielt salg iflg det regelsæt man accepterer ved oprettelse, kræver at man er sponsor på NVF i en aller anden form, og dette aftales med Admin.

Og hvad er så kommercielt salg? Jah, har man en forretning, enten som levebrød eller til at supplere sin øvrige indtægt, så ser vi det som kommercielt.
Det kan være ret svært at gennemskue, om en sælger herinde har en mindre forretning eller blot er meget aktiv på køb&salg, derfor beror det på en individuel vurdering i moderator gruppen. Handler man kun lidt, sjældent eller sporadisk, så kommer man ikke i søgelyset, men antager handlerne et omfang som kunne tyde på en art "forretning", så vurderer vi altså i moderator gruppen, om vi mener det antager kommercielle dimensioner.

Regelsættet skal være ens for alle, og annoncører herinde må ikke føle der bliver gjort forskel på folk, derfor denne vurdering.

Og der er ikke tale om at vi vil smide nogen ud, blot at der skal laves en aftale om sponsorat, hvis handlernes omfang bliver så stort, at handlerne vurderes af kommerciel størrelse.

Det har ikke noget med CP-Medic at gøre, det er bare den politik vi fører herinde, for ikke at sande til i skuffefirmaer og små-handlende, som kunne skræmme vore øvrige annoncører væk.
Hvis I lige allesammen kort overvejer hvor meget I betaler for at være med herinde, forstår I nok hvorfor vi gerne vil værne om vore annoncører :blink:

Et forum af denne størrelsesorden er jo ikke gratis i drift.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

InMySights
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 331
Tilmeldt: 26. dec 2020, 22:16
Interesser: jagt og regulering af skadedyr
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 175 times
Been thanked: 86 times

Re: En god lille lommelampe - Forslag?

Indlæg af InMySights » 13. feb 2021, 09:41

Fast Fumble skrev:
12. feb 2021, 19:08
Til almindelig oplysning, så er det således, at kommercielt salg iflg det regelsæt man accepterer ved oprettelse, kræver at man er sponsor på NVF i en aller anden form, og dette aftales med Admin.

Og hvad er så kommercielt salg? Jah, har man en forretning, enten som levebrød eller til at supplere sin øvrige indtægt, så ser vi det som kommercielt.
Det kan være ret svært at gennemskue, om en sælger herinde har en mindre forretning eller blot er meget aktiv på køb&salg, derfor beror det på en individuel vurdering i moderator gruppen. Handler man kun lidt, sjældent eller sporadisk, så kommer man ikke i søgelyset, men antager handlerne et omfang som kunne tyde på en art "forretning", så vurderer vi altså i moderator gruppen, om vi mener det antager kommercielle dimensioner.

Regelsættet skal være ens for alle, og annoncører herinde må ikke føle der bliver gjort forskel på folk, derfor denne vurdering.

Og der er ikke tale om at vi vil smide nogen ud, blot at der skal laves en aftale om sponsorat, hvis handlernes omfang bliver så stort, at handlerne vurderes af kommerciel størrelse.

Det har ikke noget med CP-Medic at gøre, det er bare den politik vi fører herinde, for ikke at sande til i skuffefirmaer og små-handlende, som kunne skræmme vore øvrige annoncører væk.
Hvis I lige allesammen kort overvejer hvor meget I betaler for at være med herinde, forstår I nok hvorfor vi gerne vil værne om vore annoncører :blink:

Et forum af denne størrelsesorden er jo ikke gratis i drift.
Burde jo nok bare tie da jeg selv er ny og allerede glad bruger af NVF.
Har selv erfaring i både betalt og frivillig admin/mod arbejde og har fuld respekt for det er kompliceret at danne og følge regelsæt og at administrere ud fra dem.
Forstår udmærket at man ikke ønsker at det flyder i reklamer der både irriterer brugere og ødelægger det for annoncører
Forstår også udmærket godt interessen i at please annoncører nok til de ikke løber væk. Dog er websitet kun stort pga antallet af brugere der jo også har tiltrukket annoncørerne. antal aktive brugere er også vægtstang for nødvendigheden af ekstra båndbredde
Der hvor jeg får det svært er det evige argument om at det jo koster at drive et stort forum og bevares det koster da. Men hvad koster det egentligt? (kræver ikke svar) Har selv sider nok til at have en ide om at med både annoncører og sponsorere så er det næppe alm driftsomkostning der er det egentlig incitament. domæne hosting og evt et par licenser og plug ins. Forestiller mig man har tilkøbt god hosting og evt ekstra båndbredde men feks har man valgt letsencrypt til SSL som er et gratis plug in..
Vil med alt det nok bare sige at. Alle de andre argumenter var egentlig udmærket og havde ikke behøvet den sidste understregning med drift som alligevel ikke helt vejer det samme som de øvrige argumenter.
Kender ikke Cp-Medic eller andre herinde fordi jeg er ny. Men kender til den følelse af tab det vil være at blive smidt ud af et større forum/gruppe man har været medlem af i årevis og er glad for. Det kan godt være skræmmende at opdage man "måske" har balanceret på kanten.
Ja jeg læste godt Mod.. skrive at det ikke var aktuelt her.
Det gør moderatorjobbet svært så jeg er på ingen måde misundelig på opgaven. Så det er ikke en krigserklæring til admins og moderatorer. bare et indspark til en diskussion som formentlig vil poppe op fra tid til anden.
.177
.5,5
22LR
243W
12/70

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14343
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Re: En god lille lommelampe - Forslag?

Indlæg af Lycon » 13. feb 2021, 10:37

Blower skrev:
10. feb 2021, 22:07
min lille blackbolt lampe har givet op,et godt forslag til erstatning til en ny,lille lomme lampe.
Skal det være en lommelampe i egentlig forstand kan jeg anbefale disse to, jeg har købt en håndfuld af hver, og går med dem begge hver dag. Den mindste af dem (den til venstre) sidder i mit nøgleknippel og jeg bemærker den ikke engang. Den lades op med mini USB. Den anden har jeg altid i lommen og den bruger bare et AAA batteri, og det er jo tilgængelig alle steder. Eneste minus ved den er at hoved som er tænd/sluk knap kan skrue sig løs i lommen og falde af. Det har jeg løst ved at udskifte den originale O-ring til en tykkere, herved skal der bruges en del kræfter på at tænde og slukke den, men hovedet løsner sig ikke.
Vedhæftede filer
IMG_20210213_103219__01__01.jpg
IMG_20210213_103219__01__01.jpg (149.12 KiB) Vist 3699 gange
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

InMySights
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 331
Tilmeldt: 26. dec 2020, 22:16
Interesser: jagt og regulering af skadedyr
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 175 times
Been thanked: 86 times

Re: En god lille lommelampe - Forslag?

Indlæg af InMySights » 13. feb 2021, 10:54

Blower skrev:
10. feb 2021, 22:07
min lille blackbolt lampe har givet op,et godt forslag til erstatning til en ny,lille lomme lampe.
Hvad skal jeg købe?.Den skal ikke være dyr,men til at have i lommen og give et godt lys.PT har jeg må ty mig til en Harald Nyborg hvor lyset falder ned af efter 20 cm :biggrin:
hvad er dyrt?
går altid efter 18650 batterier fordi jeg i forvejen benytter dem til flere ting og har kig på en som denne der skal bruges til både job og fritid. https://www.batterilageret.dk/shop/nite ... dcQAvD_BwE
.177
.5,5
22LR
243W
12/70

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1452
Tilmeldt: 23. jan 2011, 15:05
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 20 times
Been thanked: 138 times

Re: En god lille lommelampe - Forslag?

Indlæg af Cp-Medic » 13. feb 2021, 11:16

InMySights skrev:
13. feb 2021, 10:54
Blower skrev:
10. feb 2021, 22:07
min lille blackbolt lampe har givet op,et godt forslag til erstatning til en ny,lille lomme lampe.
Hvad skal jeg købe?.Den skal ikke være dyr,men til at have i lommen og give et godt lys.PT har jeg må ty mig til en Harald Nyborg hvor lyset falder ned af efter 20 cm :biggrin:
hvad er dyrt?
går altid efter 18650 batterier fordi jeg i forvejen benytter dem til flere ting og har kig på en som denne der skal bruges til både job og fritid. https://www.batterilageret.dk/shop/nite ... dcQAvD_BwE
det er lige præcis nitecore jeg også har skiftet til, der røg også et par af den model i kurven. jeg synes det er nemmere at køre 1 mærke end 10 forskellige men jeg kan også lide at de har forskellige modeller der kører med forskellige batterier da det er så mange forskellige kits jeg har lygter i og forskellige formål de skal bruges til. Det her er dem der skal fordeles ud i jagt/outdoor/magnetfiskeri/bil-kit/lejlighed og førstehjælpskittene og så har købt 5-6 små nøgleringslygter (også nitecore) til at være i tøj/handskerum/ifak så de næste mange måneder skal jeg leve af ris
Vedhæftede filer
Screenshot_20210213_111213_com.android.gallery3d.jpg

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1452
Tilmeldt: 23. jan 2011, 15:05
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 20 times
Been thanked: 138 times

Re: En god lille lommelampe - Forslag?

Indlæg af Cp-Medic » 13. feb 2021, 11:20

InMySights skrev:
13. feb 2021, 10:54
Blower skrev:
10. feb 2021, 22:07
min lille blackbolt lampe har givet op,et godt forslag til erstatning til en ny,lille lomme lampe.
Hvad skal jeg købe?.Den skal ikke være dyr,men til at have i lommen og give et godt lys.PT har jeg må ty mig til en Harald Nyborg hvor lyset falder ned af efter 20 cm :biggrin:
hvad er dyrt?
går altid efter 18650 batterier fordi jeg i forvejen benytter dem til flere ting og har kig på en som denne der skal bruges til både job og fritid. https://www.batterilageret.dk/shop/nite ... dcQAvD_BwE
lige inden da var jeg begyndt at udskifte alt til fenix lygter men stoppede halvvejs da jeg forelskede mig i nitecore. fenix lygterne beholder jeg dog som backup lygter pg så skrotter jeg alle surefire/maglite/ledlenser og hvad jeg ellers har skrabet sammen gennem årerne selvom det selvfølgelig er vemodigt når det er noget man har brugt jævnligt gennem en årrække. det er bare et af de steder hvor der sker udvikling så der skal semi-ofte udskiftes hvis man vil have det vilde. der er det lidt nemmere med knive, de er tidløse

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1522
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3337 times
Been thanked: 414 times

Re: En god lille lommelampe - Forslag?

Indlæg af Kalthoff » 13. feb 2021, 11:31

Blower skrev:
10. feb 2021, 22:07
min lille blackbolt lampe har givet op,et godt forslag til erstatning til en ny,lille lomme lampe.
Hvad skal jeg købe?.Den skal ikke være dyr,men til at have i lommen og give et godt lys.PT har jeg må ty mig til en Harald Nyborg hvor lyset falder ned af efter 20 cm :biggrin:
Jeg bruger Led Lenser P3 (1 stk. AAA) til at have liggende i jakken til dagligt.

Der er forbløffende meget lys i sådan en lille slank fætter og zoomhovedet fungerer godt.

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1452
Tilmeldt: 23. jan 2011, 15:05
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 20 times
Been thanked: 138 times

Re: En god lille lommelampe - Forslag?

Indlæg af Cp-Medic » 13. feb 2021, 11:32

Selv maglite er kommet med på bølgen med ledlygter og endda nogle lidt mere taktiske men jeg kunne simpelthen ikke forene mig med navnet da det leder tankerne hen på 90ernes knokler i hænderne på dørmændstyper. jeg kan evt lave en video med dem når jeg får tid, det bliver dog ikke før til sommer jeg får tid til at lege youtuber for der skal lægges nogle timer på jobbet for at få råd til at pleje min lygte fetish:)

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1452
Tilmeldt: 23. jan 2011, 15:05
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 20 times
Been thanked: 138 times

Re: En god lille lommelampe - Forslag?

Indlæg af Cp-Medic » 13. feb 2021, 11:45

nitecore har tidligere ikke været super udbredt i dk hvorfor jeg har købt i sverige nogle gange men nu sad jeg lige og surfede og kan se at de er ved at komme frem herhjemme

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8877
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: En god lille lommelampe - Forslag?

Indlæg af Fast Fumble » 13. feb 2021, 18:31

Cp-Medic skrev:
13. feb 2021, 11:45
nitecore har tidligere ikke været super udbredt i dk hvorfor jeg har købt i sverige nogle gange men nu sad jeg lige og surfede og kan se at de er ved at komme frem herhjemme
Jeg har kun en enkelt Nitecore - en TM9K. Men FORSATANDAOSSE! Jeg har sldrig før oplevet så meget lys ud af sådan en lille lygte!
Men jeg har kun en, for jeg kan også godt lide god mad :smile:
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

High Standard
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 762
Tilmeldt: 9. jan 2009, 10:38
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 124 times

Re: En god lille lommelampe - Forslag?

Indlæg af High Standard » 16. feb 2021, 11:12

Hej,
Jeg blev inspireret af snakken her i tråden og endte med at købe mig en Ledlenser C7R - det er godt nok den bedste lygte jeg har haft til dato, og så har den genopladeligt batteri. Mange tak for inspirationen :smile:

Hilsen

High Standard

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7568
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 909 times

Re: En god lille lommelampe - Forslag?

Indlæg af Raptor357 » 16. feb 2021, 12:28

I skal ikke kigge på zebralight lygter, så kan i starte forfra med udskiftningen.
Fra vågeblus til 1500 lumen med en cri på +95 ud af en lygte på størrelse med en finger er latterligt meget og lyskvaliteten betyder at detaljer træder meget tydeligt frem
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8877
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: En god lille lommelampe - Forslag?

Indlæg af Fast Fumble » 16. feb 2021, 14:18

Raptor357 skrev:
16. feb 2021, 12:28
I skal ikke kigge på zebralight lygter, så kan i starte forfra med udskiftningen.
Fra vågeblus til 1500 lumen med en cri på +95 ud af en lygte på størrelse med en finger er latterligt meget og lyskvaliteten betyder at detaljer træder meget tydeligt frem
Det er jo heller ikke meget? 1500 lumen? TM9K giver 1900 lumen på største styrke, indtil man trykker den i turbo-mode, så giver den 9500 lumen. Det er det jeg mener med "meget" lys. Men så bliver den også hurtigt varm.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7568
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 909 times

Re: En god lille lommelampe - Forslag?

Indlæg af Raptor357 » 16. feb 2021, 14:19

Fast Fumble skrev:
16. feb 2021, 14:18
Raptor357 skrev:
16. feb 2021, 12:28
I skal ikke kigge på zebralight lygter, så kan i starte forfra med udskiftningen.
Fra vågeblus til 1500 lumen med en cri på +95 ud af en lygte på størrelse med en finger er latterligt meget og lyskvaliteten betyder at detaljer træder meget tydeligt frem
Det er jo heller ikke meget? 1500 lumen? TM9K giver 1900 lumen på største styrke, indtil man trykker den i turbo-mode, så giver den 9500 lumen. Det er det jeg mener med "meget" lys. Men så bliver den også hurtigt varm.
Den den er også markant større end en finger, og den bliver ikke ved med at lyse med den styrke.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Besvar