Revolver i .45 ACP: Er der nogen her med erfaring med S&W 625 eller Ruger Redhawk?

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Mito
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 125
Tilmeldt: 4. maj 2017, 15:33
Interesser: Våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 30 times

Revolver i .45 ACP: Er der nogen her med erfaring med S&W 625 eller Ruger Redhawk?

Indlæg af Mito » 13. okt 2018, 23:13

Har et stykke tid overvejet at købe en ”voksen” revolver i .44 Special men det er helt ærligt en lidt besværlig kaliber.

Så hvad med en .45 ACP, jeg har en 1911 i den kaliber allerede og udvalget af ammunition er meget bedre/nemmere end .44 Special?

Er der nogen her med erfaring med S&W 625 eller Ruger Redhawk? Begge findes i DK og prisen er omkring 11K for begge modeller. De 2 S&W modeller jeg har fundet i DK er begge special udgaver så måske findes der en billigere normal udgave af en 625?

Eller hvad med Taurus TRACKER MODEL 455?

Har søgt på forummet men ud over lidt fra 2017 ser der ikke ud til at have været meget skrevet om revolver i den vidunderlige kaliber .45 ACP. :bowdown:

På forhånd tak.
Senest rettet af Refraktorius 15. okt 2018, 21:31, rettet i alt 2 gange.
Begrundelse: overskrift tilpasset formålet. Det er et spørgsmål du stiller, ikke en forklaring på hvordan noget gøres

Brugeravatar
ACE1
Banned
Banned
Indlæg: 1138
Tilmeldt: 23. sep 2009, 02:47
Interesser: våben
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 22 times
Been thanked: 84 times

Re: Revolver i .45 ACP

Indlæg af ACE1 » 14. okt 2018, 07:26

Du kan evt, finde dem brugt på egun

http://www.egun.de/market/item.php?id=7142309
3-Gun is the Crossfit of the shooting sports

With guns in the hands of the public, sure there will be tragedies, but without them there will be genocides. Unknown

JW63SS
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 27
Tilmeldt: 19. dec 2016, 18:19
Interesser: pistolskydning
Geografisk sted: Midtsjælland
Has thanked: 10 times
Been thanked: 13 times

Re: Revolver i .45 ACP

Indlæg af JW63SS » 14. okt 2018, 07:29

Jeg er den lykkelige ejer af en 625 acp med 5" løb, og den skyder fortrinligt, meget præcis.
Det eneste man kan rynke på næsen af, er at man bliver lidt nasset, når man roder med de afskudte moonclips, men det generer nu ikke mig.
Der er vist også en del der syntes at grebet er meget lille på de nye modeller, men det er jo nemt at løse.
Køb en, du bliver glad for den...
feinwerkbau aw 93
S&W 627 TC 357 mag
Sig Sauer P220 x-six 45 acp
S&W 625 5" 45acp
Sig Sauer P226 X-six supermatch club 30
Uberti cattleman 45 LC

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: Revolver i .45 ACP

Indlæg af CQB » 14. okt 2018, 09:44

Det burde være til at finde en del lettere brugte .45 ACP revolvere fra IPSC skytter. da de kun var konkurrence dygtige i IPSC i danmark i meget kort tid, inden man gik over til 8 skuds revolvere.

Mnielse
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 28
Tilmeldt: 12. okt 2014, 22:41
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 9 times
Been thanked: 8 times

Re: Revolver i .45 ACP

Indlæg af Mnielse » 14. okt 2018, 19:52

Jeg har en 625 Performance Center
Nyt skæfte og en returfjeder til 53,-, så skyder den som en drøm.
Moon clips only skal man lige vænne sig til!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Revolver i .45 ACP: Er der nogen her med erfaring med S&W 625 eller Ruger Redhawk?

Indlæg af Ras.Killing » 19. okt 2018, 02:12

JJSU har lige fået en M.625 på deres hjemmeside

https://www.jjsu.dk/shop/smith--wesson-625--45acp/

Der er ikke så meget at sige om en 625. Den er bygget på den store N-ramme og ellers lige så pålidelig som enhver anden S&W revolver. En smule kærlighed og man har et fantastisk stykke skydejern :biggrin: Ruger Redhawk i 45.acp finder du nok ikke mange af på brugtmarkedet, så der er du nok ''nødsaget'' til at købe nyt.

Største minus med 45.acp i en revolver er at du er låst til moonclips. Ikke at det er et problem, det er bare lidt ekstra at bøvle med :thumbup: Personligt var jeg nok gået efter en i 45.Colt i stedet - men den er nok lige så bøvlet med ammunition som en 44.Sp hvis ikke man lader selv... Ruger's Redhawk kan vist nok æde både 45.Colt og 45.acp - så den er på det punkt lidt mere alsidig.

Men hvad skal den bruges til?

Ruger Blackhawk er ofte at finde på brugemarkedet i f.eks 45.Colt, det er så bare en SA revolver. Du kan købe en sprit ny Blackhawk ved ZMA med både en 45.Colt og 45.acp tromle til :rock: så er man da dækket ind!

https://www.zeromike.dk/produkter/280-s ... 550-black/

...Og en SA revolver er en fantastisk hyggeskyder :biggrin: :biggrin: :biggrin:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Revolver i .45 ACP: Er der nogen her med erfaring med S&W 625 eller Ruger Redhawk?

Indlæg af Fast Fumble » 19. okt 2018, 09:11

Jeg er nok ikke den typiske revolverskytte, men jeg kaster lige min mening på bordet alligevel, så kan I jo ignorere det hvis det er for mærkeligt.

For mig er revolveren en hyggeskyder. Jeg konkurrerer intenst i IPSC, og det levner ikke vildt meget plads til andre discipliner. Når jeg alligevel skyder og træner andre discipliner, er det:
- fordi jeg har brug for bestemte typer grundtræning, for at blive en bedre IPSC skytte
- for at hygge mig og slappe af

Mine krav til revolveren er derfor, at den skal kunne bruges til 15m baneskydning, Terrænpistol, måske Tjenestepistol (det skyder jeg bare ikke lige i øjeblikket) og Steel Challenge. SA revolveren giver kun mening til en af de discipliner, nemlig 15m bane, hvor man har masser af tid. (Det samme på 25m bane, det skyder jeg bare næsten ikke). 3 af de 4 discipliner jeg kunne finde på at skyde med min revolver, er helt klart bedst med DA revolver, så det diskvalificerer SA revolveren for mig.

Det begrænser også udvalget en del...
Der er mange revolvere som man kan lave et rigtig godt SA aftræk på, endda flere som har det ab fabrik! (Fx Manurhin, Colt, Ruger). Men et virkelig godt DA aftræk har langt færre revolvere, og der står S&W på siden af langt de fleste. Der er ingen revolvere i mit prislag som har godt DA aftræk ab fabrik, så enten skal man selv, eller også skal man omkring våbensmeden. (Gudskelov er det nemt at lave selv: http://blog.uckfup.dk/2009/11/trigger-tuning/)

Derfor har jeg en klar holdning til SA revolvere: For mig er de spild af tid.

Steel Challenge er tempo-skydning, og DA er den eneste mulighed. Terrænpistol KAN skydes SA, men skyder man DA (og træner det lidt først) har man ca. ½ sekund ekstra pr skud til at sigte. Det samme med Tjenestepistol.

On the subject of moonclips...
Det er en klar fordel, i min optik. Ikke uundværligt, men bare lækkert. En lommefuld moonclips gør revolveren lige så hurtig at lade (næsten) som en pistol. Til 15m/25m bane er det hamrende ligegyldigt. Til Terrænpistol er det også tæt på ligegyldigt (men det er nu meget rart, at de andre ikke skal stå og vente på "ham med revolveren" på hver station). Til Steel Challenge er det egentlig også ligegyldigt, men i praksis, når man skal genlade mange gange, og gerne vil holde fokus på skydningen, så er moonclips altså en fordel. Kun til Tjenestepistol er moonclips en uundværlig fordel! (IPSC uden moonclips er direkte dumt, men jeg skyder ikke IPSC med revolver). Hører jeg nogen indvende "man kan da fint lade med en speedloader"? Nej, ikke hvis man vil vinde. Speedloaderen hjælper kun med selve loading, ikke med unloading, og det er unload der jævnligt giver problemer. Af og til er der bare et hylster som ikke kommer helt ud, og så står man der med sin speedloader, og kan ikke gøre mere, før man har fisket det genstridige hylster ud. Med moonclips sker det bare aldrig, for hylstrene hænger sammen, og vejer derfor en hel del mere, så unload bøvl forekommer bare ikke.

Jeg har et lille unclip tool til mine moonclips. Sådan et kan man lave selv for en tyver med en nedstryger og en fil. Jeg har også et lille tool til at sætte patroner i clips, det gav jeg vist 3-400kr for i USA. Og så en dynge moonclips i godt stål til 15-20 kr stykket, så er det en leg at bruge. Absolut ingen bøvl.

Unclip tool: http://www.revolversupply.com/moon-clip-unloading/
Clip load tool: http://www.bmtequipped.com/purchase.php
Alt: https://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=lo ... noapp=true

(Men jeg har ladet mig fortælle, at tools ikke er nødvendigt til .45 acp, for de kan lades i clips med fingrene lige så let. Ved ikke om det passer, jeg har ikke prøvet selv.)
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Mito
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 125
Tilmeldt: 4. maj 2017, 15:33
Interesser: Våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 30 times

Re: Revolver i .45 ACP: Er der nogen her med erfaring med S&W 625 eller Ruger Redhawk?

Indlæg af Mito » 19. okt 2018, 20:47

Tak for alle input og forslag.

Jeg havde egentligt ikke noget specielt at bruge en .45 revolver til ikke andet end at prøve noget nyt og at forhåbentligt stemple nogle huller i den sorte del af skiven på 25m banen og måske endda skyde lidt terræn hvis jeg får taget mig sammen til at deltage i sådan noget.

Jeg tror jeg vil tænke lidt mere over hvad jeg skal købe nyt/brugt men jeg er dog helt sikker på at det skal være en double action revolver da jeg før i tiden har skudt en del single action (.44 Navy Colt) men synes at double action grebet ligger bedre i hånden/hænderne når vi nu ikke må trække fra et hylster og skyde fra hoften alligevel.

Er i øvrigt helt pjattet med det Ultimate Moon Clip Loading Tool på eBay og sådan et er man da bare nødt til at eje hvis man har en moon clip skyder og nu er jeg heldigvis typen som aldrig går ned på udstyr så jeg har ingen skrupler med at købe alt det smarte grej man kan få i US :biggrin:

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Revolver i .45 ACP: Er der nogen her med erfaring med S&W 625 eller Ruger Redhawk?

Indlæg af Ras.Killing » 19. okt 2018, 21:53

Ud fra overstående skal du gå efter en S&W så :thumbup:

45.acp er måske ikke lige den fødte terrænskydnings kaliber - til gengæld klare den det med store huller til ug og stjerne.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Freja
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 813
Tilmeldt: 22. apr 2005, 23:49
Interesser: Danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 107 times

Re: Revolver i .45 ACP: Er der nogen her med erfaring med S&W 625 eller Ruger Redhawk?

Indlæg af Freja » 19. okt 2018, 22:00

Er man træt af Moon clips kunne man jo bruge auto rim

Mito
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 125
Tilmeldt: 4. maj 2017, 15:33
Interesser: Våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 30 times

Re: Revolver i .45 ACP: Er der nogen her med erfaring med S&W 625 eller Ruger Redhawk?

Indlæg af Mito » 19. okt 2018, 23:50

Freja skrev:
19. okt 2018, 22:00
Er man træt af Moon clips kunne man jo bruge auto rim
Kan man købe .45 Auto Rim uden at få problemer med ordensmagten når man "kun" har en .45 ACP på sin SKV? Eller er der en måde at få .45 ACP/Auto Rim på kortet?


Jeg ved ikke hvordan det er at få Auto Rim messing i Danmark men efter hvad jeg kan se i US lader det til at fungerer glimrende rent praktisk.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Revolver i .45 ACP: Er der nogen her med erfaring med S&W 625 eller Ruger Redhawk?

Indlæg af Ras.Killing » 20. okt 2018, 07:42

Mito skrev:
19. okt 2018, 23:50

Kan man købe .45 Auto Rim uden at få problemer med ordensmagten når man "kun" har en .45 ACP på sin SKV? Eller er der en måde at få .45 ACP/Auto Rim på kortet?
Skal vi være krakilske, så er de fire "nye" godkendte kalibre 40.S&W, 44.Special, 45.acp/45.auto og 45.Colt.

45.Auto Rim er ingen af de overstående - så jeg ville høre SKV først og få et skriftligt svar :thumbup:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
CO
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2668
Tilmeldt: 4. jan 2005, 18:30
Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 41 times
Been thanked: 210 times

Re: Revolver i .45 ACP: Er der nogen her med erfaring med S&W 625 eller Ruger Redhawk?

Indlæg af CO » 20. okt 2018, 08:05

Du får med 100% sikkerhed ikke 45 Auto Rim på kortet, og det vil være ulovligt at anvende anden ammunition end de 4 godkendte kalibre, når vi taler om større end 38/9mm.
På det område er de meget firkantede, fordi det kun er disse 4 kalibre som er godkendte.
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Revolver i .45 ACP: Er der nogen her med erfaring med S&W 625 eller Ruger Redhawk?

Indlæg af Ras.Killing » 20. okt 2018, 08:13

Et alternativ kunne være et afkortet 45.Colt hylster... men så er vi hurtigt ude i noget der er mere besværligt en moonclips.

Men hvis du alligevel er åben for at lade på hylstre selv, så er 44.Special jo også en mulighed!
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Mito
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 125
Tilmeldt: 4. maj 2017, 15:33
Interesser: Våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 30 times

Re: Revolver i .45 ACP: Er der nogen her med erfaring med S&W 625 eller Ruger Redhawk?

Indlæg af Mito » 20. okt 2018, 11:27

Moon Clips er vel også en del af charmen ved den her revolver og kaliber og man kan jo bare lade en lomme fuld clips inden man kommer på banen så man ikke spilder den dyrebare skydetid.

Besvar