En tråd med Custom / special byggede rifler!

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Falco Subniger
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 215
Tilmeldt: 29. jun 2014, 09:11
Interesser: Harmonisk træfsikkerhed
Geografisk sted: Østdanmark
Has thanked: 28 times
Been thanked: 32 times

Re: En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af Falco Subniger » 29. mar 2016, 14:02

Sila0079 skrev:Jeg er heller ikke overdrevet imponeret over GRS's kundeservice.
Jeg tror, du har for høje forventninger til, hvilken service du kan forvente. Modsat 308 W har GRS jo ikke leveret et skæfte, der er "problematisk", det kan blot ikke leve op til din kombination af montage/kikkert.

Har du hørt Spuhr, om han har et forslag til at løse dit problem (lavere montage og/eller mindre hældning)?

Sila0079
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 625
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:18
Interesser: Skydning, jagt og genladning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 187 times
Been thanked: 140 times

Re: En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af Sila0079 » 29. mar 2016, 14:16

Falco Subniger skrev:
Sila0079 skrev:Jeg er heller ikke overdrevet imponeret over GRS's kundeservice.
Jeg tror, du har for høje forventninger til, hvilken service du kan forvente. Modsat 308 W har GRS jo ikke leveret et skæfte, der er "problematisk", det kan blot ikke leve op til din kombination af montage/kikkert.

Har du hørt Spuhr, om han har et forslag til at løse dit problem (lavere montage og/eller mindre hældning)?
Bevares - der er ikke noget katastrofalt omkring det.. Jeg synes bare det er en skam at det synes at være lavet til at fungere i spændet imellem faste sigtemidler, og gennemsnitlig jagtoptikker i lavest mulig montage (f.eks. en 40mm kikkert med 1" rør). Det passer jo ikke just med den kundekreds der oftest køber et sådan skæfte - det er jo gerne sportsskytter og folk med ambitioner om præcisions- og langdistanceskydning..
Dette er viden jeg gerne ville have haft inden jeg bestilte skæftet, så jeg om ikke andet kunne have været proaktiv omkring det, og derfor beretter jeg nu om mine erfaringer, så andre senere kan fremsøge det, og tage det med i deres overvejelser..
"During times of universal decent, telling the truth becomes a revolutionary act"
George Orwell

"A harmless man is not a good man. A good man is a very, very dangerous man who has it under voluntary control."
Jordan Peterson

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af 308 W » 29. mar 2016, 16:42

At din montage højde ikke passer dig ved brug af et GRS skæfte, kan man ikke klandre GRS for.

Det er næppe sportsskytter og folk med ambitioner om præcisions skydning der udgør den største andel af kunder, men snarer folk der skifter skæfte på deres jagtriffel og skyder lidt på bane samt jagtfeltskydning.
Sila0079 skrev:
Falco Subniger skrev:
Sila0079 skrev:Jeg er heller ikke overdrevet imponeret over GRS's kundeservice.
Jeg tror, du har for høje forventninger til, hvilken service du kan forvente. Modsat 308 W har GRS jo ikke leveret et skæfte, der er "problematisk", det kan blot ikke leve op til din kombination af montage/kikkert.

Har du hørt Spuhr, om han har et forslag til at løse dit problem (lavere montage og/eller mindre hældning)?
Bevares - der er ikke noget katastrofalt omkring det.. Jeg synes bare det er en skam at det synes at være lavet til at fungere i spændet imellem faste sigtemidler, og gennemsnitlig jagtoptikker i lavest mulig montage (f.eks. en 40mm kikkert med 1" rør). Det passer jo ikke just med den kundekreds der oftest køber et sådan skæfte - det er jo gerne sportsskytter og folk med ambitioner om præcisions- og langdistanceskydning..
Dette er viden jeg gerne ville have haft inden jeg bestilte skæftet, så jeg om ikke andet kunne have været proaktiv omkring det, og derfor beretter jeg nu om mine erfaringer, så andre senere kan fremsøge det, og tage det med i deres overvejelser..

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Christ
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 659
Tilmeldt: 12. maj 2013, 21:06
Interesser: Foto Skydning Jagt Genladning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 193 times
Been thanked: 86 times

Re: En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af Christ » 29. mar 2016, 16:50

308 W skrev:Tikka T3 super varmint 308 win
GRS Berserk skæfte
Zeiss Duralyt 3-12x50 S60
Sonic 45 lyddæmper
Større ladegreb
Stainless bolt shroud
3HGR Light Harness riffelrem

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Ah jaja, den er satme blevet fed der :) vidste slet ikke de havde lavet det skæfte. p0rn !

Hvilke andre planer har du med den ?
"20 years ago we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs. Please God, don't take Kevin Bacon."

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: RE: Re: En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af 308 W » 29. mar 2016, 17:32

Christ skrev:
308 W skrev:Tikka T3 super varmint 308 win
GRS Berserk skæfte
Zeiss Duralyt 3-12x50 S60
Sonic 45 lyddæmper
Større ladegreb
Stainless bolt shroud
3HGR Light Harness riffelrem

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Ah jaja, den er satme blevet fed der :) vidste slet ikke de havde lavet det skæfte. p0rn !

Hvilke andre planer har du med den ?
Ny kikkert, gerne en Steiner m5xi 3-15x50
Ny rail fra Hgfirearms
Ny dæmper ASE Utra SL 5

Bundmetal eller rettere plastik, beholder jeg så længe mine hornady sst 180 grain kan være i standard magasinet.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Christ
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 659
Tilmeldt: 12. maj 2013, 21:06
Interesser: Foto Skydning Jagt Genladning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 193 times
Been thanked: 86 times

Re: En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af Christ » 30. mar 2016, 11:50

Inspireret af 308, smider jeg min .223 op,

Billede

Data :

Tikka T3 Tac .223
XLR element skæfte
Kahles K624i Kikkert
Spuhr montage
Sonic 45 dæmper
glades armory bolt knob og shroud

Fremtidig plan, overvejer jeg kraftigt at få skåret lidt af piben, da den er lige en tand for tung i næsen og lidt lang at smide rundt på jagt.

Gode ideer til opgraderinger modtages med kyshånd. Feks. skal jeg have valgt en god rem, der der bæres i på jagt, men også kan bruges til skydestøtte.

Rigtigt god dag derude, håber flere begynder at smide projekterne op igen :)


Christian
"20 years ago we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs. Please God, don't take Kevin Bacon."

Sila0079
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 625
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:18
Interesser: Skydning, jagt og genladning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 187 times
Been thanked: 140 times

Re: En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af Sila0079 » 30. mar 2016, 14:35

Sila0079 skrev:Jeg er heller ikke overdrevet imponeret over GRS's kundeservice. Jeg købte en S&L dl Classic, som KOSKOV beddede i sprit nyt GRS skæfte, hvorefter jeg ved afhentning fik dem til at montere et Spuhr SP-4802 med en Bushnell Tactical Elite i. Vi taler 37 mm høj montage og 34 mm rør, samt 50 mm for enden. Rimelig standard for den type setup vil jeg mene. Bevares - der er lige plads til at jeg kunne skifte til en 7 mm lavere spuhr, men med den nuværende er muligheden for at skifte til en 56mm kikkert bevaret.
Problemet er at når jeg kører dens cheekpiece de fulde 3 cm op, og hviler kinden derpå, kan jeg ikke se igennem optikken. Mangler ca halvanden cm før dette lader sig gøre, hvorfor lavere montage i sig selv ikke kan løse problemet.
Da jeg kontaktede GRS for at høre om de havde længere guiding rods til cheekpiece'et, eller alternativt kunne være behjælpelige med en spacer, fik jeg blot dette svar: "This is not something we deliver I’m afraid." :wall:

På min næste mail efterspurgte jeg så et stykke plastik der indgår i deres cheekpiece, som jeg ville kunne bruge som spacer, og som jeg jo ved de producerer, men den mail har jeg endnu ikke fået svar på efter to uger.. :evil:

Synes det er lidt fjollet at de spytter nye modeller ud konstant, men ikke følger de nuværende til dørs, ved at sikre at der som minimum er mulighed for at tilkøbe stumper der kan få det til at fungere i praksis. En skam, når det nu ellers er så lækkert et produkt.
Må hellere lige følge den her til dørs:
Jeg gensendte mailen igen, og denne gang fik jeg så følgende svar, som er en del mere til fredsstillende end: "det er ikke noget vi har" eller udeblivelse af svar.
"Sorry about that Silas.

We will send you the part free of charge with our next shipment to our distributors in Denmark.

Every rifle is set up individually with different scopes and mounts so the stocks naturally cannot cover everything."

Før jeg nåede at få svar igår, fik jeg dog så meget kriblen i fingrene, at jeg i løbet af et par øl :razz: hos min bror, fik snedkereret sådan en fin lille spacer, og skal hilse og sige at den passer som fod i hose, og er bundsolid :rock:
Vedhæftede filer
DSC_0698.JPG
DSC_0698.JPG (344.8 KiB) Vist 9476 gange
DSC_0699.JPG
DSC_0699.JPG (334.8 KiB) Vist 9476 gange
DSC_0700.JPG
DSC_0700.JPG (298.83 KiB) Vist 9476 gange
DSC_0701.JPG
DSC_0701.JPG (326.37 KiB) Vist 9476 gange
DSC_0702.JPG
DSC_0702.JPG (342.45 KiB) Vist 9476 gange
"During times of universal decent, telling the truth becomes a revolutionary act"
George Orwell

"A harmless man is not a good man. A good man is a very, very dangerous man who has it under voluntary control."
Jordan Peterson

Christ
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 659
Tilmeldt: 12. maj 2013, 21:06
Interesser: Foto Skydning Jagt Genladning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 193 times
Been thanked: 86 times

Re: En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af Christ » 30. mar 2016, 14:49

Se, DET er satme god kundepleje :) Så mangler vi bare de fikser 308's !!
"20 years ago we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs. Please God, don't take Kevin Bacon."

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: RE: Re: En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af 308 W » 30. mar 2016, 15:50

Christ skrev:Inspireret af 308, smider jeg min .223 op,

Billede

Data :

Tikka T3 Tac .223
XLR element skæfte
Kahles K624i Kikkert
Spuhr montage
Sonic 45 dæmper
glades armory bolt knob og shroud

Fremtidig plan, overvejer jeg kraftigt at få skåret lidt af piben, da den er lige en tand for tung i næsen og lidt lang at smide rundt på jagt.

Gode ideer til opgraderinger modtages med kyshånd. Feks. skal jeg have valgt en god rem, der der bæres i på jagt, men også kan bruges til skydestøtte.

Rigtigt god dag derude, håber flere begynder at smide projekterne op igen :)


Christian
Du har fået ny kikkert og montage kan jeg se.

Har du stjålet kikkerten af Carsten Bo [emoji4]

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Christ
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 659
Tilmeldt: 12. maj 2013, 21:06
Interesser: Foto Skydning Jagt Genladning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 193 times
Been thanked: 86 times

Re: RE: Re: En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af Christ » 30. mar 2016, 15:56

308 W skrev:´

Du har fået ny kikkert og montage kan jeg se.

Har du stjålet kikkerten af Carsten Bo [emoji4]

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

hehe, det er korrekt spottet :) Kikkert er dog ikke fra CB, men købt brugt af en af de gutter der skal med til Norge og skyde langt i Juni.

:rock:
"20 years ago we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs. Please God, don't take Kevin Bacon."

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11100
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2637 times

Re: En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af C-X » 30. mar 2016, 15:58

Sila0079 - kan du stadig hale bundstykket ud, med kindstykket så langt oppe?
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Sila0079
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 625
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:18
Interesser: Skydning, jagt og genladning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 187 times
Been thanked: 140 times

Re: En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af Sila0079 » 30. mar 2016, 17:04

C-X skrev:Sila0079 - kan du stadig hale bundstykket ud, med kindstykket så langt oppe?
Godt observeret - nej det kan jeg ikke. Det kunne lige præcis lade sig gøre i laveste indstilling før. Det er dog ikke værre end at man bare fortsætter forbi højeste indstilling, til man står med kindstykket i hånden, og vis knap er fløjet ad helvede til, hvis man ikke har holdt en finger på den :fun:
Men det er dog en god grund til hvorfor jeg synes det er lidt synd at de ikke bare har lavet de her guiding rods noget længere, så man kunne få 50 mm justering, i stedet for bare at flytte sine 30 mm justering op..
"During times of universal decent, telling the truth becomes a revolutionary act"
George Orwell

"A harmless man is not a good man. A good man is a very, very dangerous man who has it under voluntary control."
Jordan Peterson

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: RE: Re: RE: Re: En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af 308 W » 30. mar 2016, 17:29

Christ skrev:
308 W skrev:´

Du har fået ny kikkert og montage kan jeg se.

Har du stjålet kikkerten af Carsten Bo [emoji4]

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

hehe, det er korrekt spottet :) Kikkert er dog ikke fra CB, men købt brugt af en af de gutter der skal med til Norge og skyde langt i Juni.

:rock:
Skal du derop med LRS?
Jeg går ud fra at du skal skyde med din S&L hvis du stadig har den?

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Brugeravatar
Usthomsen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 299
Tilmeldt: 5. aug 2014, 16:59
Interesser: Jagt, klatring, mc sport
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 2 times
Been thanked: 24 times

Re: En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af Usthomsen » 7. apr 2016, 18:23

Remington 700 lås fra 1979 riffel. 7mm-08 Lothar Walter pibe 1/9 medium Palma. Original aftrækker som er justeret til 1 kg. Fungere forbavsende godt. Mcmillan hgt skæfte m. Justerbar kolbepad. Ai bundmetal. 4-28x50 Ior Recon kikkert.
Vedhæftede filer
20160406_141923.jpg
20160406_141923.jpg (376.88 KiB) Vist 9309 gange
Lanber 2087 hunter Lux 12/76
Gamo Big cat 1250 5,5mm

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af Kleth » 18. apr 2016, 20:07

CZ527 alà AH Larsen i . 300 AAC Blackout. 18" tung pibe i 1:10 - 18mm ved mundingen.
Den er udstyret med en Kozap stål rail og et Boyds Gunstocks Prairie Hunter skæfte.
Den skal så udstyres med lidt optik i løbet af ugen.

Det kan kun blive skydebane dag for langsomt [emoji39][emoji106][emoji3]
Billede
Billede
Billede

Gad vide hvad jeg lavede i weekenden [emoji4]
Billede



Sent from my iPhone using Tapatalk
Senest rettet af Kleth 18. apr 2016, 20:07, rettet i alt 2 gange.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af 308 W » 18. apr 2016, 21:06

Spændende! Jeg troede at piben skulle være omkring 1:8 for stabilisere tunge langsomme kugler?

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af Kleth » 18. apr 2016, 22:15

Jeps 1:8 for sjov på skydebanen og 1:10 til jagt. Den skal være min bukkeriffel og ræveregulerings-skyder. I.flg. QL burde 125grs BT kunne nå 670m/s i en 18" pibe. Jeg har også ladt nogle H&N 165grs og Prvi 180grs SP, hvis en af dem går godt vil jeg prøve at lade dem ned til subsonisk


Sent from my iPhone using Tapatalk
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af 308 W » 18. apr 2016, 22:31

Jeg havde ikke lige joule i tankerne, troede kun at den var til sjov og ballade [emoji1]
Det skal nok blive spektakulært at skyde en buk med en stealth kanon [emoji106]

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af Kleth » 18. apr 2016, 22:43

Supersonisk, skulle den kunne levere E100 mellem 1200J og 1500J.
Nu er det ikke en .458SOCOM eller .50 Beowulf, så jeg kommer ikke til at levere rådyr med subsonisk ammo, det er der bare ikke nok E100 til selv med 208gr A-Max. Så subsonisk ville udelukkende være til regulering og sjov - massere af sjov [emoji1]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Uldsok
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1029
Tilmeldt: 21. jan 2013, 13:18
Interesser: Genladning, skydning, fiskeri
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 28 times
Been thanked: 52 times

Re: En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af Uldsok » 19. apr 2016, 11:35

Christ skrev: Billede
Jeg er normalt ikke til alle disse taktiske våben, men lige denne her kan jeg virkelig godt lide :thumbup:

Christ
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 659
Tilmeldt: 12. maj 2013, 21:06
Interesser: Foto Skydning Jagt Genladning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 193 times
Been thanked: 86 times

Re: En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af Christ » 19. apr 2016, 13:11

Uldsok skrev: Jeg er normalt ikke til alle disse taktiske våben, men lige denne her kan jeg virkelig godt lide :thumbup:
hehe, takker :) den er sgu også dejlig at skyde med. Nu må vi se hvor meget den bliver luftet, nu jeg er begyndt at skyde med bue, det er så dejligt bare at kunne gå ud i haven ! eller træne i gangen hvis det er lorte vejr !
"20 years ago we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs. Please God, don't take Kevin Bacon."

Christ
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 659
Tilmeldt: 12. maj 2013, 21:06
Interesser: Foto Skydning Jagt Genladning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 193 times
Been thanked: 86 times

Re: En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af Christ » 19. apr 2016, 19:53

Kleth skrev:CZ527 alà AH Larsen i . 300 AAC Blackout. 18" tung pibe i 1:10 - 18mm ved mundingen.
Den er udstyret med en Kozap stål rail og et Boyds Gunstocks Prairie Hunter skæfte.
Den skal så udstyres med lidt optik i løbet af ugen.

Det kan kun blive skydebane dag for langsomt [emoji39][emoji106][emoji3]

Gad vide hvad jeg lavede i weekenden [emoji4]




Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvor er den bare fed Kristian, glæder mig til at pille ved den på KSC :) tillykke med den, fedt med en anderledes kaliber også !
"20 years ago we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs. Please God, don't take Kevin Bacon."

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af Kleth » 20. apr 2016, 08:44

Så længe vi taler riffel, så har du pille-ret [emoji6] har du udskudte .223Rem hylstre må du gerne tænke på at hylstre til .300blk kan laves af .223Rem hylstre der skæres ned til 35mm, så en revnet hals betyder ikke noget.
Kaliberen fangede min interesse da den skyder .30 og kan genbruge .223, .221 og .222 hylstre og p.t. Har jeg ikke mere krudt i en patron end lige over 1g [emoji5]
Og QL skriver at der er en ballistisk effektivitet omkring 40%, hvor jeg med .308w sjældent er over 30%


Sent from my iPhone using Tapatalk
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Kallebob
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 109
Tilmeldt: 27. sep 2011, 11:34
Interesser: Håndvåben, våbenteknologi
Geografisk sted: østjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af Kallebob » 13. jun 2016, 20:19

Billede

Så fik jeg min Sig pimpet lidt, og fik testet den på 100m i dag. Den skyder stadig glimrende selvom der er røget en 4-5" af løbet.

Sendt fra min X9076 med Tapatalk

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: RE: Re: En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af 308 W » 13. jun 2016, 21:45

Kallebob skrev:Billede

Så fik jeg min Sig pimpet lidt, og fik testet den på 100m i dag. Den skyder stadig glimrende selvom der er røget en 4-5" af løbet.

Sendt fra min X9076 med Tapatalk
Fortæl dog lidt om den i stedet for at smide et foto [emoji6]

Det svarer jo til at poste et foto af en eksotisk kvinde uden indholdsfortegnelse!

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Besvar