Did any of you get the "new" calibers ?

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Brugeravatar
Mindstorm
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 15. jan 2006, 20:34
Interesser: IPSC, våbenteknik
Geografisk sted: Struer
Been thanked: 10 times

Re: Did any of you get the "new" calibers ?

Indlæg af Mindstorm » 29. jan 2012, 00:02

357Magnum skrev:At sikkerheden ved at sende pr. ukrypteret e-mail er meget lav, er så en anden historie. :???:
Tja, men at sende et ukrypteret brev med posten er vel ikke bedre, syntes som tid at man høre om breve der bliver væk.
Mvh Mindstorm

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: Did any of you get the "new" calibers ?

Indlæg af CQB » 29. jan 2012, 09:39

357Magnum skrev:
CQB skrev:den er forsvundet i posten
Jeg kan anbefale at sende ansøgninger pr. e-mail. Har gjort dette i en del ansøgninger efterhånden og vi har sendt til både DDS i Vingsted og DSU i Brøndby.

I mailprogrammet kan man indstille således, at man dels får en kvittering, når mailen er afleveret til deres mailserver og samt når de åbner den på SKV-kontoret. Dermed ved man, at den er nået sikkert frem og læst.

I alle tilfælde har vi ikke oplevet en behandlingstid over 4 uger - på såvel riffel og pistol til både SKV2 og SKV4. Tidligere, hvor vi sendte pr. post, blev ting ofte "væk" eller behandlingstiden lå på 7-8 uger.

At sikkerheden ved at sende pr. ukrypteret e-mail er meget lav, er så en anden historie. :???:
det vil jeg foreslå min formand i skytteklubben

Larzovic
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 85
Tilmeldt: 15. nov 2010, 18:37
Interesser: Pistol og Revolver
Geografisk sted: København
Has thanked: 3 times
Been thanked: 21 times

Re: Did any of you get the New calibers ?

Indlæg af Larzovic » 30. jan 2012, 17:09

Fast Fumble skrev:Alene i min klub er der 5-7 ansøgninger på .40 S&W i forskellige fabrikater.

Det var mange på .40 S&W. Nu skyder du jo IPSC, er der ikke nogen der har søgt .45acp til det?

.40 har måske nogle særlige fordele fremfor .45acp?

Brugeravatar
Mindstorm
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 15. jan 2006, 20:34
Interesser: IPSC, våbenteknik
Geografisk sted: Struer
Been thanked: 10 times

Re: Did any of you get the New calibers ?

Indlæg af Mindstorm » 30. jan 2012, 17:20

Larzovic skrev:
Fast Fumble skrev:Alene i min klub er der 5-7 ansøgninger på .40 S&W i forskellige fabrikater.

Det var mange på .40 S&W. Nu skyder du jo IPSC, er der ikke nogen der har søgt .45acp til det?

.40 har måske nogle særlige fordele fremfor .45acp?
Ja .40 er jo optimal, den er mindre i diameter, dvs du kan have flere skud i magasinet, stiller man op med .45 i standard, så er man bagefter allerede inden man begynder.
Mvh Mindstorm

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8880
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 355 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Did any of you get the New calibers ?

Indlæg af Fast Fumble » 30. jan 2012, 17:52

De eneste IPSC skytter der er interesserede i .45 er revolverskytter - og de kan tælles på én hånd i Danmark.
Med en .40 kan man stadig have 17-18 bønner i magasinet. Det er selvfølgelig ikke helt på højde med 9mm skytternes 21, men 9mm stiller større krav til præcisionen, for med kun Minor powerfactor koster det, at skyde upræcist.
Man kan egentlig opsummere forskellen på .40 og 9mm til dette: Du kan skyde dobbelt så mange C'er med en 40. (Dette naturligvis forudsat at du kan holde samme tempo som 9mm skytten).
med en .45 får man en ret kedelig magasin kapacitet, og en kuglebane som en kanonkugle, men ikke rigtig nogen fordele ifht .40, så det kommer man ikke til at se på IPSC banerne.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
CharlieMike
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 344
Tilmeldt: 13. apr 2009, 22:26
Interesser: Skydning, jagt og nørderi
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: Did any of you get the "new" calibers ?

Indlæg af CharlieMike » 30. jan 2012, 23:10

Er der ikke nogen der lader 9 mm major? Ifølge de oplysninger jeg har opsnust fra brianenos, ser det da ud til at virke udmærket.

Brugeravatar
CO
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2668
Tilmeldt: 4. jan 2005, 18:30
Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 41 times
Been thanked: 210 times

Re: Did any of you get the "new" calibers ?

Indlæg af CO » 30. jan 2012, 23:15

Ja i Open Division fungerer det fint, men ellers er det min. 10mm for at skyde Major (eller 357 Sig)
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8880
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 355 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Did any of you get the "new" calibers ?

Indlæg af Fast Fumble » 30. jan 2012, 23:19

Kruse skrev:Er der ikke nogen der lader 9 mm major? Ifølge de oplysninger jeg har opsnust fra brianenos, ser det da ud til at virke udmærket.
Det er ikke noget man ser praktiseret i DK.
I Open kan man jo bruge .38 Super, og det er nemmere at lave gode Major ladninger til, end 9mm (hvor hylstret ikke er voldsomt stort).
I Standard er der minimum projektil diameter på Major, så her kan .38 Super ikke bruges, og 9mm heller ikke. Derfor er .40 så populær :blink:
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Wetke
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 648
Tilmeldt: 23. apr 2009, 08:28
Interesser: Pistolskydning, 22er plinking
Geografisk sted: Trekantsområdet
Has thanked: 81 times
Been thanked: 49 times

Re: Did any of you get the New calibers ?

Indlæg af Wetke » 31. jan 2012, 08:02

Det er vel en sandhed med modifikationer...?? Classic division med max 8 "runder" i magasinet - er det ikke sådan den hedder? Jeg gad godt stille op med en WWII 1911 .45, med riggen fyldt med mags :blink:
Fast Fumble skrev:De eneste IPSC skytter der er interesserede i .45 er revolverskytter - og de kan tælles på én hånd i Danmark.
Rigeligt med smør

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8880
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 355 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Did any of you get the New calibers ?

Indlæg af Fast Fumble » 31. jan 2012, 08:29

Wetke skrev:Det er vel en sandhed med modifikationer...?? Classic division med max 8 "runder" i magasinet - er det ikke sådan den hedder? Jeg gad godt stille op med en WWII 1911 .45, med riggen fyldt med mags :blink:
Jo!
Jeg glemte lige Classic. Jeg har nok en forventning om at Classic bliver lige så stor i DK som Revolver. Men lad os nu se :blink:
Jeg tror faktisk ikke Classic bliver stort ret mange andre steder end USA, og så måske enkelte andre steder i verden, hvor man har mange single stack 1911'ere. Men der kunne vi også komme til at se .45 kalibre.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Topcat
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2073
Tilmeldt: 21. feb 2008, 12:45
Geografisk sted: Nordjylland.
Has thanked: 100 times
Been thanked: 109 times

Re: Did any of you get the New calibers ?

Indlæg af Topcat » 31. jan 2012, 08:31

Wetke skrev:Det er vel en sandhed med modifikationer...?? Classic division med max 8 "runder" i magasinet - er det ikke sådan den hedder? Jeg gad godt stille op med en WWII 1911 .45, med riggen fyldt med mags :blink:
Mon ikke CD bliver en sjælden udbredt division her i DK, det er trods alt ikke ret mange IPCS skytter der alligevel ligger inde med en .45 ACP 1911 (og synes at det er fedt at genlade 5-6 gange på en long course) :blink:
Demokrati er to ulve og et får der stemmer om hvad de skal spise til aftensmad.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8880
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 355 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Did any of you get the New calibers ?

Indlæg af Fast Fumble » 31. jan 2012, 08:38

Topcat skrev:Mon ikke CD bliver en sjælden udbredt division her i DK, det er trods alt ikke ret mange IPCS skytter der alligevel ligger inde med en .45 ACP 1911 (og synes at det er fedt at genlade 5-6 gange på en long course) :blink:
Den bliver ligesom Revolver: Det bliver for folk der hellere vil lade end skyde :giggle:
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Re: Did any of you get the New calibers ?

Indlæg af Yamamoto » 1. feb 2012, 20:57

Fast Fumble skrev:
Topcat skrev:Mon ikke CD bliver en sjælden udbredt division her i DK, det er trods alt ikke ret mange IPCS skytter der alligevel ligger inde med en .45 ACP 1911 (og synes at det er fedt at genlade 5-6 gange på en long course) :blink:
Den bliver ligesom Revolver: Det bliver for folk der hellere vil lade end skyde :giggle:
Revolverskytterne ved at hvert enkelt skud tæller, vi laver ikke spray'n'pray som jeg ind imellem ser pistolskytterne gøre. Efter at have set en flok pistol-skytter bruge 1-1.5 magasin for at lægge 6 stål-mål ned er det en fornøjelse at gribe sin 6-løber og lægge de samme 6 mål ned med kun 6 skud.

Og vi er mere end een håndfuld IPSC revolver-skytter i Danmark, der er ca en håndfuld på hver side af storebælt.

For at komme tilbage på subject, personligt sidder jeg stadig på vippen omkring de nye kalibre, med .38 major har jeg nok 'knock-down' power til at stål bare skal rammes for at vælte og en kuglebane der er lige så flad som 9 mm, hvor .45 (eller .44 Special) har en kuglebane som er en hel del krummere. Teoretisk skulle det være hurtigere at genlade med de kortere .45ACP, men i praksis tror jeg at skytten gør mere forskel end patronlængden.

Gunslinger88
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 139
Tilmeldt: 11. mar 2011, 21:33
Interesser: Grovpistol og -revolver
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 12 times
Been thanked: 1 time

Re: Did any of you get the "new" calibers ?

Indlæg af Gunslinger88 » 1. feb 2012, 21:10

Der fik jeg en idé - hvad med at få fat i en S&W 610, og så køre .40S&W i den til IPSC? Jeg er selvfølgelig ikke inde i det, men er det helt tosset?
Her kommer der til at stå noget, når jeg finder på noget begavet at skrive.

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Re: Did any of you get the "new" calibers ?

Indlæg af Yamamoto » 1. feb 2012, 22:29

Gunslinger88 skrev:Der fik jeg en idé - hvad med at få fat i en S&W 610, og så køre .40S&W i den til IPSC? Jeg er selvfølgelig ikke inde i det, men er det helt tosset?
Ideen er faktisk ikke helt tosset, men hvis den skal søges til terræn skal det være 4" udgaven som vejer (iflg det spec sheet jeg fandt) 1306 gram da 6 1/2" udgaven vejer 1530 gram og derfor er for tung til DDS regler.

Udfordringen kan blive at finde en, jeg kunne ikke finde den på S&W's egen hjemmeside, hvilket tyder på at den ikke produceres i øjeblikket.

Iflg QL kan .40 S&W lades til Major uden de store problemer med både 150 og 200 grains H&N RN HS og med 150 grains skal den nok være rigeligt fladbanet, nu den skal gå 356 m/s for at holde Major. Med 200 grain projektiler skal den kun gå 267 m/s og så ligner ballistikken .45

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5848
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Did any of you get the "new" calibers ?

Indlæg af Mapzter » 2. feb 2012, 00:19

Gunslinger88 skrev:Der fik jeg en idé - hvad med at få fat i en S&W 610, og så køre .40S&W i den til IPSC? Jeg er selvfølgelig ikke inde i det, men er det helt tosset?
Hvis man skal op i kaliber, hvorfor ikke købe en 625 ligesom Jerry Miculek et al?
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8880
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 355 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Did any of you get the New calibers ?

Indlæg af Fast Fumble » 2. feb 2012, 10:44

Mapzter skrev:
Fast Fumble skrev:Alene i min klub er der 5-7 ansøgninger på .40 S&W i forskellige fabrikater.
Wow. Jeg havde regnet med at der var ca. 3.
Så fik jeg tjekket op på det. Der er minumum 5 i min klub som har ansøgt. Muligvis et par stykker mere.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Gunslinger88
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 139
Tilmeldt: 11. mar 2011, 21:33
Interesser: Grovpistol og -revolver
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 12 times
Been thanked: 1 time

Re: Did any of you get the "new" calibers ?

Indlæg af Gunslinger88 » 2. feb 2012, 13:06

Mapzter skrev:
Gunslinger88 skrev:Der fik jeg en idé - hvad med at få fat i en S&W 610, og så køre .40S&W i den til IPSC? Jeg er selvfølgelig ikke inde i det, men er det helt tosset?
Hvis man skal op i kaliber, hvorfor ikke købe en 625 ligesom Jerry Miculek et al?
Jeg forestiller mig, at man måske kan få en lidt fladere kuglebane på denne her måde :-) Tager jeg fejl?

Edit: Og hvad andet er, så er prisen for bønnerne jo også en lillebittesmule mere overkommelig på fabriks .40S&W end på .45ACP, (140kr vs. 200kr hos hunter's house)
Senest rettet af Gunslinger88 2. feb 2012, 13:16, rettet i alt 1 gang.
Her kommer der til at stå noget, når jeg finder på noget begavet at skrive.

Gunslinger88
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 139
Tilmeldt: 11. mar 2011, 21:33
Interesser: Grovpistol og -revolver
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 12 times
Been thanked: 1 time

Re: Did any of you get the "new" calibers ?

Indlæg af Gunslinger88 » 2. feb 2012, 13:09

Yamamoto skrev:
Gunslinger88 skrev:Der fik jeg en idé - hvad med at få fat i en S&W 610, og så køre .40S&W i den til IPSC? Jeg er selvfølgelig ikke inde i det, men er det helt tosset?
Ideen er faktisk ikke helt tosset, men hvis den skal søges til terræn skal det være 4" udgaven som vejer (iflg det spec sheet jeg fandt) 1306 gram da 6 1/2" udgaven vejer 1530 gram og derfor er for tung til DDS regler.

Udfordringen kan blive at finde en, jeg kunne ikke finde den på S&W's egen hjemmeside, hvilket tyder på at den ikke produceres i øjeblikket.

Iflg QL kan .40 S&W lades til Major uden de store problemer med både 150 og 200 grains H&N RN HS og med 150 grains skal den nok være rigeligt fladbanet, nu den skal gå 356 m/s for at holde Major. Med 200 grain projektiler skal den kun gå 267 m/s og så ligner ballistikken .45
Desværre laves de ikke mere. Jeg ville ellers elske at ha' en.
I det hele taget synes jeg at S&W lavede nogle rigtig fede 10mm'ere, men i modsætning til halvautomaterne, så ville man jo nok godt kunne få en 610'er indregistreret herhjemme, på samme måde som en .44 mag revolver til .44 special... Tænker jeg mig :-)
Her kommer der til at stå noget, når jeg finder på noget begavet at skrive.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8880
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 355 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Did any of you get the "new" calibers ?

Indlæg af Fast Fumble » 2. feb 2012, 13:23

Gunslinger88 skrev:I det hele taget synes jeg at S&W lavede nogle rigtig fede 10mm'ere, men i modsætning til halvautomaterne, så ville man jo nok godt kunne få en 610'er indregistreret herhjemme, på samme måde som en .44 mag revolver til .44 special... Tænker jeg mig :-)
Det er der jo ikke nogen der ved noget om endnu!
Skal vi ikke vente på de første tilladelser går igennem, og så se hvad man egentlig kan?
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
CO
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2668
Tilmeldt: 4. jan 2005, 18:30
Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 41 times
Been thanked: 210 times

Re: Did any of you get the "new" calibers ?

Indlæg af CO » 2. feb 2012, 13:42

Edit: Og hvad andet er, så er prisen for bønnerne jo også en lillebittesmule mere overkommelig på fabriks .40S&W end på .45ACP, (140kr vs. 200kr hos hunter's house
Du kunne også vælge at købe din 45ACP ammo i Skyttebutikken eller ved Århus Skytteudstyr til 122,50kr. :blink:
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5848
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Did any of you get the "new" calibers ?

Indlæg af Mapzter » 2. feb 2012, 14:02

Gunslinger88 skrev:(140kr vs. 200kr hos hunter's house)
Endelig en fordel ved de nye kalibre man kan forholde sig til! Sikke alle de penge man kan spare ved at genlade :blink:
Excl. hylstre regner jeg med at .40S&W kommer til at koste mig ca. 13 øre mere per skud end 9mm.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Gunslinger88
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 139
Tilmeldt: 11. mar 2011, 21:33
Interesser: Grovpistol og -revolver
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 12 times
Been thanked: 1 time

Re: Did any of you get the "new" calibers ?

Indlæg af Gunslinger88 » 2. feb 2012, 19:07

Fast Fumble skrev:
Gunslinger88 skrev:I det hele taget synes jeg at S&W lavede nogle rigtig fede 10mm'ere, men i modsætning til halvautomaterne, så ville man jo nok godt kunne få en 610'er indregistreret herhjemme, på samme måde som en .44 mag revolver til .44 special... Tænker jeg mig :-)
Det er der jo ikke nogen der ved noget om endnu!
Skal vi ikke vente på de første tilladelser går igennem, og så se hvad man egentlig kan?
Sandt nok - det er selvfølgelig bare rent gætværk indtil videre... Men teoretisk set er det jo det samme :-)

Når det så er sagt, så er det jo så ingen garanti for at vores kære venner derinde har den slags tekniske forståelse. Sådan er der jo så meget...
Her kommer der til at stå noget, når jeg finder på noget begavet at skrive.

Gunslinger88
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 139
Tilmeldt: 11. mar 2011, 21:33
Interesser: Grovpistol og -revolver
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 12 times
Been thanked: 1 time

Re: Did any of you get the "new" calibers ?

Indlæg af Gunslinger88 » 2. feb 2012, 19:09

Mapzter skrev:
Gunslinger88 skrev:(140kr vs. 200kr hos hunter's house)
Endelig en fordel ved de nye kalibre man kan forholde sig til! Sikke alle de penge man kan spare ved at genlade :blink:
Excl. hylstre regner jeg med at .40S&W kommer til at koste mig ca. 13 øre mere per skud end 9mm.
Har taget kurset tilbage i september, har bare ikke haft penge til at købe grej endnu :blink:

Jeg glæder mig nu til at se hvad slags besparelse der vil være i selv at lade .44 special!
Her kommer der til at stå noget, når jeg finder på noget begavet at skrive.

Gunslinger88
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 139
Tilmeldt: 11. mar 2011, 21:33
Interesser: Grovpistol og -revolver
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 12 times
Been thanked: 1 time

Re: Did any of you get the "new" calibers ?

Indlæg af Gunslinger88 » 2. feb 2012, 19:12

co skrev:
Edit: Og hvad andet er, så er prisen for bønnerne jo også en lillebittesmule mere overkommelig på fabriks .40S&W end på .45ACP, (140kr vs. 200kr hos hunter's house
Du kunne også vælge at købe din 45ACP ammo i Skyttebutikken eller ved Århus Skytteudstyr til 122,50kr. :blink:
Tak for tippet :-)
Her kommer der til at stå noget, når jeg finder på noget begavet at skrive.

Besvar