Kahles helia 2-10x50i erfaringer?

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
Bygork
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 430
Tilmeldt: 23. dec 2012, 20:15
Interesser: Jagt, våben, historie
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 34 times
Been thanked: 25 times

Kahles helia 2-10x50i erfaringer?

Indlæg af Bygork » 19. jun 2021, 22:56

Hej

Jeg har i lang tid drømt om en swarovski z6i 2-12x50 som allround kikkert, men den er jo ret dyr. Kom så ved en tilfældighed til at se i en kahles som denne: https://www.korsholm.dk/kahles-helia-2-10x50i.html jeg kender ikke mærket så godt. Men butikken var villig til at sælge kikkerten med 15 procent rabat.

Umiddelbar virker Kahles kikkerten skarp og lækker som z6i, men har selvfølgelig ikke 12x forstørrelse. Ved også de er en del af swarovski gruppen. Kikkerten leveres heller ikke med kliktårn. Er der nogen der til dele deres erfaringer med Kahles 2-12x50i eller andet nyere Kahles? Evt sammenlignet med swarovski modeller?

Hvad er den store forskel mellem Kahles 2-10x50i vs de tidligere kahles csx, kx modeller eller swarovski modeller? De kan jo købes lidt billigere.

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3363
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 633 times

Re: kahles helia 2-10x50i erfaringer?

Indlæg af Flugteren » 19. jun 2021, 23:19

Bygork skrev:
19. jun 2021, 22:56
Hej

Jeg har i lang tid drømt om en swarovski z6i 2-12x50 som allround kikkert, men den er jo ret dyr. Kom så ved en tilfældighed til at se i en kahles som denne: https://www.korsholm.dk/kahles-helia-2-10x50i.html jeg kender ikke mærket så godt. Men butikken var villig til at sælge kikkerten med 15 procent rabat.

Umiddelbar virker Kahles kikkerten skarp og lækker som z6i, men har selvfølgelig ikke 12x forstørrelse. Ved også de er en del af swarovski gruppen. Kikkerten leveres heller ikke med kliktårn. Er der nogen der til dele deres erfaringer med Kahles 2-12x50i eller andet nyere Kahles? Evt sammenlignet med swarovski modeller?

Hvad er den store forskel mellem Kahles 2-10x50i vs de tidligere kahles csx, kx modeller eller swarovski modeller? De kan jo købes lidt billigere.
Kahles Helia er Kahles' jagtserie, og Kahles Kxxx er Kahles' taktiske serie af kikkerter (og det er den del, som Kahles i de senere år er blevet kendt for).

Som jeg forstår det er Helia en videreudvikling af CSX. Nyeste udgave = dyrere. Der er nok ikke noget galt med CSX, og til dansk (tja, næsten al slags jagt, faktisk) vil en CSX klart kunne opfylde dine behov, især hvis du kan få én til en god pris.

Der er ikke noget galt med Kahles' jagtserie overhovedet, de er superfine kikkerter, men prioriteten er ikke dér, og det er nok bevidst valgt af Swarovski, og det er også derfor, den koster mindre end en Swarovski.

Kortmentyk
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 729
Tilmeldt: 5. dec 2016, 06:35
Interesser: Riffeljagt, hjemmeladning
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 97 times
Been thanked: 286 times

Re: kahles helia 2-10x50i erfaringer?

Indlæg af Kortmentyk » 20. jun 2021, 00:31

Jeg har en kahles helia 1,6-8x42 som jeg er super glad for. Jeg har kun læst, hørt og oplevet godt om/med kahles og jeg tvivler på at du får fuld valuta for de ekstra penge du skal betale for en swarovskie.

Besvar