Palm pistol

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Palm pistol

Indlæg af Longrifle » 18. sep 2010, 09:47

Nu tilhører jeg den eksklusive lille skare i Danmark, der bærer skarpladt pistol på jobbet ligeså naturligt, som skjorte og sokker. Og jeg har dermed også tilladelse til at bære min pistol i min fritid.

Sidstnævnte er ikke sket i de 21 år jeg har været i styrken.

Det er simpelthen - og heldigvis for det!!!! - ikke nødvendigt i Danmark. Jeg har få gange grebet ind i situationer i min fritid, og der har jeg gjort ganske trygt uden at være bevæbnet - hvilket dog forudsætter en vis omtanke og analyse af situationen inden man handler.

Jeg er ganske tilfreds med, at det kun er statens personale "forundt" at bære våben ude i samfundet. Jeg er omvendt også ganske tilfreds med, at "almindelige" mennesker kan dyrke skydning som sport under meget rimelige og lempelige vilkår.

Men det er helt nødvendigt, at have en knivskarp linie imellem våben til sport og våben til nødværge/handlepligt og myndighedudøvelse.
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
Kode1303
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. maj 2010, 19:09
Interesser: Ammunition og skydning.
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Re: Palm pistol

Indlæg af Kode1303 » 18. sep 2010, 11:00

Det er skam ikke en ny opfindelse med den palm pistol - endda flereskudsvåben.

Billede
Make mine a carbine.

Brugeravatar
Minjet
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 427
Tilmeldt: 12. mar 2007, 14:45
Geografisk sted: Region Midt
Has thanked: 2 times

Re: Palm pistol

Indlæg af Minjet » 18. sep 2010, 11:24

Longrifle skrev:Nu tilhører jeg den eksklusive lille skare i Danmark, der bærer skarpladt pistol på jobbet ligeså naturligt, som skjorte og sokker. Og jeg har dermed også tilladelse til at bære min pistol i min fritid.

Sidstnævnte er ikke sket i de 21 år jeg har været i styrken.

Det er simpelthen - og heldigvis for det!!!! - ikke nødvendigt i Danmark. Jeg har få gange grebet ind i situationer i min fritid, og der har jeg gjort ganske trygt uden at være bevæbnet - hvilket dog forudsætter en vis omtanke og analyse af situationen inden man handler.

Jeg er ganske tilfreds med, at det kun er statens personale "forundt" at bære våben ude i samfundet. Jeg er omvendt også ganske tilfreds med, at "almindelige" mennesker kan dyrke skydning som sport under meget rimelige og lempelige vilkår.

Men det er helt nødvendigt, at have en knivskarp linie imellem våben til sport og våben til nødværge/handlepligt og myndighedudøvelse.
Det er ganske enkelt den bedste formulering jeg har set ang. pågældende emne!
Jeg kunne ikke være mere enig :goodpost:
Med venlig hilsen

Michael

Besvar