Sig Sauer BDX kit til 22lr

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
Badaka
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1143
Tilmeldt: 16. apr 2012, 15:51
Interesser: Bukkejagt og riflede våben
Geografisk sted: Sjælland....uheldigvis....
Has thanked: 89 times
Been thanked: 163 times

Sig Sauer BDX kit til 22lr

Indlæg af Badaka » 5. maj 2021, 22:53

Har fået den fikse ide at min salonriffel burde bydes en Sig BDX kikkert med dertilhørende laserafstandsmåler.

Hele ideen om at man måler afstanden og kikkerten fortæller dig hvor du skal sigte, tiltaler min indre nørd.

Nogen herinde der har erfaring med dem og kan tale for eller imod?

Sila0079
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 625
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:18
Interesser: Skydning, jagt og genladning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 187 times
Been thanked: 140 times

Re: Sig Sauer BDX kit til 22LR

Indlæg af Sila0079 » 12. maj 2021, 20:30

Jeg har Kilo3000BDX kikkert, der snakker sammen med min kestrel 5700, tilbage til kikkerten og videre til mit Sierra3BDX 6,5-20X52, som sidder på min CZ455 i .17HMR.
Jeg har haft træf i første skud, på en ø25cm skive på 350 meters afstand, med det setup. Men jeg har da også haft en del forbiere på 300m, måske pga variation i udgangshastighed og den notorisk vindfølsomme kaliber..
Jeg er nørd, og kunne ikke styre mig. Og prismæssigt er jo gået balls deep, men det er fordi jeg fik god pris ved indbytning af andet grej, og bruger kikkert og kestrel sammen med mine andre rifler også.

Jeg synes det er sjovt at have, men ikke lige så sjovt som jeg kunne have det med de penge på anden vis. Setup er lidt omstændigt, og man kan f.eks. godt få gjort én ting forkert, og så rammer du dobbelt så højt som hvad der var meningen (mine klik enheder skulle lige være ens på tværs af komponenterne). Og så tager det somme tider også lige et øjeblik, før det hele snakker sammen via bluetooth. Man får aldrig helt den samme tillid til at sigtet lige fik fat i den rette måling fra kikkerten, og har gjort alting rigtigt, som hvis man klikker manuelt på et kliktårn.

Tror faktisk en af de billigere Sierra sæt, og uden kestrel, gør det lidt lettere/hurtigere, trods du selvfølgelig mister præcision fra manglende vejr målinger..

Min tanke var at det vil være handy til jagt på særligt krager, med .17HMR.. Når først man er på plads, skulle det jo gå lidt hurtigere st skifte fra mål til mål, uden at skulle dreje på tårne, men blot trykke på en knap på håndkikkerten.. Mangler lidt at komme ud pg praktisere noget mere jagt, end familielivet tillader i disse år..

Viser gerne systemet frem ved lejlighed..
"During times of universal decent, telling the truth becomes a revolutionary act"
George Orwell

"A harmless man is not a good man. A good man is a very, very dangerous man who has it under voluntary control."
Jordan Peterson

Badaka
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1143
Tilmeldt: 16. apr 2012, 15:51
Interesser: Bukkejagt og riflede våben
Geografisk sted: Sjælland....uheldigvis....
Has thanked: 89 times
Been thanked: 163 times

Re: Sig Sauer BDX kit til 22LR

Indlæg af Badaka » 13. maj 2021, 09:32

Jeg endte med at finde et brugt sæt bestående af BDX 4,5-14x50 og en kilo1800 LAM.
Har ikke skudt sættet ind i endnu, men håber på det her i weekenden.

Sila0079
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 625
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:18
Interesser: Skydning, jagt og genladning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 187 times
Been thanked: 140 times

Re: Sig Sauer BDX kit til 22LR

Indlæg af Sila0079 » 13. maj 2021, 20:19

Der findes i øvrigt også et andet mærke, som har det samme system. Kan ikke huske hvad det hed. Tror ikke det findes i DK - det var fra USA jeg så det..
Og det bør også nævnes af der er en ny serie kikkertsigter på trapperne; sierra 6, med ca dobbelt så mange LED-er (så dobbelt opløsning/præcision), og bluetooth enhed placeret bedre, for bedre connection. Jeg er lun om idéen om deres sierra6 5-30x56, hvis den kan hamle op med min nuværende Bushnell Elite Tactical 3,5-21x50, som konventionel LR kikkert også, med klart billede ved alle forstørrelser, og præcise klik..
"During times of universal decent, telling the truth becomes a revolutionary act"
George Orwell

"A harmless man is not a good man. A good man is a very, very dangerous man who has it under voluntary control."
Jordan Peterson

Besvar