Køb hos KO Skov?

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
Overtroldmand
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 677
Tilmeldt: 25. apr 2012, 10:45
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 7 times
Been thanked: 90 times

Køb hos KO Skov?

Indlæg af Overtroldmand » 8. mar 2021, 12:40

Hejsa

jeg er blevet lidt lun på en Spuhr montage, og har set at KO skov har tilbud på disse montager. Butikken er jo kendt for sit store udvalg og gode priser.

http://www.koskov.dk/Langdistance/Tilbehør.aspx

Jeg har ringet til dem, og man kan ikke bestille via web.De har eller ikke en email til butikken. Så det hele skal foregå via telefon og mobilepay hvis man ikke lige bor tæt på deres butik, jeg tænkte bare at det så nemt kan blive lidt uklart hvis man får den forkerte vare etc.

Jeg ville høre om der er andre der har bestilt hos KO Skov via telefon og denne lidt gammeldags måde at bestille vare på?.

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: Køb hos KO skov.

Indlæg af Ølgaard » 8. mar 2021, 12:49

Ellers køb direkte hos SPUHR WEB SHOP en af mine venner har lige fået derfra og betydeligt billigere end i DK.

:razz: :razz:
Vedhæftede filer
spuhrlogo_svart.jpg
spuhrlogo_svart.jpg (6.81 KiB) Vist 3936 gange

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Køb hos KO skov.

Indlæg af LJ » 8. mar 2021, 12:53

Noget specielt at de ikke har en mail men at man kan tilmelde sig nyhedsmail :fun:

High Standard
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 761
Tilmeldt: 9. jan 2009, 10:38
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 124 times

Re: Køb hos KO skov.

Indlæg af High Standard » 8. mar 2021, 13:02

Hej ,

Jeg har også prøvet at bestille hos Kr O Skov, det drejede sig om en jagtskorte og altså ikke noget kompliceret. Jeg ringede på alle mulige tidspunkter, men opgav til sidst, da det kun var telefonsvareren jeg fik fat i. Selv har jeg det sådan, at hvis de danske butikker ikke vil betjene kunderne, ja så går man andre steder hen og hvis det, som i Ølgaards tilfælde, oven i købet er billigere, jamen så er det jo en no-brainer :smile: Nogen gange føler jeg mig hensat til min barndoms Næstved - før Bilka - hvor man heller ikke blev betjent medmindre man kom fra de førende familier. Efter Bilka, måtte en del af den type butikker lukke, mens dem med god kundebetjening af alle kunder klarede sig ok :blink:

Hilsen

High Standard

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Køb hos KO skov.

Indlæg af PSindrup » 8. mar 2021, 13:36

Til gengæld kan du sende dem en fax :giggle: :twisted:

Tlf. 86 86 11 77
Fax: 86 86 25 66

Peter
PS: Hvilket årtusinde befinder KO Skov sig i? :???:

High Standard
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 761
Tilmeldt: 9. jan 2009, 10:38
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 124 times

Re: Køb hos KO skov.

Indlæg af High Standard » 8. mar 2021, 13:42

Hej Peter,

Jeg er ikke engang sikker på at vores kopimaskine har en fax funktion :biggrin: Du har ret, det er meget sigende, men også synd, da jeg har hørt rigtigt mange være glade for Kr O Skov, det er bare ikke nemt at være glad for dem, hvis man ikke kan komme i kontakt med dem :giggle:

Hilsen

High Standard

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Indlæg: 4065
Tilmeldt: 1. nov 2006, 16:59
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 564 times
Been thanked: 368 times

Re: Køb hos KO skov.

Indlæg af Caspian1911 » 8. mar 2021, 13:59

Sjovt, jeg har handlet en del med K.O. Skov her under Corona, og jeg har aldrig haft problemer med at komme igennem på telefonen, eller for den sags skyld, komme af med mine penge. :oops:
I Bording handler man gerne personligt, også derfor de ikke har sat nogen webshop op.
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP


PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Køb hos KO skov.

Indlæg af PSindrup » 8. mar 2021, 13:59

High Standard skrev:
8. mar 2021, 13:42
Hej Peter,

Jeg er ikke engang sikker på at vores kopimaskine har en fax funktion :biggrin: Du har ret, det er meget sigende, men også synd, da jeg har hørt rigtigt mange være glade for Kr O Skov, det er bare ikke nemt at være glad for dem, hvis man ikke kan komme i kontakt med dem :giggle:

Hilsen

High Standard
Jeg kan spørge på en anden måde: Hvornår har du sidst sendt en fax? :wall:

Peter

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Køb hos KO skov.

Indlæg af PSindrup » 8. mar 2021, 14:01

Caspian1911 skrev:
8. mar 2021, 13:59
Sjovt, jeg har handlet en del med K.O. Skov her under Corona, og jeg har aldrig haft problemer med at komme igennem på telefonen, eller for den sags skyld, komme af med mine penge. :oops:
I Bording handler man gerne personligt, også derfor de ikke har sat nogen webshop op.
Nej, men en e-mail adresse er da i vore dage lige så naturligt som en telefon.
Det har da ikke noget med en webshop at gøre ...

Peter

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Køb hos KO skov.

Indlæg af Flugteren » 8. mar 2021, 14:19

Caspian1911 skrev:
8. mar 2021, 13:59
Sjovt, jeg har handlet en del med K.O. Skov her under Corona, og jeg har aldrig haft problemer med at komme igennem på telefonen, eller for den sags skyld, komme af med mine penge. :oops:
I Bording handler man gerne personligt, også derfor de ikke har sat nogen webshop op.
Men en e-mail ville da ikke være for meget? Det ville gøre, at kunden bare kunne smide en mail afsted med de ønskede varer og adresse, og så kunne Skov svare tilbage med bekræftelse og en opkrævning på MobilePay/Giro/bankoverførsel.

TRBN
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 28
Tilmeldt: 26. okt 2018, 21:03
Interesser: Skydning, jagt
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Køb hos KO skov.

Indlæg af TRBN » 8. mar 2021, 14:24

Ølgaard skrev:
8. mar 2021, 12:49
Ellers køb direkte hos SPUHR WEB SHOP en af mine venner har lige fået derfra og betydeligt billigere end i DK.


På Spuhrs webshop koster en montage 386 euro + forsendelse som er 15 euro....lige omkring 400 euro tilsammen.
1 euro er ca 7,45 dkk, så meget tæt på 3000,-

Hvis Skov tager 2350 + forsendelse for den samme montage har man sparet 600 dkk ca.det er da værd at tage med :)

https://spuhrwebshop.com/en/isms/sp/34/6/sp-4601.html

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Køb hos KO skov.

Indlæg af C-X » 8. mar 2021, 14:42

Jo, jo, sådan er der så meget, men butikken er også et besøg værd :razz:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Bjarne H
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 50
Tilmeldt: 20. apr 2011, 16:34
Interesser: Jagt, riffelskydning
Geografisk sted: Silkeborg
Been thanked: 5 times

Re: Køb hos KO Skov?

Indlæg af Bjarne H » 8. mar 2021, 22:16

Hvis du først har været forbi butikken en fredag eller lørdag forstår du hvorfor de ikke har mail man kan bestille på :fun:
Det kan godt være det er lidt gammeldags - men tror bare de værdsætter de gamle dyder - god personlig service.
Jeg kan kun anbefale et besøg - det er helt klart min favorit jagtbutik.
Hvis du vil være sikker på at få det rigtige spuhr montage så ring og spørg efter Jakob - så er jeg sikker på at i finder ud af det.

Monas
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 26
Tilmeldt: 26. jan 2021, 19:43
Interesser: riffeljagt, natur, fluefiskeri
Geografisk sted: østlige midtjylland
Has thanked: 21 times
Been thanked: 11 times

Re: Køb hos KO Skov?

Indlæg af Monas » 8. mar 2021, 22:41

Jeg kommer der indimellem og har spurgt til webshop og mail engang i 2019. Og fik det svar, at han ikke kunne have en person til at sidde og svare på mails og justere priser, det var simpelthen for dyrt. Når jeg henvender mig til andre jagtforretninger per mail, får jeg bestemt ikke svarene samme dag og nogen gange slet ikke ... så nogen af os snakker måske for meget :giggle:

mvh monas

Overtroldmand
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 677
Tilmeldt: 25. apr 2012, 10:45
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 7 times
Been thanked: 90 times

Re: Køb hos KO skov.

Indlæg af Overtroldmand » 9. mar 2021, 09:47

TRBN skrev:
8. mar 2021, 14:24
Ølgaard skrev:
8. mar 2021, 12:49
Ellers køb direkte hos SPUHR WEB SHOP en af mine venner har lige fået derfra og betydeligt billigere end i DK.


På Spuhrs webshop koster en montage 386 euro + forsendelse som er 15 euro....lige omkring 400 euro tilsammen.
1 euro er ca 7,45 dkk, så meget tæt på 3000,-

Hvis Skov tager 2350 + forsendelse for den samme montage har man sparet 600 dkk ca.det er da værd at tage med :)

https://spuhrwebshop.com/en/isms/sp/34/6/sp-4601.html
Yeps, der er en god besparelse.

Men idet jeg ikke kan dokumenteret, og få en konfirmation skriftligt (på mail),og køber mundtligt via telefon (med risiko for misforståelse og tab af detalje),- så er der jo ikke den lovpligtige 14 dages fortrydelsesret som man har ved webkøb. Dvs. får jeg noget forkert, kan jeg få bøvl med at dokumenteret aftalen, og problem med at sende det tilbage . Så hellere betale dkk 600,- mere.

Overtroldmand
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 677
Tilmeldt: 25. apr 2012, 10:45
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 7 times
Been thanked: 90 times

Re: Køb hos KO Skov?

Indlæg af Overtroldmand » 9. mar 2021, 10:38

Bjarne H skrev:
8. mar 2021, 22:16
Hvis du først har været forbi butikken en fredag eller lørdag forstår du hvorfor de ikke har mail man kan bestille på :fun:
Det kan godt være det er lidt gammeldags - men tror bare de værdsætter de gamle dyder - god personlig service.
Jeg kan kun anbefale et besøg - det er helt klart min favorit jagtbutik.
Hvis du vil være sikker på at få det rigtige spuhr montage så ring og spørg efter Jakob - så er jeg sikker på at i finder ud af det.
OK ,- jeg vil prøve at ringe og spørge efter Jakob.

Thomas A.J.
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 107
Tilmeldt: 23. okt 2008, 16:55
Interesser: Big´uns:-)
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 5 times

Re: Køb hos KO Skov?

Indlæg af Thomas A.J. » 13. mar 2021, 17:23

Jeg har bestilt noget genladningsudstyr hos Skov over telefonen, jeg fik god betjening og vejledning.
Bestilte torsdag og det er ankommet med posten idag, så det kan ikke gøres ret meget hurtigere.

Har ofte handlet i butikken og været meget glad for det, men dette var første gang jeg har handlet med dem over telefonen.
Hvis du leger med tis brænder du i sengen!!

jbb-81
Newbie
Newbie
Indlæg: 21
Tilmeldt: 1. feb 2021, 18:53
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 14 times
Been thanked: 1 time

Re: Køb hos KO Skov?

Indlæg af jbb-81 » 13. mar 2021, 23:00

Skov er bestemt også min favoritbutik. Jeg har bestilt over telefonen flere gange, dog ikke montage, men det har min kammerat uden problemer.
Jeg fik nedenstående mail til dem, da jeg skulle maile riffeltilladelse i forbindelse med afhentning under lock down i januar, og der svarede de hurtigt. Ved dog ikke, om den stadig virker.

print@koskov.dk

Overtroldmand
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 677
Tilmeldt: 25. apr 2012, 10:45
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 7 times
Been thanked: 90 times

Re: Køb hos KO Skov?

Indlæg af Overtroldmand » 14. mar 2021, 00:23

Overtroldmand skrev:
9. mar 2021, 10:38
Bjarne H skrev:
8. mar 2021, 22:16
Hvis du først har været forbi butikken en fredag eller lørdag forstår du hvorfor de ikke har mail man kan bestille på :fun:
Det kan godt være det er lidt gammeldags - men tror bare de værdsætter de gamle dyder - god personlig service.
Jeg kan kun anbefale et besøg - det er helt klart min favorit jagtbutik.
Hvis du vil være sikker på at få det rigtige spuhr montage så ring og spørg efter Jakob - så er jeg sikker på at i finder ud af det.
OK ,- jeg vil prøve at ringe og spørge efter Jakob.
Må erkende at jeg droppede det hos KO Skov, da jeg ringede og der var frokost...fandt Spuhr montagen hos https://skytte.astrosweden.se hvor jeg bestilte den kl 12.47 om onsdagen, den var fremme i mine hænder om torsdagen kl 14.58. Det blev så ca kr 400,- mere end hvad KO Skov skulle have for den (uden forsendelse)...

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4981
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Køb hos KO Skov?

Indlæg af Lassescout » 14. mar 2021, 09:50

Lige præcis en Spuhr montage kan du da sagtens bestille over telefonen. Hver eneste udgave har sit eget specifikke modelnummer som er tydeligt angivet på montagen og på æsken den ligger i.

Find ud af, hvilken model du skal have. Sig det er det nummer de skal sende, og så sender de det.

...når det er sagt, så køber jeg selv Spuhrs montager direkte i hans webshop. Man skal lige være opmærksom på, at hans priser på nettet er uden moms, men ellers er alt fint og fungerer godt.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Køb hos KO Skov?

Indlæg af Bofhenator » 14. mar 2021, 12:06

Lassescout skrev:
14. mar 2021, 09:50
...
...når det er sagt, så køber jeg selv Spuhrs montager direkte i hans webshop. Man skal lige være opmærksom på, at hans priser på nettet er uden moms, men ellers er alt fint og fungerer godt.
Man kan selv slå moms til i hans webshop, men ja, som udgangspunkt er det slået fra, så man bliver nogle gange lidt skuffet når man kommer i tanke om det ;-)
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Besvar