Jeg er overhovedet ikke imponeret over Heckler & Koch's kundeservice. Flækket ramme rager dem en høstblomst.

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3363
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 633 times

Re: Jeg er overhovedet ikke imponeret over Heckler & Koch's kundeservice. Flækket ramme rager dem en høstblomst.

Indlæg af Flugteren » 19. maj 2022, 10:16

Black Water skrev:
19. maj 2022, 09:42
Måske læren skal være, at købe en platform, der er optics ready fra fabrikken af, hvis man kan se sig selv smække optik på :smile:
Nu om dage ser man jo mange Optics Ready-pistoler, så måske producenterne har indset, at red dots er populære, så de kan ligeså godt forberede pistolerne til dem? På den måde kan de også spare sig selv for frustrerende opkald, når kunder ringer ind og klager over, at våbnet ikke kan klare vægten/trykket bestemte steder på slæden.

Men HK kan nu være meget genstridig, det er ikke for ingenting, at de har fået tildelt mottoet "HK - because you suck and we hate you!" ovre i USA :giggle:

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11099
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2637 times

Re: Jeg er overhovedet ikke imponeret over Heckler & Koch's kundeservice. Flækket ramme rager dem en høstblomst.

Indlæg af C-X » 19. maj 2022, 10:24

Læren må være, at konkurrencedygtigt produceret, performance optimeret grej, ikke tåler yderligere belastninger, end det designet til.

Yderligere så skal Agamemnon helst holde pølledutterne fra værktøj, da udfaldet bliver at han enten gør skade på sig selv eller sit grej. :snu:

Jeg er på sin vis glad for, at Agamemnon har overskud til, at lade pistolen dø, hvis ikke slæden udskiftes. Der er andre der næppe ville have samme moral eller betænkning. Det kunne jo ende i et skamferet ansigt :shock:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9706
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1726 times
Been thanked: 2158 times
Kontakt:

Re: Jeg er overhovedet ikke imponeret over Heckler & Koch's kundeservice. Flækket ramme rager dem en høstblomst.

Indlæg af Bofhenator » 19. maj 2022, 11:00

C-X skrev:
19. maj 2022, 10:24
...
skade på sig selv...

.... Det kunne jo ende i et skamferet ansigt...
Bare rolig, han skamfere kun sig selv ;-)
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Reaperfreak
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 48
Tilmeldt: 31. dec 2021, 16:19
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times

Re: Jeg er overhovedet ikke imponeret over Heckler & Koch's kundeservice. Flækket ramme rager dem en høstblomst.

Indlæg af Reaperfreak » 20. maj 2022, 22:18

C-X skrev:
19. maj 2022, 10:24
Læren må være, at konkurrencedygtigt produceret, performance optimeret grej, ikke tåler yderligere belastninger, end det designet til.

Yderligere så skal Agamemnon helst holde pølledutterne fra værktøj, da udfaldet bliver at han enten gør skade på sig selv eller sit grej. :snu:

Jeg er på sin vis glad for, at Agamemnon har overskud til, at lade pistolen dø, hvis ikke slæden udskiftes. Der er andre der næppe ville have samme moral eller betænkning. Det kunne jo ende i et skamferet ansigt :shock:
"performance optimeret grej" Det må være salgsperformance.

Reaperfreak
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 48
Tilmeldt: 31. dec 2021, 16:19
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times

Re: Jeg er overhovedet ikke imponeret over Heckler & Koch's kundeservice. Flækket ramme rager dem en høstblomst.

Indlæg af Reaperfreak » 21. maj 2022, 00:45

Nielshm skrev:
19. maj 2022, 05:40
Det er kedeligt med sådan en revne.
Jeg synes næsten det er mere utroligt at et produkt dimensioneres så præcist, at den mindste lille afvigelse i brug eller tilpasning faktisk betyder brud.

Så hvis jeg en dag kører lidt frisk til i familiecontaineren, så må jeg forvente at et eller andet brækker sf, for det er ikke en racerbil.
Det er heller ikke unormalt at se en knækket fjeder på en bil, særligt i konesiden. Det er heller ikke unormalt af folk brænder hjullejer af ved at sætte spacers på. Du ændre ikke på bilens konstruktion ved at køre frisk til, men et eller andet sted står der hvor meget bilen må lastes med, der står også noget om hvor meget du må hænge bag efter, og det er ikke uden grund.

Havde man brugt professionelle værktøjer som finite element, havde man fanget områder med spændingsopbygninger på forhånd. Og det må antages at de folk som sidder med det hos H&K er kompetente nok til at vide hvilken betydning de spændinger har for evt udmattelsesbrud, de bør også være kompetente nok til at afprøve forudsigeligt misbrug(rødpunkt-ja det må det være når de siger at man ikke må bruge det) og vide hvilken indflydelse det har, så man kan fraskrive sig ansvar for det i dokumentationen, hvilket de ikke har gjort. Så at de bevidst skulle have kørt designet lige til grænsen, tror jeg ikke en skid på. Har du et dårligt/uheldig design og eller materialefejl i et kritisk på punkt med skarpe hjørner/kanter så skal der altså ikke meget til at starte et brud. I forhold til spændinger og udmattelsesbrud skal man meget langt ned i spændinger for at opnå ”uendelige” levetid (typisk 1e6-1e7 aktiveringer). Spændingerne skal ikke stige meget før at levetiden bliver markant ændret, da forholdet mellem spændinger og antal aktiveringer her et logaritmisk forhold.
Billede

Når de siger at det er rødpunktet som har gjort det, jamen så skal det nok passe, men det er fordi at de forvejen har et dårlig designet skydejern(og det ved de), hvor massen af rødpunktet flytter spændingerne så meget at man ikke kan snakke om levetid, men yderlig underdimensionering og det kan være helt galt hvis der også er en materialefejl, og den kan som sådan være skyld i det alene, og den kan som sådan også godt være gennemgående og have sit udspring i formsmedningen hvor materiales struktur ikke bliver tilstrækkelig genskab ved varmebehandling og der ikke er nok materiale til efterfølgende bearbejdning osv, og det ved de også godt.
Der er ikke tale om et toptunet design, udmattelsesbrud her, det er rent brud som bunder i enten direkte dårlig design, materialefej eller en kombi, og det tørre de af i et rødpunkt, længere er den ikke.
Vedhæftede filer
sn.JPG
sn.JPG (24.06 KiB) Vist 695 gange
Senest rettet af Reaperfreak 22. maj 2022, 23:46, rettet i alt 1 gang.

Black Water
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 202
Tilmeldt: 25. maj 2021, 13:32
Interesser: Våben, taktik
Geografisk sted: København
Has thanked: 25 times
Been thanked: 36 times

Re: Jeg er overhovedet ikke imponeret over Heckler & Koch's kundeservice. Flækket ramme rager dem en høstblomst.

Indlæg af Black Water » 21. maj 2022, 09:21

Ganske interessant, Reaperfreak. Tak for det indlæg. Vi er meget langt uden for min kompetence-sfære, så fedt med et lidt mere teknisk indlæg.

Når jeg tænker over det, så har jeg faktisk selv slidt et par USPer op henover de sidste år. Bevares jeg ved ikke hvor meget forgængeren har skudt med dem, men jeg har været overrasket over at de blev kasseret begge gange. Og begge gange var det en revnet slæde, som jeg dog ikke selv kunne se med det blotte øje

Måske der ligger noget i HKs design, som gør deres slæder svagere? Flere mulige brudflader evt?

Den eneste platform jeg kender bedre er Glock. Dens slæde er unægtelig mere "clean" og uden diverse konjunkturer (eller hvad man skal kalde det), og jeg har læst research om hvor vanvittigt mange skud folk har smidt igennem dem, før de begynder at blive slidte.

300.000 +p og 1.1 mil standard fmj for at nævne et par tests.

Besvar