Browning BL22 mulighed for at få på SKV?

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 78 times

Browning BL22 mulighed for at få på SKV?

Indlæg af Cpt » 27. okt 2021, 22:19

Jeg har forelsket mig lidt i en Browning BL22 bøjlespænder, men den er ikke på unionens positiv liste - på trods af at der er en del andre 22lr bøjlespændere på den liste.. er der nogen der ved om der er en grund til at Browningen ikke skulle kunne komme med på listen? Er den evt for kort eller er der noget andet til hindre for det?

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Browning BL22 mulighed for at få på SKV?

Indlæg af Greyberd63 » 27. okt 2021, 22:29

Cpt skrev:
27. okt 2021, 22:19
Jeg har forelsket mig lidt i en Browning BL22 bøjlespænder, men den er ikke på unionens positiv liste - på trods af at der er en del andre 22LR bøjlespændere på den liste.. er der nogen der ved om der er en grund til at Browningen ikke skulle kunne komme med på listen? Er den evt for kort eller er der noget andet til hindre for det?
Hvis du kan finde en disiplin hvor den kan benyttes, skal du først ansøge om at riflen kommer på positiv listen, og når den er det, så kan der ansøges om SKV2

DSF 15/50 mter lyder som en mulighed.
4.02 Divisions
Semi-auto Open (SAO):
All semiautomatic rifles. Scope and compensator are allowed.
Semi-auto Standard (SAS):
As above. However scopes not allowed and compensator maximum 24 x 90mm
Manual Action Open (MAO):
All manually operated rifles holding 5 rounds (or more). Optical sights are allowed.
Manual Action Standard (MAS):
Rifles like above. Optical sights are not allowed.
http://www.dsf.dk/15-og-50m-kombiriffel
Tanken er, at når en riffel først er optaget på listen, kan der efterfølgende gives en SKV-påtegning til nye ansøgere uden yderligere sagsbehandling, hvis riflen søges til en godkendt skydning under organisationerne i det omfang de anvendte skydeprogrammer/-reglementer tillader brugen af riflen.

Ansøgning om at få en riffel optaget på positivlisten
En skytte, der ønsker at anskaffe sig en riffel til en SKV-påtegning, som ikke optaget på listen, skal som det første søge om at få riflen optaget på listen.

Først når ansøgningen er imødekommet, og riflen er godkendt i det fælles våbenudvalg samt fremgår af positivlisten, kan der fremsendes ansøgning om en SKV-påtegning.
Mvh
Grey

Edit disipln indsat

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 78 times

Re: Browning BL22 mulighed for at få på SKV?

Indlæg af Cpt » 27. okt 2021, 22:47

Greyberd63 skrev:
27. okt 2021, 22:29
Cpt skrev:
27. okt 2021, 22:19
Jeg har forelsket mig lidt i en Browning BL22 bøjlespænder, men den er ikke på unionens positiv liste - på trods af at der er en del andre 22LR bøjlespændere på den liste.. er der nogen der ved om der er en grund til at Browningen ikke skulle kunne komme med på listen? Er den evt for kort eller er der noget andet til hindre for det?
Hvis du kan finde en disiplin hvor den kan benyttes, skal du først ansøge om at riflen kommer på positiv listen, og når den er det, så kan der ansøges om SKV2

DSF 15/50 mter lyder som en mulighed.
4.02 Divisions
Semi-auto Open (SAO):
All semiautomatic rifles. Scope and compensator are allowed.
Semi-auto Standard (SAS):
As above. However scopes not allowed and compensator maximum 24 x 90mm
Manual Action Open (MAO):
All manually operated rifles holding 5 rounds (or more). Optical sights are allowed.
Manual Action Standard (MAS):
Rifles like above. Optical sights are not allowed.
http://www.dsf.dk/15-og-50m-kombiriffel
Tanken er, at når en riffel først er optaget på listen, kan der efterfølgende gives en SKV-påtegning til nye ansøgere uden yderligere sagsbehandling, hvis riflen søges til en godkendt skydning under organisationerne i det omfang de anvendte skydeprogrammer/-reglementer tillader brugen af riflen.

Ansøgning om at få en riffel optaget på positivlisten
En skytte, der ønsker at anskaffe sig en riffel til en SKV-påtegning, som ikke optaget på listen, skal som det første søge om at få riflen optaget på listen.

Først når ansøgningen er imødekommet, og riflen er godkendt i det fælles våbenudvalg samt fremgår af positivlisten, kan der fremsendes ansøgning om en SKV-påtegning.
Mvh
Grey

Edit disipln indsat
Ok tak for svaret, jeg kan se man skal levere en del info som jeg ikke umiddelbart er i besiddelse af (fabriks datablad og nærbilleder med med ID nummer osv).. jeg er ikke ekspert i bøjlespændere, blot interesseret i at skyde med en.. - så det må desværre nok vente til jeg engang får taget mig sammen til at tage jagttegn..

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: Browning BL22 mulighed for at få på SKV?

Indlæg af Ras.Killing » 27. okt 2021, 23:18

Kan ikke forstille mig den er svær at få på listen, når der i forvejen er andre lever action rifler på.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Browning BL22 mulighed for at få på SKV?

Indlæg af Greyberd63 » 27. okt 2021, 23:23

Mon ikke du kan få den forandler du vil købe den hos kan hjælpe med at få den på positiv listen.

Det koster dig ikke meget arbejde at prøve at tale med dem, de har jo også fordel af at den kommer på positv listen.

Nedenstående er link til Brownings liste over forhandlere DK.

https://en.browning.eu/dealers-denmark.shtml

mvh
grey

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 78 times

Re: Browning BL22 mulighed for at få på SKV?

Indlæg af Cpt » 28. okt 2021, 07:33

Greyberd63 skrev:
27. okt 2021, 23:23
Mon ikke du kan få den forandler du vil købe den hos kan hjælpe med at få den på positiv listen.

Det koster dig ikke meget arbejde at prøve at tale med dem, de har jo også fordel af at den kommer på positv listen.

Nedenstående er link til Brownings liste over forhandlere DK.

https://en.browning.eu/dealers-denmark.shtml

mvh
grey
Ja det kunne self godt være, jeg må prøve at høre våbensmeden eller HH om de gider lave benarbejdet.

Mht hvilken disciplin en 22 bøjlespænder passer i, kunne det så være terræn riffel?

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Browning BL22 mulighed for at få på SKV?

Indlæg af Greyberd63 » 28. okt 2021, 08:33

Cpt skrev:
28. okt 2021, 07:33
Greyberd63 skrev:
27. okt 2021, 23:23
Mon ikke du kan få den forandler du vil købe den hos kan hjælpe med at få den på positiv listen.

Det koster dig ikke meget arbejde at prøve at tale med dem, de har jo også fordel af at den kommer på positv listen.

Nedenstående er link til Brownings liste over forhandlere DK.

https://en.browning.eu/dealers-denmark.shtml

mvh
grey
Ja det kunne self godt være, jeg må prøve at høre våbensmeden eller HH om de gider lave benarbejdet.

Mht hvilken disciplin en 22 bøjlespænder passer i, kunne det så være terræn riffel?
DSF 15/50 mter lyder som en mulighed.

4.02 Divisions
Semi-auto Open (SAO):
All semiautomatic rifles. Scope and compensator are allowed.

Semi-auto Standard (SAS):
As above. However scopes not allowed and compensator maximum 24 x 90mm

Manual Action Open (MAO):
All manually operated rifles holding 5 rounds (or more). Optical sights are allowed.

Manual Action Standard (MAS):
Rifles like above. Optical sights are not allowed.

http://www.dsf.dk/15-og-50m-kombiriffel
Enten MAO eller MAS afhæningt om du vil have optlk på eller ej

mvh
grey

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Browning BL22 mulighed for at få på SKV?

Indlæg af Greyberd63 » 28. okt 2021, 10:44

Må hellere lige huske, at oplyse, at for at få et våben på en DSF diciplin, så kræver det at din klub er medlem af DSF.

Mvh
Grey

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 78 times

Re: Browning BL22 mulighed for at få på SKV?

Indlæg af Cpt » 28. okt 2021, 21:07

Greyberd63 skrev:
28. okt 2021, 10:44
Må hellere lige huske, at oplyse, at for at få et våben på en DSF diciplin, så kræver det at din klub er medlem af DSF.

Mvh
Grey
Hmm vi er i dgi og unionen, men DSF ved jeg faktisk ikke om vi også er med i.. men positiv listen rummer jo allerede 3 andre 22lr bøjlespændere, så de må vel også passe til noget under unionen? (Det er unionens positiv liste er det ik?)

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Browning BL22 mulighed for at få på SKV?

Indlæg af Bofhenator » 28. okt 2021, 21:25

Cpt skrev:
28. okt 2021, 21:07
Greyberd63 skrev:
28. okt 2021, 10:44
Må hellere lige huske, at oplyse, at for at få et våben på en DSF diciplin, så kræver det at din klub er medlem af DSF.

Mvh
Grey
Hmm vi er i dgi og unionen, men DSF ved jeg faktisk ikke om vi også er med i.. men positiv listen rummer jo allerede 3 andre 22LR bøjlespændere, så de må vel også passe til noget under unionen? (Det er unionens positiv liste er det ik?)
Det er SKVs positivliste (den er fælles), men det ændre ikke på din forening skal være medlem af en hovedorganisation hvor det våben du søger på har en disciplin.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Browning BL22 mulighed for at få på SKV?

Indlæg af Greyberd63 » 28. okt 2021, 21:29

Cpt skrev:
28. okt 2021, 21:07
Greyberd63 skrev:
28. okt 2021, 10:44
Må hellere lige huske, at oplyse, at for at få et våben på en DSF diciplin, så kræver det at din klub er medlem af DSF.

Mvh
Grey
Hmm vi er i dgi og unionen, men DSF ved jeg faktisk ikke om vi også er med i.. men positiv listen rummer jo allerede 3 andre 22LR bøjlespændere, så de må vel også passe til noget under unionen? (Det er unionens positiv liste er det ik?)
https://www.google.com/search?q=dgi+pos ... e&ie=UTF-8
Positiv listen gælder også DGI, men jeg kender ikke andre dicipliner end den nævnte hvor man kan bruge bøjlespænder(men derfor kan de godt findes.)

De 3 der allerede står på listen, kan kun fås via Unionen, DSF ligger som forbund under Unionen.

mvh
grey

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 78 times

Re: Browning BL22 mulighed for at få på SKV?

Indlæg af Cpt » 28. okt 2021, 21:57

Greyberd63 skrev:
28. okt 2021, 21:29
Cpt skrev:
28. okt 2021, 21:07
Greyberd63 skrev:
28. okt 2021, 10:44
Må hellere lige huske, at oplyse, at for at få et våben på en DSF diciplin, så kræver det at din klub er medlem af DSF.

Mvh
Grey
Hmm vi er i dgi og unionen, men DSF ved jeg faktisk ikke om vi også er med i.. men positiv listen rummer jo allerede 3 andre 22LR bøjlespændere, så de må vel også passe til noget under unionen? (Det er unionens positiv liste er det ik?)
https://www.google.com/search?q=dgi+pos ... e&ie=UTF-8
Positiv listen gælder også DGI, men jeg kender ikke andre dicipliner end den nævnte hvor man kan bruge bøjlespænder(men derfor kan de godt findes.)

De 3 der allerede står på listen, kan kun fås via Unionen, DSF ligger som forbund under Unionen.

mvh
grey
Vi er med i unionen, så det skulle jo være fint nok så :smile:

Det er helt sikkert 15m kombiriffel MAS der ville passe til det jeg gerne vil skyde med den

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Browning BL22 mulighed for at få på SKV?

Indlæg af Greyberd63 » 28. okt 2021, 22:21

Cpt skrev:
28. okt 2021, 21:57
Greyberd63 skrev:
28. okt 2021, 21:29
Cpt skrev:
28. okt 2021, 21:07
Greyberd63 skrev:
28. okt 2021, 10:44
Må hellere lige huske, at oplyse, at for at få et våben på en DSF diciplin, så kræver det at din klub er medlem af DSF.

Mvh
Grey
Hmm vi er i dgi og unionen, men DSF ved jeg faktisk ikke om vi også er med i.. men positiv listen rummer jo allerede 3 andre 22LR bøjlespændere, så de må vel også passe til noget under unionen? (Det er unionens positiv liste er det ik?)
https://www.google.com/search?q=dgi+pos ... e&ie=UTF-8
Positiv listen gælder også DGI, men jeg kender ikke andre dicipliner end den nævnte hvor man kan bruge bøjlespænder(men derfor kan de godt findes.)

De 3 der allerede står på listen, kan kun fås via Unionen, DSF ligger som forbund under Unionen.

mvh
grey
Vi er med i unionen, så det skulle jo være fint nok så :smile:

Det er helt sikkert 15m kombiriffel MAS der ville passe til det jeg gerne vil skyde med den
Ret sikker på at det ikke er nok, altså at din klub skal være medlem af DSF for at klubben kan give SKV2 til dicipliner der ligger i DSF
Få din formand til at tjekke, som det første step i processen.

Mvh
Grey

Besvar