Baikal MP-153 Orientering af indvendig gascyllinderventil?

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Brugeravatar
Syrah
Newbie
Newbie
Indlæg: 20
Tilmeldt: 6. jul 2011, 02:05
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Baikal MP-153 Orientering af indvendig gascyllinderventil?

Indlæg af Syrah » 17. aug 2011, 01:28

Hej til alle fra ny bruger på NVF
Jeg har for år tilbage købt mig en dengang næsten ny 12/89 og aldrig selv skudt med den.
Lige efter mit køb lånte min nevø den med på flugtskydningsbanen og bagefter fortalte han at han "gad" kun skyde 4-5 skud med den da den ikke ville genlade.
Sidste weekend fik jeg lejlighed til selv at skyde med den og ganske rigtigt den ville bare ikke genlade.
Under den efterfølgende adskillelse og rengøring underede jeg mig over principet i baikal'ens virkemåde da jeg ikke kunne fatte den kunne opbygge tryk i gascyllinderen og efter at have tjekket manualen på nettet ( http://www.remington.com/~/media/Files/ ... pr453.ashx ) kunne jeg konstatere at "Valve" ( part 6 på side 22) var monteret forkert, i det den var placeret omkring magasinrøret foran "Piston" (part 20 på side 22) og ikke under "Valve spring" (part 5 på side 22) som diagrammet foreskriver.
Klart den ikke vil genlade når alt tryk fiser op i foreste kammer i cyllinderen uden "modstand" og videre ud gennem fjederen og de ovale huller.
Puha det var lang smøre men nu kommer spørgsmålet ... hvad vej skal "valve" vende i gascyllinderen ? den har en flad og en skråt afskåret side, umiddelbart vil jeg tro den flade skal vende mod fjederen og syntes også jeg kan ane den skrå vender ned i cyllinderhus på tegningen men hvad siger baikal-eksperterne her i forum?
På forhånd tak
ps. Den var billig dengang jeg købte, så den tidligere ejer havde nok opgivet den og i stedet "snydt" mig :-)
Senest rettet af Syrah 17. aug 2011, 16:33, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Deer Hunter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 839
Tilmeldt: 2. maj 2005, 21:44
Interesser: Jagt.
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 55 times
Been thanked: 34 times

Re: Baikal MP-153 Orientering af indvendig gascyllinderventi

Indlæg af Deer Hunter » 17. aug 2011, 11:09

Jeg vil sige at du har ret, Sådan vender den i min Baikal
Vedhæftede filer
B6.JPG
B6.JPG (64.69 KiB) Vist 1762 gange
Deer Hunter 5.6

Brugeravatar
Syrah
Newbie
Newbie
Indlæg: 20
Tilmeldt: 6. jul 2011, 02:05
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Baikal MP-153 Orientering af indvendig gascyllinderventi

Indlæg af Syrah » 17. aug 2011, 16:12

Hej DH
Super perfekt...det billede har jeg ledt efter på nettet i 3 dage, så tror pokker den bøsse aldrig har kunnet skyde!
Jeg vil snarest komme ud og brænde 4 æsker spåntagende 32g's af, så jeg kan være klar til om 14 dage.
Cпасибо for hurtigt svar og et meget illustrativt (hedder det vist) billede :-)
Venlig hilsen
/Lars

Besvar